BMW E34 525i '89 - Madly

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Tervitus!

Natuke aega mõtlemist ja otsus tehtud...tuleb teha teema enda auto kohta.
Nagu minu elus ikka, juhtuvad asjad järsult ja ootamatult. Nii läks ka seekord

Olin juba pikalt ja salaja piilunud auto müügi kuulutusi, kuni ühel päeval jäi silma üks paljudest müügis olnutest. Sai tehtud kõne kohe omanikule ja kokku lepitud kohtumine. Kuna vahepeal oli nädalake ootamist sest auto viibis soomes, siis sai ka vaatamas käidud teisi pakutavaid isendeid, millede seisund oli piltidega võrreldes leebelt öeldes kole.
Lõpuks kui kohtumise päev kohale jõudis oli minu, kui tulevase omaniku lootus midagi normaalset näha otsa lõppenud, sest eelnevad "roimad" mida näinud olin eriti millekski heaks lootust ei andnud. Seda enam oli minu üllatus suur kui välisel vaatlusel oli esmamulje hea.

Auto ümber , sees ja all sai veedetud oma tunnike kindlasti. Käed said löödud, lepingud vormistatud ja kodupoole sõitma hakatud kõrvus kõlamas eelmise omaniku sõnad "geneka harjad on läbi aga peaksid koju jõudma küll,sest ma laadisin akut". Ja siis see juhtus kui Tartu mnt. ja Järvevana ristil foori taga sai auto aku otsa. Ega muud üle jäänud kui oma neljaveoline A*** ette ajada ja Bemule konks lõua külge ning järgi veerema. :mrgreen:

Aastal 1989 sündis tehases see isend automaadina ja eelmised soome omanikud ehitasid ta ümber manuaaliks. Kapoti all on põksumas M20 mootor. Passis on värviks märgitud tume hall Salongis on nahkistmed ja riidest polstrid ustel. Omajagu tegemist saab temaga olema enne kui võiks rahulikult kulgema hakata ilma et peaks muretsema, kas midagi küljest pudeneb. Ürtitan siia jooksvalt kirja panna ka tegemist vajavad asjad ja tehtud tööd, et oleks endalgi hea ülevaade.



Järgmise korrani.
- Madly
Manused
_MG_7102.jpg
_MG_7102.jpg (247.59 KiB) Vaadatud 13046 korda
_MG_7104.jpg
_MG_7104.jpg (266.17 KiB) Vaadatud 13046 korda
Viimati muutis Madly, 26 Mai 2018 21:32, muudetud 3 korda kokku.
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas omega »

Tore siin E34 ka näha ja veel vanakooli mootoriga. :)
Kui tuled originaalide vastu vahetada ja velg vanakooli randiga omade vastu, siis hakkab looma.
E34 & E32
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Tervitused taaskord!

Tänaseks päevaks on ära remonditud generaator, kus läks vahetusse pingeregulaator , generaatori laagrid, rootor ja poldid.
Vahetatud sai ka hammasrihm koos kõige sinna juurde kuuluvaga. Vahetusse läks pidurivoolik, piduritoru ja tolle otsik, sest küljesolevad lõpetasid koostöö.
Vahetatud said ka küünlad, kuna küljes olnud olid nii ropu välimusega,et kole kohe. Eks peab ja küünlajuhtmed vahetama lähi tulevikus ja kindlasti jagaja kaane.
Natuke sai ka lammutusi läbi käidud ja leitud korralikud originaal tuled ette ja taha. Tagumistel suundadel on kerge tooni erinevus, mida kohe ostes ei märganud aga praegu kärab küll, põhiline et neid koledusi seal enam ei ole. Aga eks see ole maitseasi, mille üle ei vaielda vaid kakeldakse. Mulle meeldib originaal rohkem...punkt. :mrgreen:
Lähiajal vahetuvad ka veljed, mis juba ootavad.
Manused
Untitled.jpg
Untitled.jpg (373.54 KiB) Vaadatud 13046 korda
Untitled.jpg
Untitled.jpg (375.42 KiB) Vaadatud 13046 korda
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Kuna eelmine omanik on 325 pealt tõstnud mootori millel pole mootoriplokis e34 käppade jaoks kinnituskohti siis kinnitub ta hetkel oluliselt vähema arvu poltidega kui vaja , eesmärk oleks siiski see asi korda teha.

e28 käppadega jääb pea 5cm puudu kui mitte rohkem ning jääb ka ette roolikarp .. seega kui kellelgi oleks uuemat m20 nii uute kui vanade kinnituskohtadega siis saadaks inimese kes võtaks sealt mõõdud ja saaks vaheplaadid teha.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Toivoku »

preface e30lt on siis mootor? mina tegin enda e34l vaheplaadid. oleks muidugi kogu ploki sisu ymber tõstnud teise plokki aga avastasin siis kui plokk oli koos ja värvitud jne :D
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Jah Prefacelift 325i 88a tundub olevat 6e1 koodiga

Ega sul nende jooniseid vms alles pole ? või viitsid ühe paari veel teha loomulikult mingi summa eest
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Toivoku »

ma ei teinud cncs ega midagi, võtsin lihtsalt 5mm paksu plaati ja lõikasin rellakaga parajaks ja puurisin ja keermestasin ära. papist tegin ennem sabloonid
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

plaan oli suht sama teha ainult keermestamise asemel poldid keevitada (e34 käpakinnituste kohale)..seest väljapoole siis ..

aga jah auto mootor hetkel lahtiselt , kardaan jms ka hetkel lahti .. remondimees ise ei ole huvitatud nende vahetükkide tegemisest ja nii ma siis otsingi mõnda plokki kuskohast augud maha joonistada saaks :|
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Toivoku »

no see ei oel ju nii keeruline :D rellakas ei püsi remondimehel käes?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Pigem ei meeldi isearetused .. probleem hetkel siiski sama võtaks mõne ploki pealt mõõdud kus mõlemad kinnitused olemas , eks kui ei leia lähen e34 käppade ja papiga ..
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Toivoku »

mul ju mõlemal pool mingid augud klapivad, sellejärgi tegin mina, ei võtnud mingeid mõõte teiseploki pealt. ma teeks heameelega need sulle uuedkuid mul on mootor juba kapoti all.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Täna sai auto üles tõstetud ja võetud köitepapi peale märgid ning valmistatud šabloonid. Homne näeb ette et hakkame ise neid tegema.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Toivoku »

Madly kirjutas:Täna sai auto üles tõstetud ja võetud köitepapi peale märgid ning valmistatud šabloonid. Homne näeb ette et hakkame ise neid tegema.
no näedsa :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

No nii...vahepeal on tilgake vett taas merre voolanud ja asjad natuke edenenud.
Nimekiri järgmine mis kõik tehtud sai on siin:
1. uus bensiini toru 13m + 2m voolikut kapotiall (all olev pudenes sõrmede vahel pulbriks)
2. vasak esimene õõts
3. stabika kondid 2tk
4. uus jahutusvedeliku andur (vana oli irdunud ja pooleks)
5. käsipiduri klotsid
6. tagumised piduri klotsid
7. tagumised piduri kettad 2tk
8. tagumise pidurisuppordi remondi komplekt 2tk.
9. klapikambri kaane tihend
10. õlifilter
11. mootoripadjad (uued)
12. õli
13. originaal veljed
14. põhjakaitse
15 hõbedased neerud
Ja mis peamine...mootor sai omale eritellimusel valmistatud vaheplaadid, millega sai paika mootrikäpad ja mootor kindlalt kinni. Siinkohal tänusõnad "Tiku ja Taku" töökojale ja nende kannatlikkusele taluda ühte tõsist fuuriat (loe: naist) ja tema emotsioone.
Aga jah...teha on veel nii mõndagi. Järgmiseks plaanis summuti vahetus, sest all olev ei talu mingisugust kriitikat ja pütt vale. Kui see tehtud tuleks lasta oma ala spetsialistil tibake mootorit häälestada ja heitgaase timmida ja siis ülevaatusele.

Ja ma tean, kuidas kõigile ikka see pildi materjal meeldib, siis panen siia ka mõned klõpsud sellest seiklusest:
Manused
Kõhu alune vaade.
Kõhu alune vaade.
IMG_alt1.jpg (529.6 KiB) Vaadatud 12642 korda
IMG_alt2.jpg
IMG_alt2.jpg (312.26 KiB) Vaadatud 12642 korda
IMG_toru.jpg
IMG_toru.jpg (141.87 KiB) Vaadatud 12642 korda
Põhjakaitse.
Põhjakaitse.
IMG_20180603_153346.jpg (204.48 KiB) Vaadatud 12642 korda
Uus KKK tihend.
Uus KKK tihend.
IMG_20180603_145550.jpg (266.74 KiB) Vaadatud 12642 korda
Käpp koos vaheplaadiga.
Käpp koos vaheplaadiga.
kinnitus ja kapp.jpg (237.61 KiB) Vaadatud 12642 korda
Vaheplaadid.
Vaheplaadid.
kinnitused.jpg (506.99 KiB) Vaadatud 12642 korda
sabloon2.jpg
sabloon2.jpg (240.8 KiB) Vaadatud 12642 korda
sabloon1.jpg
sabloon1.jpg (356.83 KiB) Vaadatud 12642 korda
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Tere taas!!

Kuna ei ole eriline kirjatsura, siis viimasest postitusest on mõnda aega möödas juba ja võiks natuke kajastada mis toimunud on.
Nii siis...tegeletud sai antud auto õlirõhu ja tühikäigu probleemiga. Et õlirühuga asjad korras ei ole andis märku vastava tulukese vilkumine armatuuris. Eriti lõi see välja just tühikäigul siis kui mootor ja mahlad soojad ning pidi jääma kuskile foori taha seisma. Paaril korral isegi viskas veateadet "Engine oil pressure." Teades, et tühikäik samuti õige ei ole sai teeäärde tõmmatud ja gaasi-siibri/klapi stopper-kruvi (õiget nime ei tea) krutitud, et pöördeid tõsta. Antud lahendus aitas vaid ajutiselt ja ainult sooja mootori puhul. Külmana olid pöörded liiga madalad ja soojenedes kukkusid veelgi.

Tühikäigu murele käisin lahendust otsimas Speedsteris ja kui jutuks tuli, mis õli (Total 5W-40)hetkel sees on siis pikema jututa kästi see ära vahetada koos filtriga (Bosal), mis oli ka mingi suvakas. Samuti soovitati õli temperatuuri andur ära vahetada.

Veel samal õhtul sai Total välja lastud ja asemele läks uus õli, milleks korralik tarretis Castrol gtx 15W-40 koos korraliku Hengst õlifiltriga. Samuti läks vahetusse õlitemperatuuri andur ja anduri juhe sai üle joodetud kuna eelnevalt oli seal tehtud korralikku ...vabandage väljenduse eest aga...porri... :evil: Vahetusel selgus, et mootoriplokis oli E30 õli temp. andur, mis ei olnud E34 ajuga ühilduv. Peale õige anduri paigaldust kadus igasugune vilgutamine.

Peale seda ei ole esinenud õlirõhu probleemi aga on tekkinud uus murekoht. Nimelt külmkäivitusel on pöörded 500-600rpm kandis mis on antud auto kohta liiiga madalad. Külmkäivitusel peaks olema 11000-1300rpm.
Kohalt ära minnes isegi korra välja suretanud tänu madalatele pööretele. Soojenedes pöörded tõusevad ja hoiavad ilusti 700-800rpm. Kui lasta natuke aega seista nt. tunnike ja uuesti sõitu alustada siis taaskord lööb välja viga ja pöörded kuskil 600rpm. Sõites kaob see probleem. Ja siit ka minu küsimus, et kas on viga temperatuuri anduri(te)s? Või siis krutiti TPS paigast ära, kui sai käidud tühiköigu probleemile lahendust otsimas? Kus kohast võiks viga otsida? Või oskate soovitada kedagi, kes tunneb bemmi tühikäigu probleeme unepealt?

Päikest!
Manused
20180524_134518.jpg
20180524_134518.jpg (488.67 KiB) Vaadatud 12158 korda
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas tiit »

Ma oleks ikkagi õlirõhu ära mõõtnud enne ja pärast õli vahetust. Nüüd ei teagi milles viga oli. Võimalik, et paksem õli tõstis õlirõhu nibinnabin üle miinimumi ja probleem lükkus lihtsalt natuke edasi. Tõenäoliselt pole häda midagi, aga hea oleks kindlapeale teada.
TPS sensorit on lihtne testida. Ma m20 ei tea midagi, aga m30 TPS testimise juhendid on internetis saadaval ja pole keerulist midagi.
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

TPS saab üle vaadatud kohe kui auto tõstukilt alla tuleb. Olemas ka vajalikud andurite sättimiste ja mõõtmiste andmed :wink: Kui ise hakkama ei saa küll siis kisa tõstan.
Hetkel olen veel hädas müstilise kolksuga esisillas, mis avaldub aeglasel kiirusel rooli vasakule välja (tagasipöördel) keerates kui auto ise on kaldu paremale. Samuti on vaja esisillas murdunud polt uue tervega asendada ja vahetusse läheb ka sidur, mis natuke podiseb kohalt võtul. Ikkagist väärikas eas auto, kes pole erilist hellust saanud.

Enne õli vahetust oli rõhk praktiliselt olematu, kuna sees oli "kes teab mis õli" ja eelmine omanik kallas peale pool-sünti. Esimese vahetusena läks sisse täis-sünt, mis oli vale pluss mingi suva replacment filter mis omakorda jupsis seal. No ei jõua istuda remondi töökojas kõrval ja kätt hoida ning näpuga järge ajada.
Paksem õli sai pandud peale uurimist puurimist ja igapäevaselt antud autodega tegeleva mehhaaniku soovitusel. Sellega sai lahti "engine oil pressure" kirjast aga mitte vilkumisest. Lõplikust vilkumisest sain lahti aga õige õlirõhu anduriga, mis ühildus ajuga.

Näpunäited ja kogemused teretulnud :mrgreen:
Madly
Postitusi: 14
Liitunud: 02 Mai 2018 21:30

Re: BMW E34 525i '89 - Madly

Postitus Postitas Madly »

Tervitused!

Vahepeal on autoga jälle natuke tegeletud. Sai kontrollitud õlirõhk mis oli korras ning tehtud diagnostika

Uut nii palju, et vahetusse läks õhukulu lugeja ja tühikäigu mootor vajalike juppide eest tänud Vääna töökojale.
Vana õhukulu lugeja näitas mõõtmisel ikka totaalseid aiateibaid ja kuidas seda Speedsteris üldse "timmiti" jääb arusaamatuks. Rohkem seda asutust ei külasta...täielik pettumus.

Vahetatud sai veel süütejagaja kaas, rootor ning väntvõlli andur.
Pilt

Pilt

Vana anduri juhe nägi välja auklik.
Pilt

Pilt

Kõige viimasena sai oma näpud taha aetud ajule. Esmasel vaatlusel oli näha, et korpus on korduvalt lahti käinud. Korpust avades selgus, et peal on tuuning chip.

Pilt


Pilt

Aju kaenlasse ja tuppa uurima. Kuna eelnevalt on see mootor ilmselgelt olnud turbotatud siis näidud peal olnud chipil sellised:

Pilt

Võrdluseks siis tehase chip mis näeb välja selline:

Pilt

Peale uue chipi peale panekut ja aju tagasi kruttimist sai auto käima pandud.....minu üllatuseks olid pöörded külmalt 750rpm mitte tavapärased 500rpm. Kiirelt gaasi andes ei olnud kuulda , et mootorist kostuks auruveduri häält ja test sõitu tehes liikus auto sujuvamalt kui enne. Seda nii kohalt võttes, kiirendades, kui ka järsul gaasi lahti laskmisel.

Mingiaeg tagasi sai ära lohistatud korralik põhjamatt koos jalgealustega, kuna eelnevalt sees olnud ilus liivakarva põhjamatt oli tuimalt musta spreivärviga üle lastud. Eelnevalt sai uus ka korraliku keemilise pesu.

Selle vahetusega tegelesime terve laupäeva. Põhjamati alt vaatas vastu paar üllatust ka. Lisaks roostele elasid seal sipelgad juba mitmendat põlvkonda. Llähiajal peab tegelema selle rooste likvideerimisega ehk siis keretööd tulemas enne kui liiga hilja.

Pilt

Rooste mis põhjamati alt vastu vaatas:
Pilt

Autos olnud põhjamatt nägi välja selline:
Pilt

Asemele pandud põhjamatt on selline
Pilt

Suve jooksul katsub tehnilise poolepealt, nii palju teha kui võimalik. Sügisest siis vaatab kuhu ja kelle juurde keretöödesse viin.

Ilusat suve jätku!
Vasta