BMW 528i 3.5 E28 1982a. Eero
BMW 528i 3.5 E28 1982a. Eero
Lõpuks sain auto nii kaugele, et on, mida siia üles panna.
Auto algselt 1982. aasta 528i, värv delfiinmetallik, manuaal, el. katuseluuk ja -peeglid, 14" orig. valuveljed. Ostsin selle juba 3 aastat tagasi ja just hainina klassikalise kuid agressiivse disaini pärast. Ostes oli auto tehnilise poole pealt üsna kulunud kuid kere paistis üsna korralik, 2.8 mootor oli harjumatult ägeda kiirendusega ja väga mõnus sõita. Auto on olnud mul igapäevakasutuses, kuid talvel soolaga ei ole sõitnud
Esmalt tuligi veermikus enamik juppe välja vahetada, rooliloks oli suur ja auto ujus maanteel üsna kõvasti. Samuti olid pidurid otsas, klotsid metallini kulunud ja käsipidur puudus üldse. Pärast nende vigade parandamist sai ülevaatuselgi läbi ja oli juba päris hea sõita. Amordid-vedrud veel käivad küll, kuid on plaanis need kunagi jäigemate-madalamate vastu välja vahetada.
2 aastat tagasi nägi välja selline:
Tõsisem ehitamine algas eelmine talv, kui võtsin kere remondi ette, sest kõik muu oleks mõtetu, kui alus ei oleks tugev. Läbi olid tüüpilised kohad E28-tel – karbid, tagumised poritiivad, esitiibade alused, esipõll, amordi kannude ääred, põhjaklapid, tagaspoileri nurgad, 1 uks tuli välja vahetada jne.
Mõned pildid enne:
Küljekarp oli päris jube, ära võttes lagunes mitmeks tükiks, näha, et oli B osa, teine originaalkarp ei olnud üldsegi nii hull:
Pärast:
Mõlemad tagatiiva ääred vahetatud:
Eemaldasin põhja pealt kõik pigimati, mis ajaga oli kivikõvaks läinud ja kogus niiskust enda alla. Tagasi muidugi midagi ei pannud. Mõned kohad on veel, kust matti saaks maha võtta ja ei märka ma müras mingit vahet:
Välimus on muidu originaalne, ainult antenni koha kaotasin esitiivalt ära ja tagant põhja alt paistab karp, kuhu aku kolis. E28-le on pagasiruumi raske leida akule kohta, ilma et see seal ees oleks ja varuratta kohast ei tahtnud samuti loobuda, sest seda on korduvalt vaja läinud. Lõpuks leiutasin talle koha varuratta alla, see on ka väga madal koht raskuskeskme suhtes:
Auto tahab millalgi saada korralikku eeltööd ja üle värvimist, praegu on tehtud ainult hädapärased värviparandused ja vähemalt ei ole roostet enam. Välimus muidu omamoodi ägedalt rotikalik oma lapilise värvkatte ja kõverate roostes stangedega, kuid küll ma nendega ka tegelen.
Praegu (pärast kruusateel sõitu):
Auto algselt 1982. aasta 528i, värv delfiinmetallik, manuaal, el. katuseluuk ja -peeglid, 14" orig. valuveljed. Ostsin selle juba 3 aastat tagasi ja just hainina klassikalise kuid agressiivse disaini pärast. Ostes oli auto tehnilise poole pealt üsna kulunud kuid kere paistis üsna korralik, 2.8 mootor oli harjumatult ägeda kiirendusega ja väga mõnus sõita. Auto on olnud mul igapäevakasutuses, kuid talvel soolaga ei ole sõitnud
Esmalt tuligi veermikus enamik juppe välja vahetada, rooliloks oli suur ja auto ujus maanteel üsna kõvasti. Samuti olid pidurid otsas, klotsid metallini kulunud ja käsipidur puudus üldse. Pärast nende vigade parandamist sai ülevaatuselgi läbi ja oli juba päris hea sõita. Amordid-vedrud veel käivad küll, kuid on plaanis need kunagi jäigemate-madalamate vastu välja vahetada.
2 aastat tagasi nägi välja selline:
Tõsisem ehitamine algas eelmine talv, kui võtsin kere remondi ette, sest kõik muu oleks mõtetu, kui alus ei oleks tugev. Läbi olid tüüpilised kohad E28-tel – karbid, tagumised poritiivad, esitiibade alused, esipõll, amordi kannude ääred, põhjaklapid, tagaspoileri nurgad, 1 uks tuli välja vahetada jne.
Mõned pildid enne:
Küljekarp oli päris jube, ära võttes lagunes mitmeks tükiks, näha, et oli B osa, teine originaalkarp ei olnud üldsegi nii hull:
Pärast:
Mõlemad tagatiiva ääred vahetatud:
Eemaldasin põhja pealt kõik pigimati, mis ajaga oli kivikõvaks läinud ja kogus niiskust enda alla. Tagasi muidugi midagi ei pannud. Mõned kohad on veel, kust matti saaks maha võtta ja ei märka ma müras mingit vahet:
Välimus on muidu originaalne, ainult antenni koha kaotasin esitiivalt ära ja tagant põhja alt paistab karp, kuhu aku kolis. E28-le on pagasiruumi raske leida akule kohta, ilma et see seal ees oleks ja varuratta kohast ei tahtnud samuti loobuda, sest seda on korduvalt vaja läinud. Lõpuks leiutasin talle koha varuratta alla, see on ka väga madal koht raskuskeskme suhtes:
Auto tahab millalgi saada korralikku eeltööd ja üle värvimist, praegu on tehtud ainult hädapärased värviparandused ja vähemalt ei ole roostet enam. Välimus muidu omamoodi ägedalt rotikalik oma lapilise värvkatte ja kõverate roostes stangedega, kuid küll ma nendega ka tegelen.
Praegu (pärast kruusateel sõitu):
Viimati muutis ErR, 03 Mai 2007 22:30, muudetud 1 kord kokku.
Nüüd mootorist:
2.8 mootor oli üsna kulunud, jahutussärgis oli pragu, suitses ja võttis kõvasti õli – 500-le km-le läks keskmiselt 1 l õli, heitgaasid olid ka suht kehvad ülevaatusel alati kuid edasi läks päris kenasti. Kuna ma olen suur kiirenduse fänn, siis töömahule ei ole asendajat ning kõige odavam ja mõistlikum on kasutada 3.4 mootorit. Kuna mootorit ehitan nullist, siis tuleb muidugi valida parim kättesaadav kooslus.
Talvel õnnestus hankida korralik standardmõõdus ja kulumata silindritega E28 160 kw 3.4 mootoriplokk kõrgete kolvidega, mis sai kuumakindla värvi selga. Sinna külge läks muidugi 2.8 kerge hooratas:
Enamus teisi vajalikke osi ostsin ka realoem-is järge ajades juba aegsasti ära ja juulis oli sobiv hetk mootorivahetuseks. Plokikaas tuli muidugi E34 535-e pealt, kuna sellel on mitmed eelised E28 oma ees, samuti laiemate kanalitega E34 sisselaskekollektor, õhulugeja jne. Seguklapikoda on muide E34 sama läbimõõduga, kui 2.8-l aga õhulugeja on palju suurem. Surveastme mõõtsin 9.3, huvitav kas võib õige olla?
Plokikaande läks 2.8 nukkvõll, kuna minu andmetel on vähemalt ’84 a.-ni toodetud 528 nukkvõll 272 kraadi sisse- ja väljalaskega, kui 535-l on 264 kraadi. Välismaistes foorumites olen näinud, et see on üsna levinud mod, mootor pidavat erksamini peale 4000 pööret tõmbama. Nukkvõll tingis L-Jeti jagaja kasutamise.
Mootori juhtsüsteem on E34 535-e Motronic 1.3, mis sai valitud, kuna on chipitav, suuremad pihustid, ökonoomsem jne. täiustused. Seda chippimist aga ei tea kas tulebki, sest mõistlikum oleks ikkagi minna üle mõnele odavamale aftermarket EMS-le (Megasquirt või VEMS). E34 juhtmestik ei hakka E28 kerele ilma ümberehitamata. Et saaks autoga sõita, siis panin esialgu vana L-Jeti peale tagasi aga see korralikult tööle ikkagi ei hakanud. Paar õhtut nuputamist ja doonoriks üks vana juhtmestik ning tegingi E34 juhtmepuu E28-le sobivaks. Nüüd töötab täitsa kenasti, tühikäik veidi kõigub ainult, kuid lambda andur on ka installimata veel.
Õhuvõtt õhulugejani tuleb ka parem ehitada ja juhtmestiku karbile kaas peale panna:
Nüüd olen nädal aega autot testinud ja paarsada km sõitnud. Kiirendus on tunduvalt võimsam kui 2.8-l, väga jõuline juba tühikäigust alates. Kütusekulu aga on väiksem, kui 2.8-l, seda tänu Motronic 1.3-le. Mootor sai Shelli täissündi sisse ja esialgu paistab, et õli enam ei võta ja sinist tagant välja ei aja. Kogu jõuülekanne on 528 oma, loodan, et seal midagi järgi ei anna. Kuigi 3.4 jookseb kiiremini sajani, siis lõpp oli 2.8-l nagu siiski teravam, kuid sellest saab kindlasti üle, kui praegune umbne vana lörisev summutijooks uue vastu vahetada, kuid stock’i ei tule sinna kindlasti midagi.
Plaane on veel hästi palju, aegamööda püüan need ikka teoks teha.
2.8 mootor oli üsna kulunud, jahutussärgis oli pragu, suitses ja võttis kõvasti õli – 500-le km-le läks keskmiselt 1 l õli, heitgaasid olid ka suht kehvad ülevaatusel alati kuid edasi läks päris kenasti. Kuna ma olen suur kiirenduse fänn, siis töömahule ei ole asendajat ning kõige odavam ja mõistlikum on kasutada 3.4 mootorit. Kuna mootorit ehitan nullist, siis tuleb muidugi valida parim kättesaadav kooslus.
Talvel õnnestus hankida korralik standardmõõdus ja kulumata silindritega E28 160 kw 3.4 mootoriplokk kõrgete kolvidega, mis sai kuumakindla värvi selga. Sinna külge läks muidugi 2.8 kerge hooratas:
Enamus teisi vajalikke osi ostsin ka realoem-is järge ajades juba aegsasti ära ja juulis oli sobiv hetk mootorivahetuseks. Plokikaas tuli muidugi E34 535-e pealt, kuna sellel on mitmed eelised E28 oma ees, samuti laiemate kanalitega E34 sisselaskekollektor, õhulugeja jne. Seguklapikoda on muide E34 sama läbimõõduga, kui 2.8-l aga õhulugeja on palju suurem. Surveastme mõõtsin 9.3, huvitav kas võib õige olla?
Plokikaande läks 2.8 nukkvõll, kuna minu andmetel on vähemalt ’84 a.-ni toodetud 528 nukkvõll 272 kraadi sisse- ja väljalaskega, kui 535-l on 264 kraadi. Välismaistes foorumites olen näinud, et see on üsna levinud mod, mootor pidavat erksamini peale 4000 pööret tõmbama. Nukkvõll tingis L-Jeti jagaja kasutamise.
Mootori juhtsüsteem on E34 535-e Motronic 1.3, mis sai valitud, kuna on chipitav, suuremad pihustid, ökonoomsem jne. täiustused. Seda chippimist aga ei tea kas tulebki, sest mõistlikum oleks ikkagi minna üle mõnele odavamale aftermarket EMS-le (Megasquirt või VEMS). E34 juhtmestik ei hakka E28 kerele ilma ümberehitamata. Et saaks autoga sõita, siis panin esialgu vana L-Jeti peale tagasi aga see korralikult tööle ikkagi ei hakanud. Paar õhtut nuputamist ja doonoriks üks vana juhtmestik ning tegingi E34 juhtmepuu E28-le sobivaks. Nüüd töötab täitsa kenasti, tühikäik veidi kõigub ainult, kuid lambda andur on ka installimata veel.
Õhuvõtt õhulugejani tuleb ka parem ehitada ja juhtmestiku karbile kaas peale panna:
Nüüd olen nädal aega autot testinud ja paarsada km sõitnud. Kiirendus on tunduvalt võimsam kui 2.8-l, väga jõuline juba tühikäigust alates. Kütusekulu aga on väiksem, kui 2.8-l, seda tänu Motronic 1.3-le. Mootor sai Shelli täissündi sisse ja esialgu paistab, et õli enam ei võta ja sinist tagant välja ei aja. Kogu jõuülekanne on 528 oma, loodan, et seal midagi järgi ei anna. Kuigi 3.4 jookseb kiiremini sajani, siis lõpp oli 2.8-l nagu siiski teravam, kuid sellest saab kindlasti üle, kui praegune umbne vana lörisev summutijooks uue vastu vahetada, kuid stock’i ei tule sinna kindlasti midagi.
Plaane on veel hästi palju, aegamööda püüan need ikka teoks teha.
Viimati muutis ErR, 03 Mai 2007 22:34, muudetud 2 korda kokku.
-
- Postitusi: 295
- Liitunud: 05 Mär 2006 15:32
korv peaks olema vahetatav 525, 528 ja 535 vahel, aga siiski 525-e oma pidavat nõrgem olema, niiet järelikult 535-e oma kõvem ikka....korvis siis vahe jah ...muidu edu ja jaksu auto paremaks tegemisel...radikas ikka peab veel? ...või vahetasid selle kah ära?ErR kirjutas:Ketas ja korv on mõlemad 2.8 omad. Ketas on nr.-i järgi sama, kui 3.4-l aga ei tea kas 2.8 korv on nõrgem?
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Kirjutan siia ka midagi. Vahepeal korrastasin juhtmestikku ja summuti sai ajutiselt jälle vaiksemaks parandatud. Nagu pildilt näha, siis õhuvõtu tegin palju paremaks, koonuse taha tuleb veel kuumaekraan paigaldada. Kapotialune läheb juba päris moodsaks kätte
Selgunud on ka kurb tõsiasi, et kiirendada on üsna raske . Märjal teel ei saa üldse kohalt ära ja kuivaga ei või ka palju üle 1000 pöörde startides anda, muidu on kohe vile taga ja saba ujub. Taga 205 laiusega rehvid, kui laiemad panna, siis jällegi 2.8 sidur annaks otsad. Ilmselt peab hakkama talvel E34 LSD-le sillatala ümber tegema.
Selgunud on ka kurb tõsiasi, et kiirendada on üsna raske . Märjal teel ei saa üldse kohalt ära ja kuivaga ei või ka palju üle 1000 pöörde startides anda, muidu on kohe vile taga ja saba ujub. Taga 205 laiusega rehvid, kui laiemad panna, siis jällegi 2.8 sidur annaks otsad. Ilmselt peab hakkama talvel E34 LSD-le sillatala ümber tegema.
Viimati muutis ErR, 03 Mai 2007 22:35, muudetud 1 kord kokku.
Korv on sama,vähemalt minu silma järgi.Kettad on erinevad 2,8-sal kuus vedru ja 3,5-sel 4 jämedat mille sees väiksemad vedrud(telefonis on pildid aga ei saa arvutisse neid).Kas 3.5 ja 2.8 korvi vahe pole mitte lamelli vedrudes ?
Miks?Kas ei leia E28 reduktorit kuskilt(on jah defitsiit aga vahest liigub).E34 hoopis teissugune kinnitus(sisu on vahetatav E28-ga).Kas tasub vaeva näha.Ilmselt peab hakkama talvel E34 LSD-le sillatala ümber tegema.
EX M535i 1985.
Hetkel sidur peab kenasti aga eks tuleb siis osta kunagi uus või kasutatud 3.5 ketas ja viimasel juhul Pidurimeistris paremad katted lasta panna. Kõige ägedam oleks muidugi tellida Specclutchist drag'i sidur aga see ei ole mitte odav lugu.
E34 diff on jah kergesti kättesaadav, mõnevõrra odavam ja ülekanded sobivad, vajalik oleks mul 3.46 või 3.64. E28 omad on enamasti kiirema ülekandega. Kardaani ja pooltelgede flantsid ka paistavad sobivat. Muidugi on E28 oma lihtsam kasutada aga kui ei leia järgmiseks hooajaks, siis ei jää vist muud üle.
E34 diff on jah kergesti kättesaadav, mõnevõrra odavam ja ülekanded sobivad, vajalik oleks mul 3.46 või 3.64. E28 omad on enamasti kiirema ülekandega. Kardaani ja pooltelgede flantsid ka paistavad sobivat. Muidugi on E28 oma lihtsam kasutada aga kui ei leia järgmiseks hooajaks, siis ei jää vist muud üle.
Tervitus bigblocki meestele
BTW, ETK järgi on nagu 2,8i nukkvõllid kogu aeg sama koodiga olnud....niiet see tundub olema e30.de lehel teiste M30 tuunimisteemaliste linnalegendidega sama teema.....
Kuidas Motronic ja L-jetronicu süüde on pandud kokku? Kas motronicu süüteots läbi takisti lihtsalt massi või niisama lahti? Tahtsin 1,5 aastat tagasi endale sama süsteemi teha, aga pole senini aega saanud jännata.
Veel. Kui su auto all on 528i ülekanne, siis see on teise suurusega kui 535i ülekanne ja sisu jupid ei ole vahetatavad.
E23/34 malli difrit ei ole mõtet sinna aretama hakata, tuleb võtta selle sisu ja panna E28 535i malli korpusesse.
Mis puudutab pidamisse, siis enda jaoks olen kummutanud arvamuse, nagu annaks laiemad rehvid ja kõrgem peaülekanne ajavõidu kiirenduses.
Ei anna. 205 ja 225 vilisevad samamoodi ja kõrgem ülekanne teeb asja veel hullemaks, kuna stardis on ratastel jõudu rohkem. Seega laiemaid rattaid vähemalt kohaltvõtu tarvis pole mõtet otsida, on umbes sama targad.
BTW, ETK järgi on nagu 2,8i nukkvõllid kogu aeg sama koodiga olnud....niiet see tundub olema e30.de lehel teiste M30 tuunimisteemaliste linnalegendidega sama teema.....
Kuidas Motronic ja L-jetronicu süüde on pandud kokku? Kas motronicu süüteots läbi takisti lihtsalt massi või niisama lahti? Tahtsin 1,5 aastat tagasi endale sama süsteemi teha, aga pole senini aega saanud jännata.
Veel. Kui su auto all on 528i ülekanne, siis see on teise suurusega kui 535i ülekanne ja sisu jupid ei ole vahetatavad.
E23/34 malli difrit ei ole mõtet sinna aretama hakata, tuleb võtta selle sisu ja panna E28 535i malli korpusesse.
Mis puudutab pidamisse, siis enda jaoks olen kummutanud arvamuse, nagu annaks laiemad rehvid ja kõrgem peaülekanne ajavõidu kiirenduses.
Ei anna. 205 ja 225 vilisevad samamoodi ja kõrgem ülekanne teeb asja veel hullemaks, kuna stardis on ratastel jõudu rohkem. Seega laiemaid rattaid vähemalt kohaltvõtu tarvis pole mõtet otsida, on umbes sama targad.
tean natuke bmw mootoritest
Süüdet juhib mul siiski Motronic, ainult jagaja on L-Jeti oma (kust kõik juhtmed, voolikud eemaldasin ja 6. küünlajuhtmel on E34 impulsiandur), et sobiks vana nukkvõlli otsaga kokku. Vahepeal katsetasin L-Jet'i auto peal ja Motronicut paigaldades ei tahtnud plokikaant jälle maha kiskuda nukkvõlli vahetuseks. Tõsi, nukkvõlli upgrade on küll küsitava väärtusega, kuna indikaatorkella ei olnud, siis ei saanud võlle ka ise üle mõõta. Aga kui 3.4 ja 2.8 võllid kõrvuti panna, siis mingi erinevus seal faasides siiski tundub olevat ja võll oli tasuta käes, siis miks mitte proovida. Pikemas plaanis ei kavatse aga seda võlli jätta vaid panna midagi muud.
Panin olulisemad pildid nüüd e21.ee galeriisse
Täna aretasin huvi pärast 528 L-Jeti süütesüsteemi mootorile peale, kuid ilmselt tahab süütnurk paika sättimist, sest väga vaevaliselt läks pöördesse ja kiirendas viletsalt. Rohkem ei olnud aega katsetada ja panin Motronicu otsad poolile tagasi. Millalgi proovin jälle, kuid tunde järgi õiget süütenurka otsida on kindlasti raske . Praegu ma olen süüdet juhtivast EMS-st veel väga kaugel ja kui saaks 528 süsteemi korralikult mootori järgi ära seadistada, siis oleks päris hea, odav ja ise saab piirajat seada (Motronic piirab mul tahho järgi millegi pärast u. 5750 pöörde juures juba).
Täna aretasin huvi pärast 528 L-Jeti süütesüsteemi mootorile peale, kuid ilmselt tahab süütnurk paika sättimist, sest väga vaevaliselt läks pöördesse ja kiirendas viletsalt. Rohkem ei olnud aega katsetada ja panin Motronicu otsad poolile tagasi. Millalgi proovin jälle, kuid tunde järgi õiget süütenurka otsida on kindlasti raske . Praegu ma olen süüdet juhtivast EMS-st veel väga kaugel ja kui saaks 528 süsteemi korralikult mootori järgi ära seadistada, siis oleks päris hea, odav ja ise saab piirajat seada (Motronic piirab mul tahho järgi millegi pärast u. 5750 pöörde juures juba).