Teeks jälle väikse vahekokkuvõtte.
Autol kõik detailid värvitud. Kvaliteet loomulikult kesine a noh nii 5 meetri pealt kannatab juba vaadata
ja see mul eesmärk tegelikult oligi. Valge värv on õnneks andestav, peidab paljud vead.
Võib vaikselt komplekteerima hakata.
Tänaseks siis uksed koos, klaasid ees (va esiklaas). Aknatõstukid on mõlemad küll töökorras aga kahjuks sellised poolpidused. Ühel vedrukinnitus murdunud ja teisel hammasratas mingis asendis ragiseb. Õnneks ühe sain Ruudu käest ühe tõstuki uue, ehk saab parem.
Järgmiseks oleks mõistlik kaabeldus, kütuse ja piduritorud ära vedada, seda on tühja auto peale kõige mõnusam teha.
Kaablipuud on päris palju rüüstatud aga arvestades selle vanust on juhtmete tegelik seisukord päris hea. Isolatsioon püsib kenasti koos ja enamus juhtmeid on seest ka vasekarva mitte mustaks oksüdeerinud. Mul kuuekal (5 aastat noorem auto) oli kapotialune osa juhtmestikust kindlasti kehvemas seisus.
Ehk siis ilmselt saab asja, paljud klemmid ja terminalid on vaja välja vahetada aga see on selline mõnus puhas nokitsemise töö, mis konti ei murra
Tagasillale vedasin uue piduritoru ka ära. Samuti soetasin jämedat alumiiniumkaablit, et aku pagasnikusse toimetada.
Uus kütusetorustik ka ostetud, küsimus on ainult, kust see originaalis jooksis? Minu omal originaal säilinud ei ole, mingist läänefoorumist jäi silma, et peaks läbi salongi jooksma??
Selle auto ehitamise juures olen päris palju jälginud erinevate detailide kaalu (racing ikkagi
), samuti tegin siit-sealt kerele väiksemat sorti dieeti. See on küll tagantjärgi tarkusena sellise hobimasina puhul suhteliselt mõttetu tegevus, tööd on palju ja mina säästsin teraspleki alumiiniumiga asenustega kokku ainult ligi 4kg.
Nagu näha siis mõned asjad (näit tagasild) on minu tehtud evolutsiooni tulemusel ka hoopis raskemaks läinud. Ma ei ole kõiki asendusi siia tabelisse saanud veel sisestada ja kogu kaaluvõitu pole kokku arvestanud, kindel on aga see, et masina kaal langes omajagu. Boonusena peaks auto nüüd ka rohkem 50:50 kaalujaotuse poole olema. Aga eks tõde selgub kunagi, kui auto täitsa koos, kaalul.
Siin kokku kogutud võrdlev tabel originaal vs mõni kergem analoog detail mida plaanin või plaanisin asenduseks kasutada:
Kaalu numbrid ei pruugi 100% tõele vastata, aga noh võrdlemiseks on enam-vähem täpne ja vahe saab kätte:
Volvo 240 piduri support: 4,2 kg
E38 Brembo support: 3,2 kg
Wilwood support: 2,9kg
E12/E24 280x22mm piduriketas: 6kg
E10 256X13mm piduriketas: 4.7kg
Orig. 02 Ti suurem radiaator: 4.3kg
E30 318 radiaator: 3.8 kg
Hiina "racing" alu radiaator (Honda Civic 50mm kärjega): 2.8kg
E34 M30 starter: 4,7kg
Orig M10 starter: 6,2-7,5kg (bmwfans.info)
Orig bensiinipaak: 7.3kg
Plastikust JAZ Racing bensiinipaak 30L: 3.6kg
E30 tagasild suure diffriga kokku ca 86kg
E10 tagasild kokku ca 77kg
14" ATS (Alpina replica) velg: 5.7kg
15" Enkei velg 4.5kg
E10 kapott - 19,5kg
Pesch motorsport klaasfiiber kapott - 10,6kg
E10 pagasniku luuk - 13kg
Pesch motorsport klaasfiiber pagasniku luuk - 6.8kg
Orig esitiib - 4kg tk
Zender klaasfiiber esitiib - 2.6kg
Orig malmist VL kollektor koos pükstega: 8.8kg
Friedrich Motorsport RV torukollektor: 4.8kg
Orig 2002 karburaator koos sisselaske ja juurdekuuluvaga kokku ca 10kg
Dellortod + sisselaskekollektorid kokku 5,6kg
Kapoti fiksaator 2.4kg (eemaldada, kapoti ülal hoidmiseks tuleb 10mm alumiinium toru)