BMW e28 520iA

Foorumiliikmete autod.
Vasta
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

Teen ka siis teema enda masinast. Olen omanud päris mitu haid kuid erinevatel põhjustel olen pidanud nad kõik maha müüma siis nüüd katsun ennast kokku võtta ja ühe reaalselt valmis ka ehitada. Pilte küll praegu pole aga katsun teile siia lähiajal mõned teha :). Auto tõin viljandi külje alt ühest pisikesest külast kus ta oli seisnud pukkide peal alates eelmisest kevadest. Peal pidi olema 2.7 eta kuid kui kohale jõudsin avastasn et peal oli hoopis 2.0 karpa :D mida paigaldati e12-le :S. OK pole hullu, tõin ta ikkagi ära, püüdsime siis masinat käima saada aga bensupumpa vool ei jõudnud :S seega pidime leppima kansitri ja teise pumbaga, saime käima ja käis nagu äsja liinilt maha sõitnud masin :D. Kuid kuna karpa tundus suht liiga vanakool alustasin otsinguid suurema mootori asjus ja leidsin e34 530i millel m30b30 mootor 145kw, kere läbi mootori seisukord teadmata kuid diiliks läks kuna riskima vahel peab :D. OK läks tunnike mööda oli auto viga teada --- aju ei saa piisavalt voolu, lisades teise voolujuhtme saime sellegi tööle ja käis nagu õige mees kunagi :D. Nüüd siis asjadega nii kaugel et mõlemal autol mootorid maas ja tna peaks hakkama keevitama kuna keegi tark on hail mootori ruumis lihtsalt uue pleki vanale roostele peale keevitanud :S. Eks teen mõned pildid ja saadan teile siia ka vaatamiseks :)
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

mõned pildid ka siis
Manused
toomine
toomine
DSC_0584.JPG (2.86 MiB) Vaadatud 13869 korda
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

mõned pildid ka siis, vabandan et udused ja vb pisut suured aga äkki mõni mode saab neid foorumile vastavan mugavdada :)
Manused
pärast pesu
pärast pesu
DSC_0605.JPG (3.02 MiB) Vaadatud 13869 korda
suht praegune olukord
suht praegune olukord
DSC_0600.JPG (2.75 MiB) Vaadatud 13869 korda
umbes nii palju oli vaja lõgata et kannud normaalseks saaks
umbes nii palju oli vaja lõgata et kannud normaalseks saaks
DSC_0602.JPG (2.82 MiB) Vaadatud 13869 korda
mootor mis üle jääb
mootor mis üle jääb
DSC_0596.JPG (1.75 MiB) Vaadatud 13869 korda
toomne
toomne
DSC_0584.JPG (2.86 MiB) Vaadatud 13869 korda
mootor mis peale peaks minema
mootor mis peale peaks minema
DSC_0597.JPG (1.76 MiB) Vaadatud 13869 korda
Rain01
Postitusi: 285
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas Rain01 »

VIN kood on alles?
M535i
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

jah vin on alles
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas rean »

Jääme uuendusi ootama 8)
Väģa lahe !
Valmis saad , siis ära enam maha müü ja jäta ürituste jaoks .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

Tänane saavutus oli siis kapotialune krundi ja värvi alla saada, pean mainima veel et auto juures on tööd veel kõvast kuid hetkel panustan ma kandva konstruktsiooni tugevdamisele ja see värvimine oli mul alles teine katse, esimene oli eelmisel suvel ühe stange üle võõpamine :S seega arengut on veel kõvasti.
Manused
värv
värv
DSC_0608.JPG (2.72 MiB) Vaadatud 13817 korda
krunt
krunt
DSC_0606.JPG (2.64 MiB) Vaadatud 13817 korda
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

Oli plaan siis tna mootor vahele saada ja vb ka käima aga kae imet, mitte midagi ei saanud teha :(
Mure nimelt selles ja tglt ootan siin ka vähe targemate nõu. Mul all praegu M20 kardaan ja see ei ühildu M30 mootoriga mitte mingi valemiga, seega oleks vaja teada kas ma pean ainult kardaani välja vahetama või pean lisaks sellele veel diffri ja poolteljed ka teised panema ja äkki kellegil vedelevad need asjad kusagil tallinna piires :S
Manused
tänane saavutus on suht 0
tänane saavutus on suht 0
DSC_0610.JPG (2.77 MiB) Vaadatud 13774 korda
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas Toivoku »

ainult kardaanist peaks piisama.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas Ruut »

Mõistlik oleks mootor koos kastiga paika tõsta, siis saab vajaliku kardaani pikkuse kätte. Automaat- ja käsikasti kardaanid kindlasti eri pikkusega. Kas e34 kasutud käsikast on erineva pikkusega võrreldes e28 peal olnuga ei oska kommenteerida. Kui on, siis pead nii ehk naa kardaani laskma parajaks teha. Pildilt tundub, et kastil on otsaflants puudu.

2,0 peaülekanne on kindlasti aeglasem, kui 3,0 oma. Kui pöörded jäävad sõites ebameeldivalt kõrgeks, võid ka difri vahetada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

Lisame siis siia logisse oma edusammud. Mootor peal, kast peal, kardaan all, sain kardaani ühelt 635-lt ja kasutusse läks ainult esimene ots ehk see kus on tugilaager, nüüd vaja tegeleda hoovastiku, elektri ja jahutusega. Samas pean tõdema et tehase poolt paigaldatud müramatid mis vaiba alla on pandud, olid kõik läbi vettinud ja kõvasti pahandust seega teinud ning see tõttu on vaja salongi ka kõvasti keevitada kuid seda vaatab äkki kevade poole.
Pildike ka mootorist siis
Manused
12642902_1120774101266645_6039327373763395621_n.jpg
12642902_1120774101266645_6039327373763395621_n.jpg (62.52 KiB) Vaadatud 13627 korda
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

sai tna siis käiguhoovastik korda tehtud ja radikas külge pandud, nüüd vaja veel paisupaak külge pookida ja käima ajada :), külge läks e46 radikas kuna see mis algselt peal oli ei tahtnud kuidagi sobida ja nüüd saab masina vast ka viskoga maha jahutada kuna algselt oli plaan panna elektri vendid, lisaks lasin ka nina natuke madalamaks kuna kohe üldse ei meeldinud kuidas nina tagaotsast kõrgemal istus :S eks annan uuesti teada kui midagi uut toimub :)
Manused
DSC_0615.JPG
DSC_0615.JPG (2.64 MiB) Vaadatud 13584 korda
DSC_0614.JPG
DSC_0614.JPG (3.15 MiB) Vaadatud 13584 korda
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

sai siis tna mootor tööle pandud kuid tagasisidega tekkis probleem :S spidoplokk täitsa pime kui välja arvata õlirõhu tuli :S siit küsimus et kas vanatüübi plokiga ei saagi kõiki kelli tööle ja ma avastasin et mul puudu kollane pistik et mida see õigupoolest peaks tegema spidoga või see rohkem varustuses kinni :S
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas Sander »

jumpsik kirjutas:sai siis tna mootor tööle pandud kuid tagasisidega tekkis probleem :S spidoplokk täitsa pime kui välja arvata õlirõhu tuli :S siit küsimus et kas vanatüübi plokiga ei saagi kõiki kelli tööle ja ma avastasin et mul puudu kollane pistik et mida see õigupoolest peaks tegema spidoga või see rohkem varustuses kinni :S
Mootori temp näidku andur(Pruun) pane e28 mootori oma,e34 temp anduriga ei hakka näidik näitama.
...
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

hmmm peab proovima :)
jumpsik
Postitusi: 273
Liitunud: 09 Sept 2010 02:07

Re: BMW e28 520iA

Postitus Postitas jumpsik »

teeme ka siis teema UPi ja räägiks kuidas on lood. Mootor on vahetatud, õlid ja olemas olevad filtrid vahetatud v.a. mootori õhufilter mida ei ole kuna ei ole veel jõudnud ehitada sobivat süsteemi sest mitte ühtegi originaal varianti kasutada ei saa :S OK seeselleks, auto sai alla korralikud rehvid ja 16 tollised valud, edasi liigub asjalikult ja sõita on mõnus. Mootori temp-i jälgimise lahendasin sedasi et lisasin süsteemi ühe lisa juhtme milla ühes otsas on andur mis on jahutus süsteemis ja teises siis termomeeter. Asi sai lahendatud lihtsalt ja lollikindlalt ja kui teada saan kuda spido temp näidiku tööle saaks siis saab selle süsteemi väga lihtsalt ära koristada. Kerega on nii nagu on, plaan sügisel uuesti kerega jätkataja suvel teda lihtsalt nautida, all on kiire vaba differ, kütust ei tea veel palju võtab kuna taseme andur oli läbi roostetanud ja seega vaja uut, juhuslikult keegi siit foorumist teab kust saada võiks. Plaan oli tna autoga ülevaatusele minna aga eile vedas alt käigukasti hoovastik millega sai tna tegeletud ja seega peab õnne proovima järgmise nädala keskel. Lisaks sai joodetud veel kaitsmekarbis olevaid klemme, kuna oksüdant on ikka igalepoole jõudnud :S
Auto ehitamisel oli ikka mott väga maas vahepeal kuid nüüd kui asi liigub ja millega saab ka korralikult liigelda, see tõi moti uuesti üles ja plaan seda aegamisi koguaeg parendada:) mõni pilt ka siis milline ta välja praegu näeb
Manused
pisut udune aga midagi ikka :)
pisut udune aga midagi ikka :)
DSC_0726.JPG (3.2 MiB) Vaadatud 13239 korda
Vasta