525eA '87, Mart

Foorumiliikmete autod.
Suletud
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Täna oli siis see päev, kui turbokollektor valmis sai.

Kuna ma teda varumootori peal ehitasin, siis ei ole veel muidugi kindel, et kapoti alla kah mahub :P

No samas võiks küll ju mahtuda :)

Pildid tulevad siis, kui ma suudan oma veebiservu surmast üles äratada...
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

mart154 kirjutas:Pildid tulevad siis, kui ma suudan oma veebiservu surmast üles äratada...
Vihje sulle - bmwclassic.ee/galerii :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Ma tean seda kohta väga hästi :)

Mõtlesin, et hoian selle haipiltide jaoks...
Igasugu nänniga pole vaja vast risustada :P
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Täna hakkasin kollektorit ümber tegema.

Käis vastu poolraami :lol:

Tegelikult oli asi kosmeetiline, aga ma tahtsin paremat...

"Vanast käkist" pilte ei panegi :)
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

ootame huviga siis uusi... :D
e28...
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Niikaua, kui need pildid E21 galeriisse ennast laevad, alustame "apdeiti".
Kui see piltide üleslaadimine peaks ebaõnnestuma, siis teadke, et kell on "liiga palju", teema tuleb täna ilma piltideta ja ainuke, mis te teha saate - kedagi teist süüdistada :)

Seekord on siis mitmest asjast rääkida...

Alustame pildistamata jäänud nännirallist.

Esiteks siis toredad uued punased vedrud otse Baierimaalt.
Nagu juba vist korduvalt mainitud, kirjade järgi -30mm. Auto väljanägemist saab kommenteerida kunagi tulevikus. Üsna kauges, ma arvan.

Pilt Pilt

Siis sai kekatud ka elektriakendega. No siin nad ongi :) Kõik 4 tükki. Peaks ka kõik vajaminevad juhtmed kaasas olema. Juhtmestike seisukorda ei ole veel üle vaadanud. Jällegi, oh ei oska me isegi aimata, millas neid auto küljes näha saab...

Pilt


Soovin teile õnne :) Suutsite kõige igavama osa mu postitusest läbi vaadata...

Lähme nüüd tähtsamate teemade juurde! :)


Esiteks - või kolmandaks, kuidas soovite. Nagu siit teemast lugeda sai, on hangeldatud Innovate lamdakomplekt. Sai siis endast targema inimese - ISEENDAGA :lol: aru peetud, ja otsustatud, et lahe oleks, kui "installiks" "kellad" armatuuri keskele, õhuvõtuavadesse...

Mõeldud-tehtud.. Kõrvalauku tuleb kah tegelikult veel üks "kell", arvatavasti ülelaaderõhku näitav...

Nendele kahele lisaks oleks tore autosse lisada veel kaks näidikut. Vastavalt siis õli temperatuuri ja rõhku näitavad vidinased. Samas, mina ei oska neid kuhugi viisakalt paigaldada - ootan ettepanekuid.

NB! Teravama pildiga isikud märkavad ka, et uus rool on auto külge roninud. Mina olen rahul :wink:

Pilt Pilt Pilt

Nüüd siis see kõige suuremat vastuolu tekitanud teema :)
Härra Ülelaadija ise maandus kapote alla. Sai siis valmis kollektor, mis ühendab originaalkolledest tuleva kuuma "umpfi" kokku ja juhib turbosse...
Tegelikult võib kapoti all näha selle kollektori kolmandat versiooni. 2 esimesega ei saanud kuidagi rahul olla.
Ega ka kolmas ideaalne pole, aga minu meelest üsna hea kompromiss
(probleemideks olid siis poolraami kütmine, õlifiltri kütmine ja sisselaskeõhu kütmine - lahendus - kütame kõike natuke :) )

Pilt Pilt

Kollektor saab kindlasti ka kollektoriteipi mässitud, et kapotiall vähegi jahedamat temperatuuri hoida. Sama teen ka dowpipe-ga. Seda muidugi siis, kui see ükskord valmis peaks saama. Turbole viskan kah koti selga, siis kepsud kardavad teda vähem :)

Tegelikult tuleb ka tunnistada, et kollektor pole samuti lõpuni valmis :)
Puudu on veel wastegate torustik ning nii mõnestki kohast tuleks seda natuke freesida. Aga seda õnneks pildilt ei näe :wink:

Kõigele lisaks on siis otsustatud, et pihustid tulevad arvatavasti 440cc @ 3bar. Seda esialgu.
Ja wastegate tuleb 20-klapiliselt Audilt...
Rahakott kipub kah õhukeseks jääma vahepeal :)

Selgusetu on see, et mis saab vahejahutiga. See tuleb vist custom teha...

Vot nii said turbolood praeguseks :)

Nädalavahetusel loodan mootori kapoti alt välja tõsta, et üle vaadata, mis karul kõhus on :)
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

Aga kuidas auto soojaks kütad, kui kõik puhuriaugud on kellasid täis? :D
P.S. mis rõhul turbo puhuma hakkab?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

E28'l tuleb neist keskmistest avadest ainult külma :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

nuga kirjutas:E28'l tuleb neist keskmistest avadest ainult külma :P
Ja seda just sellise kütteelemendi olemasolul ju vaja ongi :D
e28
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Tähelepanelikud näevad, et tegelikult pääseb õhk ka kellast natuke mööda :)


Praegu tegelt see kell tundub seal natuke võõrkehana... Paistab, äkki lasen alust lõigata natuke teistsuguse "võre" sinna, kuhu kella panna.


Igatahes, mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

Täna kulutasin 4h ja 45min sellele, et nii teha :)


Pilt Pilt Pilt Pilt

Eemaldatud siis mootor, koos käimariga auto küljest.
Eemaldatud käigukast mootori küljest.
Installeeritud mootor mootoripukki :)

Sõidukorras autost nelja tunniga jupid... See 45min läks jutuajamisele...


Kes soovib, siis seal on 2 näru pilti veel.
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

mul sama töö ees, pühapäeval moto ja kast maha.
Reino
Postitusi: 30
Liitunud: 22 Nov 2008 10:14

Postitus Postitas Reino »

E28 on ikka isegi tolmusena ja ilma kapotita väga stiilne auto :) .

Muid huvitavaid mod'e ka veel plaanis? (3.5 segusiiber, suuremad klapid, kuidas sellised muudatused ülerõhuga autole ka mõjuks, olen aru saanud, et vabalthingava m20 võimsus jääb voolavuse taha kinni).
Ehk jäi kahe silma vahele, aga kui palju rõhku kavatsed mootorisse lasta ja mis pöörde peal selline turbo korralikult puhuma üldse võiks hakata?

Aga muidu ikka Edu, Paksu rahakotti ja kõvasti respekti, vinge üritus :).
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Ei mingit 3.5 segusiibrit ega suuremaid klappe.

M20B25 segusiiber on täiesti piisav.
Muidu on raske ilma rõhuta alas sõita...

885 või 731 valunumbriga kaas hingab üllatavalt hästi rõhu all :)


Rõhu ja pöörete kohta ei tahaks spekuleerida :)
Keerame niipalju, kui vaja on :)
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Mootor pilbasteks arutatud.

Plokk Devtjonoševi juurde, Katusepapi uulitsasse hoonimisse ja tööpindade lihvi viidud.
Kolvid ja kepsud ligunevad vannitoas :)

Rõngad-saaled-poldid-mutrid-tihendid-seibid uued tellitud. Enamik Eestis, viimased vidinad saabuvad 2 nädala jooksul. Kasutan Kolbenschmidt'i toodangut.

Turbo viidud meistrimehe juurde väikesele järeleaitamistunnile.

Plokikaane osas veel lahtine.
Garaazis ootavad heas korras "200", ära hooratud "731" ja ostmist ootab hetkel veel teadmata seisukorras "885".


Ahjaa, raha kipub otsa saama, ootan sponsoreid ;)
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Plokk käes. Hooniti 0.06mm maha. Uute rõngastega tulevad lukuvahed täpselt parajad turbokale.

Nüüd on paras hetk selgeks teha, et mis see surveaste siis jääb :)
Rookida plokikaas puhtaks, siit-sealt natuke tuunida ja lõpuks meistrimehe lauale ilusakstegemisele viia.

Saabusid ka esimesed vidinad kolmanda pedaali installeerimiseks. Vaikselt ka sellega tegelema hakkama...

Lisaks võtan salongi korra laiali... tuleks ikka üle kontrollida, kas rooste on omal kohal :mrgreen:
Katsuks lisada ka mõne pigimati...

Megasquirdiga pole viitsinud tegelda...
Nüüd olekski paras aeg ülejäänud mootorijuppidest "näidis" kapotialla visata, saaks rahulikult juhtmestiku valmis meisterdada.
Kasutaja avatar
YZK
Postitusi: 216
Liitunud: 23 Okt 2006 12:46
Asukoht: Türi

Postitus Postitas YZK »

mart154 kirjutas: Saabusid ka esimesed vidinad kolmanda pedaali installeerimiseks. Vaikselt ka sellega tegelema hakkama...
need tükid tassisid sa ise omale koju,mitte ei tulnud linnulennult :P
aga jääme siis suuremat sorti huvinaga ootama,mil hailaiba kauge sugulane taas liiklema hakkab :twisted:
RIP: e28 : 2x520i,525i,528, e30: 2x 323i, 2x e30 325E e36 :325, E36 320
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Vahepeal on olnud siis sellised arengud, et sai kohale tassitud kastitäis mootorivaruosasid.

Alates poldikestest, lõpetades saalede-rõngaste-pumpadega...


Lükkasin rõngad kolbidele selga... kontrollisin tolerantse...
Rohkem ei viitsinud, külm hakkas :)


Ahjaa, Tõnis, hüva mees, käis ka külas, rääkis ja näitas mulle asju, millest on väga raske keelduda :)
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Tõnis on mingiks müügimeheks hakanud ve :D
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Jajah, Tõnis ikka enda teenuseid müüb :P


Igatahes, täiendame pildiraamatut...
Esiteks üks pilt säravast plokist...

Pilt



Ja siis mõned helgemad juba märkasid, et ma ostsin odavad tuled endale...
Tegelikult oli ostu mõte katsetamiseks ja leiutamiseks tuled hankida :)
Romulatuled olid kallimad...

Legotasin siis ühe tule ära... No mis ma oskan kosta... 100eegune tuli on seest kah ikka "oma raha väärt"... ehk siis mittemidagi väärt :)

Komponendid püsivad mõttejõul koos ning reflektor on kah ikka üsna niru kvaliteediga, mõneltpoolt matt ja krobeline..

Pilt Pilt
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

eile selgus, et valed raamsaaled on toodud :D

Lohutasin siis ennast igasugu jupikeste pesuga... ja keevitasin karterisse õli tagasivoolu punni... Lisaks värvisin karteri üle... 3 kihi krundi ja 5-6 kihi värviga...

Vot, mis inimene võib suurest igavusest ja nukrusest teha :D :D
Suletud