BMW 518i 86a. Tuut
BMW 518i 86a. Tuut
Teravam silm jagas pealkirjast juba lahti, et minu hobiauto on originaalis 86a 518i. Soetasin ta juba 08.2012, sest hind oli soodne ja ostusoov konkreetne.
Tehnika seisukord oli kesine vb isegi kusine, kuid kere oli heas korras ja see oligi prioriteet.
Pärast ostu sai autoga 2 kuud ringi õõtsutud kuniks auto südamedoonori ootejärjekorda jäi.
Vaatamata parimatele soovidele jäi masin aastaks+ kõikidele elementidele kulutada seisval kujul - see on ka kerele kahjuks oma jälje jätnud.
Lisan mõned juulikuised pildid:
juhi- ja kõrvalisete on ära vahetatud.
Kere plaanis täielikult restaureerida.
Tehnika tuleb doonori pealt.
Hetkel side lõpp.
Tehnika seisukord oli kesine vb isegi kusine, kuid kere oli heas korras ja see oligi prioriteet.
Pärast ostu sai autoga 2 kuud ringi õõtsutud kuniks auto südamedoonori ootejärjekorda jäi.
Vaatamata parimatele soovidele jäi masin aastaks+ kõikidele elementidele kulutada seisval kujul - see on ka kerele kahjuks oma jälje jätnud.
Lisan mõned juulikuised pildid:
juhi- ja kõrvalisete on ära vahetatud.
Kere plaanis täielikult restaureerida.
Tehnika tuleb doonori pealt.
Hetkel side lõpp.
- Kristjan S
- Klubiliige
- Postitusi: 740
- Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
- Asukoht: tallinn
Ei, mul ei ole mitte midagi selle vastu, et pildistasid ja teemasse lisasid.
Tõsi, seisis tööjuures parklas tehniliste probleemidega "mõnda" aega, kuid ilmselgelt piisavalt, et hiirepoiss, kes muidu kohvik3-s elab jõuaks oma sügisresidentsi kapotialla teha.
See, kes arvab ära millest ta pesa tegi võidab ühe piparkoogi:
tõele au andes, siis mingi osa on minu kätetöö.
PS! Olen sind paar korda ringtee peal näinud ja tundsin ka foorumi järgi ära, mis masinaga tegu!
Tõsi, seisis tööjuures parklas tehniliste probleemidega "mõnda" aega, kuid ilmselgelt piisavalt, et hiirepoiss, kes muidu kohvik3-s elab jõuaks oma sügisresidentsi kapotialla teha.
See, kes arvab ära millest ta pesa tegi võidab ühe piparkoogi:
tõele au andes, siis mingi osa on minu kätetöö.
PS! Olen sind paar korda ringtee peal näinud ja tundsin ka foorumi järgi ära, mis masinaga tegu!
Nagu ma esimeses postituses mainisin, siis tehnika poolest 1.8-st suurt mitte midagi alles ei jää - see oli siililegi selge.
Pikalt oli aega mõtteid mõlgutada teemal, mis tulevikus võiks minu hobiautot edasi liigutada.
Siin on minu arutelu kronoloogilises järjekorras lühidalt kokkuvõtvas vormis:
Plaan A) oli veidi starwarsi temaatiline (loe: ulmeline ja ebareaalne), sest oli kinnisidee saada m88/3 mootor.
Plaan B) oli v8, sest alla 200kw hobiautol oleks ju nagu võtta armuke, kes enda abikaasast lahjem püss on. See plaan vaibus...
Plaan C) oli m50/52, kuid potensiaalsed probleemid ja mured, mis selle vahetusega kaasneksid sundisid mind ka seda mõtet nurka viskama.
Plaan D) oli m30b34/35. Põhjus lihtne: nii on lihtsam.
Plaan D) läks käiku. Hoidsin foorumitel silma peal ja ka kiikasin ka leedu poole.
Paari m30b35 komplekti sai ka oma silmaga kaemas käidud, kuid kaubani asi ei jõudnud.
Plaan D.1) Oli doonormasin m30b35/34 südamega.
Paar nädalat tagasi jõudis plaan D.1 sinnamaani, et leidsin siitsamast Maarjamaalt 89a 530i.
Autost hetkel vaid seda ehk et tegu ilma katita versiooniga.. selliseid Eestis vaid mõni üksik arvel. Kunagi kirjutan ehk üksikasjalikumalt.
Pilte katsun veel lisada, kuid siin väike teaser
Pole küll b35/34, kuid kui asi sai üle vaadatud sai selgeks, et plussid kaaluvad miinused toredasti ülesse.
Lõime käed ja voila - doonor olemas.
Lõpetuseks küsiks teadjamatelt foorumikaaslastelt:
Mis on potensiaalsed murekohad e34 m30b30 tehnika e28 peale tõstmisega?
m30 peaks olema küll bolt-on, kuid kinnituskohad erinevad, kas näiteks e28 kinnituskohtades on keermed sees?
Hetkel aga järjejutu lõpp!
Pikalt oli aega mõtteid mõlgutada teemal, mis tulevikus võiks minu hobiautot edasi liigutada.
Siin on minu arutelu kronoloogilises järjekorras lühidalt kokkuvõtvas vormis:
Plaan A) oli veidi starwarsi temaatiline (loe: ulmeline ja ebareaalne), sest oli kinnisidee saada m88/3 mootor.
Plaan B) oli v8, sest alla 200kw hobiautol oleks ju nagu võtta armuke, kes enda abikaasast lahjem püss on. See plaan vaibus...
Plaan C) oli m50/52, kuid potensiaalsed probleemid ja mured, mis selle vahetusega kaasneksid sundisid mind ka seda mõtet nurka viskama.
Plaan D) oli m30b34/35. Põhjus lihtne: nii on lihtsam.
Plaan D) läks käiku. Hoidsin foorumitel silma peal ja ka kiikasin ka leedu poole.
Paari m30b35 komplekti sai ka oma silmaga kaemas käidud, kuid kaubani asi ei jõudnud.
Plaan D.1) Oli doonormasin m30b35/34 südamega.
Paar nädalat tagasi jõudis plaan D.1 sinnamaani, et leidsin siitsamast Maarjamaalt 89a 530i.
Autost hetkel vaid seda ehk et tegu ilma katita versiooniga.. selliseid Eestis vaid mõni üksik arvel. Kunagi kirjutan ehk üksikasjalikumalt.
Pilte katsun veel lisada, kuid siin väike teaser
Pole küll b35/34, kuid kui asi sai üle vaadatud sai selgeks, et plussid kaaluvad miinused toredasti ülesse.
Lõime käed ja voila - doonor olemas.
Lõpetuseks küsiks teadjamatelt foorumikaaslastelt:
Mis on potensiaalsed murekohad e34 m30b30 tehnika e28 peale tõstmisega?
m30 peaks olema küll bolt-on, kuid kinnituskohad erinevad, kas näiteks e28 kinnituskohtades on keermed sees?
Hetkel aga järjejutu lõpp!
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Eesmärk 2013
Sisaldab: 2013 aastanumbri sees keretöödesse jõudmist.
Seal ei ole eesmärk siitsealt nokitseda - eesmärk on kõik probleemsed kohad likvideerida+värvimiseelne ettevalmistus.
Sel samal põhjusel masin Peaaegu täitsa molekulideks laiali.
seest on 90% ready to go
koledad kohad, mis peidust välja tulid:
kõige suurem probleem leidis tegelt üpris lihtsa lahenduse ja kõik jäi terveks:
Vanaraud kõik metalli.
Mis veel? Paak alt ära, kõik juhtmed välja, Katuseluuk.+pudipadi = Üks päev nokitsemist veel ja siis saab hakata lõpuks ometi garaazi koristama.
PS! Kuna järelturul korralikku esipõlle leida on raske ja uut saab mitmest kohast ja mitmelt tootjalt, siis äkki keegi oskab suunata, mis on parim valikuvariant?
Hetkel side lõpp.
Sisaldab: 2013 aastanumbri sees keretöödesse jõudmist.
Seal ei ole eesmärk siitsealt nokitseda - eesmärk on kõik probleemsed kohad likvideerida+värvimiseelne ettevalmistus.
Sel samal põhjusel masin Peaaegu täitsa molekulideks laiali.
seest on 90% ready to go
koledad kohad, mis peidust välja tulid:
kõige suurem probleem leidis tegelt üpris lihtsa lahenduse ja kõik jäi terveks:
Vanaraud kõik metalli.
Mis veel? Paak alt ära, kõik juhtmed välja, Katuseluuk.+pudipadi = Üks päev nokitsemist veel ja siis saab hakata lõpuks ometi garaazi koristama.
PS! Kuna järelturul korralikku esipõlle leida on raske ja uut saab mitmest kohast ja mitmelt tootjalt, siis äkki keegi oskab suunata, mis on parim valikuvariant?
Hetkel side lõpp.
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Tõsine ettevõtmine , jään huviga jälgima
Kui sa doonorit lammutama hakkad , siis ma oleks huvitatud mõningatest kereosadest .
Pagassi luuk ja kõrvalistuja poolsed uksed , kui need on ilma roosteta ja sirged , siis oleks huvi
Kui sa doonorit lammutama hakkad , siis ma oleks huvitatud mõningatest kereosadest .
Pagassi luuk ja kõrvalistuja poolsed uksed , kui need on ilma roosteta ja sirged , siis oleks huvi
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Kundeuksega pole vist enam midagi teha.rean kirjutas: Pagassi luuk ja kõrvalistuja poolsed uksed , kui need on ilma roosteta ja sirged , siis oleks huvi
http://fotoalbum.ee/photos/prostuff/105009073
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Eile tuli jõulukink otse deutsche wellest
Nagu näha, siis konsool pole uus, kuid muidu täitsa tibens - vajab uuenduskuuri ja peaks olema 535i pealt tulnud.
Kliima nupu võiks leida kuskilt.
Kas e34 doonori pealt kliima süsteemi lihtsalt üle tõstmisega võib tekkida probleeme?
Aknatõstukite nuppude auke pole, aga all on soklid olemas, kas lõikan augud lihtsalt sisse?
ja selle ostsin siitsmast
http://www.upload.ee/image/3776546/IMAG0341.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Igatahes.. häid jõule!
Nagu näha, siis konsool pole uus, kuid muidu täitsa tibens - vajab uuenduskuuri ja peaks olema 535i pealt tulnud.
Kliima nupu võiks leida kuskilt.
Kas e34 doonori pealt kliima süsteemi lihtsalt üle tõstmisega võib tekkida probleeme?
Aknatõstukite nuppude auke pole, aga all on soklid olemas, kas lõikan augud lihtsalt sisse?
ja selle ostsin siitsmast
http://www.upload.ee/image/3776546/IMAG0341.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Igatahes.. häid jõule!
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Räägin paari sõnaga doonorist ja küsin nõu.
Selliseid mudeleid on Eestis arvel 4 - tegu ilma katita bimmeriga - 145kw.
LKFi järgi on selle autoga 3 kõksu tehtud ja kõigil juhul kahjuväärtus kuni 500 euri... raske uskuda a mida iganes.
Igastahes 2007a. alates seisnud paigal. vahepeal käidud ainult käivitamas/tümmi kuulamas.
Nüüdseks juba ise ca 500km sõitnud. Seismisest annab märku ujumine ja veermik on suht pehme omadega.
Lume ootuses sai veidi viisakamaks teha:
Pooleks esivedru vahetatud, tugilaager, am.padi, uued filtrid & õlid, kojameeste hoovastik, bensupaagi luugi hing, kardaani vahemuhv, teibituuningud said kapotialt ka likvideeritud jne.
Aga lund muidugi pole..
Meeldib:
Mootor on kõike arvesse võttes heas korras (va mingi kolin aegajalt, mis tundub tulevat hooratta juurest) - täiesti kuiv ja minek on väga hea! Katsun varsti diagnosti viia.
Nii välis kui sisepeeglid on isetumenevad - salongis muudetava tundlikkusega.
Borbet A laiad 17" - ees oli 8,5" ja taga 10"
Salongis päääris hästi säilinud nahksisu, käetugedega, ilma pragudeta, aga vajab värskendust... muideks VIN koodi järgi varustust vaadates on see hiljem paigaldatud.. kuigi on originaal nahksisu, sisu ntks tagumistel peatugedel pole kinnitusraame.
Manuaal käigukast. Järelpaigaldatud Telefon.
Halb:
Kere on täiesti läbi - Kõrvalistuja uksega on keegi alla aetud ehk see on käinud tagurpidi; juhiust on pahteldatud vist otse roostele; karbid ja põhi läbi; pagassiluugi võti on kruvikeeraja+haamer; käsipidur ei tööta.
Pilte:
Juhin tähelepanu käigukangi nupule.. eks see on juba täieliku ajaloo eest.
rean, pagassi luuk on vist enamvähem sirge + numbritule aluse helkuriga.
Üritan siis 3. kord natukene kellegi aktiivsuse peale loota. kolm siiski on kohtu seadus.
Kuna e34 pealt tulnud m30 pole bolt on, siis, kas keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes teab kedagi, kelle käest sellist juppi tellida/mõõtmeid? Üle interneti tundub jabur.
Lisaks. Mõned küsimused veel - lootes jällegi aktiivsusele:
Kas kellegil on kogemusi m30b30 juhtmestiku tõstmisega e28 peale? kaitsebloki ühendamine jne? Doonor pole elektrilise gaasiga niiet sellega ei tohiks muret olla?
Kas m30b30 karter mahub ilusti?
e34 käigukast peaks napilt mahtuma?
Kui keegi oskab tähelepanu veel millegile juhtida, siis olen tänulik!
Eelkõige lootes, et saab vältida punchline'i "Mis sitasti, see uuesti!"
Selliseid mudeleid on Eestis arvel 4 - tegu ilma katita bimmeriga - 145kw.
LKFi järgi on selle autoga 3 kõksu tehtud ja kõigil juhul kahjuväärtus kuni 500 euri... raske uskuda a mida iganes.
Igastahes 2007a. alates seisnud paigal. vahepeal käidud ainult käivitamas/tümmi kuulamas.
Nüüdseks juba ise ca 500km sõitnud. Seismisest annab märku ujumine ja veermik on suht pehme omadega.
Lume ootuses sai veidi viisakamaks teha:
Pooleks esivedru vahetatud, tugilaager, am.padi, uued filtrid & õlid, kojameeste hoovastik, bensupaagi luugi hing, kardaani vahemuhv, teibituuningud said kapotialt ka likvideeritud jne.
Aga lund muidugi pole..
Meeldib:
Mootor on kõike arvesse võttes heas korras (va mingi kolin aegajalt, mis tundub tulevat hooratta juurest) - täiesti kuiv ja minek on väga hea! Katsun varsti diagnosti viia.
Nii välis kui sisepeeglid on isetumenevad - salongis muudetava tundlikkusega.
Borbet A laiad 17" - ees oli 8,5" ja taga 10"
Salongis päääris hästi säilinud nahksisu, käetugedega, ilma pragudeta, aga vajab värskendust... muideks VIN koodi järgi varustust vaadates on see hiljem paigaldatud.. kuigi on originaal nahksisu, sisu ntks tagumistel peatugedel pole kinnitusraame.
Manuaal käigukast. Järelpaigaldatud Telefon.
Halb:
Kere on täiesti läbi - Kõrvalistuja uksega on keegi alla aetud ehk see on käinud tagurpidi; juhiust on pahteldatud vist otse roostele; karbid ja põhi läbi; pagassiluugi võti on kruvikeeraja+haamer; käsipidur ei tööta.
Pilte:
Juhin tähelepanu käigukangi nupule.. eks see on juba täieliku ajaloo eest.
rean, pagassi luuk on vist enamvähem sirge + numbritule aluse helkuriga.
Üritan siis 3. kord natukene kellegi aktiivsuse peale loota. kolm siiski on kohtu seadus.
Kuna e34 pealt tulnud m30 pole bolt on, siis, kas keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes teab kedagi, kelle käest sellist juppi tellida/mõõtmeid? Üle interneti tundub jabur.
Lisaks. Mõned küsimused veel - lootes jällegi aktiivsusele:
Kas kellegil on kogemusi m30b30 juhtmestiku tõstmisega e28 peale? kaitsebloki ühendamine jne? Doonor pole elektrilise gaasiga niiet sellega ei tohiks muret olla?
Kas m30b30 karter mahub ilusti?
e34 käigukast peaks napilt mahtuma?
Kui keegi oskab tähelepanu veel millegile juhtida, siis olen tänulik!
Eelkõige lootes, et saab vältida punchline'i "Mis sitasti, see uuesti!"
Re: BMW 518i 86a. Tuut
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=60306" onclick="window.open(this.href);return false;
Karteri põhi sealse jutu järgi peab sobima E34 oma.
Juhtmestik peaks olema B35ga sama, seega üks-ühele näidatud visanditelt.
Käigukasti kohapealt ei oska öelda, aga kardaani pikkus ja hoovastiku pikkus ning käigukasti kandev tala tekitavad vast põhiliselt muret.
Karteri põhi sealse jutu järgi peab sobima E34 oma.
Juhtmestik peaks olema B35ga sama, seega üks-ühele näidatud visanditelt.
Käigukasti kohapealt ei oska öelda, aga kardaani pikkus ja hoovastiku pikkus ning käigukasti kandev tala tekitavad vast põhiliselt muret.
Re: BMW 518i 86a. Tuut
145kw-sel pole lambdat ka
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Jah, Renxil on õigus!
Täna sai e34'le läpakas taha pandud ja mootor töötab nagu kellavärk.
Lähitulevikus tahaks silindri rõhud ka üle kontrollida.
Täna sai e34'le läpakas taha pandud ja mootor töötab nagu kellavärk.
Lähitulevikus tahaks silindri rõhud ka üle kontrollida.
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Korralik vanakooli tehnika , kus igasugune jama puudub , ülevaatusel hea lihtne käia
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Reedel läks lõpuks hainina keretöödesse.
St et varsti peaksid olema uued karbid küljes, roostes kanku keevitatud, kõik augud lapitud, punnitavad kohad ja tagapõll ka korras... ausaltöeldes ei teagi millele veel peaks paluma tähelepanu pöörata?
Eks siis paistab, mis kokku keeratakse... Kutt, kes keretöid teeb on mingi tuttava-tuttav - Mõigus oma maja garaazis kõpitseb, kuid ega ma rohkem ei teadnudki ausaltöeldes kedagi kelle juurde oleks võinud viia.
Lootus säilib, et rebasepoissi see vanameister enam mitte kunagi nägema ei pea
Kehvake pilt põhjast, kuid tundub, et seisukord on täitsa rahuldav..
ja minekust
Kõik ülejäänud probleemsed kohad ja värvimise ettevalmistuse mõtlesin ise teha proovida.
Kas keegi oskab soovitada mõnda maalrit, kelle kätte värvimine usaladada?
St et varsti peaksid olema uued karbid küljes, roostes kanku keevitatud, kõik augud lapitud, punnitavad kohad ja tagapõll ka korras... ausaltöeldes ei teagi millele veel peaks paluma tähelepanu pöörata?
Eks siis paistab, mis kokku keeratakse... Kutt, kes keretöid teeb on mingi tuttava-tuttav - Mõigus oma maja garaazis kõpitseb, kuid ega ma rohkem ei teadnudki ausaltöeldes kedagi kelle juurde oleks võinud viia.
Lootus säilib, et rebasepoissi see vanameister enam mitte kunagi nägema ei pea
Kehvake pilt põhjast, kuid tundub, et seisukord on täitsa rahuldav..
ja minekust
Kõik ülejäänud probleemsed kohad ja värvimise ettevalmistuse mõtlesin ise teha proovida.
Kas keegi oskab soovitada mõnda maalrit, kelle kätte värvimine usaladada?
- Kristjan S
- Klubiliige
- Postitusi: 740
- Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
- Asukoht: tallinn
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Väga hea näha, et asjad arenevad.Kunagi saab ehk linna peal koos kruiisima hakkata .
e21 318i, e23 735i, e24 635 csi, i3s
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Mis sa nende aknatihendite aluste aukudega tegid/teed?
Aga muidu edu ehitusel!
Aga muidu edu ehitusel!
E28 87a. 2.8i
E28 87a. 2.5e
E28 87a. 2.5e
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Tere.
Nägin laupäeva õhtul umbes kell üksteist Rakveres e28 numbriga "MAO või MAD", olid sina või?
Nägin laupäeva õhtul umbes kell üksteist Rakveres e28 numbriga "MAO või MAD", olid sina või?
Re: BMW 518i 86a. Tuut
Teretere!
Kui vaatad paar postitust ülespoole, siis ilmselt saad oma vastuse - auto on täiesti pulkadeks laiali.
PS! Kui veel üles scrollid, siis saad ka vastuse keda sa tõenäoliselt nägid
Freeday - selleks viisin auto keretöödesse.
Üldjoontes tean aga seda, et tegemist on nikerdamise/käsitööga ja tasub selline asi usaldada kogemustega plekksepa hoolde.
Kui ise plaanid teha, siis arvesta sellega, et ümbertegemine on juba topeltresurss.
Kui vaatad paar postitust ülespoole, siis ilmselt saad oma vastuse - auto on täiesti pulkadeks laiali.
PS! Kui veel üles scrollid, siis saad ka vastuse keda sa tõenäoliselt nägid
Freeday - selleks viisin auto keretöödesse.
Üldjoontes tean aga seda, et tegemist on nikerdamise/käsitööga ja tasub selline asi usaldada kogemustega plekksepa hoolde.
Kui ise plaanid teha, siis arvesta sellega, et ümbertegemine on juba topeltresurss.
Viimati muutis udumon, 14 Jaan 2014 23:51, muudetud 1 kord kokku.