Joonase BMW e28, 525E, 1987a
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Seenädal siis oli esmaspäev ja teisipäev koolist vaba..ja sai natuke kauem kodus nokitseda.
Täna sai siis külge monteeritud sisselase ja puhtaks pestud sellejuurde kuuluvad detailid jne..üldse sai üles otsitud kõik detailid mis mootori külge kuuluvad, ja et ikka kõik asjad veel ka alles oleks! Õnneks sai kõik asjad ilusti ära pandud, ja jupid kõik siiani alles!
Algul kui see bemm tuli, siis sai mingi nädala pärast kohe käimar maha kakutud ja sidurit vahetama hakatud..ja siis tuli ka plaan et õlivanni alla vaadata ja saalede jms olukorda vaadata. Kõik on väga heas korras, ja siis sai ostetud ka uus õlivannitihend...Sai kokku lapatud ja alles siis tuli idee et võtaks kogu mootori maha ja teeks täieliku remondi sellele.
Nüüd lootsin et see mootor käinud pole, ja tihend veel korras, aga ei, kus sa sellega Sai pandud vahele silikooni, et tihend ära ei kukuks(autoall). Ja nüüd seda silikooni enam sealt pealt ära ei saa ja see tihend näeb välja nagu ussimu**, kuigi mootor pole töödanudki sellega..jälle maha visatud raha.
Niiet selle peab ka uue tooma selleks nädalavahetuseks..ja siis on kõik asjad olemas!
Paar pilti ka!
Täna sai siis külge monteeritud sisselase ja puhtaks pestud sellejuurde kuuluvad detailid jne..üldse sai üles otsitud kõik detailid mis mootori külge kuuluvad, ja et ikka kõik asjad veel ka alles oleks! Õnneks sai kõik asjad ilusti ära pandud, ja jupid kõik siiani alles!
Algul kui see bemm tuli, siis sai mingi nädala pärast kohe käimar maha kakutud ja sidurit vahetama hakatud..ja siis tuli ka plaan et õlivanni alla vaadata ja saalede jms olukorda vaadata. Kõik on väga heas korras, ja siis sai ostetud ka uus õlivannitihend...Sai kokku lapatud ja alles siis tuli idee et võtaks kogu mootori maha ja teeks täieliku remondi sellele.
Nüüd lootsin et see mootor käinud pole, ja tihend veel korras, aga ei, kus sa sellega Sai pandud vahele silikooni, et tihend ära ei kukuks(autoall). Ja nüüd seda silikooni enam sealt pealt ära ei saa ja see tihend näeb välja nagu ussimu**, kuigi mootor pole töödanudki sellega..jälle maha visatud raha.
Niiet selle peab ka uue tooma selleks nädalavahetuseks..ja siis on kõik asjad olemas!
Paar pilti ka!
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Tänud!
Eks see nii ole, tahaks ju kõik korralikult teha..Ei ole selline vend kes nüüd si*aga pooleks selle kuidagi kokku lappaks ja sõitma hakkaks..
Pmst ongi nagu üks suurem projekt, ikkagi lemmik auto ja seda püüan nii korralikult teha kui saab..
Õnneks mootori poole pealt on nüüd asi väga hea..vähemalt peaks olema
Eks see nii ole, tahaks ju kõik korralikult teha..Ei ole selline vend kes nüüd si*aga pooleks selle kuidagi kokku lappaks ja sõitma hakkaks..
Pmst ongi nagu üks suurem projekt, ikkagi lemmik auto ja seda püüan nii korralikult teha kui saab..
Õnneks mootori poole pealt on nüüd asi väga hea..vähemalt peaks olema
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Njaa, garaazi kohta pole mul tõesti midagi öelda...sai kunagi ehitatud ja nüüd pikapeale palju tavaari kogunenud (tööriistade suhtes). Et iga tööjaoks on vahendid olemas, ja nii ikka väga väga hea remonti teha. AInuke puudus et, kanalit pole..selle peab parandama sellega, nagu mul teema esimestel lehtedel piltidel - estakaad, pakkudest ja laudadest.. Pole just kõige ohutum, aga ajab asja ära.
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Nii nii. Nädalavahetusel kusjuures midagi väga erilist polegi teinud.. Sai hai pealt vana 2,5E juhtmestik maha kakutud ja seda võrreldud natuke uue 2,5i juhtmestikuga. No on ikka pääris erinevad.
Algul sai harutatud üldse 2,5i juhtmestikku lahti, kuna seal oli koos kõik kogu auto juhtmestik..armatuuri alune jne. Sai sealt eraldatud mootori oma. Aga ikkagi tundub nagu oleks midagi puudu.
Igatahes laupäeva õhtal tuli vend koju, ja üllatus üllatus, tõi sammuti koju 2.5i mootori, täiesti 100% komplektse ja just auto pealt maha tõstetud. Lihtsalt oli hea hinnaga saanud ja kohe pidi ära ostma, plaanis vist kunagi turbotama hakata toda
Kuna see mootor siis tal niipea kasutusse ei lähe, sain temalt 2,5i õhulugeja ja ka väljalaske kollektori jupi koos lambdaga.
Siis tuli idee et võtaks venna 2.5i pealt juhtmestiku maha ja vaataks selle järgi kuidas asjad olema peavad, ja võrdleks mis mul puudu jne.
Järsku hakkas silma throttle body ehk siis gaasisiibri süsteem..Mõlemad on 2.5i mootorid, aga venna mootoril on asi ikka tohhujaaks suurem. Välisava mõõduks sain tema omal 65mm, ja endal sain 55mm. Ja ka pistikud on erinevad. Tema juhtmestikus olev gaasisiibri pistik on kandiline, aga minu juhtmestikus olev pistik on ümmargune. Et huvitav kuidas see nii saab olla.. Mõlemad ju samad mootorid.
Igatahes kui sai uuritud selle 2,5i ja 2,5e ristamist, siis seal oli juttu sellest et kindlasti peab jääma ka throttle body 2,5i oma.
Aga kumb nüüd panna tuleb siis..paistab et neid erinevaid, üks on suurem ja teine väiksem..väiksem on nagu täpselt samasugune nagu vanal 2,5E mootoril.
Vasakul siis minu 2.5i throttle body, paremal venna 2,5i throttle body.
Juhtmestiku sain teise järgi enamvähem samasuguseks ja korda..kuigi midagi tundub ikka puudu olema.
Algul sai harutatud üldse 2,5i juhtmestikku lahti, kuna seal oli koos kõik kogu auto juhtmestik..armatuuri alune jne. Sai sealt eraldatud mootori oma. Aga ikkagi tundub nagu oleks midagi puudu.
Igatahes laupäeva õhtal tuli vend koju, ja üllatus üllatus, tõi sammuti koju 2.5i mootori, täiesti 100% komplektse ja just auto pealt maha tõstetud. Lihtsalt oli hea hinnaga saanud ja kohe pidi ära ostma, plaanis vist kunagi turbotama hakata toda
Kuna see mootor siis tal niipea kasutusse ei lähe, sain temalt 2,5i õhulugeja ja ka väljalaske kollektori jupi koos lambdaga.
Siis tuli idee et võtaks venna 2.5i pealt juhtmestiku maha ja vaataks selle järgi kuidas asjad olema peavad, ja võrdleks mis mul puudu jne.
Järsku hakkas silma throttle body ehk siis gaasisiibri süsteem..Mõlemad on 2.5i mootorid, aga venna mootoril on asi ikka tohhujaaks suurem. Välisava mõõduks sain tema omal 65mm, ja endal sain 55mm. Ja ka pistikud on erinevad. Tema juhtmestikus olev gaasisiibri pistik on kandiline, aga minu juhtmestikus olev pistik on ümmargune. Et huvitav kuidas see nii saab olla.. Mõlemad ju samad mootorid.
Igatahes kui sai uuritud selle 2,5i ja 2,5e ristamist, siis seal oli juttu sellest et kindlasti peab jääma ka throttle body 2,5i oma.
Aga kumb nüüd panna tuleb siis..paistab et neid erinevaid, üks on suurem ja teine väiksem..väiksem on nagu täpselt samasugune nagu vanal 2,5E mootoril.
Vasakul siis minu 2.5i throttle body, paremal venna 2,5i throttle body.
Juhtmestiku sain teise järgi enamvähem samasuguseks ja korda..kuigi midagi tundub ikka puudu olema.
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Nonii..sain siis teada miks minu 2,5i'l teine gaasisiiber. Asi siis selles et minu 2.5i oli automaatkäigukastiga ja sp on andur ümmarguse pistikuga(seal rohkem klemme) ja antud gaasisiiber pidi olema 2.0 mootori pealt.
Suurem siis pidi olema manuaali 2.5i oma. Ja seda suuremat mul ka vaja on.
Aga õnneks mul vennal mootor niipea kasutusala ei leia, saan need jupid temakäest võtta hetkel..hiljem vajadusel tagasi otsida.
Ka juhtmestik on natuke erinev, ja sp võtan ka venna manuaali juhtmestiku millest on on lihtsam esialgu kompunnida 2,5E ja 2.5I juhtmestikust üks kokku. E28l on kerejuhtmestiku pistik(kaitsmekarbi küljes) KANDILINE aga 2.5I mootoril on ÜMMARGUNE.
Niiet ma pean lõikama oma 2.5E juhtmestiku küljest kandilise pistiku ära ja panema selle 2.5I juhtmestikule...
Aga esialgu jätan selle asja siiapaika..mootor on täiesti koos ja ootab pealepanekut, ja siis hakkab seda juhtmestiku värki ajama.
Ennem vaja siis kere korda teha..karbid vahetada jne, ja siis tõstab alles mootori peale.
Täna uurisin natuke esitiibade aluseid. Ülemine äär kuhu kinnitub siis tiib ja kuhu sisse keerad tiivakinnituspoldid, on ka paarist kohast päris mäda Õnneks ei ole seda just kõige raskem parandada..tuleb lihtsalt uus äär keevitada ja korras.
Tiivaall paistis veel paarist kohast mäda olema, aga mitte midagi hullu..eks piltidelt ole rohkem näha
Hetkeseis siis:
Suurem siis pidi olema manuaali 2.5i oma. Ja seda suuremat mul ka vaja on.
Aga õnneks mul vennal mootor niipea kasutusala ei leia, saan need jupid temakäest võtta hetkel..hiljem vajadusel tagasi otsida.
Ka juhtmestik on natuke erinev, ja sp võtan ka venna manuaali juhtmestiku millest on on lihtsam esialgu kompunnida 2,5E ja 2.5I juhtmestikust üks kokku. E28l on kerejuhtmestiku pistik(kaitsmekarbi küljes) KANDILINE aga 2.5I mootoril on ÜMMARGUNE.
Niiet ma pean lõikama oma 2.5E juhtmestiku küljest kandilise pistiku ära ja panema selle 2.5I juhtmestikule...
Aga esialgu jätan selle asja siiapaika..mootor on täiesti koos ja ootab pealepanekut, ja siis hakkab seda juhtmestiku värki ajama.
Ennem vaja siis kere korda teha..karbid vahetada jne, ja siis tõstab alles mootori peale.
Täna uurisin natuke esitiibade aluseid. Ülemine äär kuhu kinnitub siis tiib ja kuhu sisse keerad tiivakinnituspoldid, on ka paarist kohast päris mäda Õnneks ei ole seda just kõige raskem parandada..tuleb lihtsalt uus äär keevitada ja korras.
Tiivaall paistis veel paarist kohast mäda olema, aga mitte midagi hullu..eks piltidelt ole rohkem näha
Hetkeseis siis:
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Njaa, midagi taolist ta on jah. Paras pläust, proovisin ka kipsinoaga maha hõõruda seda, noh si*aga pooleks saab ta maha jah.
Keevituse ajaks tuleks see päris maha saada, ka natuke kaugemalt..plekk kuumaks läheb siis hakkab see ju põlema nagu säraküünal
Njah, eks need kered ole erinevad sellessuhtes..ühel roostetab see koht ja teisel teine koht, kuid jah, eelpool mainiti et on tüüpkohad.
Nüüd sai mootor täiesti kokku ja sellepeale läks hulgim raha minema..vaikselt jälle midagi mõtlema hakkama, kust mida maha müüa et raha saada ja karbid osta. Karpide vahetus saab üks piin olema, kohe tunnen seda..
Alumine kinnitusrant kuhu külge peaks karbi serv punktitud olema, seda ranti mul polegi, ära mädanenud. Niiet sinna tuleb keevitada alla uus rant mille külge siis omakorda karp..ohjaa, tahaks et see asi juba möödas oleks
Keevituse ajaks tuleks see päris maha saada, ka natuke kaugemalt..plekk kuumaks läheb siis hakkab see ju põlema nagu säraküünal
Njah, eks need kered ole erinevad sellessuhtes..ühel roostetab see koht ja teisel teine koht, kuid jah, eelpool mainiti et on tüüpkohad.
Nüüd sai mootor täiesti kokku ja sellepeale läks hulgim raha minema..vaikselt jälle midagi mõtlema hakkama, kust mida maha müüa et raha saada ja karbid osta. Karpide vahetus saab üks piin olema, kohe tunnen seda..
Alumine kinnitusrant kuhu külge peaks karbi serv punktitud olema, seda ranti mul polegi, ära mädanenud. Niiet sinna tuleb keevitada alla uus rant mille külge siis omakorda karp..ohjaa, tahaks et see asi juba möödas oleks
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Nonii, pole natuke aega siia midagi kirjutanud, kuigi midagi väga palju teinud pole ka..
Eelmine nädalavahetus tuli mõte et tõmbab kapotialuse täiesti puhtaks kõik..pidurivõimendi jms asjad kõik minema, kuna poolraamide juures ja 1-2 kohas veel näha pindmist roostet. Puhtaks lasta ja krunt peale ja värvi vms.
Sai tükkaega mõeldud ka sellepeale kuidas saaks hästi auto küljepeale..uksepostist suur risk teda tirima hakata, eriti veel siis kui karpe ka pole. Tükkaega sai nuputatud ja siis panime ikka köie ukseposti külge ja läbi katuseluugi sai veetud traktorini, ja tõmmatud hai külili. Õnneks midagi ära ei väänanud ja uksed käivad siiani ilusti..aga rohkem ma teda ilmselt kiskuma ei hakka ennem kui saab karbid tehtud, liigne tõmbamine ja nügimine võib sellele kerele halba teha.
Igatahes külili olles sai eemaldatud näiteks summutiring eest taha, kogupikkuses bensu ja piduritorustik(õnneks vasest, ei ole läbi mädanenud). Sai eemaldatud ka kardaan ja kaitseplekid jne, põhja alt pmst puhtaks.
Põhja all neid roostekohti ikka ühtteist leidub ja karpidest ei hakka üldse rääkima, seal lihtsalt polegi midagi.. Et tööd ikka on korralikult!
Eks piltide pealt näete ise mis seisus ta põhja alt on..ja igaüks vaatab ise, kui heaks või halvaks ta selle kere nimetaks!
PILDID
Eelmine nädalavahetus tuli mõte et tõmbab kapotialuse täiesti puhtaks kõik..pidurivõimendi jms asjad kõik minema, kuna poolraamide juures ja 1-2 kohas veel näha pindmist roostet. Puhtaks lasta ja krunt peale ja värvi vms.
Sai tükkaega mõeldud ka sellepeale kuidas saaks hästi auto küljepeale..uksepostist suur risk teda tirima hakata, eriti veel siis kui karpe ka pole. Tükkaega sai nuputatud ja siis panime ikka köie ukseposti külge ja läbi katuseluugi sai veetud traktorini, ja tõmmatud hai külili. Õnneks midagi ära ei väänanud ja uksed käivad siiani ilusti..aga rohkem ma teda ilmselt kiskuma ei hakka ennem kui saab karbid tehtud, liigne tõmbamine ja nügimine võib sellele kerele halba teha.
Igatahes külili olles sai eemaldatud näiteks summutiring eest taha, kogupikkuses bensu ja piduritorustik(õnneks vasest, ei ole läbi mädanenud). Sai eemaldatud ka kardaan ja kaitseplekid jne, põhja alt pmst puhtaks.
Põhja all neid roostekohti ikka ühtteist leidub ja karpidest ei hakka üldse rääkima, seal lihtsalt polegi midagi.. Et tööd ikka on korralikult!
Eks piltide pealt näete ise mis seisus ta põhja alt on..ja igaüks vaatab ise, kui heaks või halvaks ta selle kere nimetaks!
PILDID
Selline tirimine küll vist hea pole kuskilt otsast, samuti see küljel "lebamine". Pead ka miskit analoogi ehk tegema
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 5c7a40.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 5c7a40.jpg
tel 55570186 - e30 varuosad
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Njaa, täitsa usun et selline tirimine hea sellele kerele ei ole. Seepärast saigi päevotsa mõeldud ja arutatud kuidas ta ikkagi siis külili saaks.
Lõpuks tõmbasime ikka põkaga ümber ta. Hea on see et mu kere seest tühi ja mootor ka maas, et väga suurt raskust enam kerepeal ei ole.
Igatahes tol peäval kui sai see külili aetud, sai õhtuks ta jälle rataste peale lastud rahulikult, ja ei paistnud ühestki küljest et midagi oleks ära tõmmanud vms..uksed käisid ka sama puhtalt kui ennem
Nüüd seisab ta garaazis, ennem ei hakkagi näppima kui uued karbid ja asjad on kohal, ja siis kohe ühe raksuga teeb selle karbivahetuse ja kerekeevituse ära.
Sellist pukki mis eelpool mainiti, olen palju mõelnud et peaks ehitama sellise asja, kuna endal rallijaoks mõeldud Lada ka kodus on, ja sellel koguaeg põhja alt vaja midagi ehitada..oleks väga ideaalne kui saaks auto selliste pukkide peal keerata sellisesse asendisse nagu ise tahad. Kuigi jah, korralikult on materjali vaja sellise konstrui ehitamiseks.
Lõpuks tõmbasime ikka põkaga ümber ta. Hea on see et mu kere seest tühi ja mootor ka maas, et väga suurt raskust enam kerepeal ei ole.
Igatahes tol peäval kui sai see külili aetud, sai õhtuks ta jälle rataste peale lastud rahulikult, ja ei paistnud ühestki küljest et midagi oleks ära tõmmanud vms..uksed käisid ka sama puhtalt kui ennem
Nüüd seisab ta garaazis, ennem ei hakkagi näppima kui uued karbid ja asjad on kohal, ja siis kohe ühe raksuga teeb selle karbivahetuse ja kerekeevituse ära.
Sellist pukki mis eelpool mainiti, olen palju mõelnud et peaks ehitama sellise asja, kuna endal rallijaoks mõeldud Lada ka kodus on, ja sellel koguaeg põhja alt vaja midagi ehitada..oleks väga ideaalne kui saaks auto selliste pukkide peal keerata sellisesse asendisse nagu ise tahad. Kuigi jah, korralikult on materjali vaja sellise konstrui ehitamiseks.
-
- Postitusi: 172
- Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
- Asukoht: Rapla
Hei,
Ütlen ausalt..pole mitte midagi teinud, oleksin teinud oleksin ka foorumis teemat aktiivsena hoidnud.
Lihtsalt ei jätku aega/raha ehitamiseks.
Kuna ma käin koolis(Järvamaa kutsehariduskeskus, autotehnik), siis nädalasees elan ühikas, ja nädalavahetusel saan ainult midagi teha.
Nii, ja kuna hetkel käsil teine auto(Auto millega rallit sõidan, Lada vfts 2.0 turbo), millel ka hetkel mootoriremont ja talveks valmistumine, siis no ei jõua kohe seda bemmi käsilevõtta. Koguaeg luban endale, et kui sigulli valmis saan, panen ta garaazi ja võtan bemmi ette, aga koguaeg laguneb rallidel see sigull ära, ja ei saa ju laiali ka jätta.. Kui mõlemad autod laiali, siis varsti ei saa midagi enam aru.
Ja hetkel siis tegin sellise otsuse et panin hai üldse müüki, kuna lihtsalt pole aega ja raha, see ei tähenda seda et nüüd kindel müük on ja ise enam ei taha teda ehitada. Lihtsalt kui keegi tunneb huvi, olen nõus ta ära andma, kui ei tunne huvi, tulevad paremad ajad, teen ta ikkagi ise korda!
Eks ole näha mis tulevik toob!
Terv,
Joonas
Ütlen ausalt..pole mitte midagi teinud, oleksin teinud oleksin ka foorumis teemat aktiivsena hoidnud.
Lihtsalt ei jätku aega/raha ehitamiseks.
Kuna ma käin koolis(Järvamaa kutsehariduskeskus, autotehnik), siis nädalasees elan ühikas, ja nädalavahetusel saan ainult midagi teha.
Nii, ja kuna hetkel käsil teine auto(Auto millega rallit sõidan, Lada vfts 2.0 turbo), millel ka hetkel mootoriremont ja talveks valmistumine, siis no ei jõua kohe seda bemmi käsilevõtta. Koguaeg luban endale, et kui sigulli valmis saan, panen ta garaazi ja võtan bemmi ette, aga koguaeg laguneb rallidel see sigull ära, ja ei saa ju laiali ka jätta.. Kui mõlemad autod laiali, siis varsti ei saa midagi enam aru.
Ja hetkel siis tegin sellise otsuse et panin hai üldse müüki, kuna lihtsalt pole aega ja raha, see ei tähenda seda et nüüd kindel müük on ja ise enam ei taha teda ehitada. Lihtsalt kui keegi tunneb huvi, olen nõus ta ära andma, kui ei tunne huvi, tulevad paremad ajad, teen ta ikkagi ise korda!
Eks ole näha mis tulevik toob!
Terv,
Joonas
No fakk !
Võtab müüb laada maha !
Pildil peaaegu nagu Janeki masin ..kui veits madalamaks lasta
Garaas on , kuskilt paistis keevitus ka , ma ei näe siin küll ühtegi segavat faktorit ...ega see karp nii palju ka ei maksa ! ca 20 euri . (x2)
Kõik oli juba pikali , ma vaimusilmis lõigasin/puurisin karbi jäänukeid , teine käsi haaras uut detaili .
No egas minu masin ka parem polnud. Neli aastat ehitasin ja sain lõpuks sõitma. Endal oli aega rohkem talviti sest siis päevad lühikesed ja paras nokitseda. See talv jälle hakkan tegema. Nii, et ära heida meelt. Rahaga ikka selline asi nagu kõigil siin Eesti riigis, et läheb paremini kui tuleb.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;