1. leht 1-st

BMW e28 520iA

Postitatud: 29 Jaan 2016 10:33
Postitas jumpsik
Teen ka siis teema enda masinast. Olen omanud päris mitu haid kuid erinevatel põhjustel olen pidanud nad kõik maha müüma siis nüüd katsun ennast kokku võtta ja ühe reaalselt valmis ka ehitada. Pilte küll praegu pole aga katsun teile siia lähiajal mõned teha :). Auto tõin viljandi külje alt ühest pisikesest külast kus ta oli seisnud pukkide peal alates eelmisest kevadest. Peal pidi olema 2.7 eta kuid kui kohale jõudsin avastasn et peal oli hoopis 2.0 karpa :D mida paigaldati e12-le :S. OK pole hullu, tõin ta ikkagi ära, püüdsime siis masinat käima saada aga bensupumpa vool ei jõudnud :S seega pidime leppima kansitri ja teise pumbaga, saime käima ja käis nagu äsja liinilt maha sõitnud masin :D. Kuid kuna karpa tundus suht liiga vanakool alustasin otsinguid suurema mootori asjus ja leidsin e34 530i millel m30b30 mootor 145kw, kere läbi mootori seisukord teadmata kuid diiliks läks kuna riskima vahel peab :D. OK läks tunnike mööda oli auto viga teada --- aju ei saa piisavalt voolu, lisades teise voolujuhtme saime sellegi tööle ja käis nagu õige mees kunagi :D. Nüüd siis asjadega nii kaugel et mõlemal autol mootorid maas ja tna peaks hakkama keevitama kuna keegi tark on hail mootori ruumis lihtsalt uue pleki vanale roostele peale keevitanud :S. Eks teen mõned pildid ja saadan teile siia ka vaatamiseks :)

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 29 Jaan 2016 22:56
Postitas jumpsik
mõned pildid ka siis

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 29 Jaan 2016 23:01
Postitas jumpsik
mõned pildid ka siis, vabandan et udused ja vb pisut suured aga äkki mõni mode saab neid foorumile vastavan mugavdada :)

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 30 Jaan 2016 09:29
Postitas Rain01
VIN kood on alles?

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 30 Jaan 2016 10:15
Postitas jumpsik
jah vin on alles

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 30 Jaan 2016 11:52
Postitas rean
Jääme uuendusi ootama 8)
Väģa lahe !
Valmis saad , siis ära enam maha müü ja jäta ürituste jaoks .

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 30 Jaan 2016 17:05
Postitas jumpsik
Tänane saavutus oli siis kapotialune krundi ja värvi alla saada, pean mainima veel et auto juures on tööd veel kõvast kuid hetkel panustan ma kandva konstruktsiooni tugevdamisele ja see värvimine oli mul alles teine katse, esimene oli eelmisel suvel ühe stange üle võõpamine :S seega arengut on veel kõvasti.

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 31 Jaan 2016 20:26
Postitas jumpsik
Oli plaan siis tna mootor vahele saada ja vb ka käima aga kae imet, mitte midagi ei saanud teha :(
Mure nimelt selles ja tglt ootan siin ka vähe targemate nõu. Mul all praegu M20 kardaan ja see ei ühildu M30 mootoriga mitte mingi valemiga, seega oleks vaja teada kas ma pean ainult kardaani välja vahetama või pean lisaks sellele veel diffri ja poolteljed ka teised panema ja äkki kellegil vedelevad need asjad kusagil tallinna piires :S

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 31 Jaan 2016 23:43
Postitas Toivoku
ainult kardaanist peaks piisama.

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 01 Veebr 2016 16:48
Postitas Ruut
Mõistlik oleks mootor koos kastiga paika tõsta, siis saab vajaliku kardaani pikkuse kätte. Automaat- ja käsikasti kardaanid kindlasti eri pikkusega. Kas e34 kasutud käsikast on erineva pikkusega võrreldes e28 peal olnuga ei oska kommenteerida. Kui on, siis pead nii ehk naa kardaani laskma parajaks teha. Pildilt tundub, et kastil on otsaflants puudu.

2,0 peaülekanne on kindlasti aeglasem, kui 3,0 oma. Kui pöörded jäävad sõites ebameeldivalt kõrgeks, võid ka difri vahetada.

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 04 Veebr 2016 10:44
Postitas jumpsik
Lisame siis siia logisse oma edusammud. Mootor peal, kast peal, kardaan all, sain kardaani ühelt 635-lt ja kasutusse läks ainult esimene ots ehk see kus on tugilaager, nüüd vaja tegeleda hoovastiku, elektri ja jahutusega. Samas pean tõdema et tehase poolt paigaldatud müramatid mis vaiba alla on pandud, olid kõik läbi vettinud ja kõvasti pahandust seega teinud ning see tõttu on vaja salongi ka kõvasti keevitada kuid seda vaatab äkki kevade poole.
Pildike ka mootorist siis

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 04 Veebr 2016 23:05
Postitas jumpsik
sai tna siis käiguhoovastik korda tehtud ja radikas külge pandud, nüüd vaja veel paisupaak külge pookida ja käima ajada :), külge läks e46 radikas kuna see mis algselt peal oli ei tahtnud kuidagi sobida ja nüüd saab masina vast ka viskoga maha jahutada kuna algselt oli plaan panna elektri vendid, lisaks lasin ka nina natuke madalamaks kuna kohe üldse ei meeldinud kuidas nina tagaotsast kõrgemal istus :S eks annan uuesti teada kui midagi uut toimub :)

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 08 Veebr 2016 01:18
Postitas jumpsik
sai siis tna mootor tööle pandud kuid tagasisidega tekkis probleem :S spidoplokk täitsa pime kui välja arvata õlirõhu tuli :S siit küsimus et kas vanatüübi plokiga ei saagi kõiki kelli tööle ja ma avastasin et mul puudu kollane pistik et mida see õigupoolest peaks tegema spidoga või see rohkem varustuses kinni :S

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 08 Veebr 2016 22:41
Postitas Sander
jumpsik kirjutas:sai siis tna mootor tööle pandud kuid tagasisidega tekkis probleem :S spidoplokk täitsa pime kui välja arvata õlirõhu tuli :S siit küsimus et kas vanatüübi plokiga ei saagi kõiki kelli tööle ja ma avastasin et mul puudu kollane pistik et mida see õigupoolest peaks tegema spidoga või see rohkem varustuses kinni :S
Mootori temp näidku andur(Pruun) pane e28 mootori oma,e34 temp anduriga ei hakka näidik näitama.

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 09 Veebr 2016 20:03
Postitas jumpsik
hmmm peab proovima :)

Re: BMW e28 520iA

Postitatud: 14 Mai 2016 21:22
Postitas jumpsik
teeme ka siis teema UPi ja räägiks kuidas on lood. Mootor on vahetatud, õlid ja olemas olevad filtrid vahetatud v.a. mootori õhufilter mida ei ole kuna ei ole veel jõudnud ehitada sobivat süsteemi sest mitte ühtegi originaal varianti kasutada ei saa :S OK seeselleks, auto sai alla korralikud rehvid ja 16 tollised valud, edasi liigub asjalikult ja sõita on mõnus. Mootori temp-i jälgimise lahendasin sedasi et lisasin süsteemi ühe lisa juhtme milla ühes otsas on andur mis on jahutus süsteemis ja teises siis termomeeter. Asi sai lahendatud lihtsalt ja lollikindlalt ja kui teada saan kuda spido temp näidiku tööle saaks siis saab selle süsteemi väga lihtsalt ära koristada. Kerega on nii nagu on, plaan sügisel uuesti kerega jätkataja suvel teda lihtsalt nautida, all on kiire vaba differ, kütust ei tea veel palju võtab kuna taseme andur oli läbi roostetanud ja seega vaja uut, juhuslikult keegi siit foorumist teab kust saada võiks. Plaan oli tna autoga ülevaatusele minna aga eile vedas alt käigukasti hoovastik millega sai tna tegeletud ja seega peab õnne proovima järgmise nädala keskel. Lisaks sai joodetud veel kaitsmekarbis olevaid klemme, kuna oksüdant on ikka igalepoole jõudnud :S
Auto ehitamisel oli ikka mott väga maas vahepeal kuid nüüd kui asi liigub ja millega saab ka korralikult liigelda, see tõi moti uuesti üles ja plaan seda aegamisi koguaeg parendada:) mõni pilt ka siis milline ta välja praegu näeb