ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Foorumiliikmete autod.
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Tihhonov »

Tere sõbrad,

Segasin endale meeleolu loomiseks ühe Gini toonikuga ja mõtlesin siia kõrvale kirjutada ka mõned read oma tänavuse hooaja ülesastumistest. Üks lähedane inimene, kellega sattusime aeg ajalt vestlema erinevatel filosoofilistel teemadel, lajatas mulle ühes täiesti suvalises kontekstis (normaalse diisel-pereauto temaatikal) halastamatu tõe: "kui mõtled nii nagu kõik teised, oled juba kaotanud!". Ma enda arvates pole kunagi eriti osanud massi sulanduda, pidanud end pigem vasakule ekstrentriliseks tainapeaks, kuid see jäi mind ikkagi painama.

Seesama sõber juhatas mind tagasi kunagi ammu-ammu lapsepõlves loetud Antoine de Saint-Exupéry kultusliku lasteraamatuni "Väike Prints". Lugesin seda nüüd kõrges eas uuesti ja nägn seda raamatut täna hoopis-hoopis teistmoodi kui lapsepõlves. Lugesin kolm korda kaanest kaaneni. See on ülivägev raamat. Kes pole lugenud, tehke seda kindlasti enne surma. Saate palju teada? Ja kui viitsite kaasa mõelda, saate veel palju rohkemgi teada. Aga igaüks saab teada millisena näevad maailma "normaalsed" inimesed ja kui lihtsatele tõdedele taanduvad tegelikult olulised asjad siin ilmas. OK, ma ei väsita teid segase filosoofiaga, kuid pean ikkagi veel korra selle raamatu tagasi tulema.

Mul olid tekkinud kevadel mõned mõtted, milline võiks olla minu järgmine autoost. Enamus nendest mõtetest olid suht pompöössed ja isegi iga võhiku jaoks arusaadavalt ägedad plaanid. Tuttavamad nimed oleks neist Bentley Arnage või Porsche 928, kuid lehel oli veel mitmeid põnevaid valikuid. Üks edevam kui teine, tahtsin mingit vägevat autot. Kuid pidevalt keeras silme ette Väikse Printsi raamatu esimesel lehel tõstataud küsimuse, et mis ikkagi on pildil:
Pilt

Mida me sel pildil näeme? Kui avatud mõtlemisega me suudame olla? Kas me oskame mõelda teistmoodi ja suuremalt kui kõik teised??? Kas ma tahan näha siin kaabut või olen ma võimeline nägema ikkagi elevanti seedivat boamadu? Selles oligi küsimus.
Pilt

Ja nii juhtuski, et mul hakkas kuidagi enda piiratuks muutunud maailmapildi pärast häbi ning igaühele arusaadavad klišeeautod pidid seekord jääma teistele. Neile, kes ainult nendest saavadki aru. Neile, kes ei oska näha lihtsas kestas suuri asju. Ja nii tuligi mu ellu hoopis lillat värvi E36 kerega BMW. Pealtnäha tavaline 600 eurone pätibemm, millele keegi loll on tonni eest veljed alla ostnud. Aga roti kestas on peidus pühvel. Saage tuttavaks, Alpina B8 4,6.
Pilt

Alpina B8 on auto, mida ma olen nooruses palju kataloogipiltidelt vahtinud ja mõlenud, et "nu blin...". Aga minu jaoks on ta alati olnud rohkem teoreetiline toode, sest ma tegelikult ei olnud ühtegi kunagi elus näinud ja E36 BMW kohta on tema hind tundunud alati minu jaoks kosmiline. Aga äkki ta ikkagi on seda kõike väärt? Mida rohkem ma tema kohta lugesin, seda huvitavamaks see auto muutus ning seda rohkem mul teda vaja oli. Aga enne kui ma enda auto juurde jõuan, peate ära kannatama pika ja igava ajalootunni.

Tegemist on esimese ametliku V8 mootoriga 3. seeria BMW-ga. Seda siis 12 aastat enne BMW enda analoogi sündi. Alpina B8 peetakse täna üheks (kui mitte üldse) kõige eksklusiivsemaks Alpina mudeliks läbi aegade. Mitte kunagi varem ega hiljem pole väiketootja teinud nii ulatuslikke ümberehitusi ühe mudeli loomisel ning ületanud seeläbi ka suurtootjat ennast. Väidetavalt püüdis ka BMW E36 arendusfaasis ehitada sellest mudelist V8 mootoriga versiooni, kuid hülgas projekti, kuna protsessi keerukuse tõttu polnud seda võimalik seeriaviisiliselt tootmisliinil toota.

Kui Alpina oli BMW käest läinud küsima aktsepti niisuguse mudeli arendamiseks, olla BMW nad sisuliselt välja naernud ja öelnud, et te saate selle aktsepti, kui suudate niisuguse auto ehitada. Alpina tegi kere juures 42 muudatust, et saada kogu tehnika sobima. Kuigi baasmudelina kasutati justkui BMW 328i, ei ehitatud neid reaalselt juba valmis autodest ringi, vaid BMW valmistas B8 jaoks spetsiaalsed kered. B8 jaoks töötati ulatuslikult ringi BMW 540i V8 mootor, suurendades kolvikäiku ja silindri läbimõõtu. Kuna Nicasil (hiljem Alusil) plokki ei saanud lihtsalt üle puurida, tootis BMW ka need spetsiaalsed plokid Alpina jaoks. Sinna sisse pandi kõrgemat surveastet taluvad Mahle kolvid, muudeti klappide tööd ja programeeriti uus juhtelektroonika. Tulemusena saadi mootor, millesarnast BMW-l endal polnud veel mitu aastat hiljemgi - 4,6 liitrit, 245kW/333 hj, 470 Nm. Mootor väänab juba 1000 pöörde peal 350 Nm, mis on M3 Evo maksimumvääne. Mootor uputati nii sügavale keresse, et selleks tuli ehitada spetsiaalne õhuke karteripõhi ja uus õlipumba süsteem. Loomulikult ka uus väljalase ja spetsiaalsed katalüsaatorid. Tulemusena sündis 50:50 kaalujaotusega auto mis on ainult 30 kilo raskem kui M3.
Pilt Pilt

B8 pakuti ainult manuaalkastiga. Sellegi kohandas Getrag spetsiaalselt Alpina B8 jaoks ning hiljem adopteeris selle ka M3. Valikus oli 2 erinevat tagasilla ülekannet - 2,79 ja 2,93., mõlemaid sai 25% difrilukuga (lisavarustus muide). Tagasild ja pidurid on M3 omad, koos tugevdatud tagaosaga kerega. Esipidurid on Lucas tootnud eraldi tema jaoks. Veidi on muudetud ka esisilla detaile ja nende paigutust. Vedrustuse tegi Bilstein. Kuna ta pidi taluma suuri tippkiirusi, suurendati tagasilla õli maht kahekordseks ja korpus sai jahutusribid. Summuti on nii suur, et rehv mahub napilt mööda.
Pilt Pilt

B8 pakuti kõikide BMW E36 keretüüpidega. Tema hind oli omas ajas paraku väga kõrge. Ta maksis täpselt sama raha, mis Porsche 911 Carrera2 või näiteks BMW 740iL. Olgugi, et mitmetes prominentsetes autotestides peeti teda omas ajas üheks parimate sõiduomadustega autoks üldse, ei olnud ilmselt hinna ja keremudeli suhe ikkagi turul atraktiivne. Kokku toodeti aastatel 1995-1998 ainult 221 Alpina B8 mudelit. Lähtuvalt kogu eeltoodud jutust ongi täna B8 üks enim otsitud ja tahetud Alpina mudeleid.

Sel hetkel kui me kohtusime, ületas kohe tema seksapiil minu jaoks kõik edevamad konkurendid. See on uskumatult vägev auto ja mul on siiralt hea meel, et ma lugesin õigel ajal läbi Väikese Printsi raamatu. Heh ... Büffelherz im Dreier
Viimati muutis Tihhonov, 13 Aug 2017 20:39, muudetud 1 kord kokku.
Terve aasta poole aastaga
Dekaad
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Aug 2017 12:24

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Dekaad »

Läks aega, et teha siia foorumisse konto. Antud teema andis selle tõuke -lihtsalt sellepärast, et öelda, kui äärmuslikku isendige tegu on.
Kahju, et tol korral ma ei kasutanud võimalust naabruskonnas üks tiir teha :)

Ikka head ja jaksu sellise "eksemplari" omamisel.
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Muhv »

Kestvad kiiduavaldused seistes!
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Tihhonov »

Nagu viimasel ajal kombeks, saabuvad kõik vähegi eksootilisemad tooted enamasti Jaapanist. Ja nagu omakorda Jaapani kaubaga kombeks - täiesti põrsas kotis. Autost polnud teada eriti midagi, peale lootuse, et ta vist ikkagi ongi päriselt ka B8, paari häguse pildi ja teadmisega, et tegu on mingil moel defektse autoga. Mingi jama pidi olema vist siduriga, kuid seegi oli ilmselt diagnoositud ühel pildil näha oleva põhja vajunud pedaali järgi. Tegelikult keegi ei teadnud, kas ta üldse käimagi läheb, mis seisukorras on kere ja kui palju ta reaalselt sõitnud võiks olla. Kogu info auto kohta (vähemalt minu jaoks) oligi neil piltidel.
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Ütleme nii, et oli mille üle mõelda. Ega ta hind nüüd just ülisoodne polnud, sest minuni jõudis see auto paraku juba läbi kokkuostja, mitte otse maaletoojalt. Samas eeliseks oli, et ma sain auto broneerida juba kaks kuud enne tema saabumist, mul oli kokku lepitud optsioon esimesele ostuõigusele pärast selle laivis üle vaatamist. Mõtlesin küll, et ta tuleks ära osta juba ainuüksi sellepärast, et võib olla mulle enam selles elus teist võimalust ei pakuta Alpina B8 osta. Aga tema teadmata tehniline seisukord vähendas entusiasmi. Pluss muidugi hirm tundmatu ees, sest mul puudus igasugune ettekujutus, mida võib tähendada ühe vana Alpina pidamine.

Meie esimene kohtumine oli selles mõttes ehmatav, et ma enda meelest läksin kohtuma musta värvi eksemplariga. Aga treileril vaatas mulle vastu hoopis lilla kräämik. Tundsin kuidas kohtumispäeva hommikul juba punasesse tõusnud osutid vajusid tagasi halli alasse. Põrgu värk ... lilla E36, kuhu ma sellisega lähen? No misiganes värv... aga lilla!
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Järgmine pilt, mis selja higiseks tõmbas, avanes kapoti alt. Plastikud olid miskipärast pealt maha roogitud ja osa kapotialusest lebas tagaistmel... Järelikult keegi oli teda näppinud, aga miks?
Pilt Pilt

Meele tegi mõruks ka salong. Näha oli, et auto oli seisnud terve igaviku ja ilmselt otse päikse käes põlenud. Lagi oli alla kukkunud, uksepolstrite riie nukralt kotti vajunud, rooli nahk irvitas lahti ja üldse oli kogu salong kuidagi räämas ja plastikud irvakil. Rääkimata muidugi vägevatest kõlaritest ustes, mis tähendas minu jaoks täiesti p...se keeratud autot juba. Kõige enam tõmbas kaameks aga see, et keegi marodöör oli ustelt maha tõmmanud originaalsed Alpina puitliistud. Konkreetselt jõuga, nii et ainult plastikust kinnitustüüblid olid järel.
Pilt Pilt

Avanud pakiruumi, lootsin sealt leida põrandalt Alpina stiilis kõrgenduse lisa kütusepaagi jaoks. Aga selle asemel oli seal hoopis haljast metallist strutbar ja dr.Evil stiilis tuumajaam. Ma ei tea mis kontserte seal autos korraldati, et nii suuri võimendeid oli vaja?
Pilt

Käivitada proovida ei saanud sest kaasa pandud võti ei keeranud. Siduripedaal oli jäigalt põhjas kinni ja üldiselt ei tundunud see toode enam väga elus olema. Tundus tõesti olema igaviku kusagil seisnud, sest kapoti ja tagaluugi vahed olid triiki muda täis, kõik plastikud olid päikse käes halliks põlenud, rehvid mõranenud, kõikjal vohas värvi külge kinni kasvanud rokk, stangedest olid läbi kasvanud metsviinapuud ja uste vahel oli sajandi tolm. Konsoolist leidsin parkimispileteid aastast 2010.

Heitsin patsiendile viimase pilgu ja läksin koju elu üle järgi mõtlema.
Pilt
Terve aasta poole aastaga
Paaver
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Paaver »

Kas neid touringuna ka toodeti? Selline oleks veel eriti vinge, eriti arvestades seda, et isegi M3e ei tehtud kunagi universaalina.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Jaks »

Tore näha, et vähe levinud isendeid vaikselt juurde tekkib.
Kindlasti on päris tore mänguasi kui kõik asi toimib. jutust ei saanud aru, kas oli siis ka relaselt suuri probleeme, või olid pisi asjad miks auto kunagi seisma on jäänud. Aga teades autori teemasi siis kindaslti tuleb järg kus kõik kenasti kirjas.
Ja isiklikult mulle küll see Alpinale omane värv meeldib :) Enda autol kui oleks olnud võimalik valida oleks küll sellist värvi eelistanud.
Viimati muutis Jaks, 14 Aug 2017 14:04, muudetud 1 kord kokku.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
birgit123
Klubiliige
Postitusi: 32
Liitunud: 08 Sept 2011 17:41
Asukoht: Tallinn

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas birgit123 »

Väga vahva isend!
Ehk kunagi saan oma silmaga üle vaadata.
Jõudu ja pikka närv vanakese pidamisel!
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Toivoku »

Oeh, aina kadedamaks lähen :D Väga äge valik, jutust on aru saada ,et oled veidikene pettunud, aga ma usun,et mingi ajapärast see masin kompenseerib kõik need tehtud pingutused :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Arvo »

:shock: Kui palju sul neid rariteete juba kokku aetud on, väike angaaritäis juba? Kui muuseumi avamiseks läheb siis broneeriks vähemalt ühe pileti avamispeole :)
Tihhonov kirjutas: Heitsin patsiendile viimase pilgu ja läksin koju elu üle järgi mõtlema.
Nagu öeldakse, julge hundi rind on rasvane (või haavleid täis) :D Suht riskantne ost.
Aga vaadates Sinu varasemaid projekte, siis peaks sellise sepiku taastamine sulle ju täielik maiuspala olema. Igav kindlasti ei hakka.
Võimendite ja kõlarite müügi eest saad kindlasti väikese seemne selle projekti taastamiseks. E36 uksekatetega probleeme vast ei teki ja küll sa need puitliistud ka valmis hööveldad :D
Mootoriga muidugi nalja pole, selle koha pealt hoian mõlemad pöidlad peos. Kas seal midagi hariliku m60 mootori pealt üldse võtta on?
E24 635CSi | E10 2002
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas sysi »

Minu mõtted selle autoga seoses.

Elas kord E36-sedaan, kes oli tavaline kontoritöötaja. Ta oli omal ajas eeskujulik, valdas mitmeid keeli ning teda olid koolitanud parimad spetsialistid. Välja nägi ta umbes selline.

Pilt

Ja tal oli ka kaksikvend, samuti E36, kes nägi täpselt samasugune välja, aga tema nimi oli E36-kupee. Ta oli samuti konotoritöötaja ning vähemalt sama edukas kui tema vend oma töös.

Mõlemal neil tuli teineteisest sõltumata mõte hakata trenni tegema. Et parandada oma suutlikkust, olla tugevam ja tervem.

E36-sedaan otsustas teha seda parimate treenerite abiga, lihvida oma füüsilist suutlikkust parimate ujumis-, jooksu-, jõusaali-, korvpalli- ja hokitreenerite käe all. Vähem tähtsaks ei pidanud E36-sedaan ka vaimset võimekust - käis erinevatel koolitustel, kus õpetati saavutamist. Samuti luges ta iseseisvalt juurde palju erinevaid raamatuid, kuidas füüsilist ja vaimset tippvormi omavahel harmooniasse seada.

E36-kupee aga arvas, et ta oskab tegelikult ise ka. Tuleb lihtsalt teha otsus ja hakata paugutama. Teoreetikud käigu kuupeale.

Aasta hiljem, kui E36-sedaan ja E36-kupee iga-aastasel perekondlikul üritusel kohtusid, nägid nad välja sellised:

E36-kupee:
Pilt

E36-sedaan:
Pilt

Ehk mis tunded minul selle autoga sõites tekkisid - ma olen sõitnud erinevate autodega, millel on tehasemootor omal algatusel vahetatud millegi võimsama vastu. Reeglina (aga mitte alati) sõidavad nad pigem kehvemini kui algselt, vaatamata lisandunud suuremale võimsusele. Ehk saavutada täiuslik kooskõla kõigis sõiduomadustes on väga keeruline ülesanne ja sellega ei saa igaüks alati hakkama.

Mul on hea meel, et Alpina insenerid on saanud. Alpina B8 ei ole lihtsalt V8 mootoriga E36.
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Tihhonov »

Väga värvikad kirjeldused, aitäh Sysi :D

Eespool oli küsimus, et kas neid autosid tehti ka universaalina? Jaa, ikka. Neid sai kõikide keretüüpidega. Tootmisarvud vastavalt:
- sedaan 93
- universaal 27
- kupee 78
- kabriolett 23
Lisaks tehti eelseeriana veel 5 sedaankerega 4,0 mootoriga autot, millest prototüübi #001 ehitas Alpina ise 2 aastat hiljem 4,6 versiooniks ringi.

Mina aga istusin kaks õhtut mõtlikult arvuti taga ja püüdsin endaga mingit kokkulepet leida.
Pilt

Mul oli justkui aega, sest omanik oli reisil ära ja jättis mulle täieliku vabaduse autoga oma äranägemise järgi mängida. Tüütasin kõiki mõeldavaid tuttavaid, et koguda arvamusi. Väsitasin kodanik Muhvi mitu korda telefonis ja oma head BMW spetsialistist sõpra Allanit, keda õnnestus meelitada ka autot reaalselt üle vaatama. Mida lähemalt uurisime, seda enam veendusime, et tegemist on sisuliselt tuttuue autoga. Kapoti alt olid küll plastikud eemaldatud, kuid kõik klambrid ja kinnitused olid veel tehase-kinni. Seega ei saanudki aru, miks need katted maha olid võetud, mida nad sealt alt lootsid leida??? Inimene polnud reaalselt mitte ühtegi olulist asja mootoriruumis näppinud. Kõike oli nii originaal kui üldse olla sai, Alpina etiketid ja templid küljes. Põhjaalune ja kere seisukord oli täiesti ideaalne, uuevääriline. Katalüsaatorid läikisid nagu puskarimasinad põhja all. Ja mitte ainsat roostekohta. Kere 100% avariivaba ja originaalvärvis. Vaid päikesepõletuse tingitud kahjud. Üldiselt jättis see asi ikka väga hea mulje. Tegin otsuse, et kui ta käima läheb, siis ostan ära.

Panime uue aku ja siis saime teada ka auto reaalse läbisõidu
Pilt

Aga võtit ikkagi polnud. Ilmselt polnud võtit juba pikka aega olnud, sest roolisammas oli lahti võetud, roolilukk puruks keeratud ja süüteluku kontaktplaat avatud. Süüte sai, otse starteri pealt sai mootorit ringi ka ajada, kuid käima ei läinud sest immovõtit ju polnud. Samas mahlad olid puhtad ja mootor käis kenasti ringi. Tekkis lootus, et äkki päris puruks polegi. Tõmbasin auto platvormi peale ja vedasin lukuabi meeste juurde. Uskumatult pädevad poisid. Paari tunniga oli mul uus immoga võti. Palusin neil veljekapslid ka lahti muukida, sest neidki võtmeid polnud ju. Mehed muukisid kella üheni öösel, said kapslid elusalt lahti, tegid mulle uue võtme ja ... hiljem leidsin pakiruumist originaalvõtme ka.
Pilt

Aga käima ta ikkagi ei läinud. Puksiir vedas ta nüüd sõber Allani töökotta ja kirurg tõmbas kummikindad kätte. Tegelikult polnudki midagi viga. Kütusepump oli kinni lihtsalt. Vana haisev kütusejääk sai välja lastud, uus filter pandud, kütusepump ära vahetatud ja siin on auto esimene ärkamine peale umbes 8 aastat seismist:
https://www.youtube.com/watch?v=yiiUPjp ... e=youtu.be

Sidur tahtis vaid õhutamist ja hakkas ka veatult tööle. Ühtlasi palusin Allanil kõik pidurid lahti võtta, veenduda sadulate korrasolekus ja kettad roostest ära puhastada.
Pilt Pilt

Auto sai kõik mõeldavad uued õlid, vedelikud ja filtrid, lõpetuseks ka paagitäie värsket 98-t ja esimene proovisõit võis alata.
Pilt Pilt

Ma ei tahtnud olla isekas. Et oma rõõmu jagada, kutsusin külla teisigi oma sõpruskonna entusiastlikumaid BMW omanikke ja veetsime meeleoluka õhtu kus kõik said kõiki erinevaid autosid proovida.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Mõned päevad hiljem võtsin ta arvele. Suuremad on ikka elus väiksematele liiga teinud ja nii pidi ka mu 328i kupee oma silmad peast nutma, kui Alpina tema omad röövis ja nendega registrisse läks. Muidu igati tublilt teeninud 325i rullnokk jäi ka nüüdsest nukralt seina äärde seisma.
Pilt Pilt

Et toode oli huvitav, siis erinevaid sõiduõhtuid erinevate sõpradega tegime palju.
Pilt Pilt

Täna võin kindlalt kinnitada, et Alpina B8 ei ole lihtne tuuninguauto. Nagu Sysi kirjeldas, ei ole tegu lihtsalt mootorivahetuse läbi teinud bemmiga, vaid inseneride poolt loodud täiuslik toode. Ta on väga hästi sõidetav ja tasakaalus auto. Kõlbab rahulikult sõita ja suudab vajadusel hirmujudinad peale ajada. Jõuline, samas rafineeritud, pidurdab ja keerab kergelt. Võrrelduna M3 Evo'ga on ta kindlasti raskepärasem ja mitte nii lõbus sõita, kuid sirgetel tundus nagu veidi kiirem. Kurvides on eelis ilmselt ikkagi M3-l. Piire mina kombata ei julge, sest 80-180 käib ikka väga kiiresti ja sealt edasi ei tundu mõranenud rehvidega enam mõistlik.

Ta on tõeline gurmaani auto. Väga eksklusiivne toode. Väga tavalises pudelis väga kallis vein. Enamus ei saa mitte midagi aru ja sa ise tead, et sul polegi nende peedijoojatega nagunii millestki rääkida. Tema nautimiseks pead sa olema temaatiliselt haritud, teadma tema lugu, nägema puude taga metsa, mõistma tema eripärasid. Tema kallid geenid ja kõrge sugu võivad küll põhjustada teinekord peavalu, kuid see on magus valu, sest teisalt oskab ta viia su ka seitsmendasse taevasse. Või isegi kaheksandasse, kindlasti kaugemale kui teised. Nagu mõni naine võib olla nii eriline, et seda on keeruline sõnadega kirjeldada. Kuidas lihtsas pingutamata välimuses peitub sõnulseletamatu, naturaalne ilu. Kuidas paari maitseka detailiga pannake asi nii särama, et teised tuunitud ja suurte pamperitega isendid ei saa ligilähedalegi. Kuidas temaga tänaval jalutades ei saa keegi teine aru kui eriline on su kaaslane. Mõni võib olla vilksamisi vaatab. Aga ainult sa ise tead, kui vägev on tema iseloom, kui suur on tema sisemine ego ja mis häälega ta kõrgetel pööretel käib. Temaga kohtudes tunned alati kõditavat dopamiinilaksu ja kui ta pärast agressivset sõitu kuuma õhkab ja jahtudes praksub, on õhk justkui tetsosteroonist paks. Temaga kooselu ei muutu ilmselt mitte kunagi igavaks, ole ainult mees ja ohja ta ära. See võibki olla kõige keerulisem osa. Tere tulemast minu ellu Alpina B8 :wink:
Viimati muutis Tihhonov, 29 Aug 2017 12:43, muudetud 2 korda kokku.
Terve aasta poole aastaga
mkb
Postitusi: 174
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas mkb »

Mis 328 saatus on nüüd?
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Jaks »

Arvestades kaua auto oli seisnud oli ka esimene käivitus väga ilus.
Tegemist kindlsti väga huvitava leiuga, mida ehk õnnestub kunagi ka lähemalt silimitseda.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Kristina5 »

Mulle meeldib :D
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas raunz »

Rohkem hunt lambanahas autot annab otsida klassikaliste BMW'de hulgast. Olen isegi ainult kuulnud sellise Alpina mudeli olemasolust, aga näha ega katsuda pole õnnestunud. Loodetavasti saab seda viga parandada tulevikus 8)

Nendel E36, millele on hiljem M60 vahele pandud on suurim probleem see, kuidas mootor oma kõrguse poolest ära mahutada. Üks variant on mootor veidi kapotist välja jätta, samuti on osadel esisillatala allapoole toodud, aga see rikub auto juhitavuse ära. Kas Alpinal on see probleem ainult õlivõtusüsteemi ja karteri muutmisega lahendatud või on näiteks ka esisillatala teistsugune?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Tihhonov »

Püüdsin umbes nädalakese Alpinaga igapäevaselt sõita. See on täitsa võimalik ja me saime suures plaanis hästi läbi. Kuigi peab tunnistama, et manuaalkastiga 4,6 liitrine V8 pisikeses keres on kergelt üle selle mõistliku optimumi, mida on inimesele vaja enda liigutamiseks. Mugavaks sõiduks ei peaks pöördeid laskma üle 1500, sest muidu peab juba käiguvahetuse/sidurdamisega rohkem pingutama ja sõit muutub konarliseks. Ja tegelikult läheb ta mõnusalt laulma alles peale 4000 ja siis on kiirust juba natuke palju. Igapäevaliikluses ei ole esimest käiku vaja. Ning kuna ta läheb teisega mugavalt sajani, pole neid käike tegelikult üldse rohkem vaja.

Nauditav on ka täielik märkamatus. Selle autoga oled linna peal läbinisti nähtamatu. Isegi tuttavad sõidavad kalapilguga mööda, keegi ei näe veits roti välimusega lillat E36 bemmi. Võrreldes mu igapäevasõiduki, punase BMW 635CSI-ga või teise lemmiku Zil 130-ga on see väga rahustav kogemus. Vanatehnika on tore aga liigne tähelepanu tegelikult tüütu.
Pilt Pilt

Alpinaga tuli veidi seedida, et mis edasi teha. Algmaterjal oli tegelikult hea. Vähe sõitnud, avariivaba ja üleni originaalvärvis. Kuid rikutud ära muusika paigaldusega ja saanud tõsiseid päiksekahjustusi. Värv oli väga tuhmunud ja kuidagi sügavuti määrdunud, kõik mustast plastist keredetailid olid põlenud halliks, lagi rippus, uksepolstrid olid katki tänu isepaigaldatud tümakale ja ära rebitud puitliistudele jne. Minu eesmärk oli siiski ennistada hea originaalseisukord. Hakkasin koostama nimekirja, mida ma pean talle BMW esindusest ostma, mida Alpinast tellima ja mida kasutatuna otsima.

Algatuseks läksin ühe sõbraliku BMW lammutaja juurde, kelle käest sain igasugu erinevat kola. Näiteks valiku uksepolstreid, millest kombineerida endale korralikud originaalid. Igasugust peenemat nodi ja kõige krooniks ka E36 BMW kõige kangema Harman Kardon originaal helisüsteemi koos haruldase tipp-BMW Professional raadioga. Sellist raadiot pakuti minu teada ainult E36-le (OK, Z mudelitele ka) ning arvestades keskmise E36 kehva varustatust, on need raadiod täna väga haruldased. Mängivad sealjuures ülihästi.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Järjepanu saatsin tellimusi United Motorsisse, kes varustas mind kõige mõeldavaga BMW riiulitelt. Üht teist tuli tellida ka Alpina spetsiaalseid asju. Kuna mul oli vaja roheline 328i oma lapsevanemale augustis sõita anda, pidin ruttu midagi ette võtma tuledega. Algul oli mõte needki Alpinale uued tellida, sest eeldasin originaalid olema parempoolse liikluse omad. Olin veidi hädas, sest Boschi tulesid enam tellida ei saa. Selle asemel on nüüd AL (Automotive Lightning) kaubamärk. Aga mul olid ju ees uueväärilised Bosch kirjadega tuled. Õnneks avastasin sõprade abiga, et nad on markeeringu järgi universaalsed tuled, mis sobivad mõlema poole liiklusega. Ehk nende valgusviht on sirge. Lasin vastu seina ja oligi! Seega viisin nad koju, pesin ilusti seest puhtaks ja läksid autole külge tagasi.
Pilt Pilt

Põnev on see, et tegelikult peaks mu autol olema ees juba ilma luupideta tuled. Alates september 94 tulid juba uuema tüübi omad. Minu auto on koostatud november 1995 aga omab vana tüübi luuptulesid. Mulle tegelikult ei meeldi need luubid üldse. Nad teevad auto kuidagi vanaks ja mõjuvad tumeda ja süngena võrreldes uue tüübi omadega. Lisaks on lähituli tumedam kui kaugtuli ja see on veel eriti kole (vt ülemisi pilte). Siin näiteks võrdluseks uue tüübi tuledega B8 millel nägu lausa särab. Aga ikkagi ei raatsinud enda originaale mingite järelturu AL tulede vastu vahetada.
Pilt Pilt

Üldiselt tuli ikkagi koostada nimekri vajalikest töödest ja hakata lihtsalt otsast lammutama. Üsna varsti avastasin end keset täielikku kaost.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Eesmärk oli esmalt rookida kõik katkine ja üleliigne välja ning siis hakata pikkamööda tagasi tulema tervete originaalasjadega. Küll see muusikasüsteem oli kapitaalselt ehitatud. Kõik kaabeldus ustes oli keeratud mingi kleepuva vahu sisse. Kõlarikastidel olid sees millegipärast KIVIST vaheplaadid. Kõlarikastid olid kere külge liimitud, juhtmed külge joodetud jne jne. Kõik kaablid olid sõrmejämedused. OK, aga milleks paigaldada sõrmejämedusi kõlarijuhtmeid tweetrtitele? Küll andis seda kleepuvat vahtu ja liimi eralduvaid teipe alles maha harutada auto küljest. Jube töö oli. Tõesti jube.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Pärast peaaegu päevapikkust ponnistust sain selle jama autost ühe tervikuna kätte. Õnneks ilmusid kohale kaks sõpra, kes lubasid kogu selle mandi enda auto peale tõsta.
Pilt Pilt

Boonusena sai üks neist veel garaazi seina peale rippuma tagumise strutbari. Helde nagu ma olen.
Pilt

Nüüd üldiselt oli asi sealmaal, et vähemalt seest enam rohkem lammutada polnud vaja. Võis hakata kokku panema. Vedasin sisse Harman Kardoni juhtmed ja avastasin rõõmuga, et HIFI nupu juhtmeid ma ei peagi vedama. Need olid juba auto küljes olemas. Üldse oli tore avastada, et sel autol on vist veetud kõik mõeldavad lisavarustuse juhtmed. Keskkonsooli tulevad kokku juhtmed HIFI-le, istmesoojendusetele, suurele kompuutrile ja veel mingeid otsi, millele ma nime anda ei osanud. Istme all põrandal on olemas juhtmed veel ka turvavöö alarmile ja elektriistmetele.
Pilt Pilt

Uudishimu oli suur ja veendusin, et 18 nupuga kompuuter hakkaski kohe tööle. Tore, sest originaal 11 nupuga kompul oli displei kuumaga lolliks läinud. Sain sisse veetud ka komplektse originaal Harman Kardoni juhtmestiku. Meeleolu mõttes vedasin kõik täpselt nii nagu tehasest ja kinnitasin originaal kaablikimpude külge originaal kaablisidemetega. Ja saingi raadiole ka pildi ette.
Pilt Pilt

Kuna ma lammutusest ei saanud originaal HK uksekõlareid ja kuulujutud teavad rääkida, et vanad pidid tihti ragisema, otsustasin tellida nad UM-ist uuena. Ja juba oligi helipilt palju parem. Nad on väga imelikud kõlarid. Kui tavakõlarid on BMW-l 8 oomised, siis need olid vist kuidagi 2 (tweeter) ja 3 oomised. Või vastupidi.
Pilt Pilt

Uksekõlarite võrdlus ka. Pealtnäha on nad E36-tel kõigil ühesugsed. Aga tegelikkuses on siin laual kõrvuti siis standardvarustuse kõlar, HiFi süsteemi kõlar ja Harman Kardon süsteemi kõlar.
Pilt Pilt

Noh ja kuna ma ikkagi ei olnud heliga rahul, sest minu meelest esimesed woofrid kippusid plärisema, tellisin lõpuks need ka uued. Mis seal enam vahet. Nagunii ei allu see projekt tavapärasele loogikale.

Sellega sain viimaks lugeda helisüsteemi taastamise projekti lõppenuks. Niipalju sain veel tehtud, et vaiba pesin puhtaks ja tõstsin sisse tagasi. Kliimaploki võtsin lahti ja puhastasin andurikanalid tolmust ja rokast. Ah jaa, uue ploki panin tegelikult ka, sest vana kustus suva hetkedel lihtsalt ära. Ilmselt jälle kuumakahjustused. Ja konsooli sain kokku pandud. Aga auto täieliku kokkupanemiseni oli veel palju-palju minna.
Pilt Pilt

...järgneb
Terve aasta poole aastaga
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Toivoku »

ah,et sinule ma siis lehvitasingi veerennis kui ZILiga sõitsid :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Arvo »

Tihhonov kirjutas:Pärast peaaegu päevapikkust ponnistust sain selle jama autost ühe tervikuna kätte.
Jah, veider on see ilmaelu... mõni mees maksab tuhandeid eurosid helisüsteemi ehitusse, ning võibolla ei ole sellega pärast isegi päris rahul, ning siis tuleb teine mees, ütleb, et see on jama, toob romulast tehase originaalmaki sisse ja on seitsmendas taevas :) Mine võta pärast kinni kellel õigus on :P
Kuna ise olen põgusalt custom helisüsteemidega kokku puutunud siis lihtsalt infoks, et see kiviplaat oli seal tõenäoliselt vibratsioonide summutamiseks. Jämedad kaablid on ka omal kohal, custom tweeterid võivad olla tehase omadest (vist 15W) 10 või rohkem korda võimsamad, ning siis võib liiga peenikeste kaablitega moonutusi tekkida. Ja kuna tweeterist on neid kõige paremini kuulda pannakse sinna vaske ikka varuga.
Mis seisukorras uksed ja kere muidu olid? Selliste suurte ümberehituste puhul lüüakse sageli relakas ka sisse. Loodetavasti pääsed keretöödest.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas Iff »

Hea on vaadata kuidas järjekordne projekt on "lõhkuma läinud" :D
Minu pakkumine oleks, et see lõpeb vähemalt ülevärviga
635csi
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Re: ALPINA B8 4,6 #058, Tihhonov

Postitus Postitas killer666 »

Tihhonov kirjutas:Väga värvikad kirjeldused, aitäh Sysi :D

Eespool oli küsimus, et kas neid autosid tehti ka universaalina? Jaa, ikka. Neid sai kõikide keretüüpidega. Tootmisarvud vastavalt:
- sedaan 93
- universaal 27
- kupee 78
- kabriolett 23
Kuhu jäi luukpära ehk Compact :mrgreen: :?:
Tulihingeline bmw fänn:)
Vasta