Läks törts kauem, kui lubatud nädal.
Viimasest postitusest kuni septembrini vedelest tühja. Siis said muud hädad kaelast ära ning jäi hetki selle auto kallal asjatamiseks.
Sai järgmine karter ostetud, vajas samuti keevitust. Võtsin vana karteri ka alt ja keevitasin mõlemad ära.
Ei ole see karteri vahetus mingi lust sellel M30 mootoril. Ühe viimase poldi kätte saamiseks (ja pärast tagasi panekuks) tuleb näha kordades rohkem vaeva, kui asi väärt. Muidugi tuleb mootorit käppade pealt lahti upitada.
See tähendas, et enam ei pea keskkonnareostamise pärast muretsema ja saab julgemalt liigelda.
No muidu ei peakski sellega liiklema, aga ei andnud rahu, et ei saa mingist labasest 80ndate tehnoloogiast jagu. Ja jagu-saamiseks oli vaja sõita.
Järgmine loogiline samm oli kütusepump, mida ma ei usaldanud. Ja õigesti tegin, et ei usaldanud. "HiinaBosch 044" pumpamisest on nii palju kasu, et enam täis-gaasil hinge kinni ei tõmba.
Lisaks vahetasin mootorijuhtmestikust 3 stepslit korralike vastu välja ja panin värskema väljanägemisega tühikäigumootori (millel ka klapp puhkeasendis rohkem suletud oli).
See-järel veel umbes 100 väikest õhulugeja näppimist ning tänaseks päevaks käitub mootor üsna hästi. Võib-olla paar kilovatti võiks veel kuskilt leida, aga nüüd enam täiesti häbisse ei jää.
Rõhku hoiab 0,3 bar... 0,4 peaks...
Üldine sõidu-emotsioon on ikka neutraalne-kaldega-ebameeldiva-poole.
Näiteks lõi eile drosselklapp ennast lukku. Oli teine ju algusest peale vähe raskemalt null-asendisse naasnud. Nüüd enam ei lasnud sealt nullist palju kaugemale vajutada.
Kaotada ponlud midagi, kartma ka ei viitsinud hakata. Võtsin drosselisüsteemi algosadeks lahti. Klapp ja võll välja ja puha. Nõel-laagrid ja võll olid 37 aastaga mädanema läinud. Mustus oli välja-pestav ja võlli tööpinnad lihvitavad. Seega ei suutnud olukorda halvemaks teha ja drossel võiks mõned aastad jälle töökorras püsida.
"Stati parklasse" ei lastud ilma "park+udu"-ta sisse, olin sunnitud lõpuks udarad külge riputama.
Kui juba stange eest ära oli, siis paigaldasin ka kauaoodatud mootoriõliradika.
Juulis riputasin E34 Zenderi (koopia) karbikatted peale. Parempoolne on vasakul ja vasakpoolne paremal. Ülevalt paar senti maha võetud ja tagumistest (a.k.a. esimestest) otstest ka. Enda arust sobivad hullult hästi, lähevad BBS stangelisa stiiliga kokku ja teevad üldmulje karmimaks. Viitsiks need veel valgeks ka värvida.
Millalgi sai 15mm paksused flantsid ka tagarataste vahele pandud.
Mõned fotod, mis on selle aastaga kogunenud (suunaga ajas tagasi):