M535i 1986 E28 Tiit
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Valgega olen see aasta vähemalt kümme korda sõitnud. Iga kord umbes 20 meetri kaugusele, et saaks mingi muu auto kallal kuuri all nokitseda. Kahjuks M535i konditsioneer ei tööta, mis võtab igasuguse isu sellega suvel sõita. Lisaks "sport" summuti lärmab ja käigukast jupsib.
Aga korra õnnestus siiski käed mustaks teha. Huvi pärast ostsin uuema generatsiooni pihustid. Originaalidel on kehva "spray pattern" ja tiksuvad valjult nagu reguleerimata klapid. Uuemad pihustid on pärit mingi Fordi pealt, voolavad gramm rohkem kütust ja töötavad vaiksemalt.
IMG_5446 by Tiit Saul, on
IMG_5442 by Tiit Saul, on Flickr
Kuigi toote kood oli kõigil pihustitel sama, oli ühel ikkagi väike visuaalne erinevus. Kiiruga ehitasin rakise, et silmaga näha pihusti tööd.
Esimese testi tegin originaal pihustitega. Pihustid voolasid kuni 50% erinevusega Tea kas on auk kolvis?
IMG_5448 by Tiit Saul, on Flickr
Egas midagi. Uus test uute pihustitega. Üllatusena ei ole needki võrdsed.
IMG_5450 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_5451 by Tiit Saul, on Flickr
Siis taipasin, et aku pinge on madal ja värske akuga voolasid uued pihustid võrdselt. Testisin paar korda nii 100% avatult kui ka lülitiga klõbistades.
IMG_5452 by Tiit Saul, on Flickr
Võimalik, et esimesed testid olid ebavõrdsed madala toite pinge tõttu, aga ma ei viitsinud vanu pihusteid uuesti testima hakata, et selles veenduda. Igal juhul lõpp kokku võttes uued pihstid voolavad võrdselt ja "spray pattern" on palju parem kui originaal pihustitel.
Kuna uued pihustid on natuke lühemad, viilisin kütuse lati augud ovaalseks, et kõik õiges kohas istuks.
IMG_5469 by Tiit Saul, on Flickr
Pihusti augud sisse laske kollektoris olid kole kakased, mis sai puhastatud sellise asjaga.
IMG_5471 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_5470 by Tiit Saul, on Flickr
Samuti vahetasin kütuse voolikud uute vastu. Uued voolikud ootasid sahtlis juba aasta aega, aga alles nüüd sain jaole.
IMG_5473 by Tiit Saul, on Flickr Huvitav tähele panek on see, et vanad pihustid on kaetud seest mingi rooste taolise ollusega. Samas kummi tihendid olid väga pehmed.
IMG_5524 by Tiit Saul, on Flickr
Paar nädalat tagasi ma seda tegin, aga testi sõitu ma pole veel teinud. Käima ta läks ja tühi käigul käib mootor paremini kui varem, ning oluliselt vaiksemalt tiksuvad.
Aga korra õnnestus siiski käed mustaks teha. Huvi pärast ostsin uuema generatsiooni pihustid. Originaalidel on kehva "spray pattern" ja tiksuvad valjult nagu reguleerimata klapid. Uuemad pihustid on pärit mingi Fordi pealt, voolavad gramm rohkem kütust ja töötavad vaiksemalt.
IMG_5446 by Tiit Saul, on
IMG_5442 by Tiit Saul, on Flickr
Kuigi toote kood oli kõigil pihustitel sama, oli ühel ikkagi väike visuaalne erinevus. Kiiruga ehitasin rakise, et silmaga näha pihusti tööd.
Esimese testi tegin originaal pihustitega. Pihustid voolasid kuni 50% erinevusega Tea kas on auk kolvis?
IMG_5448 by Tiit Saul, on Flickr
Egas midagi. Uus test uute pihustitega. Üllatusena ei ole needki võrdsed.
IMG_5450 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_5451 by Tiit Saul, on Flickr
Siis taipasin, et aku pinge on madal ja värske akuga voolasid uued pihustid võrdselt. Testisin paar korda nii 100% avatult kui ka lülitiga klõbistades.
IMG_5452 by Tiit Saul, on Flickr
Võimalik, et esimesed testid olid ebavõrdsed madala toite pinge tõttu, aga ma ei viitsinud vanu pihusteid uuesti testima hakata, et selles veenduda. Igal juhul lõpp kokku võttes uued pihstid voolavad võrdselt ja "spray pattern" on palju parem kui originaal pihustitel.
Kuna uued pihustid on natuke lühemad, viilisin kütuse lati augud ovaalseks, et kõik õiges kohas istuks.
IMG_5469 by Tiit Saul, on Flickr
Pihusti augud sisse laske kollektoris olid kole kakased, mis sai puhastatud sellise asjaga.
IMG_5471 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_5470 by Tiit Saul, on Flickr
Samuti vahetasin kütuse voolikud uute vastu. Uued voolikud ootasid sahtlis juba aasta aega, aga alles nüüd sain jaole.
IMG_5473 by Tiit Saul, on Flickr Huvitav tähele panek on see, et vanad pihustid on kaetud seest mingi rooste taolise ollusega. Samas kummi tihendid olid väga pehmed.
IMG_5524 by Tiit Saul, on Flickr
Paar nädalat tagasi ma seda tegin, aga testi sõitu ma pole veel teinud. Käima ta läks ja tühi käigul käib mootor paremini kui varem, ning oluliselt vaiksemalt tiksuvad.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Veider et tühja akuga erinevad tulemused said, kas testpingi kaabeldus ja ühendused on iga pihusti jaoks ühepikkune ja klemmid samasugused?
Oskad nende uute pihustite täpsemat päritolu või mingit tootekoodi anda?
Oskad nende uute pihustite täpsemat päritolu või mingit tootekoodi anda?
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Endal sama mure, mootor ise vaikne ja ilma üleliigse hääleta, aga pihustid tiksuvad nagu oleks klapivahed paigast ära. Vanast ajast mäletan, et kadunud Truumu soovitas pihustistendis white spirdiga tööle panna et ködi sisemusest maha pesta. Mis vahekorras või naturaalselt, seda ei mäleta.
e28
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Eks saab neid puhastada kindlasti, aga väga mõtet vist ei ole. Uuemad pihustid on igate pidi paremad. (väja arvatud hind)Cardo kirjutas: ↑19 Mär 2019 17:47 Endal sama mure, mootor ise vaikne ja ilma üleliigse hääleta, aga pihustid tiksuvad nagu oleks klapivahed paigast ära. Vanast ajast mäletan, et kadunud Truumu soovitas pihustistendis white spirdiga tööle panna et ködi sisemusest maha pesta. Mis vahekorras või naturaalselt, seda ei mäleta.
Neil vanadel autodel ei saagi pihusteid päris vaikseks, kuna kõik 6 pihustit löövad korraga. Hilisemad mudelid töötavad kolme pihustiga korda mööda.
Ma kunagi ühel teisel E28 vahetasin pihusti kummi tihendid ja need väikesed kütuse filtrid ära. Puhastama ei hakanud, kuna kõik pihustid voolasid võrdselt ja töötasid täitsa normaalselt.
by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Juhtmed olid sama pikad jah.Võibolla madala pinge tõttu kolb või mis iganes seal sees liigub, päris lahti ei paasenud. Aga see on minu puhas teooria. Teine variant on, et pihusti filtrid on sodi täis ja voolavadki väga erinevalt.
Uued pihustid ostsin E28 fanaatiku käest, keda ma usaldan. Ma ei viitsinud isegi üle kontrollida mida ta mulle müüs.
MyE28.com leiab vastuse. Seal on sellest palju juttu olnud. Otsi "Ford injectors" või midagi sellist.
IMG_5447 by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mis ma ikka otsin, su viimase pildi peal Boschi koodi näol vastus kenasti olemas
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Natuke on aega mööda läinud, aga M535i pole tähelepanu saanud. Just taipasin, et üle aasta aega pole sõitnud selle autoga. Mis seal salata väga ei nautinud viimaseid sõite temaga ja motivatsioon sai põntsu. Korra käis isegi peast läbi mõte ta maha müüa, et mis ta ikka niisama vedeleb. Aga ma olen kindel, et tulevikus ma kahetseks kui maha müün ja matsin müügi mõtted ruttu maha. Teine põhjus miks ei ole midagi tehtud, no ei ole aega ju. Töö, lapsed, elu jne.
Aga päris niisama pole ma passinud. Kahjuks on mul terve hunnik romusid õue peal mis vajavad tuunimist. Ja sõbral on kah mõned BMW tekkinud, mille kallal tegeleda.
Näiteks minu e36 on saanud päris suure ümber ehituse.
795E6E6F-369F-413D-8B0B-9F013FA2F4E6 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_6935 by Tiit Saul, on Flickr
Ja sõbra e36 sai natuke tähelepanu.
IMG_7624 by Tiit Saul, on Flickr
Ja palju-palju muudki. Aga las need moodsad E36 jäägu. Mul on üks projekt veel, mis on klassiku foorumile natuke kohasem.
Neli aastat tagasi, enne kui mul M535i olemas oli, jalutasin koera ja märkasin seda.
IMG_6310 by Tiit Saul, on Flickr
Läksin ukse taha lõhkuma ja suutsingi selle endale kaubelda $300 eest. Suht standard 535i mis oli noorte poiste käes natuke räsida saanud. Tol ajal oli mul aega vähemgi kui praegu ja suurt projekti ma ette võtta ei saanud. Plaan oli ta lihtsalt paremaid aegu ootama jätta.
Kohe avastasin, et salongis on päris palju vett.
IMG_9411 by Tiit Saul, on Flickr
Roostetama ma teda jätta ei taha ja kiskusin salongi välja, likvideerisin vead ja panin kokku tagasi paremaid aegu ootama.
IMG_7215 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_7578 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_7634 by Tiit Saul, on Flickr
Ja nii ta mul seisis seal veel paar aastat.
IMG_9404 by Tiit Saul, on Flickr
Eelmine nädal rookisin ta välja.
IMG_8414 by Tiit Saul, on Flickr
kasisin natuke puhtamaks.
IMG_8416 by Tiit Saul, on Flickr
Inspekteerisin, et mis vaja teha, et ülevaatuselt läbi saada.
IMG_8443 by Tiit Saul, on Flickr
Parandasin katkised asjad. Ei olnudki midagi hullu. Osad tuled ei töötanud, rehvid vahetasin jne.
IMG_8446 by Tiit Saul, on Flickr
Diffri laagrid undasid. Kuna mu M535 millegi pärast on lahtine differ siis laenasin selle. Sinise alt pärit LSD remondin ära ja läheb M535 alla.
IMG_8449 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_8451 by Tiit Saul, on Flickr
Ja saigi ülevaatus tehtud ja registreeritud. Ta ei ole kaugeltki perfektne. Aga sõita saab ja päris lahe on vahelduseks automaadiga sõita. Ja selline vana ja räämas klassik sobib iga päeva sõidukiks väga hästi. Eks näis mis tulevik toob. Võimalik, et paari kuu pärast on mul teine arvamus igapäeva liikurist.
IMG_5107 by Tiit Saul, on Flickr
Aga päris niisama pole ma passinud. Kahjuks on mul terve hunnik romusid õue peal mis vajavad tuunimist. Ja sõbral on kah mõned BMW tekkinud, mille kallal tegeleda.
Näiteks minu e36 on saanud päris suure ümber ehituse.
795E6E6F-369F-413D-8B0B-9F013FA2F4E6 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_6935 by Tiit Saul, on Flickr
Ja sõbra e36 sai natuke tähelepanu.
IMG_7624 by Tiit Saul, on Flickr
Ja palju-palju muudki. Aga las need moodsad E36 jäägu. Mul on üks projekt veel, mis on klassiku foorumile natuke kohasem.
Neli aastat tagasi, enne kui mul M535i olemas oli, jalutasin koera ja märkasin seda.
IMG_6310 by Tiit Saul, on Flickr
Läksin ukse taha lõhkuma ja suutsingi selle endale kaubelda $300 eest. Suht standard 535i mis oli noorte poiste käes natuke räsida saanud. Tol ajal oli mul aega vähemgi kui praegu ja suurt projekti ma ette võtta ei saanud. Plaan oli ta lihtsalt paremaid aegu ootama jätta.
Kohe avastasin, et salongis on päris palju vett.
IMG_9411 by Tiit Saul, on Flickr
Roostetama ma teda jätta ei taha ja kiskusin salongi välja, likvideerisin vead ja panin kokku tagasi paremaid aegu ootama.
IMG_7215 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_7578 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_7634 by Tiit Saul, on Flickr
Ja nii ta mul seisis seal veel paar aastat.
IMG_9404 by Tiit Saul, on Flickr
Eelmine nädal rookisin ta välja.
IMG_8414 by Tiit Saul, on Flickr
kasisin natuke puhtamaks.
IMG_8416 by Tiit Saul, on Flickr
Inspekteerisin, et mis vaja teha, et ülevaatuselt läbi saada.
IMG_8443 by Tiit Saul, on Flickr
Parandasin katkised asjad. Ei olnudki midagi hullu. Osad tuled ei töötanud, rehvid vahetasin jne.
IMG_8446 by Tiit Saul, on Flickr
Diffri laagrid undasid. Kuna mu M535 millegi pärast on lahtine differ siis laenasin selle. Sinise alt pärit LSD remondin ära ja läheb M535 alla.
IMG_8449 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_8451 by Tiit Saul, on Flickr
Ja saigi ülevaatus tehtud ja registreeritud. Ta ei ole kaugeltki perfektne. Aga sõita saab ja päris lahe on vahelduseks automaadiga sõita. Ja selline vana ja räämas klassik sobib iga päeva sõidukiks väga hästi. Eks näis mis tulevik toob. Võimalik, et paari kuu pärast on mul teine arvamus igapäeva liikurist.
IMG_5107 by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kunagi sai ühe m535 ga sõitta ja peab mainima et tegemist päris käreda aparaadiga..
Edu tegemistes ja jälgin huviga
Edu tegemistes ja jälgin huviga
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Vaatasin su neid rinkasõidu pilte ja mulle tundub, et stabikaid pead kõvasti jäigemaks sättima, siis kaob selline meeletu kaldumine kurvis ära. Mis tootja amordid autol all on ja kui vanad? Ja noh selle põlvkonna autode juures ei saa me üle ega ümber sellest neetud roolikarbist, kui ta korras ja ilma lõtkuta on, siis on masinaga üldjoontes ok sõita aga imho roolilatiga võrreldes käitub see lahendus ikka kuidagi vedelamalt Aga noh kui rinkal seda masinat väga ei keeruta, siis pole vast mõtet nende probleemidega üle ka mõelda.
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Vedrud ja amordina on originaal bilstein. Stabilisaatorid on originaal kõrsikud. Valge jätan originaaliks, aga mine tea äkki sinisega teen mõned eksperimendid vedrustuse kallal.Arvo kirjutas: ↑31 Dets 2019 10:22 Vaatasin su neid rinkasõidu pilte ja mulle tundub, et stabikaid pead kõvasti jäigemaks sättima, siis kaob selline meeletu kaldumine kurvis ära. Mis tootja amordid autol all on ja kui vanad? Ja noh selle põlvkonna autode juures ei saa me üle ega ümber sellest neetud roolikarbist, kui ta korras ja ilma lõtkuta on, siis on masinaga üldjoontes ok sõita aga imho roolilatiga võrreldes käitub see lahendus ikka kuidagi vedelamalt Aga noh kui rinkal seda masinat väga ei keeruta, siis pole vast mõtet nende probleemidega üle ka mõelda.
E28 on väga hädine loom rajal sõitmiseks. Võib-olla 35 aastat tagasi oli ta ok juhitavusega masin võrreldes “tavalise” autoga, aga tehnika on vahepeal kõvasti edasi arenenud. Kõige suurem muutus on tõenäoliselt rehvid. Libeda rehviga kaob pidamine enne kui auto hakkab kalduma. Hea rehv viib vedrustuse balansist välja ja tulemuseks on kalapaadid juhitavus.
Mul on raja peal lohkumiseks e36, mis teeb oma tööd suht hästi. Hinges natuke kripeldab ja hea meelega ehitaks e28 baasil ringraja masina (kui aega ja raha üle jääks). Kui e28 head asja saada siis kindlasti paneks jämedad stabikad ja reguleeritava vedrustuse. Mootori poolest oleks seksikas kõrge pöördeline M30. Aga mind väga häirib kui kaugel üle esi silla see mootor ripub e28 kerel. Tõenäoliselt ei raatsiks m30 ehitamiseks raha raisata ja paneks sinna poole odavama ls1 vahele. Ja kui juba mootori vahetuseks läheb siis aretaks rooli karbi asemele rooli lati. Ja miks mitte juba tulemüür taha poole viia ja mootori esi silla lükata. Tulemuseks peaks saama päris laheda ja kiire rinka masina ja ära ratsitud e28 kere. See on lihtsalt minu fantaasia mis ilmselt kunagi teoks ei saa.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
No kas nüüd just VÄGA hädine, Cardo siit foorumist on ju väga edukalt enda masinaga openträkkidel osalenud. Vana audru raja päevil sai paaril korral koos samal sessioonil sõidetud, on nagu meelde jäänud, et tema masin minu 323 compactiga (tänavaslikid, kerges rajaseades) suht sama sammu käis, kurvides pigem kippus eest ära libisema isegi.
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Hädine on ta originaal konditsioonis. Saab igat autot kiireks ehitada lihtsalt e28 on natuke keerulisem ja kallim kiireks saada kui moodsamad autod. Eks see kiire auto retsept on igal mudelil sama. Jäik vedrustus, vedrustuse geomeetria, head rehvid, kerge kaal ja mootori võimsus. Ülejäänud on selline peen häälestamine.Arvo kirjutas: ↑31 Dets 2019 13:18 No kas nüüd just VÄGA hädine, Cardo siit foorumist on ju väga edukalt enda masinaga openträkkidel osalenud. Vana audru raja päevil sai paaril korral koos samal sessioonil sõidetud, on nagu meelde jäänud, et tema masin minu 323 compactiga (tänavaslikid, kerges rajaseades) suht sama sammu käis, kurvides pigem kippus eest ära libisema isegi.
Minu e36 on suht väikeste modifikatsioonidega juba üpris nobe. E28 sama kiireks ehitamiseks kuluks rohkem raha ja vaeva. Ja Kui juba e36 harjunud siis aeglasem auto enam väga ei eruta. Ehk siis sellist pool kõva asja ei viitsi aretada.
Hea et meelde tuletasid. Peakski Cardo teemat surfama ja meenutama, et mida ta täpsemalt seal tuunis. Tema oli aastaid mulle suureks inspiratsiooniks.
Samuti sinu 2002 on igati vägev projekt. Eriti peale seda, kui ma sain sõbra 318ti rinkal sõita, hakkasin ma auto kaalu hindama.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Iga päevaselt sinisega ringi sõitnud. Igati lahe masin niisama ringi kupatada.
IMG_9517 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_9236 by Tiit Saul, on Flickr
Aga Nüüd jõudis järjekord M535 kätte. Rookisime ta õue nurgast välja, kiire pesu ja lükkasime ta kuuri alla.
IMG_0628 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_0636 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_0654 by Tiit Saul, on Flickr
Mootor ja kast tulevad maha ja mõlemad tuleb ka pulkadeks harutada. Käigu kast ei toiminud nii hästi kui võiks ja mootor on ka natuke lahja. Mis täpselt tehtub saab, otsustan tegemise käigus.
IMG_9517 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_9236 by Tiit Saul, on Flickr
Aga Nüüd jõudis järjekord M535 kätte. Rookisime ta õue nurgast välja, kiire pesu ja lükkasime ta kuuri alla.
IMG_0628 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_0636 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_0654 by Tiit Saul, on Flickr
Mootor ja kast tulevad maha ja mõlemad tuleb ka pulkadeks harutada. Käigu kast ei toiminud nii hästi kui võiks ja mootor on ka natuke lahja. Mis täpselt tehtub saab, otsustan tegemise käigus.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Vaikselt asi areneb.
_MG_9992 by Tiit Saul, on Flickr
paljaks kooritud mootor.
_MG_0002 by Tiit Saul, on Flickr
Juhtmestik on ära mädanenud. Isolation on rabe ja pooled pistikud on ära lagunenud. Ei teagi mis sellega peale hakata.
_MG_0007 by Tiit Saul, on Flickr
Esimene kord E28 motorn maha võtt, aga kõik sujus nii nagu lootsin.
_MG_0019 by Tiit Saul, on Flickr
Aga enne kui ruban endal motorit lahti harutada, tuleb tüütumad tööd enne ära teha. Mootori ruum tuleb puhastada ja kõik korda seada mootori paigalduseks.
Kogematta tassisin koju ühe diffri juurde. Alles hiljem jagasin välja, et tegu on 210mm diffriga. Ilma lsd aga Ratio on hea 3.64. 188mm diffriga võrreldes selgus, et see peak üks ühele vahele istuma. Ilmselt proovin seda sinise e28 alla (sinisel 3.46 ja foori tagant lahkumine on natuke tuima võitu)
_MG_9981 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_9992 by Tiit Saul, on Flickr
paljaks kooritud mootor.
_MG_0002 by Tiit Saul, on Flickr
Juhtmestik on ära mädanenud. Isolation on rabe ja pooled pistikud on ära lagunenud. Ei teagi mis sellega peale hakata.
_MG_0007 by Tiit Saul, on Flickr
Esimene kord E28 motorn maha võtt, aga kõik sujus nii nagu lootsin.
_MG_0019 by Tiit Saul, on Flickr
Aga enne kui ruban endal motorit lahti harutada, tuleb tüütumad tööd enne ära teha. Mootori ruum tuleb puhastada ja kõik korda seada mootori paigalduseks.
Kogematta tassisin koju ühe diffri juurde. Alles hiljem jagasin välja, et tegu on 210mm diffriga. Ilma lsd aga Ratio on hea 3.64. 188mm diffriga võrreldes selgus, et see peak üks ühele vahele istuma. Ilmselt proovin seda sinise e28 alla (sinisel 3.46 ja foori tagant lahkumine on natuke tuima võitu)
_MG_9981 by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Aga miks sa mootorist lahti üldse harutad, on siis surved silindrites nii kehvad või mingi muu mure?
Ma ise näen selle mootori suurema puudusena seda AFM õhulugejat. Väidetavalt on see juba tehaseseades kergelt vales sättes, rääkimata siis suure läbisõiduga masinatest. Ja noh mootorisse õhuvõtt on ka tobedasti üle tuliste väljalaske kollektorite toodud, kui originaali kapotialuses taga ei aja saab uuemal mootoril õhuvõtu suhteliselt lihtsalt vasakule poole üle kolida.
See pilt on küll mingi radikaalsema E34 turboka oma aga noh saad poindist aru.
Ma ise näen selle mootori suurema puudusena seda AFM õhulugejat. Väidetavalt on see juba tehaseseades kergelt vales sättes, rääkimata siis suure läbisõiduga masinatest. Ja noh mootorisse õhuvõtt on ka tobedasti üle tuliste väljalaske kollektorite toodud, kui originaali kapotialuses taga ei aja saab uuemal mootoril õhuvõtu suhteliselt lihtsalt vasakule poole üle kolida.
See pilt on küll mingi radikaalsema E34 turboka oma aga noh saad poindist aru.
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mootoril on kompressioonid 125-130 psi igas silindris. Minu sinisel on täpselt samad rõhud. Mis on foorumi kaaslaste 8:1 M30 silindri rõhud?
Mootori tõstsime välja mitmel põhjusel.
*Käigu kast on vaja üle vaadata. Ei vaheta käike normaalselt.
*Mootor lekib õli igalt poolt. Lihtsam on kõik tihendid korraga ära vahetada, kui ükshaaval neid kapoti all urgitseda.
*Ning mootor on natuke lahja võitu. Minu sinine 535i mootor toimib paremini kui valgel. Valgele ei ole vaja palju jõudu juurde, aga mingi suvalise Toyotaga võiks foori tagant vähemalt sammu pidada.
Valge jääb välimuselt võimalikult originaalin lähedale. Ehk siis igasugused turbod ja ITB ja muud suuremad modifikatsioonid jäävad tegemata. Ma arvan, et lahevad b35 kolvid ja nukk võll sisse ja ongi valmis. see peaks kompressiooni sinna 10 lähedale tõstma ja nukvõll on ka natuke agressiivsem. see kombinatsioon peaks 15-20% jõu lisa tekitama. Ehk sellest piisab. Täpsemalt otsustab, kui mootor on ribadeks ja palju ta kulunud on.
Aga peamine põhjus, miks mootorisse on vaja üldse ronida, sest näpud sügelevad Jube tahtmine on mootorit lahti harutada ja tagasi kokku panna.
Mootori tõstsime välja mitmel põhjusel.
*Käigu kast on vaja üle vaadata. Ei vaheta käike normaalselt.
*Mootor lekib õli igalt poolt. Lihtsam on kõik tihendid korraga ära vahetada, kui ükshaaval neid kapoti all urgitseda.
*Ning mootor on natuke lahja võitu. Minu sinine 535i mootor toimib paremini kui valgel. Valgele ei ole vaja palju jõudu juurde, aga mingi suvalise Toyotaga võiks foori tagant vähemalt sammu pidada.
Valge jääb välimuselt võimalikult originaalin lähedale. Ehk siis igasugused turbod ja ITB ja muud suuremad modifikatsioonid jäävad tegemata. Ma arvan, et lahevad b35 kolvid ja nukk võll sisse ja ongi valmis. see peaks kompressiooni sinna 10 lähedale tõstma ja nukvõll on ka natuke agressiivsem. see kombinatsioon peaks 15-20% jõu lisa tekitama. Ehk sellest piisab. Täpsemalt otsustab, kui mootor on ribadeks ja palju ta kulunud on.
Aga peamine põhjus, miks mootorisse on vaja üldse ronida, sest näpud sügelevad Jube tahtmine on mootorit lahti harutada ja tagasi kokku panna.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mina siis alumist otsa ei torgiks üldse, kui ta sul originaalkonditsioonis masin peab jääma. Surved on ju ühtlased ja lisahobuseid võita on sealt väga vähe. Või kui siis kontrolli saaled üle, neid lihtne vahetada ja mingit sissesõitu ka pole vaja. Plokikaas jah üle käia, klapipesad lõigata, juhtpuksid kindlasti kulunud jne. Ja kindlasti õhukulumõõtja kontrollida ja uuesti seadistada.
E10 2002
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 19 Mär 2020 02:08
- Asukoht: Tartu-Rakvere
Re: M535i 1986 E28 Tiit
M30 vana hea kulumatu mootor nagu öeldakse. Valge 28 tundub kerepoolest täitsa eeskujulik ja teeb veits kadedaks
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Põhimõtteliselt pole olnud aega asjaga tegeleda. Tööl kiired ajad lõppemas ja ehk varsti jõuan valget edasi harutada.
Kiire timelapse kuidas mootor maha tuli https://youtu.be/ZSOGwZD740s
Otsustasime ikkagi kompressioonid igaks juhuks üle mõõta ja tulemused olid igati tip top.
_MG_0023 by Tiit Saul, on Flickr
Vända suure mutri lahti saamist pelgasin natuke, aga tuli lahti palju lihtsamalt kui kartsin. Internett on mind selle mutri lahti saamisega asjata ära hirmutanud.
_MG_0045 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0043 by Tiit Saul, on Flickr
Üllatuseks tundub sidur originaal ja mitte täiesti kasutus kõlbmatu veel. Ilmselt läheb sama moodi tagasi külge.
_MG_0049 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0056 by Tiit Saul, on Flickr
Kiire timelapse kuidas mootor maha tuli https://youtu.be/ZSOGwZD740s
Otsustasime ikkagi kompressioonid igaks juhuks üle mõõta ja tulemused olid igati tip top.
_MG_0023 by Tiit Saul, on Flickr
Vända suure mutri lahti saamist pelgasin natuke, aga tuli lahti palju lihtsamalt kui kartsin. Internett on mind selle mutri lahti saamisega asjata ära hirmutanud.
_MG_0045 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0043 by Tiit Saul, on Flickr
Üllatuseks tundub sidur originaal ja mitte täiesti kasutus kõlbmatu veel. Ilmselt läheb sama moodi tagasi külge.
_MG_0049 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0056 by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
No pane kettale vähemalt katted uued, käigukasti maha monteerimine pole ju selline töö, mida iga päev teha tahaks. Ja survelaager ka loomulikult uus. Ning sidurikahvli alune plastikust tugipuks ka üle kontrollida, (ca 2 eurine tükk) minu omal oli see päris lühikeseks kulunud.
E10 2002