BMW 528i 3.5 E28 1982a. Eero

Foorumiliikmete autod.
M-Tech
Postitusi: 17
Liitunud: 29 Mär 2007 09:35

Postitus Postitas M-Tech »

Thermo shok tekib sellest, et lambda on ebasobiva koha peal ja kondents valgub andurisse.
Nüüd kui anduri kütteahel taha lükata on tekib nn. termo shok.
Anduri kauguse probleem on tingitud anduri temperatuurist.
Mida kaugemal ta on seda külmem ta on ja ei saavuta oma õiget töötemperatuuri.
Sellele vastav on ka anduri näit ja kiirus.

Lambda stock aju puhul on closed loop režiimis heitgaaside võimalikult puhtaks seadmise tarbeks.
Samas reguleeritakse kütusekulu võimalikult väikseks.
Põhjagaasiga aju lambda signaali ei arvesta vaid käitutakse etteprogrameeritud kütuse ja süütetabelite järgi.

MS on isearetajatele suht hea asi ja õigustab ennast igati.
Olen neid ise Eestis varsti pea 10tk komplekteerinud ja paigaldanud.
Enamus on läinud turbo/kompressorprojektide tarbeks aga mõne tuttavad kasutavad ka vabalthingavatel.
Ka enda E30-nel kasutasin algul vabalthingaval mootoril MS-i ja hiljem laadisin lihtsalt üle.
Juba vabalthingavana oli märgatav vahe sees võrreldes originaal ajuga.
Mul oli muidugi segusiiber ka suurema vastu vahetatud, iseasi paljus ee mõjutas, kuna muu kõik oli originaal (va. jagajata süüde).

Ära ei tohiks unustada ka seda, et ainult ajust ei piisa lisaks on vaja ka wideband lamdat ja kontrollerit, et aju seadistada.
Narrow band lambdaga pole IMO peale closed loop režiimis stoichi taga ajamiseks muud midagi teha.
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Pole ammu kirjutanud midagi, proovin seda viga parandada kuna eile oli tähtis päev :).

Autol nüüd all E34 kärgveljed, mis minu arust klassikule on ühed paremini sobivad.

Pilt

Talvel juba oli MS-i juhtmestik valmis, kuid aja- ja kogemuste puudusel alles nüüd jõudsin selle tööle panemiseni. Mõned andurid, mis tuli lisada, olid E36 TPS ja õhutemperatuuri andur. Eile tänu Mihkli (M-Tech) ja jeff01 nõuannetele käivitus auto esimest korda MS-ga :). Bosch’i 3-juhtmega tühikäigumotoorit tööle veel ei saanud, kuid reguleeritava düüsiga sisselaskekollesse õhku lastes sai tühikäigu paika küll. Veel tuleb jälile saada, mis põhjustab ajus osade kivide kuumenemist. Aga sai isegi väikse proovisõidu tehtud, sõitis küll, kuigi esialgu uimaselt umbes arvatud seadetega. Nüüd vaja WB-lambda + kontroller hankida ja saab seadistama hakata :).

Pilt

Auto käis eile ainult ühe süütedriveri pealt BMW enda süütepooli ja jagajaga, kuid on juba riiulis olemas Ford Cosworthi wasted spark süütepool koos küünlajuhtmetega, mis järgmisena peale läheb:

Pilt
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Sa seda õhuvõttu ei taha sedasi teha nagu Aare oma autol tegi. Ehk siis teistelt poolt mootorit. Pragune lahenus näeb suht vilets välja - õhku võetakse väljalaskekollektori pealt.

Muidu arvan et see õhulugeja kaotamine peaks andma päris hästi kõrgel pöördel tunda ja sealt võib leida isegi täiendavad 10-20hj.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Õige märkus, õhuvõtt on kindlasti vaja teisele poole viia aga ei ole jõudnud tegeleda. Kui linnas sõita, siis lähevad praegu need torud seal väga kuumaks. Ma veel mõtlen, kas jätta sama sisselaskekolle ja panna lihtsalt gaasisiiber sinna paisupaagi asemele või teha koguni uus kolle.
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Uue kolle tegemine on päris kulukas. Proovi alguses lihtsalt segusiibrit teisele poole tõsta.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

mis sa tegid et nende e34 velgedele kapslid peale lähevad?
mu meelest tuleb esimestel sillal rattalaagri tolmukatted eemaldada et kapsel peale läheks.
ja kas tagumised rattad vastu tiiva serva ei käi?
...
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Esimestel kapslitel lõikasin need nagad, mis vedru kinni hoiavad paar mm lühemaks ja kapsid läksid peale küll. Taga 225 laiusega rehv käis kohati vastu, kui 3 inimest taga aga natuke tiivaäärt väljapoole tõmmata juba aitas.
marx27
Postitusi: 24
Liitunud: 15 Mai 2008 06:33

525e

Postitus Postitas marx27 »

olen näinud seda autot öismäe kandis liikumas,igal juhul hea projekt
Bmw e28 520 / smart / seat cupra.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Minu silma riivab hoopis miskit muud. Õhuvõtt võib sinna jääda kus ta on, ainult süütejuhtmed tuleks kindlasti varjestada. Parem tee õhukesest alumiiniumist kollektoritele kate ja asi lahendatud.
e28
bballa
Postitusi: 78
Liitunud: 25 Sept 2006 18:14

Postitus Postitas bballa »

Tahaks teada, mis allikaid kasutasid megasquirt'i tellimisel? Mis tuli kohaletoimetamise hinnaks?
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Ikka glensgarage.com. Enam täpselt ei mäletagi aga postikulu oli paarsada eeki, hindade kohta ma arvan, oskab näiteks mart154 rohkem rääkida :)
bballa
Postitusi: 78
Liitunud: 25 Sept 2006 18:14

Postitus Postitas bballa »

Tänud info eest!
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Kirjutaks siia ka natuke. Alguses olid plaan küll auto vabalthingavaks jätta, kuid lähen ikkagi teist teed ja liitun üldise võimsuse-võidujooksuga :). Nimelt täna sain lõpuks USA-st kätte sellise asja:

Pilt

Pilt

Pilt

See on Paxton NOVI-1200 tsentrifugaalkompressor, muidu tutikas tükk, kuid väidetavalt on kuullaagrid vaja üle kontrollida. See on põhimõtteliselt samaväärne Vortechi S-trim-iga, täpselt paras mu mootorile. Suudab puhuda kuskil 1000 cfm jagu õhku ja rõhku kuskil vähemalt 1,7 bar-i, oleneb mootori töömahust ja kui kiiresti ringi ajada. Põhjus, miks kompressor, mitte turbo, on muidugi selles, et mul on juba tehtud suure varuga sobiv NA-väljalase. Kui roots on liiga ebaeffektiivne kobakas ja kruvikompressor liiga kallis, siis tsentrifugaal mahub väga hästi ära ja saab midagi suht originaalset teha. Ei tea küll, millal ma selle auto peale saan, kuna seal on selleks üsna palju vaja ehitada. Siis saab alles teada, palju ta võimaldab, lootus igatahes on, et vilin saab kõva olema :). Meeldiv saab olema muidugi alati ühesugune ülerõhu tõus ja boost-i saab samuti reguleerida veetavate kompressoriratastega. See muide läheb mulle auto peale tagurpidi, nii et sisselase on taga.

Hetkel ehitan karterituulutust juba ümber väljalaske külge, sellega vaja katsetada, kas ta madalatel pööretel ka imeb. Väljalaske mähin ka üleni termoteipi.

Ammu oli juba plaanis sisselaskekollektor ise teha. Optimaalse plenumi kuju juba leidsin:

Pilt

Runnerid teen sellistest 2“ alu põlvedest, plenum peaks jääma püsti või kaldu, et ei peaks paisupaaki mujale liigutama. Kahjuks on väga raske teha koonilisi runnereid ja lepin nendega ilmselt:

Pilt

Runnerid siis aretan selliste lõigatud juppide otsa:

Pilt

Eelmisel hooajal sai auto ka juba uued Bilsteini amordid ja vedrud. Originaalvedrud on siiski natuke liiga kõrged, kui keegi äkki tahab vahetust teha madalduse vastu, siis oleksin nõus :).
bballa
Postitusi: 78
Liitunud: 25 Sept 2006 18:14

Postitus Postitas bballa »

Mis hinda sellise juraka eest küsitakse?
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Kae konkurentsi :D

Ära pulli, pane ikka kompressori otsa võimalikult suur rihmaratas :)

Ma muidu pean veel suuremat mootorit otsima hakkama...
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Palju kallim on, kui turbo, neid leiab ainult USA-st ja sellised väiksemad mudelid maksavad uuena kuskil 2500 $, kasutatud korralik ikka oma 1000 $.

Aga rihmaratastega saab kindlasti palju katsetada :), ei tahaks, et mootor niisama sõites tühikäigul rõhu all oleks :).
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mis sellest projektist saanud on ?
e28
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Ohoo, minu vana teema ka välja kaevatud. Siiski see auto ei roosteta ootuspäraselt kuskil aia ääres ega pole ka vanametalliks tehtud :).
Kompressori süsteemi ehitasin eelmisel suvel peale ja auto sõitis kange vilinaga ringi. Praegu aju tõrgub ja ongi mure, et hooaeg saab varsti läbi ja suurt sõita polegi saanud.

Pilti ka:
Pilt

Pilt
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Karm kapotialune :twisted: Palju jõu numbrid näitavad või pole veel jõudnud uurida?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Jõu numbreid pole veel mõõtnud ega veerandmiilil aega sõitnud. Aju probleemide tõttu on siiani olnud 1 bar ülerõhku, kuid kompressori ülekanne iseenesest on tehtud selliselt, et sealt viimane välja võtta.
Vasta