3. leht 3-st

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 26 Okt 2019 12:38
Postitas Arvo
tiit kirjutas: 12 Okt 2019 15:32 Eelnevalt märkisid, et Wilwood supportid kaaluvad 2,9 kg. Tundub kahtlaselt raske. Ma kiiruga vaatasin ja nägin kahe kolviga Wilwood suppordid mis kaaluvad julgelt alla ühe kilo. See konkreetne 0,8kg support ei pruugi sulle sobida, aga peaks palju kergemaga hakkama saama kui 2,9 kg.
Jõudsid lõpuks need kauaoodatud neljakolvised Wilwoodid minuni. Ligi pool aastat tulid vahendaja kaudu USA-st, masendus tuli peale vahepeal. Aga noh, ega ma ei maksnud nende eest ka praktiliselt midagi, sai ostetud põrsas kotis 19 dollari eest (saatekulud +toll läksid rohkem maksma).

Seisukord on neil suht päevinäinud. Kes on vanade kinnijäänud kolbidega supportitega jännanud teab kui keeruline ja vaevarikas võib olla kinnijäänud kolvi lahti saamine. Minu kogemuse järgi on Wilwood selles osas meeldiv erand, isegi mitu aastat seisnud sõidukil ei jää kolvid kinni (samas on kolvid ilma kummist tolmukateteta). Ja ka siin ei tulnud pettuda, piisas vaid kergelt suruõhku peale lasta kui kolvid plopsatasid oma pesast välja.

Kaalu osas oli sul Tiit täitsa õigus, kõigest 1,9kg. Märkimistväärne tulemus, kui nt E38 Brembo samasuure alumiiniumsuppordiga võrrelda, see üle kilo raskem.
Pilt

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 28 Okt 2019 07:14
Postitas tiit
Väga hea. Mulle on ka selliseid vaja. Aga ma väga kahtlen, et suudan $19 eest neid leida.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 29 Okt 2019 08:25
Postitas Arvo
tiit kirjutas: 28 Okt 2019 07:14 Väga hea. Mulle on ka selliseid vaja. Aga ma väga kahtlen, et suudan $19 eest neid leida.
19 oli oksjoni lõpphind, kui muu jama kõik juurde liita, tuleb hind sinna 50 euri tuuri, ehk siis mitte enam päris tasuta :)
Aga eks neid USA-s ikka liigub, lihtsalt pead ebay-s mingid otsinguagendid tööle panema, mis siis uutest pakkumistest sind pidevalt teavitavad.

Selle supporti E10 püstaku külge kohendamine saab muidugi omaette projekt ja saaga olema. :D

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 10 Juun 2020 10:56
Postitas Arvo
8 kuud sujuvalt jälle möödas, teeks ühe sissekande vahelduseks, vahepeal tehtu kipub juba ununema. Mõned pildid tehtud töödest katsuks ka lähipäevadel telefonist alla laadida.

Kui esialgne plaan nägi ette kaalusäästu põhjusel salogni ahjust üldse loobumist (ahju kaal koos ventilaatoriga on ca 4,3 kg.), siis arvestades Eesti kliimat otsustasin ahju ikka alles jätta. Mingi ventilaatori peaks sinna ikka ju nagunii panema ja reaalne kaalusääst jääks siis ilmselt ainult 2-3kg kanti.
Ahi oli küllalt räbalas seisus, korpus pragusid täis ja kõigi liigendite puksid tolmuks pudenenud. Ventilaatoril oli ühe puksi lõtk külgsuunas ligi 5mm :shock: .
Remontimisel valisin siin kiire ja odava tee.
Ventilaatori pukside asenduseks kasutasin 6mm pronksmutreid, keerme osa puurisin seest võlli mõõdu järgi välja, veidike tuli nurkadest kante viiliga maha lükata ja valmis. Kui vanade puksidega oli ventilaatori voolutarve täiskiirusel üle 3 ampri, siis isetehtud pronkspukside peal langes see sinna 1 A kanti. Kokku umbes pool tundi huvitavat tööd ja katsetamist, ise jäin tulemusega rahule, aeg näitab kuidas kestma jääb. :)
Kuna uue E10 ahju radiaatori hinnad on küllalt kosmilised (ebays jäid silma hinnad üle 400 eur) siis otsustasin teha lihtsa survetesti. Vesi sisse ja komrpressoriga 1,5 bar rõhu alla seisma mõneks ajaks. No ei tilkunud kuskilt, ehk kestab veel mõnda aega. BMW kiituseks tuleb öelda, et tol ajal tehti veel vasest radiaatoreid, alumiiniumist radikas oleks ilmselt juba nende aastatega läbi ussitanud.
Salongiradika kraan oli sellel autol üldse vahelt välja võetud, ma ei saanud nendest ahju klappidest päris hästi aru, kas seal saab õhuvoo radikast kuidagi mööda lasta või võisteldigi selle autoga aknad pärani lahti (selle autoga tundub, et sõideti Soomes dragi).
Mõnes mõttes täiesti mõistan sellist lüket, originaal pronksist kraani hinnad küündivad ebays samuti sinna 400 dollari piirimaile.
Pilt
Võtsin omale pool tunnikest aega ja tuhinisin sama ajastu autode varuosakataloogides. Sõelale jäi golf 1 salongikraan, B-osana saadaval, eestis kohapeal olemas ja hind tervelt 4 eurot :lol: See ei ole küll päris bolt-on lahendus kuna kraani hoob on veidi teise asetusega ja vajab pisut ringi ehitamist. Hetkel on mul see kraan sinna lihtsalt vahele visatud, kui tahaks salongi sooja õhku saada, tuleks autost välja ronida, kapott avada ja kraan sobilikku positsiooni keerata :mrgreen:
Kuna ahju õhuklappide hoovastiku puksid olid enamus puudu või pudenesid ahju avamisel laiali siis nende asenduseks avastasin, et sobivad hästi 6mm PUR voolikust lõigatud jupid. Küllaltki kulumiskindel materjal ja mingit määrimist ei vaja. Klappidel on originaalis katteks vist mingi poroloonitaoline kiht, selle asenduseks kasutasin juba oma E24 projektil seda halli umbes 2mm paksust kleebitavat lehte, mida autoaudio mehed näiteks uste vooderdamiseks kasutavad. Sama meetod läks käiku ka siin. Pragunenud korpuse liimisin kinni ja ladusin kõik jälle kokku ning paigaldasin ka kohe kogu kupatuse auto külge.
Sellega edukalt lõppenud arengud auto juures lõppevad, räägime sellest ka, mis nii hästi ei õnnestunud.

Originaal pedaalimajanduse asemele sai millalgi ostetud Jamar racingu põrandale kinnituv pedalbox. Tundub et ei olnud kõige õigem valik.
Et pedaalid jääksid tehases ette nähtud kohale, tuleks veidike põrandat siledamaks teha ja tulemüüri ka ava lõikuda (silindrid ja piduri-sidurivedeliku anumad ei mahu ära). Juhi istumise alt jookseb aga ette poolraami "tala", selle lõikumine ei ole vist kõige õigem mõte. Variant oleks ka tuua pedalbox tahapoole - see aga eeldaks ka istme ja rooli tahapoole toomist, mis omakorda eeldab custom pikemat kardaaniga roolivarrast ehk siis kisub jälle keeruliseks kätte ära. Võibolla kunagi hiljem.
Ehk siis oleks siin õige parafraseerida vana Eesti vanasõna - 9 korda mõõda, 1 kord osta (ja ehita).
Tagantjärgi googeldades leidsin ilusad pildid Eestis ehitatud E10 driftimasinast, nemad on kasutanud ülemise asetusega Tiltoni pedalboxi:
Pilt

Lõin siis käega ja läksin siis lihtsama vastupanu teed ning ehitasin originaal pedaalinduse ringi - E32 pealt pärinev piduri peasilinder ilma võimuta otse pedaali taha, tagasilda viivale torule seadistamiseks kraan vahele. Sarnast lahendust olen näinud paari lääne 02 race auto juures. Siin üks netist laenatud pilt, mul sarnane lahendus, liigendiks kasutasin sellise hargi asemel uniballi.
Pilt
Loomulikult on olemas ka backup plaan - juhuks kui see kooslus normaalselt tööle ei hakka, läheb tagasi originaal peasilindri- võimendi lahendus.
Kui kellegil huvi siis Jamar racingu pedalbox saadaval, hinnaks 90 euri.

Järgmine kergem möödalask oli nende istmetega. Neid sai küll enne nahatamisse viimist autosse proovitud ja sisse tõstetud, paraku vist ei proovinud ma sel hetkel nendel istuda. No jääb originaalkinnitustega, mis just hiljuti suurima hoolega auto külge keevitasin, liiga kõrge istumisasend. Pea päris laes kinni ei ole aga koos kiivriga kindlasti normaalselt sisse ei mahuks. Jälle hulk lisatööd mis praegu ongi veel pooleli.

Tehtud veel mitmeid pisemaid töid näitteks kaabeldus paigaldatud, tagatuled küljes, tagaluuk küljes, käigukast puhastatud ja mootori külge kruvitud
(kast sai külge uue Brembo slave silindri ning ka sidurikahvli alla läks uus tugipuks). Käigukasti õliks läheb jällegi juba E24 peal testitud Redline MTL, see pani vanal kastil käigud paremini lülituma küll. Käiguast sai ka mootori külge kruvitud ning ootab aisade vahele tõstmist, hetkel ootab see töö parempoolset mootorikäppa. Mootori- ja käigukasti padjad lõikan ise PU plastikust.

Muuhulgas olen mõtteid mõlgutanud ja otsinud ideid jäigemate ja sportlikumate stabikate osas.
Originaalis on esisillas 16mm stabikas, taga minu omal vist ei olnudki midagi. USA tuunijad, nagu Ireland Engineering, pakuvad esisilda 22mm ja taha 19mm stabikat, see pidavat kommentaaride põhjal ka rajapäeva masina jaoks kõige optimaalsem setup olema.
Pilt
Hind jääb veidi alla 400 dollari mis oleks sellise kit-i eest nagu pildil isegi enam-vähem vastuvõetav, sinna läheb paraku transport + käibekas otsa, siis enam niiväga ostma ei torma. Kummalisel kombel on Euroopa tuuningufirmade hulgas valik E10 juppidele üpris kesine, stabikakomplekti ei leidnudki.
Kiire otsing bmwfans.info varuosakataloogis näitas, et 19mm läbimõõduga stabikat kastutavad esisillas lahjema otsa E28-d ja 22mm stabika leiaks M10 mootoriga E21 pealt, nende mõlema romusid täna veel Eestist peaks leidma. Enne tuleks ainult välja selgitada kas need stabikad E10 suhteliselt kitsamate sildade vahele passivad, lisaks veel omajagu tööd kinnituste valmistamisega.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 12 Juun 2020 00:42
Postitas tiit
Hea progress. Jah auto ehitamisel on nii palju tegemist, et kõik ei saagi esimese korraga õigesti tehtud.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 12 Juun 2020 08:50
Postitas Arvo
tiit kirjutas: 12 Juun 2020 00:42 Hea progress. Jah auto ehitamisel on nii palju tegemist, et kõik ei saagi esimese korraga õigesti tehtud.
Eks ta on tegelikult suhteliselt kehvake platvorm ehitamiseks (kui näiteks E30 või E36 ga võrrelda), 60ndate tehnoloogia ikkagi ja see muidu väga kerge kere on näiteks E36ga võrreldes üpris vedel. Kui E36 puhul on strut bar selline optional extra, mille olemasolust või puudumisest mina isiklikult väga aru ei saanud, siis E10 puhul pidi vahe selgelt tuntav olema. Eks saab näha, kogemust mul selles osas veel pole.

Varuosade ja tuuningjuppide valik ja saadavus on ka väike, õnneks USAst ikka midagi ikka leiab, kõike ei pea ise valmis treima.
Aga elus ei peagi kõik lihtne olema, stiilse masina nimel kannatab need eripärad välja ja vajadusel ehitab ringi. Eelkõike võlub mind selle auto lihtsus ja loomulikult ka kerge kaal. Tänapäeval poest uuena sportlikku autot, mis alla tonni kaaluks, vist pole isegi raske raha eest võimalik osta, või teab keegi mõnda sellist ägedat kerget putukat?

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 07 Nov 2020 01:44
Postitas Arvo
Tehtud masina juures vahepeal suht vähe. Esisilda said kõik jupid uued, mitte et vanad kuidagi väga katki oleks olnud, aga noh, suhteliselt odavad jupid on mõistlik kohe ära teha kui masin laiali. Veidi kallim oli W&N tellitud keskmine roolivarras, ca 90 euri. Rattalaagrid, rooliotsad, sarniirid kõik maksid 10-30 eur vahel, tänapäeva autondusega võrreldes pigem odav.
Roolikarbi otsustasin lõpuks ka ära renoveerida. Tellisin siis siit foorumi soovitusel https://www.chsauto.com/ lehelt remondikomplekti. Argentiinast. Jälgisin huvi pärast ka paki teekonda, pole varem sellisest pärapõrgust midagi tellinud. Teenusepakkuja Fedex ja pakk käis läbi kümmekond riiki, samas umbes 15 päevaga oli kaup kohal, ehk siis väga viriseda ei saa. KIT Hind veidi üle 300 euri, lisaks toll+ käibekas otsa.
image6.jpeg
image6.jpeg (2.03 MiB) Vaadatud 10894 korda
Aga alustama peaks vana roolikarbi sisemusest:
image1.jpeg
image1.jpeg (2.05 MiB) Vaadatud 10894 korda
image2.jpeg
image2.jpeg (3.05 MiB) Vaadatud 10894 korda
Üldiselt on laagrikausside tööpindadel selgelt näha pittingut. Tiguvõllil samuti, samas on veidralt ühes kindlas positsioonis vigastused, võimalik et hoopis roostekahjustus.
Pendelhoova võllile läksid treiali abiga uued pronkspuksid peale, sai meeldivalt tihe :)
Selle koonusrulli, mis seal poolviltu vahel, vahetasin ise. Vana võll vaja välja puurida, ja uus rull koos võlliga asemele. Võll fikseeritakse keevitusega.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 09 Nov 2020 11:48
Postitas Arvo
Lammutasin teise roolikarbi ka laiali, seal tigu ja koonusrulli tööpinnad korras, laagrikausside põhjades aga näha pittingut. Ehk siis teoreetiliselt, kui meie kaubandusvõrgust peaks leidma õiges mõõdus laagrid, pronkspuksid ja simmerid, võiks selle renoveerimisega pääseda päris odavalt. Karbi ülemise kaane suutsin ainult ära lõhkuda pendelhoova nuudi otsast eraldamise käigus. Kui kellegil on mõni E10 roolikarp varuosadeks, oleks huvi.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 05 Jaan 2021 14:13
Postitas Arvo
Olen ka natuke vahepeal jälle edasi nokitsenud selle projekti kallal.

Originaal pedalbox ja roolikarp paigas:

Pilt

Püstakud all, pidurid-supportdid küljes ja ootavad vedeliku sisselaskmist:

Pilt

Mootor rändas ka oma kohale. E30 käigukastiga tekkis ootuspäraselt probleeme. Kasti tagumised kinnitused satuvad vastu kardaanitunnelis olevaid kinnituspukke. Sai neid siis veidi kitsamaks lihvitud ning tuleb veel välja mõelda ja valmistada mingi custom kinnitus. Samuti oli käigukast eest väga lähedal roolivardale, sealt sai ka pisut maha lihvitud-lõigatud, võimalik, et seda tegelikult polnud vaja teha aga igaks juhuks.
Lisaks tuli veel kardaanitunnelit ka veidi laiemaks õgvendada kuna muidu jääks lihtsalt sidur õhutamata. Sama probleemi googeldades avastasin, et mõned E10 mehed on sinna gaasipedaali juurde lausa spetsiaalse luugi ehitanud, et oleks lihtsam siduri õhutuskruvile ligi saada :)

Pilt

Väiksemaid pudinaid olen ka vähehaaval külge kruvinud - bensufilter+surveregulaator, pidurivedeliku reservuaar, karterituulutuse paak. Generaatorile on ka õige positsioon leitud.

Pilt

Torukollektorid ka prooviks küljes. Siin sama probleem nagu E24 juures mul oli - no kuradi vähe jääb ruumi pendelhoova ja kollektori vahele,nii 3-4mm vast. Pendelhoova kroonmutril viilisin veidi nurkasid maha ja mootoripadjad said jäigad, polüuretaanist, et teoreetiliselt ei tohiks küll nagu vastu käia aga eks aeg näitab.
Pilt

Kollektor sai pärast ka ära teibitud, ütleks, et üpris vastik töö. Kuigi kasutasin kindaid, sügelesid käed pärast terve õhtu, ning klaasriide tolmu satus mujalegi :)
2002-l on originaalis generaatori pingeregulaator generaatorist eraldi. Mul seda juhtmepundart vaja ei lähe, saigi siis juhtmestik uuesti lahti harutatud ja pundar ülearuseid kaableid vahelt välja visatud.
Pilt

Samas kimbus, (mis generaatori juurde läheb) on aga kaks must/valget kaablit, mille otstarvet ma ei oska kuidagi ära arvata. Küllaltki jämedad ka veel teised, et peaks suht suurt koormust kannatama. Oskab keegi pakkuda, mis otstarve neil originaalis oli?
Pilt

Tegelikult peaks veel ka esitulede kaablid välja vahetama, need on küll visuaalselt justnagu korras aga reeglina on pressitud klemmid seest oksüdeerunud ning pinge tõenäoliselt hakkab kukkuma.
Ning elektritöödest ootab veel E30 süütemooduli paigaldus, teoreetiliselt justnagu lihtne töö (skeem olemas) aga praktikas kindlasti mitte niiväga.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 27 Nov 2021 22:19
Postitas Arvo
Varsti jälle aastake mööda tiksunud, aeg lendab, masin ikka veel omal jõul ei sõida (kondiauruga olen teda ühest garaažist teise paar korda lükanud küll, hea kerge auto :D ).
See suvi oli erinevaid tegevusi ja hobisid paksult täis, vanakeste BMW-dega ei jõudnud väga tegeleda. Täpselt küll ei vaadanud, aga näiteks E24 läbisõiduks jäi vast napilt 100km.
Aga ühtteist selle aasta jooksul on ikka nokitsetud, paneks nüüd tagantjärgi kirja, mis veel meeles.

Kuna kasutan E30 käigukasti (nr 1 põhjus saadavuses, neid mul laos 3tk reservis) tekib selle auto puhul probleem kohe spidomeetriga. Nimelt käigukastil pole spidotrossi jaoks väljundit. Kuna autole tuli külge ka E30 sild, lahenes see probleem osaliselt. Kiiruse signaali saab võtta ju diffrist, nagu kõigil uuematel BMW-del.
Et kiiruse näit ka armatuurlauda saada, tuleks kasutada E30, E28 vms uuema BMW spidomeetrit. Et seda E10 kitsukesse kelladeplokki ära mahutada tuli algatuseks laiali lammutada E10 kelladeplokk ja võrrelda seda E30 spidomeetri sihverplaadiga. Selgus, et E30 spidomeetri sihverplaat on mõnevõrra suurema läbimõõduga ja ei mahuks lihtsalt E10 kelladeploki sisse ära.
Skännisin siis E30 sihverplaadi sisse ja tegin sellest vektorgaafikas vähendatud versiooni. Samuti tuli muuta numbrite fonti (et jääks tahhoka numbritega sama) Ma pole täpselt jälginud aga font on muutunud vist kuskil 80ndate alguses (e28 ja e30 tulekuga äkki?).
Pilt
Vähendatud tulemus sai prinditud kleepsule ja siis juba väiksemaks lõigatud E30 sihverplaadile kleebitud.

E30 spidoka mehhanism (täpsemalt elektromehhaaniline ajam) oli ka gabariitidelt liiga suur, ära mahutamiseks tuli pisut kelladeploki korpust lõikuda ning spidoka mehhanismilt pidin väiksema läbisõidu skaala nullimise võimaluse eemaldama (see nupp on lihtsalt väga vales kohas). Igaks juhuks sai vahetatud trükkplaadil kõik elektrolüütkondekad. Need kipuvad ajaga ära kuivama ning võivad erinevaid probleeme tekitada.
Esmapilgul tundus, et kuna armatuuri sees ruumi vähe, ei mahu ka elektroonika plaat kelladeploki taha ära. Viisin selle siis kaablitega eemale.
Pilt
Pärast mobiili kaameraga uurides selgus, et oleks ilmselt napilt ära mahtunud küll.

Lõpptulemus eestpoolt ka:
Pilt

Taustavalguse tegin oranžiks, nagu uuema aja BMW-del. Lihtsalt meeldib rohkem kui valge, pole midagi parata :)
Pilt

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 27 Nov 2021 22:31
Postitas tiit
Väga korralik lahendus.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 29 Nov 2021 08:36
Postitas Arvo
Eks sellised custom lahendused on võrreldes stock masina uutest juppidest kokkuladumisega alati väga ajamahukad teha, viilimist, proovimist ja katsetamist on paljlu ja teatud tööde puhul on tulnud ka alla vanduda. Seekord läks õnneks hästi. Põlve otsas lihtsal käega kahte juhtmeotsa kiiresti kokku ühendades proovisin spidokasse impulssi ka saata, osuti tõmbles küll kergelt. võiks arvata, et töötab.

Õigesse asendisse paika sai ka käigukast aetud. Mul olid ostetud ägedad punased PU mootoripadjad (originaalpatjade mõõtudes) paraku jäid need liiga kõrgeks ning pidin ikka jälle custom lahenduse tegema. (jälle ajakulu) Kasutan E30 hoovastikku, käigukangi alumise kanduri kinnitus kere külge läks uniballiga. Käigukangiks sai ostetud aliexpressi short-shifter kit ning siis käsitööna ringi tehtud pikemaks ja mulle sobivamaks (käigukangi läikiv pulk on vana amordi varras, taaskasutus on moes :) ). Ehk siis jälle täielikult custom lahendus. Selle needitud plekitüki järgi seal kardaanitunneli peal on aru saada, palju käigukang tahapoole sõitis. Seetõttu tuli ka keskkonsool veidi ringi teha aga sellest hiljem. See E30 käigukangi kinnitus on aga mingil põhjusel küllaltki vedel (tagurpidi käiku lülitades justkui paindub läbi). Eks kui auto kunagi liikuma saab, otsustan kas tuleb ringi teha. E10 originaal terasplekist kinnitus tundub kuidagi tummisem tükk igatahes. Seda paraku E30 kasti külge ei areta hästi.

Pilt

Pilt

Seal käigukasti osakonnas sai veel kardaani kohendatud - kahest erinevast M10 kardaanist sai üks veidi lühem kokku jätkatud, üks rist oli ka vaja vahetada.
BMW kardaaniristi vahetus on täitsa kodus teostatav. Originaalrist välja pressida, uus uuesti sisse pressida (rist tuleks loomulikult ka tsentrisse ajada) ja risti otstesse tuleks fikseerimiseks lihtsalt seibid punktida. Vajadusel tasakaalustada ka loomulikult.
Vahemuhv läks loomulikult uus ja kardaani kandepukk samuti, mõlemad harilikud stock osad. Tegemata on veel kandepuki jaoks kere külge kinnitused, siis saaks kardaani ka alla juba ühendada.
Pilt

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 29 Nov 2021 13:12
Postitas tiit
Palju veel teha kuni paarutada saab?

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 29 Nov 2021 13:54
Postitas Arvo
Katsungi siia vähehaaval kirja panna aga etteruttavalt öeldes - esmapilgul nagu polegi suurt midagi jäänud. Sellised lihtsamad õpipoisi tööd:
kütusepumba kaabeldus, kapoti all ka mõned el. ühendused. Juhiuks, kapott külge, tagaiste ja juhiiste sisse, turvavööd, esiklaas, kardaan alla, vedelikud sisse ja äkki võikski juba omal jõul veereda?
Tegelikult kaasneb nende suhteliselt lihtsate töödega igasugu reguleerimisi ja peenhäälestamisi omajagu. Näiteks luukide, uste ja uksetihendite paigaldamine ning reguleerimine võib rahulikult terve tööpäeva ära võtta (pole varem sellel autol teinud ka).
Uute B-osa WN tihenditega tundub, et ongi mingi jama praegu, uks ei lähe normaalselt kinni, justkui liiga jäme tihend oleks. Peab vanade originaaltihenditega võrdlema.

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitatud: 30 Nov 2021 09:05
Postitas Arvo
Räägiks siis järjekorras edasi.
Radiaatoriks sai mingi 90ndate civiku radikas, täpset mudelit praegu ei mäletagi. Põhjus lihtne - gabariidid vastavad enam-vähem E10 radiaatorile, (voolikute väljundid on veidi teise koha peal) samas on saadaval civikule tuuningradikaid pea 2x paksema kärjega. Selline läkski käiku, hind oli vist 40 euri kanti. Mingi hiina el ventikas ka, olen tagasisidet saanud, et need üldiselt töötavad isegi. Hind sinna 20 kanti. Võrdluseks tuntud 2002 tuunija Ireland engineeringu suurem radikas maksab 325 dollarit ning el ventika kit sinna 120 dollari kanti (minuteada ka hiina toodang).
Pilt

Edasi siis tuli autole juba ninatükk külge poltida. Siit pildilt näha ka, et generaator leidis omale ikkagi uue asukoha aga sellest jällegi hiljem.
Pilt

Meenutab juba natuke autot mitte mõnda romuralli kandidaati :D
Pilt

Esitiivad ja tuled külge.
Autoga oli paar laternaid kaasas, need paraku ei sobitunud selle nina külge kuidagi. Võimalik, et mingi teise masina omad.
Ühe õige laterna sain Ruudu käest, teine tuli saksa ebayst. Kuna mõlemal olid reflektorid läbi, tegin jälle kahest ühe. Nende tundmatute laternate küljest sain reflektorid (olid praktiliselt samasugused) ja korpus koos klaasiga läks originaal. Pleki lasin traatkettaga puhtaks ja ehk mõnda aega veel käib. Klaasid on mõlemal tulel üllatavalt täkkevabad. Suunatulesid on mul vist 3 komplekti aga päris korralikku nende seas ei olnud ühtegi. Jällegi tuli paigata mitmest enam-vähem söödav komplekt kokku. Värvus on neil ikkagi kuidagi tume. Tuleb mingi hetk uued tellida. Oeh.
Pilt

Lisaks sai soetatud paar ajastutruusid Boschi lisatulesid. Kui saksa ebays üldiselt kipuvad korralikud klassikute juppide hinnad oksjonitel kosmosesse tõusma, siis nendega vedas, vist jäi hind isegi alla 30 euro paari eest. Tasub pidevalt silma peal hoida.
Pilt

iluvõred ja neerud ka külge:
Pilt

Nende keretükkide külge ladumisega oli tegelikult üksjagu mõõtmist ja sobitamist. Esitiibasid tuli ninatüki juurest kohati maha lihvida ning mingi koha pealt hoopis klaasplastikuga juurde kasvatada. Ega nad tegelikult veel päris hästi küljes ei ole ja tiiva uksepoolsest otsa tuleb mingi vahesein tekitada, et tolm ja pori rattakoopast otse ukse vahele ei lendaks. Kui selle auto kokkuladumist mu E24 projektiga võrrelda, siis tööd on siin rohkem kuigi tehniliselt on E10 tunduvalt lihtsam auto.

Tegemist on.