1. leht 1-st

M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 29 Jaan 2018 21:44
Postitas Smoking
Kuna pikemalt olen põdenud vanakooli BMW haigust, siis see on jõudnud areneda nii kaugele, et koju veeres üks E30 M3. Nüüdseks auto arvel, kevadel võib liikluses kohata, nii et otsustasin masinast ning tegemistest väheke classicu inimestele pajatada.

Auto ajaloost natukene - väljalaske aasta 1990, esmane registreerimine 1991, 1995. aastal exporditi Jaapanisse ning nüüd ringiga tagasi jõudnud Euroopasse. Tehasest väljunud Diamantschwarz Metallic kattega, S14B23 lõpuaasta süda, millel 158Kw jõudu. Lisade nimekiri e30 kohta isegi küllaltki rikkalik, on näha, et esimene omanik enda tengelpunga kinnisena hoidnud ei ole.

VIN LIST –
  • M3 VIN info
    Type AK05
    Model M3 - EUR
    Development Code E30
    Chassis LIM
    Steering LL
    Doors 2
    Engine S14
    Displacement 2.30
    Power 158
    Drivetrain HECK
    Transmission MECH
    Color Diamantschwarz Metallic - 181
    Upholstery Silber Leder - 0292
    Production Plant MUNICH
    Production Date 1990-11-20


    Options

    289 Lt/alloy Wheels 7-spoke Styling Lm Raeder/7-speichenstyling
    401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
    410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn
    415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
    423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
    428 Warning Triangle Warndreieck
    494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
    500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
    510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
    535 Elektronische Temperaturregelu Elektronische Temperaturregelu
    540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
    551 On-board Computer Ii W Remote Control Bordcomputer Ii Mit Fernbedienung
    655 Bmw Bavaria C Business Bmw Bavaria C Business
    675 Bmw Sound System Bmw Sound System
    681 Dachantenne Dachantenne
    690 Cassette Holder Cassettenhalterung
    801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
    932 Winterreifen Zusaetzlich Winterreifen Zusaetzlich

    E30 foorumist Kasutaja "Eix22" otsis raamatust ka üles, milline oli võrreldes tavalise E30-ga standardvarustus.
    • 1990a M3 standardvarustusse kuulus:
      210 ABS
      314 Soojendusega peeglid, aknapesudüüsid ja juhiukselukk
      556 digikell temp näitajaga
      708 m technik2 rool + nahknupp
      562 kohtvalgustusega tahavaatepeegel + salongivalguse viiterelee
      520 esimesed udutuled
      288 15" bbs kärg
      215 roolivõim
      339 shadowline
      209 25% LSD differ
      206 5-käiguline sportkast
      481 sportistmed
      350 roheline klaasiring
      300 kesklukustus
Eestisse jõudes hakkas seik peale kohe esmase registreerimisega, kus ühe käiguga asju aetud ei saanud. Kohalikele autovõluritele osutus probleemseks selgitada välja auto väljalaske aasta ning kas tehasest välja veerenud vasaku- või parempoolse rooliga. Lisaks ei meeldinud neile MOMO sportrool ning lähituledel puuduvad „HC“ tähised. Sai tagasi garaaži sõidutatud, et jääda ootama nende poolset kõnet selle kohta, et tehtud päringu paberimajandus on nendeni jõudnud. Ootamise käigus sai likvideeritud ka teised probleemid, ehk vahetatud tuled ning külge pandud tehase M-tech 1 baranka. Teistkordsel külastusel üllatusi ei tulnud, tuli vaid kukrut tühjendada ning vastu sain rohelise paberinässaka ning natukene plekki.

Autost endast siis lähemalt – üldmulje hea, esineb minimaalsel määral pindmist roostet, tõusva päikese maal on likvideeritud mõned tehases küljes olnud lisad, kuid suurem osa autot on säilinud originaalsena. Põhjaliku ülevaatuse käigus sai välja toodud kõik pisemadki vead, mis vajavad tegemist –

  • M3 TO-DO:
    Tagaakna alumine äär/liist üle vaadata.
    Tagumisel paremal tulekattel väike tükk puudu.
    Varuratta poldikate puudu.
    Roolialune kate vahetada. (OLEMAS)
    Keskkonsooli mõlemad osad üle vaadata.
    Tagumise jalamati kinnitus puudu.
    Istmete mehhanismid puhastada/õlitada.
    Akna katkestuslüliti kulunud.
    Kliimapaneeli raam kulunud.
    Kindalaeka rihmad üle vaadata.
    Checkpaneeli katte liim väsinud.
    Juhi poolse tweeteri kate kinnitada.
    Kliima nupp kulunud.
    Käigukasti hoovastik üle vaadata.
    Tuleregull korda. (OLEMAS)
    Armatuuri ja klaasi vaheline tihendi üks ots lahti.
    Parem poolne uksehing kulunud.
    Esimene märk kulunud(OLEMAS)
    Tagumised piilarikatte nurgad kinni.
    Kõlarid taga.
    Bavaria C Business makk sisse.(OLEMAS)
    Tagumine aknalaua plekk.
    Parem poolne tagumine istmekate üle käia.
    Lukud määrida.
    Hinged määrida.
    Kapoti amort vahetada. (OLEMAS)
    Sigari süütaja nupp kulunud.(OLEMAS)
    Tag. klaasi soojenduse nupp kulunud.
    Ohutulede lüliti kulunud.(OLEMAS)
    Lõpupütt mitte originaal, vahetada.
    Tagumine tuhatoos kulunud.
    Tagaluugi juhtmed korrastada.
    Pagassi valgustus ei tööta. (KORRAS)
    Katuseluuk reguleerida.
    Tagumise NRi alune plastik puudu. (OLEMAS)
    Uksepolstrid puhtaks.
    Kaitsmekarbi kaas vahetada. (OLEMAS)
    Püsikas korda. (OLEMAS)
    Küünlajuhtme katted puudu. (OLEMAS)
    KKK värvida?
    Esituled.(VAHETATUD)
    Õhulugeja juhe parandatud.
    Tulekatte kinnitused puudu.(TEHTUD)
    Esitule pirnikate vahetada.(TEHTUD)
    Amordipoldi kate kole.
    Esitule pesurid.
    Juhiistme vasak külgtugi värvida.
    Küünlajuhtmed valed.


Mootor toimetab hästi, profülaktika mõttes hooldada, kuigi tundub, et seda on alles tehtud. Lisaks peaks peale „tagumiku tunnetuse“ ka üle uurima sillad. Nii positiivne, kui ka mõnes mõttes negatiivne on see, et terve põhi ja sillad tehtud üle mastiksiga.
Tulevikust – hakata tegelema leitud vigadega... Ennekõike mõned häirivamad/suuremad asjad, kuid üritaks jõuda sinnamaale, et isegi puuduv jalamati kinnitus likvideeritud.
Loomulikult, kui kellelgi üle vajaminevaid juppe, siis võib julgelt pakkuda. :) (Näiteks tuleregull, püsikas, 100% korralikud salongiosad jne)

PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt

Esimene sats juppe kohale jõudnud ning mõned ka külge kruvitud juba.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Viimane pilt hea näide langenud BMW originaalosade kvaliteedist. Kuna kiiret pole, siis vast viitsin UMi tagasi viia ja uue tellida, kuid tegu pole päris esimese korraga. Viimane kord E24 tuttuus tulede kojamehe mootor ei võtnud isegi pakist välja võttes voolu sissegi. Õnneks sai vaatamata avatud pakendile selle uue vastu ümber vahetada.

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 30 Jaan 2018 11:27
Postitas Arvo
Näib viisakas isend, soovin edu.
Vaatasin kohe huvi pärast mobilest nende hindasid ja samaväärne 158kW isend maksis juba 50k :shock: Kas nad on Jaapanis ka juba sellises hinnaklassis või on ainult euroopas mull paisumas?

Kuna mul on omal ka lähiajal Maanteeametis üks vanur vaja arvele võtta siis viitsid ehk kirjeldada, kui põhjalikult ja mida nad seal tehnilise poole pealt kontrollivad?

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 30 Jaan 2018 11:51
Postitas Smoking
Arvele võtmine võttis aega 3 päeva ja kaks korda autot näitamas käimisega.
Nagu ikka - tehaserehvid peamine, endal nendega oli natukene probleeme. Tehasemõõdud 205/55 r15 ning 225/45 r16. Autol all olnud Bbs RG r16 veljed olid taga õige mõõduga, kuid ees valed. Sai siis hakkatud otsima paari 225/45 rehvi, kuid kolm rehviga tegelevat firmat tegid suured silmad ja vastasid konkreetselt - “ei ole ja pole võimalik ka tellida”. Kuna tegelen palju velgedega, siis hakkasin helistama kasutatud rehvi müügikohtadesse, et leida r15 205/55 jooks. Peale mõnda kõnet läks õnneks ja leidsin ajutised rehvid, millega ARKi minna.(pilt all manuses)
Muudest probleemikohtades antud auto puhul saad lugeda esimesest postitusest. Vaatamata nende tehtud päringutele ei saadud ikkagi õiget infot dokumentidesse kirja - värvus tumehall ning kui õigesti mäletan siis 145Kw ilma katalüsaatorita. Kuna närv oli must ja auto treileri peal nendega seal vaidlema ei viitsinud hakata, siis praegu jäi sedasi, vähemalt on arvel.

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 11 Veebr 2018 07:47
Postitas eix22
Eks nad seal MNT-s värvipimedad ole, must ju selgelt näha. Kleps kapotiall ja vin järgi ka näitab teemantmust. Esindusest paber ninaalla neile , kui muidu ei usu. Ise seal pidanud palju jagelema, enamus reg. tunnistused on vigu täis.

Tõsi küll, et võimsuse osas panevad need dekooderid puusse, pole vahet kas vaatad netist või võtad esinduses.
Näiteks 325i /ix võimsuseks näitavad mingist ajast 141kw (m50b25 võimsus tegelikkuses), väga paljudel mudelitel ei näita üldse midagi.
M3 -el vist sellist 145kw varianti polegi ametlikult :)

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 11 Veebr 2018 17:40
Postitas Arvo
Jah, selles osas väga veider "firma" see Maanteeamet. Ühest küljest aetakse saksa täpsusega rehvimõõte, laternaid ja kurat teab veel mida teisejärgulist taga, samas mootori võimsuse ja auto mudeli täpne liigitamine käib neil selgelt üle jõu. Mul tsikkel näiteks ka niiöelda facelifti eelse mudelina arvel, võimsus väiksem ja mudelinimi ka veidi teine. No ei näidanud nende andmebaas sellist isendit välja nagu saksa teh-passis kirjas oli. Ei viitsinud samuti vaielda.

Aga küsiks teema autori käest veel, kas sõiduki pidi reaalselt treila pealt maha ka ajama, mootorit käivitama ja demonstreerma seda, et asi sõidukõlbulik?

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 12 Veebr 2018 19:27
Postitas JanekEnde
Oo 8)

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 06 Mai 2020 13:45
Postitas Masuurikas
Pole pikalt teemaarendust olnud kas masin sõidab tänavatel?
Värske pildimaterjal ei tee paha 8)

Re: M3 S14B23 '90 Smoking

Postitatud: 07 Mai 2020 13:46
Postitas xjan
e30.ee vist rohkem juttu olnud