BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Aeg vaikselt kergitada katteloori minu uusimalt mänguasjalt.

Surfates S38B35 või M88 mootorite võimalikke müüjaid (E9-le), sattusin maile vahetama Florida BMW klubi esimehega, kel sobiv ja renoveeritud S38 olemas. Soovides oma garaazhinurka kogutud varandust veelgi vähendada, tuli pakkumisena komplektihinnana ka vähe sõitnud S14 mootor, täpsemalt selle turboversioon, mille ehitanud DINAN. Pakkumine oli ahvatlev, seega tuli mõelda nüüd, kas ja kuhu see S14 võiks sobituda ja veidi uuritud lisaks, mida see mootor endast kujutab. Kellele ehk teadmata siis DINAN on USAs a'la Alpina Saksamaal, pika ajalooga BMW-tuuner.

Lühidalt on DINAN sepiskolbide ja kepsude, T3 turboga (12.5PSI)-d ning piggyback ajuga ning kahe side-mount cooleriga ehitanud kokku 5-6 E30 M3 mootorit. Neist täna veel teadaolevalt 2 liiklemas + siis minu mootorikomplekt kõige juurdekuuluvaga. 323bhp ja 324ft-lb (237kw ja 440Nm) näitajatega. Üsna samasugust komplekti on Dinan omal ajal pannud ka M30 mootoritele.

Leitud info, kuigi vähene, ning kaasa tulev EU-spec dogleg kast andsid otsusele tõuke käed lüüa, rahad ära maksta ja asuda sobivat keret otsima. E30 M3 keret.

Kammides võimalikke swapitud mootoritega, roostehunnikuid, dokumentidega kerenumbritükkide jne pakkujaid, klaasfiiber replica tootjaid jne Euroopast, sai taaskord pilk pööratud USA turule. Sealt sain kontakti ühe punase M3 omanikuga, kelle auto mootor oli otsad andnud. Palju sõitnud masin, ca. 300t miili, kuid enamuse oma elust veetnud Californias seega roostest praktiliselt puutumata. Kauplemise tulemusena sai käed löödud nö. veerevale kerele - eemaldatud mootor, kast ja tagadiffer. Esiistmete ja rooli ning velgede osas sai ka lepitud kokku, et need asendatakse miski romula versiooniga, kuna ka need detailid oleks nagunii kas olemas olnud või uuendamisele minu käes läinud. Lisadest kliima, hifi, must nahksisu, püsikiirushoidja jne e. nagu USA M3-dele omane, rikkalikult...

Natuke sebimist, rohkelt närvikõdi ning M3 ja mootorid (S38 sai ju ka ostetud) rändasid konteineriterminali pakkimisele ning asusid Eesti poole teele. Paralleelselt sai siis hakatud valmistuma, varudes muid juppe - mustad esi- ja tagatuled, reguleeritav EVO spoiler süsinikust veidi originaalist pikendatud sabaga, EVO esisplitter, 17" AC Schnitzer 3-osalised veljed ja erinevaid pudinaid läks ka UM-i tellimusse.

Kokkuvõttes saab sellest tänavasõidu-pühapäeva auto. Kere on küll arvestatava hulga kilomeetreid (miile) läbinud ja vajaks kompvek-välimuseks värsket värvikihti (Kalifornia päike vs. punane värv) ja mootor pole olnud algselt selle masina oma, kuid selle tehnika unikaalsus ja head näitajad kaaluvad üles ehk ka enamuse "puristide" kiunu. Ainulaadne komplekt kindlasti.

23.03.2017 sai "pakk" lahti võetud ja edasiseks nüüd töökotta suunatud, et kere ja tehnika omavahel ristata. Eks hoian teid edusammudega kursis.
Paar pilti ka: https://www.dropbox.com/sh/5kz9nunlbr20 ... Q5D9a?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis xjan, 09 Apr 2017 07:26, muudetud 3 korda kokku.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas Arvo »

:shock: Ma saan aru, et oled asunud oma isiklikku klassikaliste BMW-de muuseumi looma, mis järgmiseks, M1 äkki? :)

Kahtlemata ainulaadne ja äge isend ja tänaval kummi vilistada on sellega kindlasti hea :roll: Ei tea kuidas ta ringrajale sobib?
Kas see mootor on ehitatud juba evo 2,5l ploki peale?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

2.3 peaks olema, USA turule muud ei tehtud ja minu teada Dinan üle ei puurinud neid turbokaid. Lahti kisuks mootori, siis oleks 100% selge pilt, kuid seda hetkel ei ole plaanis teha.

Jõugraafiku järgi sobib ringrajale ka kindlasti, aga selleks on mul teised autod juba olema - mu 1M-ga võrreldes üsna samasugune Kw ja Nm näitaja palju kergemal kerel, lõbusalt hirmus on kindlasti.

Muuseumi ei ava, küll aga peaks mingi küüni küll ostma. Mõneks ajaks lubasin endale, et aitab :)
Viimati muutis xjan, 09 Apr 2017 07:27, muudetud 1 kord kokku.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas Toivoku »

xjan kirjutas:
Mõneks ajaks lubasin endale, et aitab :)
lubage naerda :D Täpselt nii kauaks aitab kui unes midagi ägedat näed või mingi hea pakkumine tuleb :D
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas raunz »

Väga ainulaadne ja huvitav projekt. Jään huviga uuendusi ootama.

Edu 8)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas Iff »

Wow mis tehnika, silmad kukkusid põrandale just... :shock:
Ma saan aru, et algselt on see s14 olnud ühes nendest 5-6st Dinani poolt turbotatud autost? Mis stoori tema originaal kerega oli?
Ja kuhu seda s14 siis veel panna kui mitte e30 m3 keresse, enam õigemini ei saagi olla :D Pole lihtsalt "numbers matching" auto, so what...

Aga jah, vinge projekt, ma korjan silmad nüüd üles diivani alt
635csi
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Jah, õigesti saad aru. Dinan toona ei müünud päris valmis autosid minuteada, vaid pigem upgrade-i kui sul auto juba olemas oli. Piltide all üleval ka vana ja kehva kvaliteediga, kuid enamvähem loetav Dinan-i spec list brozhüürist.

Stoori on mõnevõrra vastukäiv, aga väärt edasi uurimist/puurimist. Niipalju tean selle Dinan mootoriga auto ajaloost nii mootori müüja, mootori mahamonteerija kui ka internetiavaruste põhjal:

Auto ostis üsna heal järjel kodanik Kanadast, must värvi M3. Tema kolmas. USA spec auto. VIN WBSAK0318MAE34519

Vahetult pärast ostu viidi auto DINANisse, kus selle mootor ümber ehitati ning auto veetis edasise elu Kariibidel.

Omaniku haigestumise? tõttu, pandi auto müüki 2007 aastal - väidetavalt oli sellel hetkel kilometraazhi kogunenud ca. 56K miili. Arvestades auto asukohta, ei olnud huvi just suur. Algne omanik tänaseks surnud. https://s14net.vbulletin.net/forum/s14/ ... orig-owner" onclick="window.open(this.href);return false;

Auto vahetas omanikku ning jõudis ühel hetkel 2012 aastal NJ osariiki, Azevedo Motorsports töökotta, kus tehnika demonteeriti ning auto muudeti RHD-ks, paigaldati S50B32 mootor ning saadeti uuele omanikule seejärel Hong Kongi. Azevedo mäletab, et tegu oli Kariibidelt toodud autoga. https://www.facebook.com/pg/AzevedoMoto ... 0762739437" onclick="window.open(this.href);return false;

Üle jäänud tehnika ostis Azevedo Motorsportsist ära Florida BMW klubi esimees Frank Mann, tol hetkel kui mootor maha võeti, on piltidel näha 29K miili (noh, tüüpiline :), ka sealpool lompi)
https://s14net.vbulletin.net/forum/s14/ ... ngine-swap" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel 5 aastat hiljem, tolmukihi alt, sain mina mootori koos tehnikaga endale, noh... päris korraliku inflatsiooniga muidugi.

Vastukäiv on siis veidi kilometraazh, kuid ka müügikuulutuses toodud VIN vs mootoril olev VIN kleebis WBSAK0313MAE34248. Viimase osas carfax päringut ei ole jõudnud veel teha, esimene klapib potentsiaalselt Kariibide autoga küll (info praktiliselt puudub).
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

OK, vahepeal sai mootoril olev VIN kontrollitud. Kui mootori müüja, Azevedo Motorsportsi jutu järgi rääkis pika loo Kariibi autost ja ka sellekohane kuulutus klappis jne, siis mootoril olev VIN jälle klapib NJ masinaga, mis tõesti Carfax andmeil sõitnud vaid 25K miili ringis ja siis müüdud Hong Kongi. Põnev :). DINAN-t on väga raske tabada, sealt saaks ehk rohkem ajaloo kohta selgust. Mulle meeldib, et läbisõit on väga väike, kuid samas on segane kogu see Kariibidel olnud auto jutt.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
TanelE60
Postitusi: 13
Liitunud: 09 Dets 2012 02:45

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas TanelE60 »

Jälgin teemat :)
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Olen nüüd kirju vahetanud Dinaniga. Nagu karta oli, on 90ndate algusest väga vähe infot alles - puudusid elektroonilised andmebaasid ja ka enamus töökoja manuaale on käsitsi kirjutatud. 25+ aastat ikkagi. Aga seda põnevam :). Lisasin ka esimese posti lingile veidi pilte "varandusest" e. juppidest, mis kompletiga koos.

Elektroonilised andmed on neil alates 1996 aastast. VIN numbrite osas seega targemaks ei saanud - kui see info ka olemas oli, oli ta paberil ja tänaseks hävinud. Sarnaselt meie maksuseadusandlusele ei ole vajadust arhiivi hoida üle 7 aasta. Ja eks tuleb ka arvestada, et Dinan toona oli Steve Dinani "perefirma", palju ajalugu ja teadmust oli lihtsalt kellegi peas ja sellest piisas. Kindel arvamus on, et kõik turbo ja stroker mootorid ehitati toona majas sees, alles alates E36st jagati ka seda teadmust ja võimalust Dinani diileritele.

Ja kuna ei ole õnnestunud kontakte leida ei selle Kariibide ega HongKongi rännanud auto omaniku/omanike kohta, siis loomulikult oleks tore, kui keegi a'la HongKongi BMW klubist mingeid kontakte omaks... aga seni võtan pigem eelduseks, et Kariibide auto jutt on pigem kahtlane ja lähtun VIN koodist, mis mootoril kirjas ja NJ ajaloost.

Kahjuks ei ole suudetud hetkel leida Dinani "engine shop"-st vastavat E30 M3 turbo ehituskäigu kausta, otsivad veel, kuid ei välistaks, et see on ajaga lihtsalt rändama läinud. Riiulis on virnade viisi, sh. pakse käsikirjalisi assembly-instruktsioone 535i, 735i, 8-seeria ja uuemate M3,M5, M6 kohta Dinani sõnul, kuid E30 M3 puudub. Üsna kindlasti pidi neil kuskil olemas olema stroker S14 juhised, sest seda veel aegajalt vaja minevat. Need materjalid üldisemalt, mis sain Dinani piggyback aju ja detonatsiooni kontrolli aju kohta, on igatahes põnevad ja aitavad ehk ka paar lahtist juhtmeotsa edukalt õigel moel ühendada.

Dinani esindaja arvas, et kokku võidi tegelikkuses ehitada isegi tosin kuni ehk maksimum 20 S14 turbo komplekti, neist 2-3tk strokeritena (Dinan tegi ka 2.6L S14 N/A strokereid). Käputäis neist hävisid vahetult pärast valmimist rajapäevadel - rikkad innukad juhid ja liiga palju jõudu :). Dinani enda sõnul on mõned veel liikvel, sh. hiljuti nähtutest meenuvad neile just ka minule teadaolevad 2 autot San Francisco lähistel.

Müügimaterjalist võetud kehva kvaliteediga jõugraafik ja mõni rida juttu, mis ka ülal lingil, on samuti ainus müügimaterjali jupp, mis täna veel sellest E30 M3 S14 paketist Dinanil teadaolevalt on.

Ideaalis sooviks jätta DINANi originaalse fuel management-i, kuid selle seadistatavus on piiratud ning töökindlus pärast kõiki neid aastaid ka, seega alternatiivina on kaalumisel ka tänapäevasema täis-progeaju paigaldus mootori juhtimiseks.
Viimati muutis xjan, 19 Juun 2017 12:39, muudetud 3 korda kokku.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
mkb
Postitusi: 174
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas mkb »

xjan kirjutas: Ja kuna ei ole õnnestunud kontakte leida ei selle Kariibide ega HongKongi rännanud auto omaniku/omanike kohta, siis loomulikult oleks tore, kui keegi a'la HongKongi BMW klubist mingeid kontakte omaks...
Võib proovida: http://foorum.bmwclub.ee/memberlist.php ... ile&u=4021" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas Silwer »

Ma pole juba ammu siin foorumis sõna võtnud. Aga venna autode kollektsioonil tuleb siiski silm peal hoida... :)

Päris põnev aparaat tuleb sellest. Kui vägegi võimalik, tasuks need Dinan ajud jätta. Kontrollida vaid et detonatsiooni ei ole ja et segu püsib kogu pööretevahemikus piisavalt rikas. Kui nende asjadega korras, pole ka pointi kohe aju vahetama hakata...
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

mkb kirjutas:
xjan kirjutas: Ja kuna ei ole õnnestunud kontakte leida ei selle Kariibide ega HongKongi rännanud auto omaniku/omanike kohta, siis loomulikult oleks tore, kui keegi a'la HongKongi BMW klubist mingeid kontakte omaks...
Võib proovida: http://foorum.bmwclub.ee/memberlist.php ... ile&u=4021" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirjutan Ardole ka. Guugeldades leitud BMW klubidele nii veebis kui FB-s olen ka kirja juba saatnud, et ehk keegi teab seal sellist musta S50B32 USA päritolu E30 M3-e.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Enamus mootori uuenduskuuri juppe on kohal ja saab nüüd kapotialust veidi korrastada - S14 põletab väljalaskekolle juurest kerelt värvi maha, see vaja arstida ja ka kuumakindlamaks muuta. Siis edasi mootori paigaldusega. Veidi tuleb tulede tagant plekki lõikuda coolerite paigalduseks ilmselt ka.

Mootorit sai täna veidi lähemalt uuritud, ülal lingil paar lisapilti.

Kütuse rõhuregulaator ilmselt "stock" e. 3 bar, Bosch 0280160226
Pihustid 380cc/min @ 3bar, Bosch rohelised 0280150803 e. Porsche 944 turbo jne mudelitel kasutatud (stock on minu teada Bosch 0280150201 ja ~250cc/min).
Turbo - Turbonetics T-20483, T3 flanss log-style malmkollektoril
Väline WG - Roto-Master (sama, mis Rajay Industrial?) 30074-0001

Turbo ja WG osas just internet väga palju infot ei anna. Vanakooli juppide värk :)
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Kel huvi sarnase asja omamise vastu, siis üks Dinan M20 turbo kit USAs mõistliku hinna eest ka pakkuda: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=355008" onclick="window.open(this.href);return false;
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Mootorit korduvalt sobitatud. Dinan on teinud mootori väljalaskepoolele uue mootorikäpa ja kinnituspunkti ettepoole nihutanud jne seega vajas nuputamist ja leiutamist, milline mootoripadi sinna sobiks, et saaks hea. Lahendus leitud.

Eiki ladus vahepeal kokku 75% lukuga diffri, millele sai suure pingutusega leitud ka Z3M tagakaas (NLA). Läheb installimisele koos polüpuksidega tagasillas ja diffris.

Pikka aega viltuse näoga vahitud summutijooks läheb samuti vahetusse asendudes roostevaba Supersprint race koopiaga.

Istmed jõudsid kohale, vaja sebida neile õiged E30 siinid. Valituks osutusid Recaro CS-d, mis mul ka 1M-s. Pole just päris E30 M3 ajastutruud, aga on väga head istmed, seega sai EVO (Recaro SR) asemele need valitud.

Mootori töö kontrollimiseks ja täiendavaks safety-ks sai tellitud Innovative segukell koos boost controlleriga. Annab võimaluse segu lahjaks kippumisel ka automaatselt rõhku piirata.
http://www.innovatemotorsports.com/products/scg1.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisaks sai leitud kõrvale teine komplekt E30 M3 esimesi amordipüstakuid, mis plaan coiloveriteks ringi ehitada.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Mootor-kast paigas, uus differ all ja sai velgi sobitatud. Kuigi autol on all mingid madaldusvedrud ning palju kilosid veel küljest puudu, tundub et täiendava madaldamiseta ei pääse. Aga juba on ilus võrreldes nende ajutiste E24 vms velgedega (saadaval kui keegi soovib). Pildid ülal lingil.
Viimati muutis xjan, 23 Mai 2017 21:35, muudetud 1 kord kokku.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas Ruut »

Reduktori jahutus on päris edev. Kas ripub nii all, et on potentsiaalne oht see ka puruks sõita või summuti jääb ikka madalamale?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas xjan »

Eks kõike saab katki sõita kui see eesmärgiks :)
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
zius
Postitusi: 43
Liitunud: 07 Veebr 2008 16:10
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E30 M3, Dinan S14 turbo

Postitus Postitas zius »

Mis sellest kaanest ikka otsida, oleks võinud küsida teiste kaaskannatajate käest, mul seisab täiesti uus riiulis. :lol:
Vasta