Selle auto näol on tegemist 1986/02 (päris E23 tootmise lõpus) toodetud BMW 735iA Highline mudeliga. Highline mudeleid toodeti vastavalt:
162 tk 735i Aut. Highline without catalyst
47 tk 735i Aut. Highline
1795 tk 735i Aut. Highline USA
329 tk 745i Aut. Highline
67 tk 745i Aut. Highline Japan
Kokku siis 2400 autot, millest Euroopa turule vaid 538 autot. Minu oma on ilma katalüsaatorita 735, ehk üks 162'st.
Mis see Highline on?
Highline paketi puhul kasutati kahte varianti Nappa naha värvikombinatsioone - kas oyster/mittelbraun (auster/keskmine pruun) või silber/quarzgrau (hõbehall/kvartshall), millest minu auto puhul on kasutatud teist.
Highline paketiga autodel kasutati oluliselt rohkem nahka kui ühelgi teisel E23 versioonil - nahaga on kaetud istmed (sh ka istmetagused), uksepolstrid, keskkonsool, armatuur (sh nii ülemine kui alumine osa, alumised paneelid, kindalaegas), käsipidurikang, esimene ja tagumine käetugi (millest viimase sees on raadio ja kõrvalistuja istme juhtimispult), laepolster (esi-, külgmised- ja tagumine osa), päikesesirm juhile ja kaassõitjale, nii A-, B-ja C-piilarid, laes olevad käepidemed, tagumine "mütsi"riiul ja tuhatoos nii ees kui taga.
Mõned pildid:
Armatuuri ja uksepolstrite ülemine osa on kaetud tumedama (kvartshalli) nahaga, muud osad heledama (nimetuselt hõbehalli, reaalelus peaaegu valge) nahaga.
Highline paketti iseloomustas ka tehniline keerukus - elektrilised aknatõstukid, elektriliselt reguleeritavad esiistmed (lisavarustusena ka juhiistme asendi salvestamise võimalus kolme erinevasse asendisse), juba mainitud tagumises käetoes asuva puldiga Becker Mexico stereo kassettraadio, mis on ühendatud spetsiaalselt väljatöötatud kõrgtehnoloogilise, eraldi võimendusega ja kõrgjõudlusega 8-kõlarilise helisüsteemiga. C-piilaritesse on integreeritud lugemislambid. Mõistagi kuulusid veel standardvarustusse tulede korrektor, check-control, püsikiirusehoidja, kesklukustus, udutuled, elektrilised peeglid, ABS-pidurid, nahkkattega rool, udutuled, valuveljed, tagumise akna rulookardin.
Auto istmed ise on ortopeedilise disainiga, tagamaks maksimaalset mugavust ja turvalisust. Elektriliselt seatavatel istmetel on muuhulgas pikisuunas kõrguse reguleerimise, kaldenurga reguleerimise ning peatugede elektriliselt reguleerimise võimalus.
Lisavarustusse kuulus ka autotelefon (mille konsool oli samuti vastavalt tellitud nahale kaetud).
Vaatamata juba niigi külluslikule standarvarustusele, võis Highline paketile tellida veel lisaks kas metallist või klaasist elektrilise katuseluugi, kuumuskindlad rohelised klaasid (sh nähtamatute soojendusribadega tagaklaas), automaatse kliimaseadme, signalisatsiooni, esitulede pesurid, istmesoojendused, kompuutri (745i puhul standardvarustuses), elektriliselt reguleeritava tagaistme.
Standardvarustusse kuulus 4-käiguline automaatkäigukast, 745i puhul hüdrauliliselt seatavate rezhiimidega.
Konkreetsest autost:
Märkasin autot müügis 2007 aasta augustis mobile.de portaalis. Suhtlesin omanikuga, palusin lisapilte, kuid ostuni ei jõudnud - müüja pani auto juba Ebay'sse müüki. Mõeldud-tehtud, tegin oma pakkumise Ebay.de lehel ning võitsin - minu hinnapiirist jäi puudu 40 eurot, st eelmine pakkuja pakkus 50 eurot vähem kui mina.
Sellele järgnes kiire sebimine - raha ülekandmine, transpordi organiseerimine, suhtlemine müüjaga ning selle kõige tulemusena ootas mind vaid pool nädalat hiljem saadetis ühes Tartu autoaias.
Peale tööd nimetatud autoaeda jõudes ootas mind ees selline vaatepilt:
Esmamulje oli üllatavalt hea (ma polnud ju autot näinudki), auto käivitus kenasti ja sai ruttu ARKsse arvele võtmiseks sõidutatud.
Selgus, et minu auto lisavarustuse nimekirjast puuduvad istmesoojendused, pardakompuuter, autotelefon ning tagumine elektriiste. Lisavarustusena on seega olemas metallist katuseluuk, esitulede pesurid, eemaldatav kärukonks, kliimaautomaatik, rohelised kuumuskindlad klaasid, juhiistme mälud.
Õhtuks oli auto arvel, kindlustatud ja tehnoülevaatusega.
Esimesteks vigadeks olid:
Lagisev mootor (hilisemates postitustes on remondist juttu)
Juhiukse käepidemelt rebenenud nahk.
Mõni roostekoht.
Mõlk tagapaneelil ning mõlkis tagastange (samuti hilisemates postitustes on remondist juttu).
Becker Mexico raadio oli asendatud lihtsama, Becker Europaga.
Aga selle kõigega olin juba arvestanud.
Tähtis oli see, et auto läks võtmest käima, sõitis nagu peab, peale püsikiirushoidja töötasid kõik lisad, auto oli täiesti komplektne ning just see millest ma olin ammu unistanud - Highline.
Esimesesel pildil olevad haruldased sepistatud BBS RS veljed õnnestus hankida 2008. aasta alguses ja siis said tehtud ka mõned pildid autost:
Ja ka ametlik lisavarustuse nimekiri:
- Type Value
VIN WBAFG810201140111
Type code 6781
Type 735 I (EUR)
E series E23 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 3.50
Power 0
Drive HECK
Transmission AUT
Colour ACHATGRUEN METALLIC (177)
Upholstery SILBER LEDER HL (0198)
Prod.date 1986-02-04
Options
Code Description (interface) Description (EPC)
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S365A HECKSCHEIBE, VERBUNDGLAS Rear window, laminated glass
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S427 WARNDREIECK MIT HALTERUNG
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headl.washer system/intensive cleaning
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Headlight vertical aim control
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning
S540A CRUISE CONTROL Cruise control
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI