1. leht 1-st
Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 13 Sept 2015 18:01
Postitas madis1080
Lõpuks vedasin endale ka E28 ära. Mootoriks 2.8i, tagasild 25%lsd, katuseluuk ja aknad elektriga, mingisugune ise aretatud püsikas on ka peal. Kõigele pealekauba on alles kõik 3 originaal võtit + 4 vargamutrivõtit ja kõik vargamutrid ka.
Tööd ja raha nõuab masin kõvasti, aga ehk järgmiseks suveks liikvel. Tehnika poolepealt tundub enam vähem, mootori saime käima ja tundub, et sild ja kast ka toimetavad. Kere poolepealt on asi veits hapum ette on vaja uued lansekad keevitada ja täna tuli vedru ka läbi püstaku.
Nagu näha tiivad ja esipõll puudud. Siit küsimus- Kas alvadis olevad tiivad kannatavad kriitikat või on rämps?
Ning kas lansekale leiaks seda pealmist plekki uuena?
Seest nagu ikka juhiiste läbi:
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 13 Sept 2015 20:40
Postitas Ammy69
Tööd jagub. Ära neid b-tiibasid kyll vaata, endal väljavahetatud.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 15 Sept 2015 19:07
Postitas madis1080
Täna sai siis el aknad töölepandud, kuid maru raskelt liiguvad . Siinid tundusid määritud, kas mootorile on võimalik mingit määret panna?
Tellin arvatavasti Klokkerholmi tiivad ja põlle, pidid täitsa enamvähem olema juttude järgi
Lisaks- milles võib viga olla kui piduritpumbates hakkab roolivõimu topsikust välja ajama?
Üks piduri toru sodiks, kuid see ei tohiks sellist jama korraldada ju...
Ja kas esimesed püstakud on omavahel vahetatavad?
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 21 Sept 2015 11:00
Postitas JanekEnde
Kereplekke vaata jah ainult klokkerholmi omasid või hea õnne korral võib lammutusest väga viisaka originaaltiiva leida.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 25 Okt 2015 20:51
Postitas madis1080
Vahepeal uued tiivad ja esipõll soetatud. Ainuke asi milles pettusin oli klokkerholmi juhipoolne tiib, ei tea kuidaw see nii ebard sündinud on... Kõrvalistuja poolne sobib ilusti.
Korraks sai väljast täitsa auto moodi :
Tülemüüri veidi tekitatud koos koopa siseplekiga:
Teine pool selline siis. Huvitav, et bmw on tehasest disaininud sellise mädaniku pesa, kuhu koguneb tolm ja veeäravoolukanalid on suunatud otse nendesse karpidesse.
Õnneks on lanseka pealmised plekid täiesti saadaval. Keegi otsida tahab siis koodid on BMW 41111900696 ja BMW 41111900695.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 09 Veebr 2016 20:11
Postitas madis1080
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 27 Juul 2021 21:43
Postitas madis1080
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 27 Juul 2021 22:07
Postitas TUUR
Selle ketitallaga on mingi imelik värk. Kaks aastat tagasi oli iga nurga peal neid. Järsku on kõik need maailmast otsa saanud. Peaks ühe tellimuse ka sisse panema, et kui kunagi veel kuskilt riiulite alt midagi välja tuleb.
Muidu päris kobe tükk.
Ja tore, et tooriku algne seisukord ära ei kohutanud.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 28 Juul 2021 11:57
Postitas Arvo
See pole ainult ketitalla värk, vaid päris paljud B-osa jupid, mida enne oli mitme tootja omi vabalt ja odavalt saadaval, on vanematele masinatele turult ära kukkunud.
Olen isegi mõelnud, et teatud odavamaid kuluosi nt nagu rattalaagrid ja alusvankri liigendid- ja kummidetailid peaks riiulise mingi koguse varuma.
Aga teemasse ka, mis seal M30 mootori ehituses siis nii haiget on?
Kõik tööd ju üpris lihtsasti teostatavad minuarust.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 28 Juul 2021 21:38
Postitas madis1080
Arvo kirjutas: ↑28 Juul 2021 11:57
See pole ainult ketitalla värk, vaid päris paljud B-osa jupid, mida enne oli mitme tootja omi vabalt ja odavalt saadaval, on vanematele masinatele turult ära kukkunud.
Olen isegi mõelnud, et teatud odavamaid kuluosi nt nagu rattalaagrid ja alusvankri liigendid- ja kummidetailid peaks riiulise mingi koguse varuma.
Aga teemasse ka, mis seal M30 mootori ehituses siis nii haiget on?
Kõik tööd ju üpris lihtsasti teostatavad minuarust.
Kahjuks ei ole b osa saada ja tundub, et A osad on ka otsa saanud.
M30 ehituses on haige see, et nookureid ja klapisääretihendeid ei saa vahetada ilma , et kaas maha. Samuti on 2.5 kuni 3.5 on kaas sama(VA m30b35 ja m30b30) mis tähendab , et mida suuremaks kubatuur seda vähem suudab mootor suurel pöördel jõudud arendada. Alt ots on muidugi väga mõnus võrreldes m50ga näiteks.
Lisaks alati probleemne nukkvõll tänu selle õlituslati banjo poltidele- aga see kahjuks omanike viga kes arvavad , et hooldus = õlivahetus.Tehasest on soovitatud iga 30000km peale pingutada neid polte + klapivahede regull.. Klapivahede reguleerimine on samuti raskendatud kuna reguleerimis ellipsid kuluvad kanti ja hakkavad tiksuma.
Ja muidugi see, et kui need autod omal ajal Eestise toodi polnud kellegil raha neid remontida ja kõik tehti kuskil kuuris pool kõvalt + kõik vähegi suuremad mootorid on saanud sellist peksu mida BMW tehas poleks iialgi oodanud
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Postitatud: 29 Juul 2021 12:36
Postitas Arvo
Sääretihendite vahetamiseks lastakse näiteks küünlaaugust suruõhk sisse vanast küünlast tehtud adapteriga. Või topi põlemiskamber kasvõi nööri täis, et klapp sisse ei kukuks. Ma tean, et on ka nukkasid ja nookureid ilma kaant maha võtmata vahetatud aga ise pole katsetanud ja ei oska täpsemalt soovitusi jagada.