HAIRIDERi e28 525i 83.a.

Foorumiliikmete autod.
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

nii nyyd sai jälle natuke negatiivseid tagasilööke kogetud :twisted:
nimelt otsustas sidur mingil hetkel streikima hakata. täpsemalt muutus siduri tyhikäik väga pikax ja lahutas ainult pedaali suht põhjas hoides. lisax ei tulnud pedaal algasendisse enam tagasi, 1/3 käigust liikus tagasi ja siis tuli lõpuni yles ise aidata. mingil hetkel muutus aga käik järjest lyhemax, kuid siiski toimis. õli sai kontrollitud, et olex ääreni ja ei lekix, ning mõtetesse tuli suht must tsenaarium. arvestades hetke olukorda kui teine masin niigi remondis ja pühade ajal finantsiga niigi kitsas, ning et kanaliga või tõstukiga garaazi omal hetkel pole, siis ei olex hetkel siduri vahetus just kõige meeldivam :(
kuna ikkagi asjaga väga kiire ja ajaga võib kõik hullemax minna siis sai nn. hädapärane välikanal leitud ja asusime õhutama, no et äkki õhk sees. õhutuse tulemusex oli aga see et pedaal vajus põhja ja ei võtnud enam yldse :? järgmisex sai lahti kistud pedaali all olev siduri töösilinder, nimelt oli selle kolb jäänud kinni ega liikunud enam tagasi. võtsime lahti puhastasime ära, vaatasime mansetid yle ja panime tagasi, ning voila asi toimib :D uuesti kinni ei jäänud ja sidur lahutab nii nagu peab, mitte alles põhjast.
töösilinder oli siis see asi mis joonisel nr 1 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10

loodetavasti kestab nyyd natuke aega, et jõuax kas uue või remondi komplekti osta, hinnad väga hullud polegi :)
uus töösilinder (siduri poolne pildil nr 14) UM-s - 1105.-
silindri remondikompl. (ATE) - 174.-

nii et seekord siis veel vedas :D pika texti panin seepärast et äkki kellegil sama jama siis lahendust lihtsam leida :wink:
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

krt, nyyd jälle jamad :evil: nimelt siis yle öö tuli mootorisse tiks sisse, mitte tavaline klapitiksumine vaid midagi hullemat :cry:
algul kostus heli nagu altpoolt, õli oli, tosool oli, piirajasse ei lasknud, aga krt seda teab mis seal tegelikult järgi andis ja ega varem teada saa kui kaan maas. senini siis arvestan ka kõige mustema tsenaariumiga, ning arvatavasti kui midagi tõsisemat ja mootor juba niigi pulkadex siis läheb ka mootori kap.remondix mis aga ei ole mitte odav (loodetavasti tööandjad halastavad ja annavad lähitulevikus klotsi juurde :roll: ). mitmedgi tuttavad öelnud et "mis selle vana panniga jamad osta parem mõni uuem auto" ja et "see mootori remont läheb palju rohkem maksma kui see masin väärt on", aga selline lubadus juba kord on antud et haisid elus hoida ja pyyna seda ka hoida. ex siis tuleb kapp makarone täis osta ja jalgrattaga tööl käima hakata :lol:
nn ettenägematu mootori remondi arvelt aga lykkuvad kahjux teise hai plaanitud keretööd tulevikku :(

juhul kui kellegil mõni hea koht teada kus lihvimist/survestamist teha; kust soodsalt mootori detaile (nookurid/klapid/tihendid/jne) osta; ning kus kohast hea hinnaga kvaliteetseid tööriistu (momentvõti/strobo/jne) saab siis andku teada. lisaks oodatud igasugune abistav info mida veel peax jälgima ja vahetama kui juba põhjalikult teha.
kui keegi teab ja viitsib siis võiks ka mingi vastava hinnakirja teada anda, palju miski detail maksta võix.
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

krt see on nagu mingi needus mul peal. iga aasta on jaanuari kuus erineva autoga mingi suurem jama juhtunud, ning kõige kylmemal ajal olen mina jalamees olnud :evil:
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Enne kui mootori suuremat remonti ette võtma hakkad, siis võta korraks klapikambrikaas maha ja uuri, mis seal toimub. Äkki on lihtsalt mõni nookur puruks või nookuri ektsentriku mutter lahti tulnud.

Aga kui plaanis ikkagi mootori kap.-remont ette võtta, siis otsi omale kuskilt 2.8 mootor ja tee sellele remont. 2.8 ikkagi parema minekuga, kui see 2.5 mootor. Ja seda enam, et sellel kerel oligi varem originaalis 2.8 vahel.
E34 & E32
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Noh, selgus juba midagi mootori kohta? Mis seal klõbisema hakkas siis?
E34 & E32
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

kuna ajaga on nagu on ja viimasel ajal veel eriti vähe, siis midagi väga kapitaalset pole teha jõudnud. kaane võtsin küll maha ja piilusin sisse aga mingit viga kohe silma ei hakanud, ise mõtlesin ka et äkki nookurid aga nookurid olid terved, ning midagi lahti või pilbasteks ei olnud. Millest klõbin tulla võib on siiani selgusetu :?
eks millagi kui jälle aega saan uurin lähemalt. pärast tuleb kindlasti välja et hoopis mõni lihtne "mütsialune" viga :lol:
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Kas mootor nüüd korras :roll: ?
E34 & E32
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

nüüd üle tüki aja jälle siin :D viimased paar kuud on olnud eriti kiire aeg. põhimõtteliselt olen pea iga päev tööl olnud, vabat päeva enam ei mäletagi :( samal ajal on aga sada asja vaja korraga ära teha. enamuse ajast on võtnud töö ja magamine, ning see vähene mis üle jääb on läinud perele ja kodule, nii et kahjuks väga palju aega haidega tegelemiseks pole jäänud :cry: suurel kiirel ajal sai omale isegi üks päris tutikas masin igapäevaliikuriks ostetud, kuna varem või hiljem oleks pidanud perre mõne uuema ja säästlikuma auto niikuinii ostma.
hetkel siis haid puhkavad ja ootavad suuremat tegemist, kuna enam pole igapäevase liikumisega probleemi ja pool piduse haiga enam sõitma ei pea, siis võib remonti natuke põhjalikumalt ja suuremal ette võtta. oleks ainult vaba aega rohkem. samas autodega tegemised päris seisus ka pole, hetkel käib finantsi kogumine ja pulkade varumine :D ja loodetavasti tekkib lähiajal ka natuke rohkem vaba aega.
konkreetse auto mootor hetkel korras ei ole, töötab aga mitte nii nagu peab. kui täpsem viga teada siis selgub mis edasi teha, kuid suure tõenäosusega võtab asja põhjalikumalt käsile ja kogu mootor läheb kap.remonti. üks variant on muidugi veel see et leian mõne suht korraliku 2.8 mootori ja tõstab selle aiste vahele, aga eks lähitulevik näitab mis saab, sest suvel puhkuse ajal tahaks ikkagi haiga sõita 8)
raxx
Postitusi: 101
Liitunud: 12 Apr 2006 23:00
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas raxx »

aga akki tahad 3,2l mootorit :?: mul oleks pakkuda uks taiskomplektne vaga korralik moto(juhtmestik,aju,ohulugeja jne kaasa) puudub ainult kaigukast,aga see laheb sul enda mootori oma ka kulge(kui sul on ikka m30b25) 3000eeki annaks kogu komplekti ara.Kui huvi olemas siis suhtleme PS-i kaudu edasi
E36 M3 Touring
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

tänud pakkumast :D kuid jätaks siiski 3.2 ja 3.5 mootorid mängust välja ja prooviks 2.5 või 2.8 peale jätta. aga eks näis mis saab. lihtsam ja odavam oleks kindlasti uus ja normaalselt toimiv mootor osta, aga sooviksin siiski autot kauem kui paar aastat pidada ja seega tasub olemasoleva mootori kapitaalsem remont ära. teha on vaja sigapalju asju ja vahest ei teagi kohe kust otsast alustada :lol: oleks ainult raha ja aega rohkem, siis saaks kõik palju kiiremini tehtud, aga lubadused haid heasse korda saada on antud ja üldjuhul ma pean oma lubadustest kinni :wink: lisaks vaevlen hetkel sobiva remondiruumi puuduse käes.
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

sai jälle natuke aega ja raha leitud, ning hetkel hai täiesti tänava kõlbulik :twisted: seega selle aasta esimesed kilomeetrid juba seljataga :D
mootoriga sai suht lihtsalt hakkama, nookurite vahetus. hea pakkumise tõttu sai sebitud ka uus amordi ja piduriring kogu täiega, kuid hetkel tundub et vahetusega veel aega on, kuna vanad suht norm. mugavus varustust sai samuti natuke lisatud, el.katuseluuk ja tagumised el.aknad (kuigi auto hetkel kolme el.aknaga, yhte tagumist mootorit pole veel õnnestunud leida).
kiireim mis teha tuleks, oleks küljekarpide vahetus ja ukse põhjade vahetus, kuid pole sobivat kohta kus piisavalt kiirelt ja säästlikult teha veel leidnud.
samuti on sumps väikse augu saanud, tuleks samuti ära parandada, muidu sõida nagu sportsumpsiga :lol:
aga muidu on ikka väga nauditav haiga sõita, võrreldes igapäeva liikuriks olnud uue skodaga. kuid kuidagi uus ja harjumatu on veel see liigne tähelepanu liikluses 8)

mõned uued pildid ka - http://www.bmwclassic.ee/galerii/album439
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Peab häbiga tunnistama et olen end ikka väga käest lasknud, pea 3a pole teemat uuendanud :oops: Aga see ei tähenda seda et auto surnud või maha kantud oleks, vastupidi 8)
Kala on viimased paar aastat garaazis puhata saanud ja samas on ka vaikselt nokitsetud. Kuigi uue garantiiga auto omamine tegi nii mugavaks, et päris tükk aega ei teinud näppe õliseks, siis viimasel ajal olen end rohkem käsile võtnud. Jahutussüsteem on uuendatud, õlid vedelikud vahetatud, piduritorud vahetatud, pidurid uuendatud, üldine hooldus tehtud.
Üldiselt ei mõju seismine autole hästi, isegi kui auto seisab korralikult garaazis. Seega üritan edaspidi tihedamalt igapäevaliikurit vahetada, kord kolmene ja kord viiene :D Aga loodan et väike timmimine veel ja saab ülevaatuse ka tehtud :roll:

Mõni öine klõpsuke (olgu mobla kaamera nii hea kui tahes ikka tuleb s.tt pilt :lol: ).
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album439/aan
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Et see teema ka unustusse ei vajuks, siis väike uuendus.
Tundub et juuni on olnud minul ülevaatuse kuu :lol: Täna käisin punasega ja sain läbi, ning kuu alguses käisin viiesega. Kahjuks viiesega kohe läbi ei saanud, oma lollus, nimelt oli torudevahetuse käigus üks piduritoru kinnitus jäänud korralikult pingutamata :oops: Kui torusid sai vahetatud siis seda ei märganud, võimalik et seepärast kuna auto oli pukkide peal, sild teises asendis, sõites aga asend muutus. No igatahes pääses lihtsalt, toru kinni ja uuesti ülevaatusele, ning korras :D
Nüüd viiene ka peale paari aastast seismist igati tänavalegaalne 8)
Pilt
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Vahepeal sai väike switch tehtud ja pool kuud veidi suurema ja võimsama kalaga kulgetud :D Sõbranna sõnade kohaselt see ikka on auto, mitte nagu see punane "sapakas" :lol: Õnneks vähemalt oma naine on 21-ga leppinud 8) Ning kui päris aus olla, siis 28-t ja 21-e võrreldes, on hakanud see "sapik" mulle palju rohkem meeldima 8)
Pilt

Viiesega arvatavasti see aasta midagi suuremat plaanis polegi. Tegelikult oleks vaja teha natuke keretööd ja kogu auto värvimine, et ise rahul oleks, aga selliseid summasid hetkel pole, ning ennem kulub see e21 alla. Pigem püüan hoida samaväärses seisukorras ja viia vahest välja jalutama :P
Kuigi ega siis ei lasta ju rahus jalutada, juba pakuti et müü ära 20k :lol:
Pilt

Rahadest rääkides, varuosa teemas keegi müüb m535 istmeid 6000-ga ja Tanel mainis: "Mul jah põhimõtteliselt samasugune sisu seismas, see küll haruldane aga mitte väga haruldane.
Väga haruldased on korralikud recaro sport istmed."
Huvitav kas mõtles selliseid, siis ma võiks oma sisu näiteks 7k-ga maha müüa :lol:
Pilt
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Olen nüüd viimase kuukese viiesega kulgenud. Ning tundub et pean edasi kulgema, kuni kolmese korda saab. Vahelduseks ongi hea millegi veidi erksamaga liikuda kui 55kw või 66kw :lol:
Muidu tahaks ka viiene kõvasti tegemist, aga hetkel pigistab silmad kinni ja teeb kolmese enne talve korda, eks talvel jõuab viiest nokkida.

Samas pole kulgemine ka päris muretu. Viimasel ajal on hakanud roolivõim streikima, nimelt väiksema kiirusega pöörates kaob võim vahel tagant ära, rool muutub raskeks nagu ilma võimendita ja kui korra rooli natuke tagasi lased ja uuesti proovid siis võim jälle olemas :? Huvitav milles võib viga olla? Pidevalt sellist asja pole, kuid mõned korrad on nii juhtunud. Pole just meeliv tunne kui selline asi juhtub keset liiklust pöörde ajal :twisted:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Endal oli sarnane juhus kunagi 528-ga.
Siis oli põhjuseks lõtv võimendi rihm. Samas esines see siis kui toimus rooli keeramine ja pidurdamine korraga.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

üks asi on see, kui roolivõim ära kaob, palju kehvem lugu on siis kui pidurivõim ära kaob (see käib ju samuti roolivõimu pumbalt)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Vahepeal tekkis selline küsimus, et mis on m30b25 mootori normaalsed pöörded maantee kiirusel 5 käiguga sõites?
Nimelt mul 90ga kulgedes pöörded 2000 peal, väideti et liiga madalal :lol:
110ga on umbes 2400..2500.
Pilt
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Võiks ju eeldada, et 2,5 -l on väheke aeglasem peaülekanne aga 2000 rpm pole eriliselt madal 90 juures. Mul on M30B35 suht samas augus. Peaülekanne oli vist 3,07.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Oled GPSi järgi vaadanud, kui õigesti spido näitab? Mul nt näitab konstantselt +10, st et spido järgi 90 sõites sõidad tegelikult 80ga
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud