Juba mitu kuud tagasi remontisin “sinist” ja tegin lühi filmi. Video monteerimine oli suurem töö kui auto kallal tehtu
https://youtu.be/ADWDEOvKEmg
M535i 1986 E28 Tiit
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Päris huvitav oli sildade tööd jälgida sõidu ajal lives. Kas lamavast politseinikust üle sõites said sedasi ratta maast lahti?
Need tagasilla suured puksid ja tegelikult õõtsa omad ka ma ise soovitaks mingi PU lahenduse panna. Erinevate tootjate pakkumisi peaks täna piisavalt olema ja tegelikult pikas perspektiivis tuleb odavam ka (kui oma töö ka sisse arvestada) ja masina käitumine on pärast ikka väga mõnus konkreetne.
Need tagasilla suured puksid ja tegelikult õõtsa omad ka ma ise soovitaks mingi PU lahenduse panna. Erinevate tootjate pakkumisi peaks täna piisavalt olema ja tegelikult pikas perspektiivis tuleb odavam ka (kui oma töö ka sisse arvestada) ja masina käitumine on pärast ikka väga mõnus konkreetne.
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Rattad saab maast lahti siht lihtsasti. Piisavalt hoogu vaja.
Suured tagasilla puksid valisin tavalised kummi puksid kuna olid koha peal olemas ja teaduslikust huvist. Tuleb välja, et tavaline kummi puks on liiga pehme minu jaoks. Ilmselt vahetan need poly vastu välja mingi aeg.
Hetkel on kõige suurem probleem rehv. Vanad, libedad ja liiga suured balloonid.
Suured tagasilla puksid valisin tavalised kummi puksid kuna olid koha peal olemas ja teaduslikust huvist. Tuleb välja, et tavaline kummi puks on liiga pehme minu jaoks. Ilmselt vahetan need poly vastu välja mingi aeg.
Hetkel on kõige suurem probleem rehv. Vanad, libedad ja liiga suured balloonid.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Skoorisin ühe M30 mootori ja mõned E23 jubinad juurde. Mul seda otseselt vaja ei ole, aga need asjad muutuvad järjest vanemaks ja haruldasemaks. See mootor on rohkem kui 40 aastat vana
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
See mootor on oli aastaid kuskil väljas vedelenud ja eeldasin kõige hullemat. Eraldasin küünlad ja vett ei olnudki silindris. Keerasin mootorit käega ringi ilma probleemideta. Panin hooratta ja starteri külg, pööristasin mootorit kuni tekkis õli surve. Mõõtsin kompressioonid, ning tulin jareldusele, et tegu on täitsa korras mootoriga.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga mida ma selle mootoriga teen? Kuigi mootor pärineb 733i pealt ja mootori plokil on kirjas 3,3 olen üsna kindel, et tegu on 3,2 versiooniga. 3,3 on väga haruldane ja sellel on 88mm vänt. M30b32/34/35 on 86mm vänt. Mul vedeleb kuuri all M90 millel on suured silindrid(93,4mm) aga 84mm vänt (3453cc) Kui sellest 3,2 muud asja ei saa, siis vähemalt saan sealt vända M90 stroker jaoks(lähedale 3,6l).
Topelt kett. Ei tea kas on kasulik mingis olukorras?
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Mulle meeldib see vana L-jet sisselaske kollektor. Kas keegi teab, kas M30B32 kollektor on täpselt sama mis M90 versioon, või on seal mingid erinevused.
M30 süüte jagaja võib ka vajalikuks osutuda kui kunagi otsustan karburaatoriga M30 ehitada. Ideid ja tahtmist on rohkem kui päevi elu lõpuni.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
E23 katuseluugi harutasin lahti. Raibe lekib ja vajab tegemist. Igasugune kogemus katuseluukidega puudub, aga lõpuks suutsin selle asja lahti harutada. õnneks auto katusel rooste puudub.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga luugi raam on täiesti ära mädanenud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kummi tihend oli ribadeks ja plekist raam läheb maha kandmisele.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kiire otsingu tulemused näitasid, et see kummi tihend on veel saadaval, aga ilma raamita ei ole sellest mul kasu. Küsimus, kas kõik 80ndate bmw kasutasid sama katuse luuki? Kas klaasist luugi raam on sama mis plekist luugi raam? Kuidas ma selle asja nüüd lahendama peaks? Oleks vist pidanud selle luugi lihtsalt silikooniga kinni mätsima ja tulevikus asja ära lahendama.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
See mootor on oli aastaid kuskil väljas vedelenud ja eeldasin kõige hullemat. Eraldasin küünlad ja vett ei olnudki silindris. Keerasin mootorit käega ringi ilma probleemideta. Panin hooratta ja starteri külg, pööristasin mootorit kuni tekkis õli surve. Mõõtsin kompressioonid, ning tulin jareldusele, et tegu on täitsa korras mootoriga.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga mida ma selle mootoriga teen? Kuigi mootor pärineb 733i pealt ja mootori plokil on kirjas 3,3 olen üsna kindel, et tegu on 3,2 versiooniga. 3,3 on väga haruldane ja sellel on 88mm vänt. M30b32/34/35 on 86mm vänt. Mul vedeleb kuuri all M90 millel on suured silindrid(93,4mm) aga 84mm vänt (3453cc) Kui sellest 3,2 muud asja ei saa, siis vähemalt saan sealt vända M90 stroker jaoks(lähedale 3,6l).
Topelt kett. Ei tea kas on kasulik mingis olukorras?
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Mulle meeldib see vana L-jet sisselaske kollektor. Kas keegi teab, kas M30B32 kollektor on täpselt sama mis M90 versioon, või on seal mingid erinevused.
M30 süüte jagaja võib ka vajalikuks osutuda kui kunagi otsustan karburaatoriga M30 ehitada. Ideid ja tahtmist on rohkem kui päevi elu lõpuni.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
E23 katuseluugi harutasin lahti. Raibe lekib ja vajab tegemist. Igasugune kogemus katuseluukidega puudub, aga lõpuks suutsin selle asja lahti harutada. õnneks auto katusel rooste puudub.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga luugi raam on täiesti ära mädanenud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kummi tihend oli ribadeks ja plekist raam läheb maha kandmisele.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kiire otsingu tulemused näitasid, et see kummi tihend on veel saadaval, aga ilma raamita ei ole sellest mul kasu. Küsimus, kas kõik 80ndate bmw kasutasid sama katuse luuki? Kas klaasist luugi raam on sama mis plekist luugi raam? Kuidas ma selle asja nüüd lahendama peaks? Oleks vist pidanud selle luugi lihtsalt silikooniga kinni mätsima ja tulevikus asja ära lahendama.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kõigil sama luuk ei ole.
E24 kasutab kindlaati teist mõõtu. E12/28 ja 23 on samad. Kui väga ei eksis siis peaks olema sama ajastu Opelil samas mõõdus klaasist luuk lihtsamini leitav kui bmw oma.
E24 kasutab kindlaati teist mõõtu. E12/28 ja 23 on samad. Kui väga ei eksis siis peaks olema sama ajastu Opelil samas mõõdus klaasist luuk lihtsamini leitav kui bmw oma.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kui ikka 3.3 on kirjas, siis ta 3.3 on ka. Topelt ketiga mu meelest 3.2 ei tulnud.
Katuseluuk on ka Saab 9000 -l sama. Opeli/GM mudelit ei teagi, aga tahaks teada.
Katuseluuk on ka Saab 9000 -l sama. Opeli/GM mudelit ei teagi, aga tahaks teada.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
pea aegu paar aastat viimasest postitusest. Midagi drastilist ei ole suutnud selle ajaga saavutada.
Nüüd tekkis paar vaba päeva ja tuli tuhin peale. See varuosa E23 on vedelenud kuuri taga paar aastat ja on aeg see ära hävitada. Minu arust on ta ilus ornament, aga naine nii ei arva.
PXL_20240514_061015133 by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240514_061428119 by Tiit Saul, on Flickr
Liigutasin masina tuppa.
PXL_20240514_064034413 by Tiit Saul, on Flickr
Mootori koos kasti ja esi sillaga lasin maha.
PXL_20240514_100319491.MP by Tiit Saul, on Flickr
Siis tõstsin kere üles ja lohistasin mootori välja.
PXL_20240514_102910628 by Tiit Saul, on Flickr
Mina ei olnud ainuke, kel kahju "korralikku" autot lõhkuda.
PXL_20240518_062918508 by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240518_084556260.MP by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240518_090234769 by Tiit Saul, on Flickr
Esiotsa jätan mälestuseks, ülejäänud läheb vana rauaks.
PXL_20240518_093417824 by Tiit Saul, on Flickr
Üks põhjus miks ma varem seda E23 ära ei lammutanud, kuna ma plaanin enamus juppe alles jätta. Kõik jupid vajavad sorteermist ja vaja kohta kus hoida. vajaliku jupi leidmine auto küljest on lihtsam kui kuskilt kasti seest riiuli peal.
Nüüd tekkis paar vaba päeva ja tuli tuhin peale. See varuosa E23 on vedelenud kuuri taga paar aastat ja on aeg see ära hävitada. Minu arust on ta ilus ornament, aga naine nii ei arva.
PXL_20240514_061015133 by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240514_061428119 by Tiit Saul, on Flickr
Liigutasin masina tuppa.
PXL_20240514_064034413 by Tiit Saul, on Flickr
Mootori koos kasti ja esi sillaga lasin maha.
PXL_20240514_100319491.MP by Tiit Saul, on Flickr
Siis tõstsin kere üles ja lohistasin mootori välja.
PXL_20240514_102910628 by Tiit Saul, on Flickr
Mina ei olnud ainuke, kel kahju "korralikku" autot lõhkuda.
PXL_20240518_062918508 by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240518_084556260.MP by Tiit Saul, on Flickr
PXL_20240518_090234769 by Tiit Saul, on Flickr
Esiotsa jätan mälestuseks, ülejäänud läheb vana rauaks.
PXL_20240518_093417824 by Tiit Saul, on Flickr
Üks põhjus miks ma varem seda E23 ära ei lammutanud, kuna ma plaanin enamus juppe alles jätta. Kõik jupid vajavad sorteermist ja vaja kohta kus hoida. vajaliku jupi leidmine auto küljest on lihtsam kui kuskilt kasti seest riiuli peal.