BMW 528i 3.5 1985, rokk

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

Tere foorumlased,

sai kaua aega võetud, aga otsustasin uuest autost ka ikkagi teema siia ära teha. Tegu on siis minul järjekorras neljanda viiendaseeria haininaga. 2016. aasta algul hakkasin juba otsima korraliku kerega e28’t, aga aeg aina lendas ja midagi sobivat pikka aega müüki ei tulnud. Augustikuus puhusid aga uued tuuled ja koduõuele veeres 1985 aastal valmistatud 528i. Tegu Prantsuse turule valmistatud, ilma katuseluugita, autoga. Lisavarustusest on autol: 4x elektriaknad ja elektrilised peeglid, ABS, kesklukk, pronkstooniga klaasid.

Kere poolest on auto üpris heas korras- roostest puutumata on pea kõik strateegilised kohad ja välised detailid, pindmist roostet leiab natuke ikkagi põhjaalt. Ainuke keevitust vajav koht oli vasak nurk juhi jalgade juures, kust keegi eelmistest omanikest oli tungrauaga läbi põranda tulnud.
2016 aastal sai auotga läbitud paarsada kilomeetrit ja siis jäi masin katkise bensupumba tõttu seisma.

Kuna eelmise auto jaoks oli ostetud m30b35 mootor otsustasin selle lõpuks tõsta uue masina peale. Mootor oli üks suhteliselt õnnetu isend-klapid pähe käinud, väntvõlli ots tuksis(kiil oli ringi ketiratta vahel ära teinud), nukkvõlli otsakeere ülekeeratud jne. Seega oli mootoriga palju tööd. Õnnestus leida uus väntvõll, mis oli juba remontmõõtu lihvitud; plokikaas ja nukkvõlli otsakeere sai taastatud Janimetis, kus samuti mootoriplokile tehti tasapinnalihv.

Lisaks muud tööd, mis said autol tehtud:
-uued kroomliistud esi- ja tagaaknale
-uus pagasiluugi tihend
-uus summuti alates leegitorudest
-kroomstanged(enne olid poolenisti kerevärvi)
-uus bensupump
-m-tech 1 rool
-uued valged udutuled
Manused
IMG_1701.JPG
IMG_1701.JPG (3.38 MiB) Vaadatud 16071 korda
IMG_2237.JPG
IMG_2237.JPG (4.22 MiB) Vaadatud 16071 korda
IMG_2183.JPG
IMG_2183.JPG (2.85 MiB) Vaadatud 16071 korda
Viimati muutis rokk, 26 Apr 2020 11:00, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW 528i 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

veel mõned pildid.
Manused
IMG_2256.JPG
IMG_2256.JPG (1.73 MiB) Vaadatud 16070 korda
IMG_2254.JPG
IMG_2254.JPG (2.17 MiB) Vaadatud 16070 korda
IMG_2079.JPG
IMG_2079.JPG (1.51 MiB) Vaadatud 16070 korda
IMG_2076.JPG
IMG_2076.JPG (1.38 MiB) Vaadatud 16070 korda
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 528i 1985, rokk

Postitus Postitas Toivoku »

UUte velgedega näeb ikka päris äge välja :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

Selleks aastaks on sõidud sõidetud ja auto garaašis järgmist hooaega ootamas. Kilomeetreid kogunes sel suvel umbes 4500.
Manused
IMG_2425.JPG
IMG_2425.JPG (539.78 KiB) Vaadatud 15576 korda
TUUR
Postitusi: 150
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas TUUR »

Väga soliidne auto, peaks ütlema. Ka velg ja rehv on natuke sobivamad viimase pildi kohaselt.
Ja oleks veel soliidsem ja ilusam kui mootori vahetus kah ametlikuks teha... Paistab ju ometigi nii korralikult monteeritud, et peaks täiesti muretult kontrollist läbi minema.
Hullemad remondid igatahes tunduvat tehtud olevat, seega jääb ainult soovida meeldivat liiklemist uuel aastal.
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

Viimasest on postitusest pea kolm aastat möödas. Alates 2017 sügisest auto sõitnud pole, kuna enne garaaži ajamist vilksatas paar korda armatuuris teekann. Sai õlirõhk ära mõõdetud ning tulemuseks kesine 0.4-0,5bar sooja mootoriga tühikäigul. Tehasemanuali järgi on see minimaalne piir. Mis siis ikka, tuli mootor maha ja sai lahti võetud uuesti. Üks asi viis teiseni ja lõpuks sai mootoris kõik uuesti üle käidud:
- Plokk puuritud remontmõõtu ja uued mahle kolvid, kuna kolvi seelikud olid kulunud ning kolisesid külma mootoriga.
- Väntvõll lihvitud teise remontmõõtu, kuna eelmine tegija oli suutnud kaelad ovaalseks lihvida.
- Uued õlipumba rootorid.
- Teine plokikaas. Kaane otsimine oli ka paras saaga nagu kogu selle mootori ehitus- alles kolmas kaas läks käiku. Esimene, mis sai ostetud, oli müüja poolt juba ’’remonditud’’. Kui kätte sain ja lähemalt uurima hakkasin siis tuli välja, et kaas oli u 1mm kiilu lihvitud ja juba tehase mõõtudest väljas. Teine kaas oli keevitatud ühest kohast, ning sellele Detjon pikka eluiga ei lubanud seega sai tagastatud. Kolmandaga läks õnneks ning leidsin korraliku puutumata kaane. Sisse läksid uus nukkvõll, klapid, nookurid, juhtpuksid ja survestamine. Kaanel sai kõik pinnad, peale sisselaseke poole, üle lihvitud. Kõik tööd teostatud Detjonõševite juures.
- Pea kõik detailid lasin klaaskuulis puhastada, mõned veel teha.
- Schmiedmann roostevaba torukollektor. Peaks olema 28le sobiv, kuid tegelikkuses e34 järgi tehtud ja tahab natuke modimist, et sobiks e28 ja ilmselt ka teiste vahemate m30ga masinatele. Nimelt puutuvad esimesed torud kokku mootorikäpaga. Pidi mootorikäppa veits lihvima, et saaks vähemalt 1mm nende vahele. Lisaks jooksis teine toru vastu põhja, vt pilte.

Praeguseks mootor uuesti vahel, töötab kenasti ja esimesed sõidudki tehtud. Õlirõhk korras(külmalt u.5 ja soojalt vist oli nats alla 2bari), aga tühikäiku kõigutab vahepeal. Vaatab jooksvalt, mis seal viga võib olla.
Nokitsemist jagub nagu nende autode puhul ikka. Praegu vaja veel vahetada rehvid, differentsiaali õli ning mootoriõli- sisse läheb Motuli Sport 5w50 täissünt
Manused
IMG_4224.JPG
IMG_4224.JPG (1.95 MiB) Vaadatud 12337 korda
IMG_4226.JPG
IMG_4226.JPG (2.27 MiB) Vaadatud 12337 korda
IMG_E4339.JPG
IMG_E4339.JPG (367.47 KiB) Vaadatud 12337 korda
IMG_4372.JPG
IMG_4372.JPG (2.67 MiB) Vaadatud 12337 korda
madis1080
Postitusi: 96
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas madis1080 »

Kasutasid origiaal nukkvõlli või läks midagi vähe järsemat sisse?
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas Arvo »

Muidu põhjalik töö aga see 1mm seal kollektori ja mootorikäpa vahel on üpris napp vahe. Võib teatud olukordades vastu käima hakata. Midagi hullu sellest muidugi ei juhtu lihtsalt pehmem metall annab järele (alumiinium siis siin). Sinna kollektori ja õõtsapuksi vahele soovitaks mingi plekist vms tulekindlast materjalist "ekraani" panna, näiteks mul E24 peal tuttuus pendelhoova puks väsis üpris ruttu ära kuumuse käes.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

Nukkvõll läks tavaline.
Õõtsapuksi ja pendelhoova peale on täitsa originaal alumiiniumist katted olemas.
Eks mingi hetk vaatab üle, kas on käinud vastu. Ehk annab mootoripadjast piisavalt liikuma, et kolle ja käpp omavahel ei liigu.
Mis termostaati olete m30’l kasutanud? Realoemi järgi 80 kraadine, aga sellega mul mootori vee temperatuur normi(keskele) sõites ei jõuagi.
madis1080
Postitusi: 96
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas madis1080 »

Mul m30b28sal samuti kuskil veerandi/ ühekolmandiku peal.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas Arvo »

Mul sai vähe soojem termostaat sisse, vist 84C aga jahedamate ilmadega nagu praegu on samuti seal kuskil esimese veerandi peal seier, kapoti all on samas hull saun. Suvel ronis palavate ilmadega vahest kõrgemale ka. Mul muidugi vanem 70ndate kelladeplokk, ise mõtlesin, et selles äkki see paneb segast. Ja radikal kusjuures ventilaatori koda küljes ei ole ja ventika sidur on ka mingi riiulist leitud eelmise sajandi oma. M30B35 mootoriks siis. Kindluse mõttes oleks õige muidugi mingi kontrollitud termomeetriga üle vaadata, mis seal päriselt toimub.
E24 635CSi | E10 2002
martinsl
Postitusi: 70
Liitunud: 01 Nov 2013 22:33
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas martinsl »

See temp näidik peabki nii vist näitama.
Mul ka ainult kohapeal ja suvel linnas läheb keskele sirgeks või päris kuumaga isegi paar mm sealt edasi aga nii kui hoog uuesti sees läheb vaikselt u 1/3 peale tagasi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas Ruut »

Mõni mode peaks vist selle termostaadi ja kella teema Tehnilise alla splittima. Ma ei mäleta, milline termostaat oma M30B34 sisse läks aga minu kuuesel temperatuuri kellal seisab osuti keskel ja kipub vahel isegi kuuma poole kalduma.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW 528i 3.5 1985, rokk

Postitus Postitas rokk »

autol on uus omanik. seega võib teema sulgeda.
Suletud