M535i 1986 E28 Tiit

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

M535i 1986 E28 Tiit

Postitus Postitas tiit » 10 Okt 2017 12:40

Tere
Teen ka teema siin oma e28 peamiselt endale päeviku eesmärgina. Ma ei tea, kas ma siia kvalifitseerungi, sest asukoht pole eestis vaid Austraalias.
Väike lühi kokkuvõte mu olukorrast. Vanad bmw alati meeldinud e28 kõige rohkem. Mul on olnud mõned e28 varemgi aga midagi korralikku pole omanud. Umbes aasta tagasi hakkasin hoolikalt ringi vaatama, et äkki leian endale ühe korralikuma. Probleem on Austraalias see, et M5 siia kunagi ei toodud, pakuti 520i, 525e, 528i, ja 535i.535i mudelid on kõik automaat kasti ja katalüsaatoriga, varasemad 528i manuaali leiab, aga tahaks ju 535i. M535i toodi siia natuke üle 200 isendi. Inglismaalt imporditi M535i kah päris usinalt, aga need kipuvad roostes olema. Väikeste mootorite ja kehvemas olukorras isendid palju ei maksa, aga korralikumate hinnad on suht kõrged.
Nagu jueelnevalt mainisn, aasta aega otsimist ja eelarvet tunduvalt paisutades tõin ühe vana bemmi koju. Käisin Melbourne auto järel (800km kodust). Auto oli suht ok olukorras, aga ilmselgelt polnud auto "õige" omaniku juures. Omanikule meeldis selle auto välimus, meeldis sellega paarutada, aga korralikult hooldada ei tahtnud/oskanud. Kuigi kõhklesin, otsustasin auto ära osta.
Tagasi sõidul avastasin, et pikalt 110kmh sõita ei saa. Mootor hakkab puterdama ja siis sureb välja. Sõitsin koju 100kmh ja polnud probleemi. Ilmselt kütuse pump sureb, filter umbes või midagi sellist.
Plussid:
Rooste minimaalne. Tüüpilised e28 rooste kohad.
Armatuur on pragudeta (Austraalias väga haruldane)
95% originaal. Isegi originaal raadio
ilma katuse luugita
close ratio dog leg transmission
kaasa tulid 16" kärg veljed (minu preference)
Istmed kulunud aga nahk on veel ühes tükis

Halb:
Raadio ei tööta
parem poolsed uksed on välja vahetatud millegi pärast. uksed vajavad reguleerimist.
armatuuri on laiali kisutud millegi pärast. paljud kruvid puudu ja jupid ripendavad.
käigu kangi puksid on täiesti läbi.
palju muud nipet näpet.

PiltIMG_9084 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_9111 by Tiit Saul, on Flickr

Tegin albumi, kus kõik vigased kohad on näha. https://www.flickr.com/photos/tiitsaul/ ... 7102662030
Viimati muutis tiit, 30 Dets 2018 12:52, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: m535i 86

Postitus Postitas tiit » 13 Mär 2018 06:34

Mitu kuud juba mödas aga temat polegi uuendanud. No üldse ei meeldi mul kompuutri ees tihti istuda. Kulutasin just 10 minutit, et klavituuri eesti keelseks lülitada ja kohvi juba otsas.
Midagi hämmastavat pole ma autoga teinud aga natuke olen ikka nokitsenud.
*Klassikuna registreeritud.
*kuuri all korraldasin asju ringi, et masin sisse mahuks
*"sport" summuti viskasin alt minema ja originaal läks alla
*kuldsed veljed müüdud
*kütuse pumbad olid suremas ja nende vahetus pani mootori enam vähem normaalselt tööle
*õlivahetus ja klapi reguleerimine ka tehtud
*AFR tegin lahti ja painutasin kontakte natuke. Ei parendanud mootori tööd tuntavalt
*uute juppide kollektsioon kasvab, aga aega pole veel midagi külge kruvida
*pagasniku tihend vahetud ja pagasi ruum seest värvitud
*autot pesin natuke
*peegli regulator kesklukk tagasi töökorda viidud
*paar korda olen paarutamas käinud, aga sõidu elamus on suht kesine. Summuti pole päris "tihe", käigu kangil on suur vaba loks, rool kisub paremale, mootor jätab tühikäigul vahele jne


PiltIMG_0249 by Tiit Saul, on Flickr

pagasi luugi tihendi vahetus läks käest ära. Terve pagasnik nüüd üle värvitud.
PiltIMG_2054 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_0241 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_0235 by Tiit Saul, on Flickr

Eelmine omanik punus juhi ukse sisse mõnusa haraka pesa. Oli tükk tegemist, et ukse see kõik tagasi oma kohta saada
PiltIMG_2173 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2174 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2175 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2177 by Tiit Saul, on Flickr

Pakk Ameerikast E28 kraami täis.
PiltIMG_2081 by Tiit Saul, on Flickr

Väga kahtlane juhtme majandus. Kuidas need juhtmed originaalis peaks tuppa tulema?
PiltIMG_1958 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: m535i 86

Postitus Postitas tiit » 18 Apr 2018 13:33

Käigu hoovastik sai üle käidud ja kõik jupid uute vastu vahetatud. Kuna keegi on miveikus hoovastiku kokku panekul valesid juppe kasutanud, nüüd enam ta lahti ei tahtnud tulla. Olin juba valmis käigukasti välja tõstma, aga siis ikkagi suutsin hoovastiku lahti urgitseda. Kokku panek läks oluliselt libedamalt kui lahti harutamine.
Z3 käigukang ja uued puksid lühendasid kangi käiku umbes 3 korda. Kasti õli vahetus muutis käigu vahetust natuke veel sujuvamaks, aga perfektne ikkagi ei ole. Teine käik läheb raskelt sisse. Tuleb mingi aeg käigu kast spetsialisti juurde saata.
PiltIMG_2355 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2356 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2354 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2604 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2615 by Tiit Saul, on Flickr

Kohaliku BMW klubi spordi päeval sai ka ära käidud. Tiirutasime mööda ringrada ja lasime märja platsi peal kummi ringi. Päris huvitav oli. Midagi ära ei lagunenud. Arrenguruumi on nii autol kui juhil.
Tegin video kah kui huvi pakub. https://www.youtube.com/watch?v=LisUnJfMjeg

Ja paar pilti ka päevast.
PiltIMG_0305 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_0312 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
omega
Postitusi: 857
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Re: m535i 86

Postitus Postitas omega » 18 Apr 2018 14:02

Kui Eestisse tagasi, siis sebi auto ka siia, on asjal rohkem jumet :D
E34 & E32

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1626
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: m535i 86

Postitus Postitas Cardo » 18 Apr 2018 18:21

Väga ilus mänguasi !
e28

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: m535i 86

Postitus Postitas tiit » 21 Apr 2018 01:31

Cardo kirjutas:Väga ilus mänguasi !
Mänguasi on jah. M535i plastik stange näeb hea välja, aga ma ei ole veendunud, et nad kotrralikust kroom stangest parem välja näeb.

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: m535i 86

Postitus Postitas tiit » 28 Mai 2018 14:07

Üks õhtu tuli tuhin peale ja hakkasin armatuuri lahti harutama. Kohe alguses häirisd mind need puuduvad kruvid keskkonsoolis ja mittetöötav raadio. Enamus need Becker Mexico 785 makid on kas prügikasti visatud, või ei tööta enam ja ma olin veendunud, et minugi makk vajab suuremat remonti. Aga piisas ainult kaitsme vahetusest ja hakkaski laulma. Polnud koodi vaja ega midagi. Mul endal ju ühtegi kassetti enam ei ole, aga õnneks leidsin kinda laekast eelmise omaniku kassetti ja surusin selle makki. Kassetti mängib ka normaalselt. Muusika stiili järgi otsustades on need suitsu koni augud juhi jalamatil kanepist.
Siiski see isend vajab natuke remonti. Vasak kanal teeb imelikku häält aegajalt ja tagumised kõlarid on kah vaja välja vahetada.

PiltIMG_2904 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2938 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_0543 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
heigo
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Nov 2010 20:18
Asukoht: Perth AU

Re: M535i 86

Postitus Postitas heigo » 29 Mai 2018 06:00

Kivi on odavam tõmmata kui tubakat :D
Eks ta sellepärast olegi
+61438856151

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1626
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: M535i 86

Postitus Postitas Cardo » 26 Juun 2018 22:28

Ega need tagumised kui ka esimesed kõlarid suurt midagi mängi nagunii, olen proovinud ise uusi kui vanu ja originaali säilitamiseks tuleb nautida ajastukohast heli. Kaasaegsemad helitekitajad eeldaksid teatud lõikumist ja see vist ei vääri ettevõtmist.
e28

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 28 Juun 2018 01:13

Relakaga kõlari auke kindlasti ratsima ei hakka. Ausalt öelda ma raadiot autos ei kuula. Tavaliselt on kõrvaklapid peas ja streamin midagi telefonist. Ja BMW sõidan heal juhul paar tuhat Km ainult ja raadiot polekski vajab. Endal lihtsalt hea tunne, et originaal jubinad on küljes.

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 21 Aug 2018 14:05

Üks väiksem laste iste tuli juurde muretseda ja pole viimase ajal olnud aega ei sõita ega putidada.
PiltIMG_3828 by Tiit Saul, on Flickr

Kui aega putitada ei ole, siis vähemalt üritan uusi juppe varuda.

PiltIMG_3846 by Tiit Saul, on Flickr

Piduri voolikud ja kõik tihendid on olemas, ootavad oma aega. Enamus jahutus süsteemi jubinad ootavad oma aega. E31 alumised õõtsad, moosehead ülemised õõtsa puksid ja originaal vedrud on olemas. Kui juba tegema hakata, siis tuleks vedrustus ja pidurid samal ajal korraga ära teha. Aga praegu ei taha autot juppideks kiskuda, muidu seisab kuuri all laiali mitu kuud.

Ühel kohalikul E28 kerelt lõikasin mõned kere tükid endale. Päris uskumatult heas seisukorras oli see doonor kere. väga õrn rooste oli esi klaasi nurgas varuratta kohas . Ülejäänud tüüpilised E28 rooste probleemid puudusid. Päris kahju oli korralikku kere lõikuda.

PiltIMG_3728 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 04 Sept 2018 22:20

Auto sai uued kummid alla. Vanad rehvid olid ikka päris ära lagunenud. Siis oligi hea põhjus üle pika aja selle valgega proovi sõitu teha ja sõitsin tööle järgmine päev. Sõidab küll.

Ma ei mäleta millal ma viimati E28 tänaval liiklemas nägin. Aga huvitaval kombel see päev, kui mina enda E28 tööle sõitsin, ootas üks E28 parklas. Omanik tundus suht hämmingus ja vehkis kätega. Päris huvitav juhus.
PiltIMG_4008 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4013 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4022 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 07 Okt 2018 13:47

Viisin oma masina Saksa auto näitusele. Mu auto pole päris näituse kõlblik, aga vähemalt oli põhjust masin kuuri alt välja ajada.

PiltIMG_2764 by Tiit Saul, on Flickr


Näituse tase oli täitsa korralik. Igasugu huvitavaid klassikuid oli näitusel.
PiltIMG_2777 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2753 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4102 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2759 by

Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_2806 by

Tiit Saul,onFlickrhttps://farm2.staticflickr.com/1874/44136618734_d1eed75913_c.jpg[/img]

IMG_2760 by Tiit Saul, on Flickr


Kange tahtmine on tulevikus rohkem ringrada külastada, aga E28 ei raatsi lõhkuma minna.
Kodu lähedal tuli üks E36 328i müüki, hind oli õige ja ostsin silma pilgutamata ära. Igast otsast natuke narmedab ja nokitsemist vajab, ehk siis ideaalne ringrajal marutamiseks.

PiltIMG_4029 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4031 by Tiit Saul, on Flickr

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 23 Dets 2018 12:35

Natuke olen auto kallal tegutseda saanud. Veetsin paar nädalat iga õhtu paar tundi kuuri all. See madal vedrustus käis mul vastu karva ja vahetasin originaal vedrude peale. Vedrud tulid auto ostuga kaasa, aga ma siiamaani pelgasin nende vahetust siiamaani, mitte et see raske töö on, aga selle pärast, et kui juba laiali harutamiseks läheb, siis mul kipub projekt käest ära minema.
Mis tehtud sai.
*originaal vedrud
*moosehead ülemised hoova puksid
*alumine E31 850i hoob
*piduri voolikud ja puksid
*stabika kondid
*veel nipet/näpet

Oleks rohkem tahtnud ära teha, aga silla jupid mis tellisin ei jõudnud õigeks ajaks kohale. Mingi aeg hiljem võtan sillad uuesti lahti ja vahetan põhimõtteliselt kõik jupid mis saada on.
url=https://flic.kr/p/2c8GHPb]Pilt[/url]IMG_4499 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4494 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4507 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4510 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4592 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4648 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4659 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4660 by Tiit Saul, on Flickr

PiltIMG_4755 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_4762 by Tiit Saul, on FlickrPiltIMG_4895 by Tiit Saul, on Flickr

Esisillas nüüd enam kummi pukse ei ole. Kartus, et esisild muutub liika jäigaks, osutus alusetuks. Päris kindlasti juhitavus paranes, aga kuna mitmeid juppe sai välja vahetatud samal ajal ei oska öelda milline komponent kõige suurema muutuse tekitas.

TUUR
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: M535i 86

Postitus Postitas TUUR » 23 Dets 2018 13:03

Väga kena ja korralik auto. Tore, et ka õiges suunas arendad veermikut.
Käigukastil tasub ka siis kindlasti teise käigu sünkronisaator lasta ära remontida, sest tegu ikkagi dog-leg kastiga. Üsna tüütu on linnaski teist käiku ragistada, mis siis veel rajal.
Muidu, kas auto jääb igavesti Austaaliasse? Pole muidugi ilus küsida, aga lihtsalt huvitab. (Laste istmed vihjavad, et jääb sinna.)

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 86

Postitus Postitas tiit » 30 Dets 2018 12:49

TUUR kirjutas:Väga kena ja korralik auto. Tore, et ka õiges suunas arendad veermikut.
Käigukastil tasub ka siis kindlasti teise käigu sünkronisaator lasta ära remontida, sest tegu ikkagi dog-leg kastiga. Üsna tüütu on linnaski teist käiku ragistada, mis siis veel rajal.
Muidu, kas auto jääb igavesti Austaaliasse? Pole muidugi ilus küsida, aga lihtsalt huvitab. (Laste istmed vihjavad, et jääb sinna.)
Aitäh. Käigu kasti hooldus on prioriteedi listi tipus. Natuke ikka põen seda. Läheb tõenäoliselt kalliks ja kui juba kast on maas siis tuleb mootor ka maha jne.
Auto jääb Austraaliasse jah. Ei ole seda mõtet eestisse roostetama tuua. :)

Rain01
Postitusi: 278
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitus Postitas Rain01 » 30 Dets 2018 13:03

Mille poolest E31 hoob parem on?
M535i

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitus Postitas tiit » 30 Dets 2018 13:22

Käisin masinaga ringrajal paarutamas. Tegelikult tegin ainult paar tiiru oma valgega ja enamus päeva sõitsin E36ga.
E36 pidas enamvähem hästi ennast üleval. Natuke on ikka vaja kõpitseda enne järgmist raja päeava.
E28 see-eest oli suht kohmetu raja peal. Käigud ei taha sisse minna, pidurid väga eba kindlad ja kerre kallutas kurvides hirmsasti. E28 ainukesed eelised E36 ees olid pea ruum ja paremad rehvid.
Ega ma temast ringraja kuningannat ei lootnudki ja modifitseerima ma teda ei hakka. Hea oli lihtsalt huvi pärast piiri peal sõita ja näha kuidas käitub. Teada sain. Ei ole hea :)

PiltIMG_2740 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2552 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2826 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2717 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2843 by Tiit Saul, on Flickr
PiltIMG_2477 by



Lisan ühe video klipi kah kui piltidest ei piisa https://www.youtube.com/watch?v=y57mt_VQU_k

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitus Postitas tiit » 30 Dets 2018 13:28

Rain01 kirjutas:Mille poolest E31 hoob parem on?
Kergem ja kuulu juttudele tuginedes on ka natuke tugevam. Kummi puksi asemel on seal laager.
Kaalu vahe on nii väike, et seda rooli tagant tunda ei ole, aga alumiinium näeb parem välja ja see on oluline, sest ma näen autot kõhu alt tihedamini kui ma sellega sõidan. :)

Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitus Postitas rean » 31 Dets 2018 00:51

Talvel sõites roostetab .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a

Vasta