BMW E10 2002 `74 - Arvo

Foorumiliikmete autod.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Ahoi kõigile.
Reostaks siis foorumit oma uue projektipäevikuiga. Aga loodetavasti on see kellegile ka huvitav või kasulik lugemine.

Kuna elu muutus pärast kuueka renoveerimist liiga igavaks, küpses juba mõnda aega tagasi otsus soetada omale üks uus "armuke". Nimelt on E24 üldiselt väga tore ja pilkupüüdev platvorm ja sõiduomadused pole ka otseselt laita. Paraku jääb minu jaoks selle masina juures selgelt midagi vajaka.
Viimase 15 aasta jooksul olen muude igapäevasõidukite seas pruukinud ka paari E36 compactit (318ti ja 323ti) Välimuse poolest kiputakse compactit üldiselt naeruvääristama, see on muidugi subjektiivne. Aga kuna sõiduomadustelt on compact mulle väga sügavat muljet avaldanud, siis ilmselt see saigi uue projekti valikul saatuslikuks. Plaan siis soetada või ehitada üks kerge ja hea juhitavusega retroracer.
Esialgu sai piideldud E30 erinevaid 4sil isendeid, samuti ka E36 vingemaid mudeleid. Avastasin, et õige hetk on vist maha magatud ja ega eestis korras kerega isendit keegi naljalt ei müügi. Mõned head pakkumised magasin loomulikult maha ka.
Muuseas käisin silmaringi laiendamiseks vaatamas ka paari E10 kerega masinat, üks neist tänaseks ka siin foorumis kajastatud. Esmamulje oli, et ah selline veider zigullilaadne toode :roll: las ta jääb. Siiski näib, et see zigullilaadne toode puges kuhugi hinge või alateadvusse ning ühel kevadpäeval, kui jälle üks E10 kuulutus ilmus, läksin asja uuesti kaema. Ja saigi kohe oma hoovile asi kohale veeretatud!
Üldiselt siis tegemist soomest toodud masinaga, aga paraku suhtkoht toorikuga. Masinal on keretööd tehtud aga näib, et kuidagi üle puusa. Tuleb üle vaadata. Kunagi on masin olnud ilmselt mingi rahvarallikas või wannabe kiirendusauto, seetõttu on pagassist välja lõigatud originaal varuratta koht ja paigaldatud mingi volvo bensupaak. Ehk siis keevitusoskusi tuleb mul veel lihvida. Samas üldmulje on selline talutav, asja saab kindlasti.
Pilt
Pilt
Pilt
Nagu piltidelt näha siis on tagapaneel suht läbi. Õnneks sain kaasa korraliku vanemate ümarate tuledega tagaosa ning tuled, see läheb asemele.
Rõõmu teeb see, et keegi eelmistest omanikest on ninapaneeli uue ostnud, nagu enamus 02 seeria omanikke teab, kipuvad need ninaosad tänaseks juba suht läbi olema.
Mootori osas plaanin jääda juurte juurde ehk siis M10. (olen varunud paar e30 pealt pärinevat 1,8 mootorit) Muidugi on tuunimise osas palju huvitavaid (ja ka lolle) ideid, riiulis on juba ootamas ITBd, liiga järsk nukkvõll ning mootorijuhtimise plaaniks ka mingi tänapäevase tekitada.
Tagasilla (väidetavalt võimsamate 02 all nõrk koht) mõtlen paigaldada E30 pealt kõige täiega, kuna riiulis olemas juba B8 Bilsud ning ka selle juurde sobilik vedru.
Murekoht on ka esisild - mul on muidu riiulis olemas täielik E30 esisild - aga selle E10 peale paigaldamise kohta ma erilist inffi paraku netist pole veel leidnud. Ehk siis tuleb ise inseneri mägnida. Või kui keegi teab kust saab korras E10 close ratio roolikarbi, võib mulle teada anda.
Sisustuse plaanin teha suht lihtsa ja lakoonilise, ilmselt mingid ajastukohased sportistmed (e10 turbo omi vist võimatu leida), võibolla ka mingi polditav turvakaar.
Sai soetatud juba ka üks kompekt sobilikke 14" ats velgesid, aga kuna plaanid pidurite upgrade osas on samuti suured, siis on oht, et see komplekt tuleb müüki panna.
Kokkuvõtvalt võib vist öelda, et lähiaastatel mul igav kindlasti ei hakka :) Katsun jõudumööda oma tegemisi ka siia postitada.
Viimati muutis Arvo, 05 Aug 2017 21:39, muudetud 2 korda kokku.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut »

Sinu omal samuti Zenderi plastik küljes?
Kui polditava kaarega hakkad tegelema, siis tee kohe 2. Ma oleks ka huvitatud. Minu omal on Saksas polditav Heigo puur sees olnud aga pole leidnud, et keegi oleks sellist mõistliku hinnaga pakkumas.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Jah on tõesti zenderid. Mulle endale meeldiks turbo laiendid rohkem aga need on ka suht lahedad.
Ruut, oled sa tagumiseid laiendeid maha keeranud kunagi, kuidas see käib? Mulle tundub, et tagumised tiivakaared on mädad, tuleks üle kontrollida.
Turvakaare kavatsen ise valmis väänata-keevitada (mingi eeskuju tuleb otsida), kui sulle selline sobib siis miksmitte teine ka teha. Ma ise ausalt öeldes nende e10 õblukeste piilarite varjus end kuigi turvaliselt ei tunne, ning arvan et ka "veetorust" turvakaar on parem kui mitte midagi.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut »

Laiendeid pole ise maha keeranud. Tõnis kunagi ammu mul kere kohendas ja mäletamist mööda ta lasi ukse poolsed kinnitused lahti. Kas olid kruvid, poldid või needid - ei mäleta. Galeriis on ka ainult fotod, kus kinnituskohad on uuesti üle pahteldatud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Põgusalt olen talveperioodil selle projektiga ka tegelenud, kuigi palju vähem kui sooviks ja vaja oleks.

Algatuseks lasin kere ära kohendada: tagumine paneel vahetatud, uste alumised ääred ja raamid tehti uued, pagasniku põhi korrastatud, pagasnikule vahesein lisatud, tagumine aknalaud tehti uus, aknatihendi alused augud paigatud ning väiksemat nipet-näpet oli veel.
Töö + materjalide maksumus 300.-
Pilt
Pilt
Tagapaneeli vahetusega tekkis väiksemat sorti probleem, näib, et vanem ja uuem tagaosa on alt servast mõnevõrra erinevad, koopalaiendid ei istu enam kuigi hästi oma kohale. Jälle tegevust juurde, igav niipea ei hakka.

Kunagi sai nuga käest ostetud üks 323i ront, see läks ühele teisele foorumikasutajale edasi varuosadeks. Sealt jäid mulle aga poolkogemata lattu seisma sellised sportistmed, vist VAG toodang:
Pilt
Nüüd selle projekti jaoks sobisid need hästi toorikuteks, on need nimelt suht sarnased 2002turbo sportistmetega.
Pilt
Sai siis küsitud mitmest kohast pakkumisi nende renoveerimiseks. Selgus, et keskmine hinnaklass ühe istme kangaga katmiseks on 200+käive ning lisandub veel materjali maksumus.
Tundus suht kallis ning olin juba valmis sellega leppima, kui üllatuseks üks tegija soostus tegema 100eur iste + materjal (sai valitud kunstnahk)
Kokku 2 istme töö maksumus+materjal 240.-
Tulemus minu jaoks igati sobilik:
Pilt
Tagaistmeteks on mõte paigaldada E24 tagumised korvid, sai Ostast ühed räbalad hiljuti soetatud. See nõuab mõnevõrra lisatööd, kuid on siiski täiesti tehtav.
Pilt

Veel olen kokku otsinud erinevaid varuosi. Eriti hea meel lõtkuvaba roolikarbi üle, tänud Janarile.
Puudu hetkel orig mootorikäpad, kui kellegil üle võib pakkuda.

Kui algselt oli plaan mootoriks kohe sissepritsega isend paigaldada, siis nüüd vaadates teiste foorumikasutajate värskeid kogemusi, on selles osas kahtlused tekkinud. Maanteeameti tähenärijate jaoks tuleb auto vist võimalikult originaalisarnaseks teha, ning pärast ümberehitustega tegelema hakata. Ei tea kas näiteks 14" Alpina replica veljed selle auto puhul kvalifitseeruvad originaaliks?
Väga tüütu igatahes.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut »

Istmed said küll väga viisakad.
Ma pole ise registreerimisprobleemide otsa põrkunud aga juttudest on mulje jäänud, et peavad tehase mõõdus rattad all olema ja tuled-stanged küljes. Seega 14" ei lähe mitte :P Oma masina andmetest loen: 165/70R13 või 155R13.

Lasid kütusepaagi ava ka pagassi sisse lõigata? Esimestel piltidel paistis, et ava kinni pandud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Kütusepaagi raami sain samuti Janari käest, läheb orig. paak. Varuratta kohta aga ei õnnestunud kahjuks kohe leida, selles osakonnas on hetkel sile põrand. Ja väga pikalt selle otsimisega ausalt öeldes tegeleda ei viitsinud ka.

Registrisse võtmisest - jäi Smokingi M3 teemas silma veel see "sport"rooli teema. Mille järgi nad sellise jupi originaalsust üldse hindavad? Kui BMW märk peal siis ok? :roll:
Kas sul Ruut on Volvo pidurite upgrade tehtud? Oskad öelda, kas need 270mm(vist) kettad 13" velje sisse ära mahuvad üldse?
Ja samuti ei ole mul originaalstangesid. Tuleb vist sinu eeskujul mosse stangedega kohale veereda, üks mul vist vanarauahunnikus on olemas, teise ehk laenab küla pealt :)
Kui kõik need tegevused kokku liita, on peavalu tegelikult juba päris palju. Aga eks mingi hetk küsin otse maanteeametist üle, ehk annab midagi välja kaubelda.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut »

Rooli teema oli vist nii, et kui sul on signaalnupuks BMW märk, siis ainult sellest ei pruugi piisata. Kunagi üks kaasfoorumlane kurtis muret oma Luisi rooliga. Sellele sai netist leitud saksa TÜV paberid, kus oli lubatud konkreetsel mudelil kasutada. Läks ja lõi paberi lauale, probleemid kadusid. Arvele võtmise ajaks võid sinna suvalise rooli peale panna. Kasvõi oma kuueselt, IIRC nuut peaks sama olema.

Volvo pidurite upgrade on tehtud. Mul on nad 323i ventketastega ja need peaks olema 255mm. Turbo ventkettad on 256mm. Krt ma ei mäleta, kas ma olen 13" alla proovinud. Aga mul tavalisi 13" velgi pole ka, vaid üks jooks e21 Alpina omasid. Ma arvan, et need peaks alla minema.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
rokk
Postitusi: 178
Liitunud: 10 Aug 2010 11:57

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas rokk »

Olen kuulnud, et pidurisüsteemi muutmine maanteameti omadele üldse ei meeldi, need muudatused on ka mõistlik teha peale registreerimist.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Toivoku »

rokk kirjutas:Olen kuulnud, et pidurisüsteemi muutmine maanteameti omadele üldse ei meeldi, need muudatused on ka mõistlik teha peale registreerimist.
nad ei saa ööd ega mütsi seal peale rehvimõõtude aru, kahtlen,et keegi teeb vahet,et on törts suuremad supportid ja kettad.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

E24 rool sobis tõesti selle nuudi otsa kenasti, üks mure lahendatud.
323i piduritega peaks 13" ka suht vabalt alla minema, eks siis tuleb seda teed minnagi. Seda ma ka ei usu, et nad ketta läbimõõtu seal registreerimiseelsel ülevaatusel mõõtma hakkavad, pigem selline visuaalne hindamine käib seal omast paariaasta tagusest kogemusest.
Muidugi rehvimõõduga ei tohi nüüd mööda panna. Kust nad oma andmed huvitav võtavad, mingi autodata laadne andmebaas aluseks?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas lennukiga »

Uksepiida silt tuleb teha sobivate mõõtudega :D
vaguniga
callaway
Postitusi: 50
Liitunud: 19 Mär 2012 19:47

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas callaway »

Istmetegija kontakti saad jagada?
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

callaway kirjutas:Istmetegija kontakti saad jagada?
Ikka. pehmesisustus.com , asuvad Paides.
Järjekord on neil praegu muidugi 2-3 kuud ette, niiet tasub aega varuda.
E24 635CSi | E10 2002
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Sama tegija poolt valmis rool - lasin katta pööratud nahaga:
Töö hind koos materjaliga 60.-

Pilt

Ja ka esiistmetega samas stiilis nahatatud tagaistmed:
Töö hind koos materjaliga 200.-
Pilt

Edasi on vaja mõelda kuidas need E24 istmed 02 sisse viisakalt paigaldada. Tean, seda on tehtud aga ühtegi eeskuju mul hetkel kuskilt võtta pole.
E24 635CSi | E10 2002
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Aastake jälle mööda tiksunud, väike update vahepeal tehtust, pildimaterjal tuleb ehk ka mingi hetk.
Peamiselt olen selle aja jooksul igasuguse kola kokkuostmisega tegelenud.

Olulisemad märksõnad siis:

Klaaskiud kapott, pagasnik ja esipõll (Pesch motorsport ca 500eur koos transaga),
40 Dellorto karpad ebayst 190.-
Esimesed amordid Koni sport 200.-
Madaldusvedrude ring TA technic ebayst 120.-

Sai ostetud ka üks põrsas kotis -M10B20 alumine ots. Kahjuks päris ideaalne ei olnud, vända kaelad vajasid lihvi. Seega kui juba laiali, siis vahetasin kohe ka rõngad, kõik saaled loomulikult, tihendid, ketid, hammasrattad jne. Juurde soetasin ühe plokikaane 310 nukkvõlliga ja weberi kollektoritega.
Kogu lugu kokku sinna 1k kanti.

Kaant ei ole veel peale kruvinud, mul on selle radikaalse nukkvõlli osas kahtlused. (pole kunagi nii järsu 4sil mootoriga masinaga sõitnud) Riiulis on mul veel üks Schricki võll, aga selle kraadid on teadmata, vajab mõõtmist.

Hooratas tuleb E21 M20 oma, sidurikorv M20B25 oma. (sidurikomplekt 100.-)

Panin asjadele umbkaudsed hinnad ka juurde, siis on teistel kes sama teed hakkavad läbima mingi ettekujutus sellise projekti kuludest. (Ma ise lõin ükspäev exceli tabelis kõik hinnad ja kulud kokku ning pidin tooli pealt maha kukkuma - igasugu juppidele ja varuosadele on kulunud umbes 2x auto tooriku hind. :twisted: Nagu ikka, see saatan peitub just pisiasjades, igasugu suhteliselt odavaid vidinaid on lihtsalt väga palju ühe auto juures. :roll: )

Veel sai E30 tagasilla talaga tegeletud - kohendasin selle E10 kinnituste järgi ringi - oli oodatust keerukam töö aga sain tehtud.

Proovisin ka värvimisega veidi kätt - ei saa öelda et tulemus just hea jäi, tuleb üle poleerida ja jändamist veel sellega on. Katus ja tagatiivad veel värvimata. Kui koht ja vahendid olemas ning näitusekvaliteeti taga ei aeta - soovitan kindlasti proovida, täitsa huvitav kogemus (rahanatuke jääb ka alles :) ).
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut »

Arvo kirjutas: 04 Apr 2019 09:40
Hooratas tuleb E21 M20 oma, sidurikorv M20B25 oma.
Milleks see hea on? Vaatan, et viimasel ajal üldse on M20 hoorattad miskipärast hinda läinud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas: 04 Apr 2019 10:38
Arvo kirjutas: 04 Apr 2019 09:40
Hooratas tuleb E21 M20 oma, sidurikorv M20B25 oma.
Milleks see hea on? Vaatan, et viimasel ajal üldse on M20 hoorattad miskipärast hinda läinud.
Suurem siduri tööpind kui M10B18 hoorattal, boonusena väike kaal (vist oli 6kg). Uus 2.5 sidurikomplekt tundus ka väga väga soodne (100.-). Ja lisaks oli selline hooratas mul riiulis juba olemas (elu esimese auto küljest :D ).
Tii või turbo hooratas oleks ka ok, aga need on suht defkad (ilmselt ka kallid), samuti tundusid sidurikomplektid palju kallimad aga seda ma väga süviti ei uurinud.
Pannakse veel ka veel M30 hoorattaid, mul ka riiulis üks olemas aga see on juba massiivsem ja kindlasti ei mahu väikese käigukasti sisse ära. (ma pole muidugi veel proovinud kas see M20 lahendus sobib :)
E24 635CSi | E10 2002
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas ka-la »

Tundub huvitav projekt. Hoia siis ikka aeg-ajalt kursis ning ära meid ära unusta :)
max.
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Jaan 2018 19:01

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas max. »

Schricki kaikal peaks ikka ID numbrid peal olema. M20 omal oli vähemalt kood rihmaratta pool otsa peal. Osa koodist oli ka vist kuskil keset nukka. Aga võivad ka kulunud olla :D
Vasta