BMW E21 315 '82 Magnus
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Olemasolev tagaklaasi soojendamise sisselülitamist võimaldav nupp ei toiminud. Lahti polnud tarvis võtta, kuna Hairider'ilt (aitäh!) saadud asjade seas leidus identne eksemplar.
Takkaperra 1,2 W pirni lisamise hetkest alates võis täheldada ka ka läbi rohelise filtri kumavat valgust.
Hella pakub tänuväärseid aftermarket kit-e ja samuti aukude täiteks sobilikke nuppe, millele funktsionaalsuse lisamisel võib lülitada tööle kasvõi udutuled. Paistab silma, et aegade jooksul on kõiksuguseid huvitavaid juhtmeid veetud küll teadlikult küll teadmatusest (näit ringiga keskkonsooli, sealt tuhatoosi jne)...
Roolist vasemale panin tagasi varuks saadud udutulede lüliti ja paremale käib nupu asemel 315 puhul protees-nupuimitatsioon-kohatäide-kork. Tahhomeetriga mudelitel saab sel kohal olevast lülitist diginumbritega kella kruttida ning facelift'i-eelsel versioonil sisse lülitada ohutuled... Hella-kit-i tagasipanekul leiaks kindlasti parempoolne auk kasutust lisa-udutulede lülitina (kokku oleks siis visuaalselt lausa 6 lampi)...
Ilmselt ei kaunistagi autot esipõllele toetuvad lisa-tuled, mis töötasid esiotsa kummalise sokliga releedega (esimene lisaudutuledele ja teine Hella-kit-ile). Voolu tüürimiseks asenduseks üks universaalne Lampa ja et töösse saada armatuuritulede ülemise rea vasakpoolne eesmise udutule märgulambike, sai testriga kindlaks tehtud lüliti ühendamiseks õige klemm (originaalne juhtmepuu õnneks täiel määral säilinud)...
Takkaperra 1,2 W pirni lisamise hetkest alates võis täheldada ka ka läbi rohelise filtri kumavat valgust.
Hella pakub tänuväärseid aftermarket kit-e ja samuti aukude täiteks sobilikke nuppe, millele funktsionaalsuse lisamisel võib lülitada tööle kasvõi udutuled. Paistab silma, et aegade jooksul on kõiksuguseid huvitavaid juhtmeid veetud küll teadlikult küll teadmatusest (näit ringiga keskkonsooli, sealt tuhatoosi jne)...
Roolist vasemale panin tagasi varuks saadud udutulede lüliti ja paremale käib nupu asemel 315 puhul protees-nupuimitatsioon-kohatäide-kork. Tahhomeetriga mudelitel saab sel kohal olevast lülitist diginumbritega kella kruttida ning facelift'i-eelsel versioonil sisse lülitada ohutuled... Hella-kit-i tagasipanekul leiaks kindlasti parempoolne auk kasutust lisa-udutulede lülitina (kokku oleks siis visuaalselt lausa 6 lampi)...
Ilmselt ei kaunistagi autot esipõllele toetuvad lisa-tuled, mis töötasid esiotsa kummalise sokliga releedega (esimene lisaudutuledele ja teine Hella-kit-ile). Voolu tüürimiseks asenduseks üks universaalne Lampa ja et töösse saada armatuuritulede ülemise rea vasakpoolne eesmise udutule märgulambike, sai testriga kindlaks tehtud lüliti ühendamiseks õige klemm (originaalne juhtmepuu õnneks täiel määral säilinud)...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Udutule märgutuli peab süttima minu teada vaid tagumise udutule süttimisel, kui auto oli tehases varustatud esimeste udutuledega on ka udutulede lüliti kaheastmeline nagu peatulede lüliti, esimeses astmes süttivad esimesed udutuled, teises astmes esimesed ja tagumised ning süttib märgutuli. kui lülitad lähituled kaugtuledeks, siis kustuvad esimesed udutuled. Kui esimesi udutulesid tehases paigaldatud ei ole siis on udutulede lüliti üheastmeline ning süttib ka märgutuli. Samuti peavad udutuled süttima siis kui ainult gabariidid sisse lülitad.
Tervitades Andres
Tervitades Andres
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
E30-l nii nagu peab: tehasest tagumised udutuled ning vasemale suunatud piktogramm süttib armatuuris ja on markeeritud selle kõrval, udutulede lüliti üheastmeline
E21-l hiljem paigaldatud esimesed udutuled, lüliti samuti üheastmeline ning tagumised udutuled ei sütti -- põhjuseks tagatulede klaasi all avanevad tühjad augud ilma pirnipesata :O
315 puhul hoiti paljuski kokku... Kas on võimalik, et masin veereski konveierilt maha ilma tagumiste udukateta? Kuigi udutuledele on koht, siis oli teoreetiliselt võimalus ka pistiku ja kaabelduse paigaldamata jätmisel säästuvarianti valmistada standarseid osi kasutades või on need tuled hiljem pandud ning pistikud välja nokitud...
Hetkel süttiv kollakas piktograaf on suunatud vasakule, märkides (puuduvaid) tagumisi udutulesid (eesmiste tähis paremale avanev roheline?!), seega tuleks esiotsa ühendus märklambiga katkestada. Enne 1. jaanuari 1994 esmasregistreeritud sõidukitel ei pole tagumine udulatern nõutav. Kui aga sektsioon tagatuledes selle tarbeks on olemas?
Tehnokontrollis arvestati see väheohtliku veana: eesmiste ja tagumiste udutulede lülitamine, lülitamine ei tööta vastavalt nõuetele, tagumine ei sütti.
Kui märklambiga ühendus katkestada ning tagumiste udutulede puudumine oleks aktsepteeritav, siis kas võiks (mitteoriginaalsed) esimesed eraldiseisvalt hetkel alles jääda?
E21-l hiljem paigaldatud esimesed udutuled, lüliti samuti üheastmeline ning tagumised udutuled ei sütti -- põhjuseks tagatulede klaasi all avanevad tühjad augud ilma pirnipesata :O
315 puhul hoiti paljuski kokku... Kas on võimalik, et masin veereski konveierilt maha ilma tagumiste udukateta? Kuigi udutuledele on koht, siis oli teoreetiliselt võimalus ka pistiku ja kaabelduse paigaldamata jätmisel säästuvarianti valmistada standarseid osi kasutades või on need tuled hiljem pandud ning pistikud välja nokitud...
Hetkel süttiv kollakas piktograaf on suunatud vasakule, märkides (puuduvaid) tagumisi udutulesid (eesmiste tähis paremale avanev roheline?!), seega tuleks esiotsa ühendus märklambiga katkestada. Enne 1. jaanuari 1994 esmasregistreeritud sõidukitel ei pole tagumine udulatern nõutav. Kui aga sektsioon tagatuledes selle tarbeks on olemas?
Tehnokontrollis arvestati see väheohtliku veana: eesmiste ja tagumiste udutulede lülitamine, lülitamine ei tööta vastavalt nõuetele, tagumine ei sütti.
Kui märklambiga ühendus katkestada ning tagumiste udutulede puudumine oleks aktsepteeritav, siis kas võiks (mitteoriginaalsed) esimesed eraldiseisvalt hetkel alles jääda?
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Mul ei ole kahjuks ühtegi pilti oma esimesest e21 alles aga sellele oli tehase poolt pandud tagumine udutuli stange alla, eraldi tulena. Esimesed udukad olid ka olemas.
Kui sul selliste asjadega ülevaatuspunktis "nokitakse" siis vaheta ülevaatajat.
Kui sul selliste asjadega ülevaatuspunktis "nokitakse" siis vaheta ülevaatajat.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Pre kerega E21-el on jah eraldi tuli stange all, seal on tagatuli teistsuguse ehitusega, antud juhul on ikkagi facelift. E30-el on udutulede lüliti esimeste udukate olemas olul kahe nupuga, esimeste sisse lülitamisel süttib roheline tuli armatuuris, selle oranzi tule kõrval mis Sul seal pildil põleb.Oranz tuli on alati tagumise udutule tarbeks. E21-e ja E30-e tehnonõuetes on väike erinevus mis puudutab esimesi udukaid, nimelt E21-el kustuvad esimesed udukad kui lülitad kaugtulede peale, E30-el aga jäävad põlema. E21-e tulede referensi number on suurem ja valgusjõu numbrid läheksid lõhki. 315 on jah säästu mudel, ning ma ei ole ühelgi neil kohanud tagumise uduka klemme alates 316-st on aga klemmid olemas olnud.
Tervitades Andres
Tervitades Andres
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Ise ma tagumisi udukaid aretama ei hakka ja jääbki ehe askeetlik E21 315, milles vaid ülevaatust veenda (üks väheohtlik viga läbimist ei takista)...
Mis elu elab kandiline suurte selgete ketastega (mitte küll veel trükitehniliselt) 70ndatel uuenduslik näidikute paneel aastakümneid hiljem? Elektroonilised rajad suured ja ilmselt kannatavad potensiaalselt korrodeeruvad rajad katkemisel ja massiivset tinakolbi. Ilmselt on seda ka varem lahti kistud, kui mõni pirn on läbi läinud või avastab järjekordne omanik hoopis puuduva lambikese...
Puudus lambike pidurikatete tulukese taga ja tagant vasemal ehk eest paremal. Selles teises kohas ilmselt lampi lihtsamatel mudelitel ei käi ja ka eespool pole näha läbipaistvat filtrit, kus temperatuurinäidikus võiks süttida hoiatus kuumenemise maksimumini jõudes (analoogselt teises servas sümmeetrias olevale kütuse lõppemisest teatavale miinimumi märguandele, mis sunnib kiirelt tankima või ignoreerimisel teeserva tõmbama).
Asenduslambike oli kõige parajam vattide poolest, kuju sai sobilikuks lihvitud.
Pidurikatete hoiatustuluke klotside piisava paksuse korral just sagedasti ei sära, minul jäi uue lambiga põlema ning põhjuseks lahtine juhe anduri küljest juhipoolse ratta koopas, kus see ainsana asub.
Mis elu elab kandiline suurte selgete ketastega (mitte küll veel trükitehniliselt) 70ndatel uuenduslik näidikute paneel aastakümneid hiljem? Elektroonilised rajad suured ja ilmselt kannatavad potensiaalselt korrodeeruvad rajad katkemisel ja massiivset tinakolbi. Ilmselt on seda ka varem lahti kistud, kui mõni pirn on läbi läinud või avastab järjekordne omanik hoopis puuduva lambikese...
Puudus lambike pidurikatete tulukese taga ja tagant vasemal ehk eest paremal. Selles teises kohas ilmselt lampi lihtsamatel mudelitel ei käi ja ka eespool pole näha läbipaistvat filtrit, kus temperatuurinäidikus võiks süttida hoiatus kuumenemise maksimumini jõudes (analoogselt teises servas sümmeetrias olevale kütuse lõppemisest teatavale miinimumi märguandele, mis sunnib kiirelt tankima või ignoreerimisel teeserva tõmbama).
Asenduslambike oli kõige parajam vattide poolest, kuju sai sobilikuks lihvitud.
Pidurikatete hoiatustuluke klotside piisava paksuse korral just sagedasti ei sära, minul jäi uue lambiga põlema ning põhjuseks lahtine juhe anduri küljest juhipoolse ratta koopas, kus see ainsana asub.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Kas viimase pildi peal on juhtmevärvid pruun, sinine ja kolla-roheline? Kui nii, siis mingi originaalasjaga küll tegu pole.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Arvestades mida sellel autol nende juhtmetega tehtud on, tule vii mult üks komplektne liigsete lisadeta juhtmepuu ära.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Pruun, sinine ja ainult roheline -- palju tundub olema juhtmeid...Ruut kirjutas:Kas viimase pildi peal on juhtmevärvid pruun, sinine ja kolla-roheline? Kui nii, siis mingi originaalasjaga küll tegu pole.
Ehtne valge eurokaabel asus kapoti all, oli udutuledele veetud...Rain01 kirjutas:Paistab nagu tavaline toakaabel.
Üks lõigutud otstega juhtmepuu mul olemas, praegune salongi osas korralik ja lisadeta.Priit kirjutas:Arvestades mida sellel autol nende juhtmetega tehtud on, tule vii mult üks komplektne liigsete lisadeta juhtmepuu ära.
Praegu tööd jätkub -- esiamordid, rooliotsad, kollektoritihendid jms, seejärel võib igav hakata...
Salongipuhuri nupud ei liikunud või käisid raskelt, lamp ei läitnud valgust. Tänud Hairiderile uue paneeli eest: Helphose asemel Siemens, ülearune juhtmestik minema...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Auto väljasuretamisel kostusid mõningad perutavad hääled: elektriline tühikäiguklapp küll voolu sai ent "plõksu" ei teinud. Tagasi polnudki midagi tõmmata, ots ilmselt töölepingu lõppemisel ära lõigatud. Lahenduseks doonorkarpalt samasugune. Termostaatilist servomootorit raske visuaalselt hinnata, manuaali järgi võiks 2 mm tipp välja ulatuda ja enam-vähem nii ka oli.
Lisahelid võtme väljakeeramisel kadusid, ometi tühikäigul suremine ilma täiendava gaasita jätkus... Kuna nurgas vedeles karp ühes 316-le mõeldud Pierburg 2B4 karburaatoritega (tükki kaks), siis tekkis tahtmine proovida kahest poolpidusest üks korralik konstrueerida. Uued tihendid olid ka olemas. Tekkis rida küsimusi...
Missugused nõelad on oma koonilise kuju veel säilitanud? - Silmaga hinnata, läbi bensuava sisse puhuda prooviks...
Kas automaatse tooreklapi bimetallvedru on töökorras? - Pidi proovima.
Kas kummagi karburaatori jahutusvedelikuga töötav vahaelement on korras? - Uputamine kuuma vette...
Lisahelid võtme väljakeeramisel kadusid, ometi tühikäigul suremine ilma täiendava gaasita jätkus... Kuna nurgas vedeles karp ühes 316-le mõeldud Pierburg 2B4 karburaatoritega (tükki kaks), siis tekkis tahtmine proovida kahest poolpidusest üks korralik konstrueerida. Uued tihendid olid ka olemas. Tekkis rida küsimusi...
Missugused nõelad on oma koonilise kuju veel säilitanud? - Silmaga hinnata, läbi bensuava sisse puhuda prooviks...
Kas automaatse tooreklapi bimetallvedru on töökorras? - Pidi proovima.
Kas kummagi karburaatori jahutusvedelikuga töötav vahaelement on korras? - Uputamine kuuma vette...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Originaalkarburaator 1B2 karjus remondikomplekti järele -- membraan ka puru. Ajutiselt laenuks 2B4 küljest samuti üsna väsinud olemisega nahk...
Vahaelemendi asemele oli vastavasse auku mutter paigutatud.
Prooviks sai kahest poolpidusest kahe lõõriga Pierburg 2B4-st ning värsketest tihenditest üks korralikum kokku pandud: kui ühel mingi osa korrodeerunud, siis teisel veel korralik küljes. Täiendavalt uued kütusevoolikust vaakumvoolikud ja väliselt sarnane aga sisemiselt diameetrilt erinev õhufiltrikorpus kasutusse (läbimõõt karburaatoritel erinev).
2B4 karburaatori kasutamiseks osutub tarvilikuks veel senisest erineva pikkusega tross, vahaelementide toimimine (avanemine) selgub vaid kuumas vees testides...
Tulemus: peale manuaali järgi reguleerimist jäi tühikäik kõrgeks, kruvist reguleerida ei anna. Võimalik, et padi läbi või kahelõõrise puhul peaks sisselaskekollektor ka erinev olema (ei piisanud vaid padja vahetusest):
2B4-l läheb Halli anduri külge kaks vaakumvoolikut:
http://www.ruddies-berlin.de/grafik/se2B43.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Teist voolikut ei osanud kusagile panna, 1B2 Halli tajuril täiendavaid ühenduskohti pole...
http://www.ruddies-berlin.de/grafik/Se1B2d.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Vahaelemendi asemele oli vastavasse auku mutter paigutatud.
Prooviks sai kahest poolpidusest kahe lõõriga Pierburg 2B4-st ning värsketest tihenditest üks korralikum kokku pandud: kui ühel mingi osa korrodeerunud, siis teisel veel korralik küljes. Täiendavalt uued kütusevoolikust vaakumvoolikud ja väliselt sarnane aga sisemiselt diameetrilt erinev õhufiltrikorpus kasutusse (läbimõõt karburaatoritel erinev).
2B4 karburaatori kasutamiseks osutub tarvilikuks veel senisest erineva pikkusega tross, vahaelementide toimimine (avanemine) selgub vaid kuumas vees testides...
Tulemus: peale manuaali järgi reguleerimist jäi tühikäik kõrgeks, kruvist reguleerida ei anna. Võimalik, et padi läbi või kahelõõrise puhul peaks sisselaskekollektor ka erinev olema (ei piisanud vaid padja vahetusest):
- 315 karburaatoriga Pierburg 1B2 ja sisselaskekollektor: http://bmwfans.info/parts-catalog/E21/E ... ld_system/" onclick="window.open(this.href);return false;
- 316 karburaatoriga Pierburg 2B4 ja vastav sisselaskekollektor: http://bmwfans.info/parts-catalog/E21/E ... ld_system/" onclick="window.open(this.href);return false;
2B4-l läheb Halli anduri külge kaks vaakumvoolikut:
http://www.ruddies-berlin.de/grafik/se2B43.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Teist voolikut ei osanud kusagile panna, 1B2 Halli tajuril täiendavaid ühenduskohti pole...
http://www.ruddies-berlin.de/grafik/Se1B2d.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Vasem radiaatori puks katkenud, parem veel korras: radiaatori ja tiiviku kohtumise vältimiseks uuendamine.
Progresseeruv väljasuremine sõltumata mootori temperatuurist taandus 1B2 karburaatori sees olevale küttefiltrile. Filter oli umbes ning oma kanalisse väändunud, kuna uut pole kusagilt leida, siis lahendusena jääb koht tühjaks. Suuremal Pierburg 2B4-l niisugust ei leidnud...
Progresseeruv väljasuremine sõltumata mootori temperatuurist taandus 1B2 karburaatori sees olevale küttefiltrile. Filter oli umbes ning oma kanalisse väändunud, kuna uut pole kusagilt leida, siis lahendusena jääb koht tühjaks. Suuremal Pierburg 2B4-l niisugust ei leidnud...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Tehnokontrollil ilmnenud kuuest veast üks lahenenud: tagumised udutuled puudu ja seega ei tohi eesmiste lisatulede lülitamisel tagumise indikaator süttida (taandus vaid ühe klemmi lahtiühendamisele).
Teine viga samuti väheohtlik rike/puudus:
Tagumise registreerimismärgitule laterna seisund ja toimimine, valgusallikas on defektne või puudub, lisainfo: ON PAIGALDATUD LISAVALGUSTI JA EI TÖÖTA ORIGINAALTULED.
Tagumise põrkeraua keskmise osa vahetasin kevadel pisut vähem korrosiooni all kannatava jupi vastu. Tagastanges paiknevad kaks valgustit tõstsin ümber ja paraku olid nad juba siis ilma kaabelduseta. Numbrituld valgustas täpselt keskele kere külge paigaldatud erk LED, mis nüüd ette jäi kontrollis.
Tarvis oli elustada oksüdeerunud ja roostetavad klemmid, taas tekitada juhtmestik ning kõrvaldada võimalik (bioloogiline) elu (vastsed olid kevadel ebameeldiva üllatusena kaitsmekarbi magistraaljuhtme ühenduskontakti tühjades aukudes). Numbritulede sisemusest tulid välja kellegi poolt ilmselt kiirremondina kasutatud salvrätikud... klemmid särama, uued festoonlambid sisse ning kaks hämaramat tuld valgustavad kahepeale numbrimärgi ära küll.
Parandamist ootavad veel neli ohtlikku riket...
Teine viga samuti väheohtlik rike/puudus:
Tagumise registreerimismärgitule laterna seisund ja toimimine, valgusallikas on defektne või puudub, lisainfo: ON PAIGALDATUD LISAVALGUSTI JA EI TÖÖTA ORIGINAALTULED.
Tagumise põrkeraua keskmise osa vahetasin kevadel pisut vähem korrosiooni all kannatava jupi vastu. Tagastanges paiknevad kaks valgustit tõstsin ümber ja paraku olid nad juba siis ilma kaabelduseta. Numbrituld valgustas täpselt keskele kere külge paigaldatud erk LED, mis nüüd ette jäi kontrollis.
Tarvis oli elustada oksüdeerunud ja roostetavad klemmid, taas tekitada juhtmestik ning kõrvaldada võimalik (bioloogiline) elu (vastsed olid kevadel ebameeldiva üllatusena kaitsmekarbi magistraaljuhtme ühenduskontakti tühjades aukudes). Numbritulede sisemusest tulid välja kellegi poolt ilmselt kiirremondina kasutatud salvrätikud... klemmid särama, uued festoonlambid sisse ning kaks hämaramat tuld valgustavad kahepeale numbrimärgi ära küll.
Parandamist ootavad veel neli ohtlikku riket...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Algatuseks ohtlikest vigadest tehnokontrollis tuvastatutest lihtsaim: väljalasketorud ja summutid, heitgaasisüsteem lekib, lisainfo: vahetada kollektorilt heitgaasitorustikule üleminekuühendusel olev tihend. Töötava mootori puhul oli kanalis tõepoolest tunda puhuvat kuuma väljalaskekollektori ühenduse juurest. Mutter-poldid lahti meelitada ja tihendeid vahetama
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Kuuest tehnokontrollis tuvastatud veast nelja ohtliku hulka lahterdus veel:
Esmalt WD-40-ga immutamine ja seejärel läksid käiku torutangid, kuna võtmetest polnud abi ja roolivarda eemaldamine tundus samuti tülikas.
Mõne löögiga vastu talda põrus ots välja (pole vilumust ), edasi juba triviaalsed sammud...
Korralikud laojääk-Boged alla. Ettevaatlikult vedru tõmmitsatega kokku, amordipüstaku väljasaamiseks oli ka stabilisaatori varras vabastatud.
Polnud vanad amordidki tootja poolest sugugi pahad -- väsinud Monroe'd! Amordi kättesaamiseks ja fikseerimiseks püstakusse oli mutri peal taas vaja rakendada torutange.
Amordi otsa mutri lahtikeeramisel sisu pöörlemise vältimiseks läks tarvis: loomajõudu, toruvõtit, hiigelsilmust, mitut pikendust, väikest padrunit... Saaks ka lihtsamalt
Olemasolevatest käsitööriistadest teisi (paremaid) kombinatsioone tekitada ei õnnestunud ja suruõhupüstol puudus.
Teise poole kallale samal õhtul enam ei asunudki...
- roolihoovastiku seisund, liigendid on ülemääraselt kulunud, lisainfo: VAHETADA VASAK VÄLIMINE ROOLIOTSIK
- amortisaatorid, kahjustada saanud amortisaator lekib või ei ole enam töökorras, lisainfo: VAHETADA EESMISED AMORTISAATORID
Esmalt WD-40-ga immutamine ja seejärel läksid käiku torutangid, kuna võtmetest polnud abi ja roolivarda eemaldamine tundus samuti tülikas.
Mõne löögiga vastu talda põrus ots välja (pole vilumust ), edasi juba triviaalsed sammud...
Korralikud laojääk-Boged alla. Ettevaatlikult vedru tõmmitsatega kokku, amordipüstaku väljasaamiseks oli ka stabilisaatori varras vabastatud.
Polnud vanad amordidki tootja poolest sugugi pahad -- väsinud Monroe'd! Amordi kättesaamiseks ja fikseerimiseks püstakusse oli mutri peal taas vaja rakendada torutange.
Amordi otsa mutri lahtikeeramisel sisu pöörlemise vältimiseks läks tarvis: loomajõudu, toruvõtit, hiigelsilmust, mitut pikendust, väikest padrunit... Saaks ka lihtsamalt
Olemasolevatest käsitööriistadest teisi (paremaid) kombinatsioone tekitada ei õnnestunud ja suruõhupüstol puudus.
Teise poole kallale samal õhtul enam ei asunudki...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
15-20 aastat tagasi, kui need amordid eeldatavalt sinna alla paigaldati, peeti Monroe amorti üheks viletsamaks saada olevatestmagnus85 kirjutas:Polnud vanad amordidki tootja poolest sugugi pahad -- väsinud Monroe'd!
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Iga aastaga aina raskem: mõningad osad tikutulega tagaotsitavad, teised soodsad laojäägid, kolmandad kirvehinnaga... Tänasel päeval oleks Monroe ca 4 x kallimaks osutunud Boge laojäägist, vastupidiste hindade puhul oleks tõenäoliselt tol hetkel Monroe'd usaldanud
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Parem amort ei tulnud peale kinnitusmutri eemaldamist üllatusena püstakust kuidagi välja, abinõuna tungraua kasutamine ja millimeeter millimeetri haaval väntamine. Eelnevalt kasutuses olnud Monroe amordis olid kellegi poolt tekitatud sooned, mis kinni seda hoidsidki. Ehk aitas see kuidagi vananeva amordi efektiivsust tõsta analoogselt gaasist tühja aerosooli pigistamisega? Igatahes uus Boge istus kenasti sisse...
Vahetusse läks ka parem rooliots: vana väljasaamisel abiks torutangid ja Poola päritolu tõmmits. Võimalus oli ka tõmmitsal keerded maha tõmmata, kuid seekord lahkus sädemete säras ja efektse paugu taustal ots käändmikust...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Kas see Delphi oli ka laojääk ?
Suuremasi kvaliteet see igatahes pole .
Suuremasi kvaliteet see igatahes pole .