1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Tere.
Tean, et siin käib jutt pigem liikmete autodest, mitte tehnilistest küsimustest, kuid edaspidi plaanis teemat jätkata. Praegu veel kirjutada midagi eriti pole, kuid küsida tahaks ikka. Panin ka tähele, et siin "liikmete autodes" käib rahvast tunduvalt rohkem, kui "tehnilistes küsimustes", ning siin on rohkem lootust küsimustele vastuseid saada.
Olemas auto, mis meie peres olnud aastast 1995. Sama auto mul profiili pildi peal. Tegu on 1984 aasta 525e haiga, mis viimased 10 aastat liikunud pole. Masin küll hullult roostetab, aga see vana BMW puhul tavaline. Müügist ma kunagi mõelnud pole, sest teda korda teha oli mu elu üks suurimaid unistusi.
Isa jättis vedelema siis, kui ta enam käima ei läinud - tema jaoks lihtsam lahendus oli asenduseks auto osta. Mina olin veel väike tatt tol ajal, kuid mõned aastad hiljem sain auto katuse alla ja isegi tegin tal mõned asjad korda. Siis tekkisid raskused, nendega ei saanud hakkama, halvad tingimused et autoga normaalselt tegeleda ja nüüd läks sellest ajast veel viis aastat mööda. Nüüd aga on tekkinud raha, mida soovin investeerida autosse.
Väga kahju autost, mis peaks olema üks päris hea toorik renoveerimise projekti jaoks. Hetkel kogub tolmu ja roostetab edukalt edasi.
Tean, et maksma selline projekt läheb palju. Masin on originaalis säilinud ning originaal läbisõit on 220.000km. Eesti teedel auto sõitnud vaid 40 tuhat km, tulnud Saksamaalt. Originaalvärvis. Mootoriks vana hea 2.7 eta, mis on heas seisus. Kõik muu (veermik, pidurid, sisu) vajab renoveerimist. Sellega võin tegeleda ise, kerega aga mitte...
Soovin leida inimese, kellele raha maksta selle eest, et ta mulle kere korda keevitaks. Korralikult ja kvaliteetselt. Kui keegi oskab mind juhatada sellise inimese juurde - olen väga tänulik. Masin asub Rakveres. Võin viia ka näiteks Tallinnasse.
Mõlemad karbid on vaja vahetada - need täiesti läbi. Kohakuti põhi. Üks amordikannudest veidi roostetab. Tagasilla kinnitus ning tuuleklaasi ümber veidi ka. Kas keegi oskaks öelda, umbes, palju selline remont võiks maksta? Kas paarist tuhandest kohaliku valuutat piisaks? Või on see hoopis tunduvalt kallim lõbu? Tean, et kirjeldus on väga umbkaudne, kuid mul oli paar tunduvalt halvemas seisus haid, nii et ma arvan, et ta ei ole laip, eriti arveldades tema originaal seisukorda. Helistada võib ka: 53234980, või kirjutage palun siia teemasse.
Pilte päris vähe, auto siia maani seisab garaasis, pildistada keeruline. Et teemat natuke värvilisemaks teha, panen ikka autost paar pilti ära:
Tean, et siin käib jutt pigem liikmete autodest, mitte tehnilistest küsimustest, kuid edaspidi plaanis teemat jätkata. Praegu veel kirjutada midagi eriti pole, kuid küsida tahaks ikka. Panin ka tähele, et siin "liikmete autodes" käib rahvast tunduvalt rohkem, kui "tehnilistes küsimustes", ning siin on rohkem lootust küsimustele vastuseid saada.
Olemas auto, mis meie peres olnud aastast 1995. Sama auto mul profiili pildi peal. Tegu on 1984 aasta 525e haiga, mis viimased 10 aastat liikunud pole. Masin küll hullult roostetab, aga see vana BMW puhul tavaline. Müügist ma kunagi mõelnud pole, sest teda korda teha oli mu elu üks suurimaid unistusi.
Isa jättis vedelema siis, kui ta enam käima ei läinud - tema jaoks lihtsam lahendus oli asenduseks auto osta. Mina olin veel väike tatt tol ajal, kuid mõned aastad hiljem sain auto katuse alla ja isegi tegin tal mõned asjad korda. Siis tekkisid raskused, nendega ei saanud hakkama, halvad tingimused et autoga normaalselt tegeleda ja nüüd läks sellest ajast veel viis aastat mööda. Nüüd aga on tekkinud raha, mida soovin investeerida autosse.
Väga kahju autost, mis peaks olema üks päris hea toorik renoveerimise projekti jaoks. Hetkel kogub tolmu ja roostetab edukalt edasi.
Tean, et maksma selline projekt läheb palju. Masin on originaalis säilinud ning originaal läbisõit on 220.000km. Eesti teedel auto sõitnud vaid 40 tuhat km, tulnud Saksamaalt. Originaalvärvis. Mootoriks vana hea 2.7 eta, mis on heas seisus. Kõik muu (veermik, pidurid, sisu) vajab renoveerimist. Sellega võin tegeleda ise, kerega aga mitte...
Soovin leida inimese, kellele raha maksta selle eest, et ta mulle kere korda keevitaks. Korralikult ja kvaliteetselt. Kui keegi oskab mind juhatada sellise inimese juurde - olen väga tänulik. Masin asub Rakveres. Võin viia ka näiteks Tallinnasse.
Mõlemad karbid on vaja vahetada - need täiesti läbi. Kohakuti põhi. Üks amordikannudest veidi roostetab. Tagasilla kinnitus ning tuuleklaasi ümber veidi ka. Kas keegi oskaks öelda, umbes, palju selline remont võiks maksta? Kas paarist tuhandest kohaliku valuutat piisaks? Või on see hoopis tunduvalt kallim lõbu? Tean, et kirjeldus on väga umbkaudne, kuid mul oli paar tunduvalt halvemas seisus haid, nii et ma arvan, et ta ei ole laip, eriti arveldades tema originaal seisukorda. Helistada võib ka: 53234980, või kirjutage palun siia teemasse.
Pilte päris vähe, auto siia maani seisab garaasis, pildistada keeruline. Et teemat natuke värvilisemaks teha, panen ikka autost paar pilti ära:
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... =3&t=11598" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Aitäh, võtsin ühendust. Tundub asjalik meister. Ega Tallinnast keegi ei tegele? Plaanis on kolida.rokk kirjutas:http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... =3&t=11598
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.
Kui sul on tekkinud raha ja peas elanud unistus, siis osta endale (Saksamaalt? Ameerikast? Hispaaniast?) nii korraliku kerega e28 kui võimalik. Minu kunagisest e21'st vist enam foorumis teemat pole, aga mul oli ka unistus - ja tekkis raha. Ja kuna raha tekkis jupikaupa, siis said ka tööd tehtud jupikaupa...Ja sõita tahtsin ka hirmsasti. Ja tulemus oli lihtsalt palju jupikaupa korda tehtud juppe - aga mitte terviklik auto. Säilinud auto on enamasti hoopis midagi enamat.
Ja lisaks on sul ju olemas garaazhis hea õppematerjal - millelt saab vajadusel juppe, samuti saad sealt teada, millele tähelepanu pöörata.
PS! Ära saa valesti aru - kui sa oled otsustanud teha, siis tee. Aga siis tee algusest lõpuni. Mootor, salong, alusvanker, pidurisüsteem koos torudega jms korraga kerelt eemaldada plekitöödeks). Et sa pärast ei kogeks seda ise mis mina oma e21'ga läbi tegin. Ja võib ka juhtuda, et kui sa leiad nt veatute stangedega E28 saksamaalt, siis terve auto maksab vähem kui uued stanged (illustreeriv näide pelgalt, ei ole konkreetselt uurinud ega hindadega kursis). Ning originaalplekid istuvad auto küljes alati paremini kui asendatud detailid.
Kui sul on tekkinud raha ja peas elanud unistus, siis osta endale (Saksamaalt? Ameerikast? Hispaaniast?) nii korraliku kerega e28 kui võimalik. Minu kunagisest e21'st vist enam foorumis teemat pole, aga mul oli ka unistus - ja tekkis raha. Ja kuna raha tekkis jupikaupa, siis said ka tööd tehtud jupikaupa...Ja sõita tahtsin ka hirmsasti. Ja tulemus oli lihtsalt palju jupikaupa korda tehtud juppe - aga mitte terviklik auto. Säilinud auto on enamasti hoopis midagi enamat.
Ja lisaks on sul ju olemas garaazhis hea õppematerjal - millelt saab vajadusel juppe, samuti saad sealt teada, millele tähelepanu pöörata.
PS! Ära saa valesti aru - kui sa oled otsustanud teha, siis tee. Aga siis tee algusest lõpuni. Mootor, salong, alusvanker, pidurisüsteem koos torudega jms korraga kerelt eemaldada plekitöödeks). Et sa pärast ei kogeks seda ise mis mina oma e21'ga läbi tegin. Ja võib ka juhtuda, et kui sa leiad nt veatute stangedega E28 saksamaalt, siis terve auto maksab vähem kui uued stanged (illustreeriv näide pelgalt, ei ole konkreetselt uurinud ega hindadega kursis). Ning originaalplekid istuvad auto küljes alati paremini kui asendatud detailid.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Rakveres ju AK Classic, nad on väga ilusaid vanu autosid teinud.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
No keevituse saad vb paari tuhandega tehtud... aga see ka ainult keevitus
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Tallinnas on Tallinna hinnad !
Ilmselt siis pead juba soome tööle minema
Nii , et lase ikka seal jõgeva kandis ära teha , kuskil seal värviti ka hea hinna eest .
Ilmselt siis pead juba soome tööle minema
Nii , et lase ikka seal jõgeva kandis ära teha , kuskil seal värviti ka hea hinna eest .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Mingi suvalise väsinud E28 taastamine pole täna veel tõesti majanduslikult kuigi mõistlik, aga see, kui tegemist on pere kunagise (äkki isegi esimese?) autoga on minuarust väärtus omaette. Sõiduki turuhinda sentimentaalne väärtus loomulikult ei tõstasysi kirjutas:Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.
E24 635CSi | E10 2002
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Sentimentaalsetele väärtustele tuginendes tehtud otsused ei ole reeglina kõige ratsionaalsemad. Kui otsuse tegija seda endale algusest peale teadvustab, siis iseenesest probleemi ju pole. Mina avaldasin oma arvamust suunaga "sentimentaalsusest kaugemale" sest sentimentaalsetele väärtustele tuginedes tehtud (rahalistele) otsustele kipub sellises kontekstis järgnema kurb reaalsus.Arvo kirjutas:Mingi suvalise väsinud E28 taastamine pole täna veel tõesti majanduslikult kuigi mõistlik, aga see, kui tegemist on pere kunagise (äkki isegi esimese?) autoga on minuarust väärtus omaette. Sõiduki turuhinda sentimentaalne väärtus loomulikult ei tõsta
Aga positiivselt poolelt on kõnealune auto vähemalt R6 - ja mitte isegi 520i
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Kumb ta peaks olema, kas "525e" või "525i". Sest no mootor on Maanteeameti järgi ju M30B25 ja ka mudelinimetus on "525i", kuid tahhomeeter "525e" oma (max pöörded 5000, mitte 6500 vms).
Seega liiga tõsiselt ei tasuks originaalsusele rõhuda, aga karbid ja muu rooste võib ära lappida ja vastavad kohad ära värvida ikkagi.
Sillad ja mootor korda ja saab "pereliikme" taas jalule.
Seega liiga tõsiselt ei tasuks originaalsusele rõhuda, aga karbid ja muu rooste võib ära lappida ja vastavad kohad ära värvida ikkagi.
Sillad ja mootor korda ja saab "pereliikme" taas jalule.
Viimati muutis TUUR, 10 Veebr 2018 11:03, muudetud 1 kord kokku.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
2.5E kola mul leidub, kui miskit ära peaks koolema kunagi, alustades erinevate lõdvikutega, lõpetades komplektse pajani välja
RIP: e28 : 2x520i,525i,528, e30: 2x 323i, 2x e30 325E e36 :325, E36 320
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Soovitan samuti Marguse juurde Jõgevale viia.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Oot oot, ta on ikkagi originaal 525e. Absoluutselt 100% originaal 525e m20b27 mootoriga ja 525e kroom sildiga tagaluugil. Lihtsalt meie ARK on jälle ühe eksituse teinud. Üks mu teine e28 oli ka suvaliste andmetega passis, näiteks kere pikkuseks pandud 4720mm (mis on e34 pikkus, e28 on 4620mm ju), ja muud näitajad ka e34 omad. Minu veel ühel masinal e28 524td oli aga jutt passis 100% õige. Nii et haide puhul 2/3 passides oli vale info. Olen selliseid vigu näinud küll. Meie ARKi ei tasu usaldada - need mehed panevad tihti metsa andmetega.TUUR kirjutas:Kumb ta peaks olema, kas "525e" või "525i". Sest no mootor on Maanteeameti järgi ju M30B25 ja ka mudelinimetus on "525i", kuid tahhomeeter "525e" oma (max pöörded 5000, mitte 6500 vms).
Seega liiga tõsiselt ei tasuks originaalsusele rõhuda, aga karbid ja muu rooste võib ära lappida ja vastavad kohad ära värvida ikkagi.
Sillad ja mootor korda ja saab "pereliikme" taas jalule.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Marguse juurde panime järjekorda. Loodetavasti mai kuus saab alustada masina renoveerimist.JanekEnde kirjutas:Soovitan samuti Marguse juurde Jõgevale viia.
YZK, kui me räägime 2.7e mootorist, siis on tõesti mõne jupi vastu huvi.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ma ei teagi. Väga tihti on selle tulemuseks kui kõike suure hurraga tegema hakata lihtsalt hunnik juppe garaazis ja kadunud motivatsioon. Ise kogesin selle s12 silviaga läbi.sysi kirjutas:Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.
Kui sul on tekkinud raha ja peas elanud unistus, siis osta endale (Saksamaalt? Ameerikast? Hispaaniast?) nii korraliku kerega e28 kui võimalik. Minu kunagisest e21'st vist enam foorumis teemat pole, aga mul oli ka unistus - ja tekkis raha. Ja kuna raha tekkis jupikaupa, siis said ka tööd tehtud jupikaupa...Ja sõita tahtsin ka hirmsasti. Ja tulemus oli lihtsalt palju jupikaupa korda tehtud juppe - aga mitte terviklik auto. Säilinud auto on enamasti hoopis midagi enamat.
Ja lisaks on sul ju olemas garaazhis hea õppematerjal - millelt saab vajadusel juppe, samuti saad sealt teada, millele tähelepanu pöörata.
PS! Ära saa valesti aru - kui sa oled otsustanud teha, siis tee. Aga siis tee algusest lõpuni. Mootor, salong, alusvanker, pidurisüsteem koos torudega jms korraga kerelt eemaldada plekitöödeks). Et sa pärast ei kogeks seda ise mis mina oma e21'ga läbi tegin. Ja võib ka juhtuda, et kui sa leiad nt veatute stangedega E28 saksamaalt, siis terve auto maksab vähem kui uued stanged (illustreeriv näide pelgalt, ei ole konkreetselt uurinud ega hindadega kursis). Ning originaalplekid istuvad auto küljes alati paremini kui asendatud detailid.
Saab ilusti ka jupi kaupa. Tean, et nii pole õige teha. Aga noh kui raha palju pole ja sõita ka mitu aastat ei saa kaob enamustel üldse motivatsioon ära. Teed kere enamuses korda. Alustuseks võib karbid kasvõi korraliku epokrundi ja spreiga värvida pärast keevitust. Pidurid ja mootori hooldad ka ära ning saad suvel autot nautida. Talvel võtad jälle järgmised asjad ette. Nagunii koguneb suvega neid juurde.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Nõuandja töö on kahtlemata antud kontekstis oluliselt lihtsam kui projektijuhi oma. Jään sinuga siin hea meelega eriarvamusele selles osas, et kas tasub jupikaupa poolikuid tegemisi teha - ja pigem soovitan osta selliste kahtluste korral "valmis toode" ehk säilinud E28.Paaver kirjutas: Ma ei teagi. Väga tihti on selle tulemuseks kui kõike suure hurraga tegema hakata lihtsalt hunnik juppe garaazis ja kadunud motivatsioon. Ise kogesin selle s12 silviaga läbi.
Saab ilusti ka jupi kaupa. Tean, et nii pole õige teha. Aga noh kui raha palju pole ja sõita ka mitu aastat ei saa kaob enamustel üldse motivatsioon ära. Teed kere enamuses korda. Alustuseks võib karbid kasvõi korraliku epokrundi ja spreiga värvida pärast keevitust. Pidurid ja mootori hooldad ka ära ning saad suvel autot nautida. Talvel võtad jälle järgmised asjad ette. Nagunii koguneb suvega neid juurde.
Omakorda ei välista see garaazhis oleva perekondlikku nostalgilist väärtust omava E28 ilusat saatust tulevikus, aga justnimelt selle esimese "hurraa" ja hilisema "jupihunniku" vältimiseks võiks kõik potentsiaalsed tegevused ja nendega kaasnevad kulud olla algusest peale selged.
Ja selleks see teema ju siin ongi
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: 12 Okt 2013 04:15
- Asukoht: Jõgeva
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ja kui juba tegemiseks läheb,siis soovitan kindlasti võtta kere nii paljaks,kui vähegi võimalik.Siis tekib parem pilt ka kahjustustest ja tegemist vajavatest kohtadest.Kogemused on näitanud,et esmapilgul inspekteerimine ei anna terviklikku pilti...alati on asi hullem,kui paistab.
Ise eelistan tegemiseks paljast,veerevat kere,sest seda parem on tulemus.Sillad saan ise alt ära kruvida ja vajadusel ka täielikult taastades alla tagasi panna.Loomulikult oleks mõistlik,siis enne seda ka põhi korralikult ära vormistada(puhastus,roostemuundur,krunt,kerehermeetik,värv,kivikaitse,põhjamastiks)
Seda kõike võin ka pakkuda.
Samuti võin ma teha uued piduri ja kütte torustikud jne.Kõik on kokkuleppe küsimus.
Ise eelistan tegemiseks paljast,veerevat kere,sest seda parem on tulemus.Sillad saan ise alt ära kruvida ja vajadusel ka täielikult taastades alla tagasi panna.Loomulikult oleks mõistlik,siis enne seda ka põhi korralikult ära vormistada(puhastus,roostemuundur,krunt,kerehermeetik,värv,kivikaitse,põhjamastiks)
Seda kõike võin ka pakkuda.
Samuti võin ma teha uued piduri ja kütte torustikud jne.Kõik on kokkuleppe küsimus.