BMW E21 315, 1982, Kiwa

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kiwa
Postitusi: 4
Liitunud: 03 Dets 2018 19:40

BMW E21 315, 1982, Kiwa

Postitus Postitas Kiwa »

Tere kõigile, kes te siin foorumis figureerite. Olles ise seda foorumit mõningat aega jälginud ja nentinud fakti, et vana klassikaline BMW on päris korralik silmailu.
Peagi hakkas kinnistuma peas mõte, et tuleb endalegi miskit vanaväärset soetada. Sai siin lehel neid autode teemasid lugemas käidud, kui ka müügikuulutuste rubriiki sirvitud ja niimoodi see niigi suur uudishimu vanade bmw-de vastu veel suuremaks kasvas. Juba natuke aega hiljem avastasin ennast igasuguseid erinevaid teisi müügikuulutuste portaale jõllitamas, lootes nendest ikkagi mõni huvitav klassikaline Bayeri raud leida. Varasemalt huvitasid mind E28 kerega autod, aga hiljem hakkasin huvitama n.ö. esimesest kolmanda seeria BMW-st. Justnimelt see väike nüanss asja juures, et tegemist on BMW kolmanda seeria saaga esimese mudeliga tundus mulle niivõrd huvitav ja meelierutav, et olin müüdud mees sellele keremudelile. Võibolla mängis oma rolli ka asjaolu, et mul on juba olemas üks kupee BMW kolmandast seeriast väljalaskeaastaga 1992 ja mudelinimetusega 318is, ning üks kolmanda seeria kupee perre juurde lisada ei oleks üldse paha plaan. Hetkel on olemas koht ka, kus saab autosid varjus hoida ilmastiku laastavate mõjude eest.
Ühel heal argipäeva varahommikul saatis sõber mulle lingi, millel üks bmw e21 oli just müüki tulnud. Kuskil feissi grupis kuulutati seda autot küllaltki minujaoks sobiva hinnaga ja kaasa lubati ka varuosi. Teadsin, et kui ma seda autot ära ei osta, siis kunagi hiljem ei pruugi sarnast tehingut enam toimuda. Paraku selliste klassikaliste autode väärtus on pigem kasvuteel ja võimalik, et kui tulevikus mõni sobiv isend ka hiljem müügis on, ei pruugi minul parasjagu vastavaid vahendeid selle ostu realiseerimiseks olla, või on mõni muu saatusest tingitud tagasilöök teel risti ees seismas. Ühesõnaga pikalt ma kukalt kratsima ei jäänud ja võtsin omanikuga kirjateel ühendust. Väidetavalt oli auto vastu peale minu veel huvilisi enda huvi üles näidanud ja seda enam pidin ostu rutem ära organiseerima. Kuna ise olin Viljandis ja auto asus kuskil Tallinna ümbruses, siis võtsin koheselt enda kalli õeraasuga ühendust kes elab pealinnas, ning oli nõus hommikul enda kiires ajagraafikus minu eest selle auto ära ostma (suured kiitused talle selle eest). Novembrikuu 15.nda kuupäeva kella kümneks hommikul oli õel diil ära tehtud auto omanikuga ja võis juba kergelt hõisata, et olen enda vanusest mitmeid aastaid vanema BMW uus omanik. Hiljem peale ostu viisin asjaolu kokku, et olin ostnud ära siinse foorumi kasutaja "Magnus"-e BMW, millest tal on siin ülevaatlik teema olemas, ning mida olin isegi kunagi kiirelt sirvinud.
Bayerlane sai mind oodata ja seista kuskil Tallinna kesklinna korteri ees kaheksa päeva, sest mul ei olnud aega varem autole järgi minna, aga lõpuks see siiski juhtus..
Esmakohtumisel autoga jäid silma nii mõnedki defektid, mille olin ka piltidelt juba ära silmanud, ning üks esirehv oli ka vahepeal tühjaks vajunud nii, et auto oli kergelt lääpas ja eriti väsinud ilmega. Minikompressoriga sai rehv õhku täis lastud ja seniks kuni rehv oma õige rõhu saavutas oli ka mootor tühikäigul ennast soojaks paterdanud. Täpselt nii see oli: "paterdades" ta soojendas ennast üles, aga andkem talle see pisiasi andeks, on ju teine väärikas eas ja võib endale igasuguseid viperusi ja komistusi lubada, ning ajapikku pean tal siiski ise need pisihaigused välja ravima.
Sellisena ta mind seal parklas ootas:
Pilt
Pilt
Pisitoimetused tehtud, sai ära linnapeale sõitma minna. Kuna olen väga kriitiline autode seisukorra ja sõiduomaduste suhtes, siis häirivad mind igasugused pisivead, mis rikuvad head sõiduemotsiooni. Nimelt, kui ma kuskil mingi vea avastan, üritan selle võimalikult ruttu ära likvideerida ja enda sõiduvahendi hoolduse osas olen ka alati pedantlikult täpne olnud. Esimene sõiduemotsioon e21-ga oli vägagi häirivapoolne, kuna kõik käigud v.a. neljas käik olid mingisuguste kõrvalhelide ja kärinatega kooskõlas. Rool oli üllatavalt kerge arvestades, et roolivõimu autol ei olegi olemas- aga siiski korralikult äratuntav roolilõtk oli piits selle eelnevalt mainitud prääniku kõrval.
Kuskil pedaalide üleval tolknes lahtiselt roolialune polsterdus, nii et jalgadel oli vägagi ebamugav pedaalide kallal toimetada, ning need universaalsed kaussjas kummist jalamatid ei teinud ka sõiduki juhtimist kergemaks- hoopis raskemaks, sest jalamatt liikus koguaeg vastu gaasipedaali seda pressides ja jättes tühikäigu kõrgemaks, ning lukustades jalgu sinna pedaalide vahele kinni jms... Üks häirivamaid tegureid sõidu juures oli auto ratastelt keresse kanduv vibratsioon, mis tekkis alates 40km/h ja muutudes 70km/h eriti ebameeldivaks, niimoodi, et tahtis sõiduki juhti rutemini parkinsoni tõvele ligemale viia... Pilt oli igaljuhul selge- veljed vägagi tasakaalust väljas ja rändavad koos nende kausist jalamattidega kuskile utiili, nii et ma neid enam kunagi ei näeks! Oli veel pisivigu, mida ma ei hakka siin välja lahterdama, sest kriitika toomine ei ole minu selle teema eesmärk. Teadupärast ma ostsin auto "põrsas kotis" meetodil, ehk siis olin arvestanud võimalusega, et ma uut autot niikuinii ei saa ja vigu võib igasuguseid leiduda. Vigade likvideerimine mind ei hirmuta, vaid võib pigem nauditav protsess olla.
Keretööd ja autode kallal nokitsemine on minu leivaks juba vägagi pikka aega olnud ja kui teiste autode, ning tegevuste kõrvalt aega üle jääb, saab ka E21 minu tähelepanu tema korrastamise näol.


Järgmise päeva hommikul hakkasin tallinnast lõunasse startima, et auto talvekorterisse sättida... esimene tankimine:
Pilt
Trip oli 280km pikk ja maantee keskmine oli 10l/100km kohta, mis tundub normist kõrgem arvestades auto kaalu. Summutist tuli isegi sooja mootoriga põlemata bensiini haisu, ning võib aimata milles asi on.
Lõunapool oli vahepeal lund maha sadanud ja nii sain ka lumelõrtsist teed auto pastaldeks kulunud rehvidega tunda:
Pilt
Kuna juhiiste oli eriti ära trööbatud ajapikku, siis tegi see sõitmise vägagi ebameeldivaks, ning tuli pika sõidu jooksul mitu pausi teha, et saaks ennast kangusest puhata :D

Koduhoovi ma millalgi enne pimedat temaga siiski jõudsin:
Pilt

Järgmisel päeval ootas teda ees väljast kasimine.. Olgugi, et õues valitsesid miinuskraadid ja igasugune keemia ei tahtnud enam hästi toimida oli siiski minu soov ta väljast puhtana talvituma panna, tema enda lapselapse e36 kõrvale.
Koos ühe minu hea sõbra autoga said need mõlemid väärikad tegelased survepesuri ja igasuguste erinevate keemiate puhastavat mõju maitsta:
Pilt
Pilt
Pilt
Selgeks sai see, et bmw ei olnud väga pikka aega survepesurit tunda saanud. Lisaks välisilmele sai kõik ukse-ja luugivahed samblast ja muust rämpsust puhtaks lastud.. Ühe soojaga lasin mootoriruumi ka puhtamaks, nii palju kui keemia miinuskraadiga lasi toimetada:
Pilt

Peale pesu oli E21 vaatamas tõtt ülejärgmise põlvkonna järeltulija E36 coupega:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kevadel teen E21-le korralikuma pesu ja puhastuse, ning talvejooksul on plaanis üht-teist auto juures korda ka sättida. Elame ja näeme!
Igasugune info, varuosad, nipid, jutud, kriitika jne. on alati teretulnud!

Tervitades, Kalle K!
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E21 315, 1982, Kiwa

Postitus Postitas rean »

http://www.bmwe21.net/forum/viewforum.p ... b3cb746f9e" onclick="window.open(this.href);return false;
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW E21 315, 1982, Kiwa

Postitus Postitas nuga »

Edu autoga igatahes :) Tehniliselt korras e21 peab muide väga mõnusalt sõitma :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kiwa
Postitusi: 4
Liitunud: 03 Dets 2018 19:40

Re: BMW E21 315, 1982, Kiwa

Postitus Postitas Kiwa »

Enamus aega olen elu keerukuse tõttu enda autodest eemal olnud, aga paar korda olen sinna liivasesse urgu sattunud, kus mu kaks bmw preilit seisavad.
Sellest kõigest hoolimata olen nipet-näpet tutvust saanud kõige uuema preiliga teha- sai siis teisel kõik need kleebised eemaldatud, mis sinna keredetailidele kleebitud olid. Kleebiste liimi eemaldamise raskus viitas sellele, et need kleepsud olid seal pikemat aega selle auto küljes peesitada saanud:)
Võtsin õhufiltri kopsikul ka kaane maha ja leidsin sealt umbes sama kaua kasutatud filtri kui vana on auto isegi:
Pilt
Kontrollisin õli taset ka, ning see oli õlivarda peal allpool miinimumtaset, mis tõenäoliselt seletab õlitule märguande põlema jäämist mingiks ajaks, peale auto külmalt käivitamist.
Peab kindlasti kevadel kõik vedelikud ja filtrid ära vahetama enne autoga sõitu alustamist. Hea oleks leida veel korralik viiekäiguline käigukast, siis saaks selle raginatega käigukasti välja vahetada. Plaanis oleks veel stanged küljest ära võtta ja need vähe sirgemaks pinnida, ning keredetailide ja -paneelide vahed vähe paremaks sobitada, et silmale ilusam vaadata oleks.
Kõik lukud tuleks ka auto küljest laiali võtta, ära puhastada ja korralikult ära määrida. Keskkonsooli küljest peab ka igasugused tilu-lilud ära eemaldama, et salong viisakam oleks. Põhjavaip ka plaanis autost välja võtta ja sellele keemiline puhastus lasta teha.
Mingid mõtted on veel tekkinud istmete osas. Nimelt tahaks vanad istmed pigem korda teha, mitte ei hakkaks sellest autost mingit hübriidi tegema uuema bmw istmete paigaldamise näol.
Vanade istmekatete järgi laseksin nahast istmekatted asemele valmistada ja katsuks selle poroloonisüsteemi seal istmete sees korralikult ära taastada, et istmed trimmis oleks. Hetkel ei suuda otsustada, mis värvi nahka võiks kasutada. Uksepolstritel on tumesinine nahk, mis sunnib mind kasutama sama värvi nahka ka istmete peal- kui ma just uksepolstrite nahka teist tooni naha vastu ei taha vahetada :D Ühesõnaga näis, mis tulevik toob, aga sellisel kujul istmetega sõita ei tahaks nagu need istmed seal praegu on.
Sellisena ta seisab ja ootab kuiva liiva peal soojasid ja paremaid aegu, millal sõitma saaks:
Pilt
Pilt
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E21 315, 1982, Kiwa

Postitus Postitas Arvo »

Kiwa kirjutas: Kontrollisin õli taset ka, ning see oli õlivarda peal allpool miinimumtaset, mis tõenäoliselt seletab õlitule märguande põlema jäämist mingiks ajaks, peale auto külmalt käivitamist.
Pigem ei seleta, õlipumba seisukohalt kohapeal seisva auto suhtes on suht on/off olukord: saab õli kätte - õlituli ei põle; kui ei saa õli kätte - õlirõhku pole, hoitatustuli põleb. Uuematel bemmidel on õlitaseme andur, aga see juba teine teema.
Kui õlituli pikemaks põlema jääb on kas õlipump või mootor mingist piirkonast hõre ning õli vajub karterisse ära või siis on õlitussüsteemis mingi takistus ees. Kui õli viskoossusega väga mööda panna külmemal perioodil, siis on pumbal muidugi ka algul raskusi selle tökati edasi lükkamisega.
Üldiselt pärast käivitamist mõni sekund põlev õlituli ei ole eriline teema mille pärast muretseda, eriti selle M10 mootori kontekstis, mida siin foorumiski aegajalt on täiesti tasuta jagatud :)
E24 635CSi | E10 2002
Vasta