E28 M535i '86 Rain
Jõudsid kohale ka esimeste amortide kaitsekummid, mille ma pidin lõpuks UM-ist tellima ropu raha ees ja ostsin uued amordi tugilaagrid. Pidurisadulad on tsinkimises.
Eile saime lõpuks ühe amordi lahti. Tõmbasime siis koormarihmaga amordid kokku ja hakkasime suure kuvaldaga taguma ja lahti ta oligi. Hakkasime teist taguma, aga sõber lõi nii õnnetult puulauast mööda, et näpud jäid kuvalda varre ja koopaserva vahele ning tuli klassikaline traumapunkti külastus. Koormarihm andis ka saba lõpuks. Järgmiseks korraks peab suurema koormarihma sebima.
Kas neid amortide alumisi pukse müüakse eraldi ka kuskil?
Eile saime lõpuks ühe amordi lahti. Tõmbasime siis koormarihmaga amordid kokku ja hakkasime suure kuvaldaga taguma ja lahti ta oligi. Hakkasime teist taguma, aga sõber lõi nii õnnetult puulauast mööda, et näpud jäid kuvalda varre ja koopaserva vahele ning tuli klassikaline traumapunkti külastus. Koormarihm andis ka saba lõpuks. Järgmiseks korraks peab suurema koormarihma sebima.
Kas neid amortide alumisi pukse müüakse eraldi ka kuskil?
M535i
Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!
Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
E10 2002
Need tõmmitsad on olemasArvo kirjutas:Uuri netist või küsi siit foorumist enne kui mingit keerukamat tööd teostama hakkad, kahtlase koormarihmaga vedru kokku surumine on suht ohtlik tegevus, kui see rihm oleks valel hetkel saba andnud oleks su sõbral traumapunktis võibolla hoopis näppe tagasi õmmeldud!
Vedru kokkusurumiseks on vastav tõmmits (kui viimati ostsin oli hind ca 15 euri ehk siis samas suurusjärgus korraliku koormarihmaga).
Netis on vabalt saadavad remondijuhendid, näiteks Haynese oma on täitsa ok.
BMW enda remondijuhis on ka üleval, küll US spec aga enamus asju peaks kattuma:
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/137en/index.htm
Saarlane, ei olnud mingeid õllesid seal mängus
Meie idee oli see, et uputasime selle õõtsa sisese mingi penetreeriva õliga ära. Tõmbasime tõmmitsatega vedrud kokku ja siis koormarihmaga tõmbasime mõlemad tagumised amordid nagu kokku. Et hoiaks pinget sees, et sellest pesast lihtsamini välja vupsaks. Võibolla kui nüüd nädalavahetusel Pärnusse satub, siis proovib edasi jaurata. Kui selle amordi kätte saaks, siis saaks hakata juba vaikselt kokkuladumisega tegelema. Pidurisadulad sain ka kätte.
M535i
Natuke arengut.
Alla sain esimesed püstakud ja ühe piduri sain kokku.
Uued on siis vedrud, amordi tugilaagrid, amordi kaitsekumm ja kogu pidurimajandus.
Teine pool:
Küsimus. Tagumised pidurisupportid on erinevad. Üks on originaal ja teine ilmselt mingi muu. Originaalil läheb see kummitihend nagu supporti sisse, aga teisel on mingisugune väljatoodud serv, kuhu taha see tihend peaks siis nagu hakkama. Väga olulist vahet see vist teha ei tohiks, sest kolvid on samasuured. Mille support see vasakpoolne olla võib?
EDIT: Hetkel pildilt vaatan, et vasakpoolsel on see vahe nagu suurem. Kas peaks kuskilt samasuguse nagu parempoolse sebima?
Taha peab vist uued kaitseplekid ka panema, sest käsipiduriklotsi kinnihoidvate mutrite augud on liiga suureks roostetanud. Kinni sai hoidma, aga nii, kui kangi tõmbasin, käis raks ja ta oli sealt lahti.
Kõik koopad said ka kivikaitsmega paksult üle tehtud.
Üldmulje on hetkel selline siis:
Alla sain esimesed püstakud ja ühe piduri sain kokku.
Uued on siis vedrud, amordi tugilaagrid, amordi kaitsekumm ja kogu pidurimajandus.
Teine pool:
Küsimus. Tagumised pidurisupportid on erinevad. Üks on originaal ja teine ilmselt mingi muu. Originaalil läheb see kummitihend nagu supporti sisse, aga teisel on mingisugune väljatoodud serv, kuhu taha see tihend peaks siis nagu hakkama. Väga olulist vahet see vist teha ei tohiks, sest kolvid on samasuured. Mille support see vasakpoolne olla võib?
EDIT: Hetkel pildilt vaatan, et vasakpoolsel on see vahe nagu suurem. Kas peaks kuskilt samasuguse nagu parempoolse sebima?
Taha peab vist uued kaitseplekid ka panema, sest käsipiduriklotsi kinnihoidvate mutrite augud on liiga suureks roostetanud. Kinni sai hoidma, aga nii, kui kangi tõmbasin, käis raks ja ta oli sealt lahti.
Kõik koopad said ka kivikaitsmega paksult üle tehtud.
Üldmulje on hetkel selline siis:
M535i
Karbid, põhi ja lansekad said veebruar-märts keevitatud.rean kirjutas:Karbid ja põhi juba keevitatud ?
Palju ees madaldust tuli ?
Mis firma kaup on ja mis maksis ?
Vedrud said need: http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-FEDER ... 19cf45e236
M535i
Nii. Täna avastasin, et piduritega on mingi teema. Nimelt sai tellitud õiged kettad ja asjad. Ladusin siis kokku ja vastu vaatas selline pilt:
Eelmine omanik on siis vist mingit upgrade-i teinud?
Oskate öelda, mis ketta siis siis nüüd panema peaks? Kas mingi E34 540 oma vms?
Eelmine omanik on siis vist mingit upgrade-i teinud?
Oskate öelda, mis ketta siis siis nüüd panema peaks? Kas mingi E34 540 oma vms?
Viimati muutis Rain01, 18 Apr 2020 09:07, muudetud 1 kord kokku.
M535i
http://www.upload.ee/files/3386295/mbrake.pdf.html
leidsin sellise asja arvutist. ehk on abi.
leidsin sellise asja arvutist. ehk on abi.
Uued plekid juba ostetud ja taha muretsesin E30 Touringu supportid, mis peaksid asjalikumad, kui originaalid olema.Sven kirjutas:Tagumistele piduritihvtidele pane laiaks litsutud seibid pleki taha. Pleki vahetuseks peab ka laagri vahetama, mis on suur töö.
Tagumised sadulad paistavad erineva vahega olevat - erineva paksusega ketta jaoks?
Kui ma õigesti mäletan, siis mul olid enne taga ventileeritavad kettad, aga nüüd uued, mis on originaalid, on tavalised. Ehk siis downgradesin tagumisi. Aga pole hullu. Ette ostsin E34 540 kettad ära.
Kui keegi peaks tundma vanade ketaste vastu huvi, siis andke teada. 282mm ja paksus on 25mm. Kasutatud on nii palju, et brake cleaneriga on see õli maha võetud.
M535i
Nii. Ette said E34 540 pidurikettad ja asi ongi klaar. Sobib täpselt õigesti ja kõik on hea!
Kuumusega võideldes vedasin ära ka piduritorud eest taha, panin uued pidurivoolikud ja piduriplekid. Käsipidurisüsteem sai ka kõik uus peale trossi. Ehk piisab pingutamisest.
Ja lõpp-produkt on siis selline:
Nüüd õhutada ja tagumised amordid külge ja saabki rattad alla.
Kuumusega võideldes vedasin ära ka piduritorud eest taha, panin uued pidurivoolikud ja piduriplekid. Käsipidurisüsteem sai ka kõik uus peale trossi. Ehk piisab pingutamisest.
Ja lõpp-produkt on siis selline:
Nüüd õhutada ja tagumised amordid külge ja saabki rattad alla.
M535i