Parem kui mittemidagi, kumm maha, ääreni määret täis ja peaks kestma küllrean kirjutas:Kas see Delphi oli ka laojääk ?
Suuremasi kvaliteet see igatahes pole .
BMW E21 315 '82 Magnus
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Delphi hinnaskaala odavamas otsas, veel saadaval... Tagasihoidlikku sõidustiili harrastades peavad ehk selle luukere liigesed vastu mölubdeeniga määrides
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Pierburg 1B2 karburaatori tohterdamine remondikomplektiga.
Kiirenduspumba tihend, membraanid, vahaelemendi tihend...
Reguleerkruvidele o-rõngad, mis üsna standardsed ja ka eraldi saadaval... ka papptihendid kaanele oleks andnud ise lõigata...
Komplektiga kaasa tulnud nõel oli pisut erineva kujuga, et sobida praeguse ujukiga -- ühtiv ujuk leidus ühes suuremas karburaatoris...
Vahaelement oli asendatud mutriga ja õhuklapp seega koguaeg kindlas asendis pooleldi avatult... Töökorras element ühendatuna jahutusvedeliku voolikutega lahendas mure.
Kiirenduspumba tihend, membraanid, vahaelemendi tihend...
Reguleerkruvidele o-rõngad, mis üsna standardsed ja ka eraldi saadaval... ka papptihendid kaanele oleks andnud ise lõigata...
Komplektiga kaasa tulnud nõel oli pisut erineva kujuga, et sobida praeguse ujukiga -- ühtiv ujuk leidus ühes suuremas karburaatoris...
Vahaelement oli asendatud mutriga ja õhuklapp seega koguaeg kindlas asendis pooleldi avatult... Töökorras element ühendatuna jahutusvedeliku voolikutega lahendas mure.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Piduripedaali liiga pika töökäigu esimene lahendus: õhutamine. Esimeste rataste sadulate niplid õnnestus lahti meelitada, samuti vasaku tagumise trumli töösilinder. Tagumise parema silindri nippel oli murdunud ja kuna uus silinder eriliselt palju ei maksa, läks see väljapuurimise asemel vahetusse...
Paraku vasem tagumine nippel ei pidanud ja murdus sootuks -- veel üks silinder lisaks...
Paraku vasem tagumine nippel ei pidanud ja murdus sootuks -- veel üks silinder lisaks...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Väga õige, neid asju harilikult vahetataksegi paaris.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Mul seisavad uued klotsid koos paigaldus komplektiga kasutult riiulis.Kui soovi on siis paari kümpsiga saadaval.
e21 3xx
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Eks õige oleks paaris vahetada, liialt ka säästa ei saa
Tänan pakkumast, kuid tagumised trumliklotsid on hetkeseisuga juba uued all
Piduripedaal vajus jätkuvalt läbi ja sügavale, seda ka pärast lekkivate tagumiste trumli-silindrite vahetamist ja õhutamist. Järgmine samm tehnokontrollis tuvastatud vea lahendamisel:
Pedaali/käsipiduri hoova seisund ja pidurijuhtimisseadme käigutagavara: Liigne või ebapiisav käigutagavara. Lisainfo: PIDURIPEDAALI TÖÖKÄIK LIIGA PIKK AUTO MAKSIMAALNE PIDURDUS SAAVUTATAKSE ALLES SIIS KUI PEDAAL JÕUAB ESIPANEELINI.
Kõikidele komponentidele ei leidnud otstarvet, peamine, et mansetid saaksid vahetatud...
Üllatusena ei sobinud komplektis leiduvad piduri-/sidurivedeliku ühisanuma tihendid (läbimõõdult väiksed), vanad lekkisid nagu kevadine kasemahl ja selliseid tagasi ei pannud.
Eraldi tellides kallis, kuid E30 remondikomplektis sisaldusid sobiliku mõõduga tihendid...
Tänan pakkumast, kuid tagumised trumliklotsid on hetkeseisuga juba uued all
Piduripedaal vajus jätkuvalt läbi ja sügavale, seda ka pärast lekkivate tagumiste trumli-silindrite vahetamist ja õhutamist. Järgmine samm tehnokontrollis tuvastatud vea lahendamisel:
Pedaali/käsipiduri hoova seisund ja pidurijuhtimisseadme käigutagavara: Liigne või ebapiisav käigutagavara. Lisainfo: PIDURIPEDAALI TÖÖKÄIK LIIGA PIKK AUTO MAKSIMAALNE PIDURDUS SAAVUTATAKSE ALLES SIIS KUI PEDAAL JÕUAB ESIPANEELINI.
Kõikidele komponentidele ei leidnud otstarvet, peamine, et mansetid saaksid vahetatud...
Üllatusena ei sobinud komplektis leiduvad piduri-/sidurivedeliku ühisanuma tihendid (läbimõõdult väiksed), vanad lekkisid nagu kevadine kasemahl ja selliseid tagasi ei pannud.
Eraldi tellides kallis, kuid E30 remondikomplektis sisaldusid sobiliku mõõduga tihendid...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Tagumised pidurid endiselt nõrgad, samuti käsipidurikang kummalise dünaamikaga... vaatepilt õllekasti all olevast paigaldisest foto-seeriasse panekut ei kannata...
Vanad läbi lõigatud, katkised, kinni kiilunud trossid asendatud uutega -- pingutus peale ja anomaaliad kadunud.
Vanad läbi lõigatud, katkised, kinni kiilunud trossid asendatud uutega -- pingutus peale ja anomaaliad kadunud.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Viimane abinõu -- tagumiste ketaspiduriklotside vahetus -- normaliseeris piduripedaali liialt pika käigu lõplikult, lisaks vedrud/klambrid asendatud.
Trummelpiduritega variandil minu teada käsipidur vaid salongist reguleeritav ja otsas klotsikatete korral tuli enne poldid trosside otstes käsipiduri kangil maksimaalselt pingule seada, et mitmeteiskkümne "klõpsu" järel veel mingit pidurdusjõudu saavutada...
Trummelpiduritega variandil minu teada käsipidur vaid salongist reguleeritav ja otsas klotsikatete korral tuli enne poldid trosside otstes käsipiduri kangil maksimaalselt pingule seada, et mitmeteiskkümne "klõpsu" järel veel mingit pidurdusjõudu saavutada...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Loodetavasti kontrollisid üle, et klotsi kauguse ekstsentrikud vabalt käivad. Need kipuvad kinni roostetama. Sellest pahatihti tingitud ka tagapidurite ja käsipiduri olematu töö ning pedaali pikk käik.magnus85 kirjutas:Trummelpiduritega variandil minu teada käsipidur vaid salongist reguleeritav ja otsas klotsikatete korral tuli enne poldid trosside otstes käsipiduri kangil maksimaalselt pingule seada, et mitmeteiskkümne "klõpsu" järel veel mingit pidurdusjõudu saavutada...
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Esimese hooga ei mahtunudki trummel uusi klotse katma...
Ülevaatuseelselt hakkas kergelt jooksma kundepoolne sadul: põhjuseks mansett, abiks remondikomplekt.
Ülevaatus selleks korraks läbitud.
Ülevaatuseelselt hakkas kergelt jooksma kundepoolne sadul: põhjuseks mansett, abiks remondikomplekt.
Ülevaatus selleks korraks läbitud.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Ilma eelneva hoiatuse või pehmeneva pedaalita vajus siduripedaal järjekordse sõidu alguses pingevabalt põhja. Kurvasilmse Mersuga juba läbi elatud ja siingi sama viga: siduri töö-ori-slave-silinder väsinud, täpsemalt mansett läbi ja kuna remondikomplekt sisaldas täiendavaid kummidetaile, siis võis ka tolmukatte vahetamist ja õhutuskruvi katmist lubada.
Potentsiaalselt lõhutav hüdro-ühendus tundus olevat peasilindri ja töösilindrist väljuva toru flantsi vahel asuv voolik-toru, mille hind üsna krõbe -- ilmselt saanuks sellegi asendada tavalise voolikuga, kuhu lihtsalt lühike väänatud toru otsa keeratud...
Potentsiaalselt lõhutav hüdro-ühendus tundus olevat peasilindri ja töösilindrist väljuva toru flantsi vahel asuv voolik-toru, mille hind üsna krõbe -- ilmselt saanuks sellegi asendada tavalise voolikuga, kuhu lihtsalt lühike väänatud toru otsa keeratud...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Salongi-puhur muutus vägagi häälekaks, kuna ametlikud remondipuksid puuduvad ja võllil lõtk üsna suur, sai nihutatult elektrimootor välise stopperseibiga fikseeritud:
Ülevaatuse saamist möödunud sügisel takistas vaid taas lekkima hakanud kundepoolne pidurisadul: algselt küll üsna "piduriõline", oli näha, et aasta varem kasutusse läinud remondikomplekt õigustas end. Kolvi Lekkisid seesmised tihendid kahe sadulapoole vahel -- alles vaid puru. Õiged tihendid jäid eelmisest korrast alles, lahti tuli vaid "meelitada" roostes poldid, mis sadulat koos hoiavad...
Ülevaatuse saamist möödunud sügisel takistas vaid taas lekkima hakanud kundepoolne pidurisadul: algselt küll üsna "piduriõline", oli näha, et aasta varem kasutusse läinud remondikomplekt õigustas end. Kolvi Lekkisid seesmised tihendid kahe sadulapoole vahel -- alles vaid puru. Õiged tihendid jäid eelmisest korrast alles, lahti tuli vaid "meelitada" roostes poldid, mis sadulat koos hoiavad...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Sidur võttis masina soetamisest alates viimase veerandi päris lõpust üles lastes ja kerge pauguga. Ühtlasi kaasnes tühikäiguga kuuldav kahin. Nii pidasingi vajalikuks vahetada siduriketas, korv ja survelaager ehk terve kompelti.
Olemasolevate, mõned aastad tagasi saadud ketaste katted olid lahti ning lamellid narmendasid. Ketaste paksus oli nihikuga mõõtes üsna kriitilise piiri lähedal -- osadel vaid 8 mm. Töökoht tegemiseks oli kodustes oludes imehea: sügav kanal ikkagi. Väljalase lahti, kardaan küljest nagu vahetamine ikka algab...
Väljalase tuli ikka päris alla tuua, et pääseks kardaani painutama. Muhv tundus heas korras olevat. Edasi juba tugede vabastamine ja kasti toestamine, kuid mootori küljest kasti lahti oli küll kohati painavalt raske poltida. Nimelt tekkis esialgu kahtlus nagu oleks midagi üle keeratud ja käiks ringi, kuid lähemal vaatlusel oli näha, et ülemiste poltide taga on mutrid, mida oli tarvis vaid kinni hoida (erinevalt teistest suurest hulgast poltidest, mis olid korpuses kinni). Hunniku pikenduste ja kardaanita oleks see töö olnud mõeldamatu.
Sidurikoda vahtis vastu, tekkis huvi, mis seis seal sees küll valitseb. Täitsa keskmise kulumisastmega ketas ja sõrmede vahel liigutades mõningase lõtkuga survelaager kasti sisendvõlli poolel. Kinkisin autole uue tihke ketta Meyle'lt, survelaagri Febi Bilstein'ilt ja korv läks alla second-hand'ina. Siiski oli seisukord märgatavalt parem ja pind ühtlaselt sirge.
Kui kõik kokku sai ja kast mootori otsas juba istus läks juba nagu arvata võib - kiiremini. Mahavõtul oli spidomeetri tross ikka päris kõvasti kinni jäänud, küll hoovastiku raami sisemised kuuskant-poldid kinni. Ka ei taha midagi ära kaotada. kasvõi hoova stopperseibid. Tagurpidi käigu lüliti klemme murda poleks ka olnud tark tegu, tagasipanek aga hoopis lihtsam.
Leegitoru väljalaskekollektori küljest lahti lastes ei tulnud üllatusena, et tihend omadega läbi -- läks vahetusse ka see. Muret teeb aga keset kollektorit alt vaadeldav mõra...
Nüüd on taas ressurssi, et sidurit libistada...
Olemasolevate, mõned aastad tagasi saadud ketaste katted olid lahti ning lamellid narmendasid. Ketaste paksus oli nihikuga mõõtes üsna kriitilise piiri lähedal -- osadel vaid 8 mm. Töökoht tegemiseks oli kodustes oludes imehea: sügav kanal ikkagi. Väljalase lahti, kardaan küljest nagu vahetamine ikka algab...
Väljalase tuli ikka päris alla tuua, et pääseks kardaani painutama. Muhv tundus heas korras olevat. Edasi juba tugede vabastamine ja kasti toestamine, kuid mootori küljest kasti lahti oli küll kohati painavalt raske poltida. Nimelt tekkis esialgu kahtlus nagu oleks midagi üle keeratud ja käiks ringi, kuid lähemal vaatlusel oli näha, et ülemiste poltide taga on mutrid, mida oli tarvis vaid kinni hoida (erinevalt teistest suurest hulgast poltidest, mis olid korpuses kinni). Hunniku pikenduste ja kardaanita oleks see töö olnud mõeldamatu.
Sidurikoda vahtis vastu, tekkis huvi, mis seis seal sees küll valitseb. Täitsa keskmise kulumisastmega ketas ja sõrmede vahel liigutades mõningase lõtkuga survelaager kasti sisendvõlli poolel. Kinkisin autole uue tihke ketta Meyle'lt, survelaagri Febi Bilstein'ilt ja korv läks alla second-hand'ina. Siiski oli seisukord märgatavalt parem ja pind ühtlaselt sirge.
Kui kõik kokku sai ja kast mootori otsas juba istus läks juba nagu arvata võib - kiiremini. Mahavõtul oli spidomeetri tross ikka päris kõvasti kinni jäänud, küll hoovastiku raami sisemised kuuskant-poldid kinni. Ka ei taha midagi ära kaotada. kasvõi hoova stopperseibid. Tagurpidi käigu lüliti klemme murda poleks ka olnud tark tegu, tagasipanek aga hoopis lihtsam.
Leegitoru väljalaskekollektori küljest lahti lastes ei tulnud üllatusena, et tihend omadega läbi -- läks vahetusse ka see. Muret teeb aga keset kollektorit alt vaadeldav mõra...
Nüüd on taas ressurssi, et sidurit libistada...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Mul mingi sarnane ühe leegitoruga vl kollektor peaks riiulis vedelema, mis pärit 1,6 pealt. Kui pakub huvi, võin täpsemalt järgi vaadata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Jaanipäeva paiku sattus auto ühes pealinna ohtlikus rajoonis vandalismi kätte: purustati mitte-standardse katuseluugi klaas.
Avalikes kasutatud asjade müügikanalitest õige firma ja õigetes mõõtudes katuseluugi leidmine osutus raskeks -- kord oli pakutav kaup suurem, siis väiksem või sattus ette hoopis täiesti erineva kumerusraadiusega servadega eksemplar. Äratundmisrõõmu ei pakkunud ka massiliselt paigaldatud vanad Finlandia 2000 luugid, milline oli ka minu vanal Mersul. Ehk siis ajalugu vaadates on Bemmi katusesse torgatud Farmonti luuke pakutud küll ja suisa peaaegu niisama aga kui parajasti vaja, siis pole kusagilt võtta
Siiski ühes Rapla maakonnas asuvas romulas siiski leidus sobilike mõõtudega luuk: Farmont F500 asemel sai avatud konservikarpi hakata istutama üks-ühele mudelit F520!
Jäid ära nii katuse kui konservikarbi suuremaks lõikamise tellimine kui väiksema luugi paigaldamisel kellegi müüja poolt soovitatud plastiku ja montaaživahu kasutamine
Erinevalt vanast luugist on praegune suisa uuevääriline ning korralike tihenditega ja nii hermeetiline, et suvist tuult võib sisse lasta kartmata hilisemat leket (eelmist luuki oli korralikult silikooniga mätsitud ja selle mehaanika samuti üsna väsinud). Ühenduskohtadele läks vahele mehiselt ka klaasiliimi.
Avalikes kasutatud asjade müügikanalitest õige firma ja õigetes mõõtudes katuseluugi leidmine osutus raskeks -- kord oli pakutav kaup suurem, siis väiksem või sattus ette hoopis täiesti erineva kumerusraadiusega servadega eksemplar. Äratundmisrõõmu ei pakkunud ka massiliselt paigaldatud vanad Finlandia 2000 luugid, milline oli ka minu vanal Mersul. Ehk siis ajalugu vaadates on Bemmi katusesse torgatud Farmonti luuke pakutud küll ja suisa peaaegu niisama aga kui parajasti vaja, siis pole kusagilt võtta
Siiski ühes Rapla maakonnas asuvas romulas siiski leidus sobilike mõõtudega luuk: Farmont F500 asemel sai avatud konservikarpi hakata istutama üks-ühele mudelit F520!
Jäid ära nii katuse kui konservikarbi suuremaks lõikamise tellimine kui väiksema luugi paigaldamisel kellegi müüja poolt soovitatud plastiku ja montaaživahu kasutamine
Erinevalt vanast luugist on praegune suisa uuevääriline ning korralike tihenditega ja nii hermeetiline, et suvist tuult võib sisse lasta kartmata hilisemat leket (eelmist luuki oli korralikult silikooniga mätsitud ja selle mehaanika samuti üsna väsinud). Ühenduskohtadele läks vahele mehiselt ka klaasiliimi.
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Diferentsiaal ja käigukast said uued õlid ja sellise API spetsifikatsiooniga nagu vaja oli. Kui põhjakork avanes ideaalselt, siis omaette katsumuseks kujunes käimakasti täitekorgi avamine, mis oli esiotsa nii kinni, et nõudis õige pikka torujuppi võtme varrele otsa
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Õnnetul kombel lõhkes tagumine vasem piduritrummel ja seekord läks alla taaskasutusega pruugitud variant, kuid kõik toimib:
Salongiventikas hakkas väljakannatamatut lärmi tegema. Paraku doonor-mootor labadega oli sootuks kinni jäänud, kuid lõtkuta. Natuke pusimist ning liigub taas igasugusel kiirusel :
Nii vanal autol leidub ka pisinokitsemist, küll vajavad kohendamist seljatoe tagused nahksed katted või tahab lahti meelitamist peatoe reguleerimise nupp kummalgi esiistmel. Leidsin lõpuks kolahunnikust ka vasema amordikannu korgi:
Salongiventikas hakkas väljakannatamatut lärmi tegema. Paraku doonor-mootor labadega oli sootuks kinni jäänud, kuid lõtkuta. Natuke pusimist ning liigub taas igasugusel kiirusel :
Nii vanal autol leidub ka pisinokitsemist, küll vajavad kohendamist seljatoe tagused nahksed katted või tahab lahti meelitamist peatoe reguleerimise nupp kummalgi esiistmel. Leidsin lõpuks kolahunnikust ka vasema amordikannu korgi:
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Vanal nõrgukesel M10 mootoril pole hüdrotõukureid, seega jõudis kätte aeg klappe reguleerida.
Hangitud sai nii lehtkaliibrite komplekt kui uus klapikambrikaane tihend.
Nii sisse- kui väljalase sai seatud vastavalt manuaalile viiendik-millimeetri peale.
Ometi samal päeval tööd lõpetada ei õnnestunudki: 3. silindri reguleerpolti nookuril ei õnnestunud pingutada, kuna keermed olid läinud. Uut eksentrikut tuli paar päeva oodata...
Hangitud sai nii lehtkaliibrite komplekt kui uus klapikambrikaane tihend.
Nii sisse- kui väljalase sai seatud vastavalt manuaalile viiendik-millimeetri peale.
Ometi samal päeval tööd lõpetada ei õnnestunudki: 3. silindri reguleerpolti nookuril ei õnnestunud pingutada, kuna keermed olid läinud. Uut eksentrikut tuli paar päeva oodata...
Re: BMW E21 315 '82 Magnus
Eesmiste peatugede reguleerimise mehhanismid olid kinni jäänud ning tugi ise miinimumasendis. Lahti sai meelitatud siis, kui istme seljatagust vakstut koos seda hoidva papiga oli tarvis kohendada...
Viimati muutis magnus85, 25 Jaan 2018 00:45, muudetud 2 korda kokku.