BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Dekaad
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Aug 2017 12:24

BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Dekaad »

Tere

Minu esimene BMW ja selleks on kaheksas seeria. Unistusin antud masinast nii palju, kui üldse mäletan selle eksistentsist.
Nüüd see käes.

Olen esimene omanik Eestis. Järgi käisin Rootsis, kuid algne omanik Sakslane. Põhjamaade pinda tundis masin maailmalõpu aastal, ehk 2000.
Mootor M70B50 - V12 5.0l 220kw
Käigukast Getrag 560g - 6 käiguline manuaal (esimene 6ne manuaal, mida üldse V12 mootoriga ühildati).
Sellises seades toodetud 2721 isendit.
Kilomeetreid veerenud hetkel 324000. Paistab ka igati reaalne, arvestades kulunud detaile ning pabereid mis kaasa sain.

Varustus:
0180 - Buffalo Helläder Anthrazit
223A - EDC (Vahetatud Bilstein amortide vastu)
240A - Leather steering wheel
245A - Electrically adjustable steering wheel
302A - Alarm System
303A - Level alarm sensor
320A - Model Designation Removed
401A - Electric sunroof
416A - Electric sun blind behind
431A - Automatic dimming interior mirror
459A - Electricity adjustment with memory
488 / 9A - Electric shock driver / passenger support
494A - Driver / passenger seat heating
500A - Headlight cleaning (Hetkel puuduvad)
528A - Automatic circulation air control (AUC)
655A - Radio Bavaria C Business (Asendatud järelturu Pioneer makiga)
801A - HiFi Speaker System
508A - PDC - Park Distance Control
Veljed 18" M Parallel Alloy


Hetkel vahetatud:
Küünlad 12tk
Mootoripadjad 2 tki
Kütusetorud ja voolikud filtrite juures.
Tagumised amordid

Tegemist tahab:
Survelaager - Vaja tellida. (Arvan, et survelaagri vahetus. Sümptom järgmine: Kohapeal mootor töötab, tuleb põhja alt kõrin või klõbin, vajutan siduri alla - kaob ära. Kas võib selles asi olla?)
Pikkihoova puksid 2tk - Vaja tellida.
Silikoon puksid 2tk - Vaja tellida.
Käigukasti padi - Vaja tellida.
Esisillas keskmine hoob - Tellitud.
Diffri mootoripoolne simmer - Tihend olemas.
Karteri põhja väiksem tihend - Tihend olemas.
Summuti kuskilt immitseb õhku läbi. Vaja korrastada.
Kõrvalistuja uks aastatega pisut ära vajunud, tahab sättimist.

Millele pole aga jälile saanud on:
Klapptuled - Küll avanevad, siis avaneb üks, siis avanevad mõlemad, siis üks sulgub. Vigast paneb juhipoolne. Mehhanismid töötavad mõlemal kenasti.
Pigem kuskil ühenduses asi. Lugesin välismaa foorumist, et kaitsmete pesad kipuvad oksüdeeruma ning seetõttu vajavad puhastust. Kui näpud külge saan, eks panen ka siia kirja.
Mootori töö - Kohapeal seistes tundub, et peaks minema kergemini pöördesse ja tühikäigul ei tohiks longata. Vahepeal ka pöörded pisut madalamal. Sõidu ajal aga ei tähelda seda.Korraks sai käima panna ühe foorumlase 90 aasta väljalastud 850i. Läbisõit oli sellel kordades vähem - alla 70000k, kui õigesti mäletan. :) Nurrus ja pöördesse läks see väga mõnusalt.


Paar pilti kuulutusest, kui pilli ära võtsin ja paar pilti peale pesu/vaha.
Manused
IMGP2320.jpg
IMGP2320.jpg (1.9 MiB) Vaadatud 10756 korda
IMGP2345.jpg
IMGP2345.jpg (1.87 MiB) Vaadatud 10756 korda
19621855_1476695012368845_2125103581_n.jpg
19621855_1476695012368845_2125103581_n.jpg (46.42 KiB) Vaadatud 10756 korda
19667962_1476695009035512_435850726_n.jpg
19667962_1476695009035512_435850726_n.jpg (43.21 KiB) Vaadatud 10756 korda
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas nuga »

Kohapeal mootor töötab, tuleb põhja alt kõrin või klõbin, vajutan siduri alla - kaob ära. Kas võib selles asi olla?
Minu kogemus viitab pigem käigukasti sisendvõlli kulunud laagri poole... ja see ei ole üldse tore töö

M70 mootori lonkav tühikäik tuleneb ka tihti väsinud sisselaskekollektori tihenditest. Jällegi ei ole ei odav ega tore töö :lol:

Aga muidu tore, et leidub hulle, kes soovivad seda V12 mootorit töös hoida :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Raitz87
Postitusi: 5
Liitunud: 27 Sept 2015 09:13

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Raitz87 »

Mmmmmm...manuaal :D Kuskandi masin on? Veljevalik on hea.
Kas autol all oe summuti? Pildi järgi ei tundu orig.
Kui plaan wokke chippe panna anna märku, minu kaudu saab!
Dekaad
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Aug 2017 12:24

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Dekaad »

Tänud niidiotste eest kasutaja "Nuga". Kindlasti lasen pilgu peale visata nii sisselaske kolle tihenditele, kui ka kasti detailidele.

Masin asub Rapla või Harjumaal. Sõltuvalt sellest, kas või, kui üldse sõitmist sellega vajalikuks pean.
Veljed, kui ka summutid olid ostes all. Tehasest ta nende lõpupüttidega välja veerenud ei ole, küll aga Remuse kodulehelt leiab, et nad on E31 kerele tootnud.
Esimest korda proovisõitu tehes eeldasin, et teeb rohkem müra ja kära. Tegelikkuses üsnagi tagasihoidlik, kui võrrelda tänavapildis mõne alla keeratud süsteemiga.
Tõenäosus, et seda masinat chippima hakkan on suhteliselt väike/olematu. Kui ma ei eksi, siis käisin ka Sinu pilli vaatamas Mustamäe teel eelmine suvi (muidugi mitte salaja, vaid helistasin kuulutuse peale :) ) Paraku ei saanud sõitu minna ja kui õigesti mäletan, siis Sinu masin chipitud.
Ehk tood välja, mis muutused chippimine kaasa tõi?
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Jaks »

Kohapealsne kõrinat põhjustab jah kaks asja. Ehk siis kägukasti sisend võll või surve laager. Täpse põhjustaja väljaselgitamiseks vaja kast siiski alt ära võtta.
Kui vajutad sidurit natukene kas siis kõrin ei kao? Kui kõrin kaob ainult siis kui siduri põhja vajutad kipub viga olema kastis.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Paaver
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Paaver »

Jaks kirjutas:Kohapealsne kõrinat põhjustab jah kaks asja. Ehk siis kägukasti sisend võll või surve laager. Täpse põhjustaja väljaselgitamiseks vaja kast siiski alt ära võtta.
Kui vajutad sidurit natukene kas siis kõrin ei kao? Kui kõrin kaob ainult siis kui siduri põhja vajutad kipub viga olema kastis.
kast juba maas siis on nagunii mõistlik kõik korraga ära vahetada. võlli laager, survelaager, sidur, korv ja hooratas lasta siledaks treida.

suvalisel r6 bemmil ei ole see juba ülearu meeldiv töö, v12 puhul kus üldse vist ruumi ei ole, ei viitsiks küll ühte asja mitu korda teha.
mkb
Postitusi: 174
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas mkb »

Paaver kirjutas:
Jaks kirjutas:Kohapealsne kõrinat põhjustab jah kaks asja. Ehk siis kägukasti sisend võll või surve laager. Täpse põhjustaja väljaselgitamiseks vaja kast siiski alt ära võtta.
Kui vajutad sidurit natukene kas siis kõrin ei kao? Kui kõrin kaob ainult siis kui siduri põhja vajutad kipub viga olema kastis.
kast juba maas siis on nagunii mõistlik kõik korraga ära vahetada. võlli laager, survelaager, sidur, korv ja hooratas lasta siledaks treida.

suvalisel r6 bemmil ei ole see juba ülearu meeldiv töö, v12 puhul kus üldse vist ruumi ei ole, ei viitsiks küll ühte asja mitu korda teha.
Väntvõlli rõngastihend ka siis juba.
Dekaad
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Aug 2017 12:24

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Dekaad »

Teen copy-paste teisest foorumist.
Pilte tekib ajajooksul palju, seega piirdun esialgu jutuga.

Nimekiri, mis masinal tehtud/vahetatud:
2017 sept
Kütusefilter.
Kütusevoolik.
Mootoriõli + filter.
Gaasiklapi vaakumi otsa kork/pime.
Jahutus ventilaator ja sellele visco sidur.
Jahutuslõdvik - S kujuline.
Jagaja rootor.
Käigukasti õli vahetus - sisse läks 2.3l Havoline Full Synthetic Multi-Vehicle ATF.
Klapikambrikaane tuulutustoru tihend.
Parem ja vasak KKK tihend.
Alumise karteripõhja tihendi vahetus.
Mootori pesu.

2017/18 kui auto garaažis oli:
Istmeid õmmeldi pisut. Paar kohta olid niitidest lahti.
Salong sai keemilise puhastuse.
Kojameeste süsteemi puhastamine. Pühkisid väga aeglaselt.
Esistanges olevad tuled seest puhastatud.
Salongifiltrid uued 2tk.
Mõned pirnid,tüüblid, tilulilu vahetus.

2018 Aprill
Pagasiluugi juhtmed mõlemalt poolt uued.
Maki juhtmestik korrastatud.
Händsfree maha võetud (poolik ja mittetöötav süsteem).
Immo maha võetud.
Salongis juhtmed taastatud tehasejärgi.
Kõrvaldatud viga, miks ei ole võimalik diagnostikaga ühendust saada (kesk juhtplokk diagnostikast lahti ühendatud).
Mootori temperatuuri anduri pistik korrastatud.
Aku laadimine taastatud - generaatori juhtmestik oli kannatada saanud.
Airbagi vea nullimine.
Sigarisüütaja pesa taastamine.
Mootori juhtploki remont.
Kütusevoolikud uued, originaalklambritega kinni.
Paagituulutus voolikud gaasiklappidest tuulutusklappideni.
Uued originaal tihendid mootori ja sisselaske kollektorite vahele.
Tihendid gaasiklappide ja kollektorite plenumite vahele, samuti teiselt poolt plenumit korkidele uued.
Pihustid üle vaadatud. Pihustitele uued o-rõngad.
Uued lambdad 2 tk Bosch paigaldatud.
Lisatud mõned poldid, tüüblid jms, väiksemõõtmelisem mudru.
Uued 74aH akud 2 tk - VARTA SILVER DYNAMIC E38
ja loomulikult, last but not least - uus lõhnakuusk :cool:

Pärast kõiki detaile, mis kapoti all tähelepanu said, on mootori töö palju ühtlasem ning peab tunnistama, et ka pisut jõulisem minek. Naudin, kui vähegi õnnestub kusagile kruiisida selle dinosaurusega.
Väljanägemiselt on auto endisel sama:
Pilt
Pilt
Pilt

Siia positiivse juurde toon välja ka detailid, mille leidmiseks oleks Sinu, kui teema sirvija abi tarvis.
1. Kes tegeleb Tallinnas pixlite remondiga? Nimelt MID-i pixlite riba läbi ja tahaks vahetust. Ribad isegi olemas,
2. Kas leidub kellelgi selline istme lüliti vedelemas? Kood ei pea ühtima, sobib väljanägemiselt sama, mis pärineb mäludega istmelt. Tänan kasutajat Tihhonov -i, kelle abil sai viga tuvastatud.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
priit300
Postitusi: 225
Liitunud: 05 Jaan 2010 23:21

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas priit300 »

Tallinnas kahjuks ei tea aga, haapsalus tegeleb pikslite taastamisega Peeter tel 51949859 .Kindlasti saab talle postiga saata .
Dekaad
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Aug 2017 12:24

Re: BMW 850Ci E31 1992 Dekaad

Postitus Postitas Dekaad »

Juhtus selline asi. Ilmselt sai laste poolt pihta palli, jalgratta või lihtsalt käidi uudishimust näppimas. Esimene kommentaar oli, et "ise kukkus maha" nagu ikka lastel. Paraku kedagi pole, kes oleks toimunut reaalselt näinud. Näpuga ei saa näidata kellegi peale.
Kellel siis selline tuli üle koodiga 63111383177? Lepin ka klaasiga.
Pilt

Ajutiseks lahenduseks liimisin kokku ja panin ette, et kaitsta esmase klibu eest pistikuid ja juhtmeid. Päris kole on :roll:
Pilt
Pilt

Pixlite osas sain kontakti Haapsalust Peetriga, nagu ka eelnevalt Priit mainis. E31 MID-idega tal kokkupuudet pole olnud, kuid see eest on ta kokku pannud suures koguses kõikide teiste mudelite ekraane ja MIDidega. Annan teada tulemusest, kui plokk tagasi ja töötab.
Istme lülitit on endiselt vaja.
Vasta