Jaani E28.

Foorumiliikmete autod.
Priit Peljo
Postitusi: 858
Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
Kontakt:

Jaani E28.

Postitus Postitas Priit Peljo »

Jaan tagasihoidlik, äkki ergutaks teda tagant.

Priit. Pilt
Viimati muutis Priit Peljo, 26 Mär 2005 12:58, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

:D noh, teema tühi... veel :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Priit, krt, peaks hoopis Sind ergutama... Kus on pildid 525e'st? :D
Tahaks kah juba näha.... 8)
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Jajah aga andke nüüd aega atra seada :D

Priit, sa ise hoopis hoiad sellist väärtuslikku asja peidus :wink:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Eesmärgiga elavdada meie hainurga igapäevast elu paneksin siia paar rida kirja ka selle auto kohta. Ega tema kohta midagi erilist ei olegi öelda. On teine täiesti tavaline 525… täpsemalt siis 525i aastast 1985. Mootor: piisavalt võimas. Käigukast: manuaal, 5k. Rool: standard. Velg ja kumm: 205/70/14. Võimsus:110kW. Strateegilised mõõdud: 4620/1700/1397. Värv: BMW-bronzitbeige-metallic. Klaas: pruun originaaltoonklaas. Lisad: elektripeeglid :D originaal porimatid :D Auto ise on selline: http://bmwclassic.ee/323/album150/aac

Mis ma veel oskaks jutustada.. Selle auto ost ei olnud mul otseselt planeeritud… ja pidin väga tõsiselt kaaluma, kas seda võtta või mitte… kuna selle masina hankimisega oli selge, et üks tähtsam projekt mis käsil - lükkub edasi kaugemasse tulevikku. E28 ei ole otseselt mingi unistuste masin kuid täiesti kindlalt võib öelda, et tegemist on väga hea ja õnnestunud mudeliga. Sõiduomadused on sellel peaaegu nagu suuremal e23-l. Ühesõnaga väga hea, kerge ja mugav auto. Loomulikult kui sinna juurde lisada veel klassikaline hai-välimus - ongi olemas kõik mida ühelt autolt tahta. Mis veel… Ütleks, et see on selline auto mis tegelikult otsis ise mind üles. Seda autot mäletan ma algselt aastast 1999 – olin nimelt selle auto ostu juures konsultandi rollis. Vahepealse aja jooksul on autol olnud mõned omanikud. Minuni ringiga tagasi jõudes on auto juures toimunud väga suured muutused. Tollel ilusal aastal minevikus oli see auto hoopis midagi muud kui see on praegu. Autole on tekkinud mõned mõlgikesed ja augukesed - ühesõnaga temaga ei ole just kõige viisakamalt ümber käidud... ja see on hästi öeldud. Samas midagi väga hullu ka lahti ei ole, tahab lihtsalt veidike kohendamist. Vähemalt auto minevik on teada. Kui tõsiselt selle autoga tegeleda jõuan, ei oska öelda… aga tavaliselt kui ma midagi teen, siis ikka põhjalikult. Tavaliselt on mul kindel nägemus, milline peaks üks või teine asi (auto juures) olema ja seega üritan ka oma ideed teostada. Kui juba midagi teha siis teha korralikult.

Varustuse poolest on siis auto täiesti plank: aknad ja katuseluuk vändaga, puuduvad isegi raadio ja kassetihoidja. Tegelikult mulle meeldibki, et see on selline lihtsam variant. Samas ei ole suutnud vastu panna mõttele sinna mõned asjad lisaks paigaldada. Nimelt olen varunud endale pikkadeks vihmasteks õhtuteks veidike näputööd. Olen ikka vaikselt kuulutusi jälginud. Kui kuskil keegi midagi huvipakkuvat mõistliku hinna eest müüa on pakkunud, olen ikka võimaluste piires ära võtnud… nii igaks juhuks :wink: Olemas on esimeste ja tagumiste akende elektrilised tõstukid, elektriline katuseluuk koos paneeli ja mootori kronsteiniga. Internetis kolades märkasin ühel e28-l tuuleklaasi ja tulede intensiivpesu süsteemi. Loomulikult tekkis kohe mõte, et sellist asja läheb endal samuti kindlasti vaja. E28 intensiivpesupaaki kuskilt kasutatuna naljalt ei leia - seega oli vaja see tellida UM-ist. Hind ei olnud tegelikult uue osa kohta kirves. Hoova ja relee sain ühe lammutatava masina pealt. Uutest mainimisväärsetest asjadest olen tellinud muuhulgas veel kolmnurgakujulise paisupaagi (koos korgiga) http://bmwclassic.ee/323/album151/aaw ning veel tellisin pakiruumi luugi külge käiva mürasummutuskatte (mille üle on mul väga hea meel). Isiklikult ei ole sellist ühelgi Eestis oleval masinal näinud – kas need on aja jooksul kaduma läinud või ära visatud kui mittevajalikud… või siis tõesti on meile jõudnud ainult sellised masinad mis kohe selleta tellitud - ei oska öelda. Võib-olla mõnel meie M535-l või M5-l on see peal… ei tea. Kate näeb välja selline: http://bmwclassic.ee/323/album151/aad Ühesõnaga sellise huvitava detaili tellisin siis ka.

Ühel õigel 525-el peaks minu arvates olema ka topelttorudega summuti, ka see asi on tervikuna olemas ja ootab (koos uute tihenditega) paigaldust: http://bmwclassic.ee/323/album151/aas

Kindlasti tahaks paigaldada oma autole veel käetoed. Õnnestus hankida e23/e28 käetoed mis vajavad kattematerjali vahetust. Selle töö teostamiseks on olemas ühelt teiselt lammutamiseks olnud sarnase sisuga viiesajaselt hangitud originaalmaterjalid ehk siis pruun kunstnahk ja pruun riie: http://bmwclassic.ee/323/album151/aam

Praeguse seisuga on vahetatud mootoril asuv õhulõdvikute süsteem, kuna need lõdvikud mis seal peal olid nägid väga väga kummalised välja, sellised siis: http://bmwclassic.ee/323/album151/aab

Juhipoolne kapotinurk oli saanud väikse müksu. Eelmine omanik on seda nurka mingil viisil kohendanud (pikemas plaanis ostaksin ideaalse tulemuse nimel uue kasutatud kapoti kuigi võib ka nii jääda nagu praegu on). Üldiselt on löök olnud parajasti nii õnnelik, et vigastused olid kosmeetilist laadi. Minul ei olnud vaja muud teha kui vahetada välja veidike pragunenud juhipoolne iluvõre.

Momendil kõik.
Viimati muutis Jaan, 13 Juun 2005 11:46, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jaan kirjutas:kuna selle masina hankimisega oli selge, et üks tähtsam projekt mis käsil - lükkub edasi kaugemasse tulevikku.
Palun, jätka... :P

Kui sa siiski kassetihoidjast puudust tundma peaks hakkama, siis mul on oma kunagisest 525'st selline asi üle jäänud :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Heee.... mul pole momendil lubatud rääkida muudest projektidest. Tähendab siis no comments :) Aga see kassetihoidja ja raadio sahtel on samuti juba leitud ja ootavad ainult paigaldust.

ok.
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

see pakiruumi kate on ka minul kenasti olemas... saadud 86 aasta 524 pealt. samuti olen kohanud 520 sarnast detaili.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Teadsin, et e23-l see detail olemas - nendel on paljudel see asi olemas kuid ühelgi e28-l seda näinud polnud. Viiesajaseid on ikka nähtud ning vaatamas käidud küll ja küll... BMW web ETK-d külastades sain teada, et ka viiesajasele selline asi saadaval :) Ma arvan, et see on asjalik lisa auto juures, just mürasummutuse seisukohalt. Ahjaa - see, et sa selle 524 pealt said - üleüldse ei imesta. 524 ongi ilmselt tõsisemalt polsterdatud.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Mu venna e28'lgi selline polster(524). Jube kondents tekib sellise polstriga, koguaeg märg.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kui sellisesse kohta kondents tekib siis selle kohta väidetakse järgnevat: kas on läbi pakiruumi serva tihend või tagatulede kummitihendid - sealt peaks vea otsimisega alustama. Nendest kohtadest ronib niiskus või vesi sisse.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Mis sellel vasakpoolsel lonzeronil viga on? mingid väikesed mõlgid/augud peal.

Vajuta pildil:
Pilt

Sisu on muidu ilus, puhas ja korralik, kuid sisu värv on pigem maitse asi. Kaks tooni mis mulle isiklikult ei meeldi on see mis on Su autol(e28) ja selline pruuni värvi variant. Aga see minu arvamus lihtsalt.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kuule jah - seal see roosteuss vaikselt näkitseb. Õnneks tundub probleem üsna lokaalse iseloomuga olema. Kandvad pinnad kõik puutumata ja teine lanzeron on puhta ilus. Tiibu maha võtnud ja kontrollinud küll ei ole, ausalt öeldes. Mis värvi puutub siis noh.. selline ta on. Ei saanud väga valida. Muidu iseenesest on kõik nagu tehase poolt ette nähtud - toon toonis. Välimus beezikas/kuldne ja sisu ning klaasid pruunid. Omatmoodi tore :)
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

See roostekoht paistab e28 tüüpviga olema. Minu kunagisel oli kah sealt roostes, kuna see koht on nii lollilt tehtud, et seal on kahekordne plekk ja eks see niiskus ikka aja jooksul sinna vahele jõuab. Parandada on seda võrdlemisi keerukas.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Olen ka e28 seda nõrka lanseroni kohta tähele pannud, enda e28 olid ka need kohad läbi. Aga muidu enamusel vanadest bmw mudelitest on seal kahekordse pleki koht ja ussitavd kõik ühte moodi. Siis kui koopast hakkab kaitsev mastiksi kiht eemalduma, paljastub kohe see ülemine liitekoht ning ronibki roosteuss vahele. Kui rooste pealtpoolt nähtavaks muutuma hakkab on alt kahjuks juba asi küllaltki hapu. Enam ei piisa puhastamisest ja uuesti möksimisest, tuleb lahti lõigata ja korralikult taastada.
Carclassic OÜ
Priit Peljo
Postitusi: 858
Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
Kontakt:

Postitus Postitas Priit Peljo »

El.aknaid ja el. luuki vist ei paigalda sa :wink:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ei paigalda. Samas pean tunnistama, et e28-t on väga hea täiendada: lisade valik on väga suur ja põhimõtteliselt mulle meeldib kui kõik vajalikud asjad elektriga sõidavad. Teisest küljest jällegi - üks täislaks masin on olemas :oops: Usun, et keegi saab väga asjaliku komplekti mõistliku hinnaga. Omal ajal sai suure hoolega kokku otsitud, tõsisele huvilisele hea ost ma arvan.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kuna keegi mu ilusa ja uue e28 aknapesuvedeliku paagi vastu üllataval kombel huvi ei tundnud (pakkusin seda müügiks huvilistele), siis võtsin oma viitsimise kokku ja askeldasin veidi auto kallal, tulemus on selline:

http://bmwclassic.ee/323/album150/acf

http://bmwclassic.ee/323/album150/ace

Pole paha :)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Nonii! Selle teema võib ilmselt lukku panna. Ausalt öeldes oli väga kahju seda autot müüa. Paaril korral tuli väga radikaalseid otsuseid teha... Aga üks kolmest autost pidi kahjuks lahkuma :cry:

Igatahes seda võin julgelt öelda, et 8 aasta jooksul (ehk nii kaua kui seda autot tean) ei ole see mitte ühtegi korda teele jätnud, on alati sõitnud, iga ilmaga. Masin ei ole ideaalne kuid kui väiksemad vead (mis sellises vanuses auto juurde ikka kuuluvad) välja arvata, siis on tegemist hea sõidukiga. Eelmise omaniku ainuke müügi põhjus oli see, et ta ostis endale 628CSi.

Tehniliselt on masin lihtne aga äärmiselt töökindel. Ka viimased 2 nädalat oli 525 iga päev sõidus ja seda äärmuslikus külmas ja seda kõike ilma probleemideta (mida ei saa aga väita paljud uute liisinguaotode omanikud omade masinate kohta kuid see selleks). Külma ajal sai aidatud näiteks teisi neljarattalisi tööle tõmmata ja käivitada :)

Asi on küll maitses ja harjumustes kuid soovitan soojalt e28-t kõigile. 525i ja 528i oleksid kõige parimad variandid. Sõidetud on pika haikarjääri jooksul ka aastake 1983 a. 520i roolis ning ei ütle samuti ühtegi paha sõna. Loomulikult oleneb kõik sellest kuidas autot on hoitud. BMW märgist auto ninal või nimest tehnilises passis on vähe juhul kui noored vihased mehed on autoga põldu kündmas käinud.

Vaadake ostes auto ajalugu ja üritage selgitada kelle käes auto on olnud. Kas inimesele on auto olnud tarbeese, nagu mõnedele meeldib uhkelt väita kuna see on väga moekas (nagu näiteks need kes mõne ostukeskuse parklas süüdimatult oma auto ust avades üldse ei jälgi, et kõrval ei ole mitte tühi koht vaid kellegi poolt pargitud auto mis ei ole tarbeese, mille vastu aga oma auto uks kolaki lahti lüüakse) või siis inimene hoiab oma asju (ükskõik mis asjad need siis ka poleks). Tegemist ei ole mitte asjade kummardamisega vaid teiste töö austamisega.

Mis veel... on väga tõenäoline, et ma ei jäta endale tulevikus kahte täpselt ühesugust autot seega... ehk kunagi võtab e28 asjus teema üles! Mulle on e28 alati meeldinud, üks parimate sõiduomadustega sõidukeid mida tean.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Jaan kirjutas: Mis veel... on väga tõenäoline, et ma ei jäta endale tulevikus kahte täpselt ühesugust autot seega...
Mul tekkis juba siis kui autot alles müüsid küsimus, et mispuhul siis 2 seitsmekat?
Eks need "alumise otsa" E28-d varustuse poolest suhteliselt puised ole, 525i-l vist ainus arvestatav lisa standardis on check control. Aga tegelikult kehtib see ju enamus sama ajastu euroopas toodetud igapäevasõidukite kohta, muus osas pole E28-le suurt midagi ette heita.
E24 635CSi | E10 2002
Suletud