BMW E12 525 '81a Marko
Re: BMW E12 525 '81a Marko
päris korraliku juppide hunniku oled kokku hankinud. Talvel igav ei hakka.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Juppe ikka kogunenud ja vahepeal isegi lisa tulnud wallothneshist. Autoga tegeleda see talv aega kahjuks pole, kuid juppe jms varuda saab kindlasti.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Veidi uuendust, vabade ja vaprate maalt jõudis kohale vana lao järgi haisev pakk uute tagatulede "klaasidega" ning tuubitäis JbWeldi. Klaasid uued originaalid aga bmw märk puuri otsaga maha lastud. Hind oli 23eur tk ja vast ei sega see väike muudatus kedagi.
Summutiga ka ühelpool, tuletorud on juba kunagi vahetatud ja nüüd sai ka kogu ülejäänud jooks sebitud. Made in W-Germany ja tootjaks Eberspächer. Pilti saab siis kui pakendist välja kisun.Re: BMW E12 525 '81a Marko
Midagi on veel vahepeal kogunenud, ketipingutitald, andur ja vanakooli SWAG-i w-germany õlipumbahammakas. Karbi jätan järgi ja panen kunagi autosse.
Et kodus lugemist oleks siis Haynes manual ja orig 300+ leheküljeline tehase manual( lisana on L-Jet hooldus/veatuvastus) täidavad aega. Kui kellelgil mingit infot vaja siis julgelt küsida Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kas see on see diagnostikapistiku andur vist? Sellest olemasolust muidu pole autol ega ajul minuteada sooja ega külma aga hindan põhjalikkust taastamisel, ilus vaadata kui ilusad säravad jupid autol küljes.
Õlipumba hammasrattaid olen erinevatel vanadel mootoritel (M10 ja M30) huvi pärast mõõtnud ja jälginud kulumist, see tundub, et on selline asi mis eriti ei kulu, koormus on seal arvestades keti ja hammasrataste mõõte väga väike. Samas ta ei maksa ka suurt midagi ja olen ise ka alati uue ostnud.
Õlipumba hammasrattaid olen erinevatel vanadel mootoritel (M10 ja M30) huvi pärast mõõtnud ja jälginud kulumist, see tundub, et on selline asi mis eriti ei kulu, koormus on seal arvestades keti ja hammasrataste mõõte väga väike. Samas ta ei maksa ka suurt midagi ja olen ise ka alati uue ostnud.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
See on TDC vândaandur ja ma usun et see vana ka töötaks, aga no uus on uus.
Kui uus kett, siis võimalusel uus hammakas. Ma küll ei tea kas see hammakas sinna ka sobib, pole mootorit lahti kiskunud. Seal võib ka ühe mutriga variant olla, eks kunagi selgub.
Varuosadest proovin ikkagi W-germany asju leida, nii palju kui võimalik.
Kui uus kett, siis võimalusel uus hammakas. Ma küll ei tea kas see hammakas sinna ka sobib, pole mootorit lahti kiskunud. Seal võib ka ühe mutriga variant olla, eks kunagi selgub.
Varuosadest proovin ikkagi W-germany asju leida, nii palju kui võimalik.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vändaandur jah. Aga mind huvitab kuidas sinu aastakäigu masinal selle anduriga on, kas aju ka sealt signaali saab? (mul E24 küljes on see selline passiivne tükk mis jookseb otse diagnostikapistikusse ja muud ühendust polegi).
79 aasta mootoril oli veel see nuutidega ja ühe mutriga õlipumba variant. Sinu mootoril võiks juba see uuem olla aga kindel olla ei saa.
W-germany juppide leidmisega võib täna juba päris keeruline olla aga nendega on muidugi kvaliteedi mõttes kindlapeale minek.
79 aasta mootoril oli veel see nuutidega ja ühe mutriga õlipumba variant. Sinu mootoril võiks juba see uuem olla aga kindel olla ei saa.
W-germany juppide leidmisega võib täna juba päris keeruline olla aga nendega on muidugi kvaliteedi mõttes kindlapeale minek.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tead Arvo see on hea küsimus ja jään sulle vastuse võlgu. Kui pappkastist mootorijuhtmestiku kevadel välja katkun, siis eks valgustan. Tal peaks veel olema punane kork mis katab need 3 pin ära, kahjuks ei võtnud ise seda juhtmepuud autolt maha ja ei oska öelda kas sinna midagi külge ka kinnitub.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Raamat oli ju laual olemas ja sirvides leidsin pildi kus kork peal ja midagi külge ei lähe, ühesõnaga suht iluvidin.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Teen kiire kokkuvõtte toimunust, midagi on lisandunud, midagi on saanud puhastatud.
Kroomiosakond sai uue tagastange, tulede raamid. Järjekordselt mainin, et uued ikkagi kirvega tehtud, kõik mis jääb peitu jäetud viimistlemata, plasmalõikuse tilgad jms.
Uued embleemid, esimesel märgil on gravitatsioon tugev, ilus täismetall ja värvid valatud epo laadne. Natuke galvaanikat tuli tagasi ja mootori pudinad läksid uut katet omandama. Mootoripoolne juhtmestik sai pesu(pistikud ultrahelipesu), riidest kate vahetuse, pistikud pleegitamise kollasest valgeks. Releed on veel orig tsingi all, paar oksüdatsioonitäppi aga origaal on originaal.
Kroomiosakond sai uue tagastange, tulede raamid. Järjekordselt mainin, et uued ikkagi kirvega tehtud, kõik mis jääb peitu jäetud viimistlemata, plasmalõikuse tilgad jms.
Uued embleemid, esimesel märgil on gravitatsioon tugev, ilus täismetall ja värvid valatud epo laadne. Natuke galvaanikat tuli tagasi ja mootori pudinad läksid uut katet omandama. Mootoripoolne juhtmestik sai pesu(pistikud ultrahelipesu), riidest kate vahetuse, pistikud pleegitamise kollasest valgeks. Releed on veel orig tsingi all, paar oksüdatsioonitäppi aga origaal on originaal.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kas tulede tagustelt pistikupesadelt juhtmed võtsid enne galvaanikat lahti? Need võivad pärast happevanni seal edasi reageerida, tulemuseks on neetide alt roheliseks hallitanud ühendused.
Mootorijuhtmestiku hall kate on sul väga korralik, mul oli valikus 2 juhtmepuud, mõlemal oli see rüüs ajaga kivistunud ja mitmest kohast katki, killud väljas. Millega neid pistikupesasid heledamaks pleegitasid? Tulemus väga hea!
Mootorijuhtmestiku hall kate on sul väga korralik, mul oli valikus 2 juhtmepuud, mõlemal oli see rüüs ajaga kivistunud ja mitmest kohast katki, killud väljas. Millega neid pistikupesasid heledamaks pleegitasid? Tulemus väga hea!
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tuleb tunnistada et mõelnud sellele see kord, aga hoian silmad peal, järgmistel võtan lahti.
Pleegitasin juuksurisalongist ostetud 12% vesinikperoksiidi baasil geeliga. Panin toidukilesse plastiku ja geeli ning päikese kätte, aegajalt detaile keerates. Kaks pistiku ümbrist läksid kildudeks, aga nende algseis oli juba kehvem, niiet tasub ettevaatlik olla, võibolla vähem hoida päikese käes. Olen hoidnud kuni 2 päeva. Mai alguses tegin tuleregullijad valgeks. Tulemus rahuldav.
Pleegitasin juuksurisalongist ostetud 12% vesinikperoksiidi baasil geeliga. Panin toidukilesse plastiku ja geeli ning päikese kätte, aegajalt detaile keerates. Kaks pistiku ümbrist läksid kildudeks, aga nende algseis oli juba kehvem, niiet tasub ettevaatlik olla, võibolla vähem hoida päikese käes. Olen hoidnud kuni 2 päeva. Mai alguses tegin tuleregullijad valgeks. Tulemus rahuldav.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
See on küll päris hea tulemus. Peaks ka proovima seda asja kunagi.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Pärast pikka edasilükkamist ja põiklemist võtsin mootori lõpuni laiali.
Saaled kõik ilusad, nii raam kui kepsu omad, väntvõllil ka kõik tiptop, ... aga murekoht 5-6 kolb ja eriti 6nda silindrisein. ( 5-6 kolvid loomulikult lähevad vahetusse kui STD-ga pääseb)
Oskab keegi ehk soovitada mida edasi, lasta kellelgil mõõta ja vaadata kas pâäseb ainult hoonimise ja STD rõngastega või pean hakkama 6-te oversize +0.25 mõõdus kolbi otsima?
Oskate ehk kedagi soovitada Tallinn/Tartu kandis?
Paar pilti ka.
Saaled kõik ilusad, nii raam kui kepsu omad, väntvõllil ka kõik tiptop, ... aga murekoht 5-6 kolb ja eriti 6nda silindrisein. ( 5-6 kolvid loomulikult lähevad vahetusse kui STD-ga pääseb)
Oskab keegi ehk soovitada mida edasi, lasta kellelgil mõõta ja vaadata kas pâäseb ainult hoonimise ja STD rõngastega või pean hakkama 6-te oversize +0.25 mõõdus kolbi otsima?
Oskate ehk kedagi soovitada Tallinn/Tartu kandis?
Paar pilti ka.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kas sõrmega katsudes silindriseinal konarusi tunda on? Kui tuntavad kriimustused sees, siis läheb ilmselt puurimiseks.
Või noh, sõltub mis on eesmärgid ja kui suur on eelarve. Uus kolbide komplekt on alates 500 eurost, kui see juba teha tasuks vändakaelad ka üle mõõta (see et silma järgi saaled ilusad ei tähenda veel et kõik sirge), siis kehvemal juhul vändalihv teha + uued saaled (kokku 200-300 euri). Kui juba nii suurelt ette on võetud, tuleks plokikaas ka nii teha, et ei oleks vaja uuesti lahti kisuda. Ja ongi sujuvalt tuhande euri piir ületatud. Mul oma projekti M10 mootoriga läks täpselt nii
Kui tulevikus planeeritav läbisõit väike annab vabalt mootor kasutatud kolbidega ka kokku laduda ja eks ta võib sedasi ka aastaid edukalt sõita, 24h võidusõidule selle autoga ju nagunii ei lähe. Kõige mõistlikum oleks võibolla üldse üks alumine ots või terve mootor tagavaraks otsida, praegugi üks siinsamas foorumis müügiks. Mul muidu on suht korralik M30B28 rem mõõdus kolvikomplekt riiulis, aga need vist 2,5 mootorisse niisamalihtsalt ei passi, kolvikäik oli teine kui õieti mäletan.
Või noh, sõltub mis on eesmärgid ja kui suur on eelarve. Uus kolbide komplekt on alates 500 eurost, kui see juba teha tasuks vändakaelad ka üle mõõta (see et silma järgi saaled ilusad ei tähenda veel et kõik sirge), siis kehvemal juhul vändalihv teha + uued saaled (kokku 200-300 euri). Kui juba nii suurelt ette on võetud, tuleks plokikaas ka nii teha, et ei oleks vaja uuesti lahti kisuda. Ja ongi sujuvalt tuhande euri piir ületatud. Mul oma projekti M10 mootoriga läks täpselt nii
Kui tulevikus planeeritav läbisõit väike annab vabalt mootor kasutatud kolbidega ka kokku laduda ja eks ta võib sedasi ka aastaid edukalt sõita, 24h võidusõidule selle autoga ju nagunii ei lähe. Kõige mõistlikum oleks võibolla üldse üks alumine ots või terve mootor tagavaraks otsida, praegugi üks siinsamas foorumis müügiks. Mul muidu on suht korralik M30B28 rem mõõdus kolvikomplekt riiulis, aga need vist 2,5 mootorisse niisamalihtsalt ei passi, kolvikäik oli teine kui õieti mäletan.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Uued saaled loomulikult ja kaas saab ka kindlasti overhauli. Rem mõõt kolvid on tsirka 180eur tk ja 1k kulutus oleks kohe koos. Kolbidest sobib ainult e12 525 kolvid, neil imelik lohk keskel mis 2.8 motol sile, kuigi mõõt on sama.
Küünega on igastahes tuntav niiet peab hakkama ikkagi rem mõõte otsima. Ühte ju ei saa vahetada rem kolvi vastu kui ma ei eksi.
Plokki ei taha vahetama hakata, ikkagi auto Vin-ga sama numbriga.
Küünega on igastahes tuntav niiet peab hakkama ikkagi rem mõõte otsima. Ühte ju ei saa vahetada rem kolvi vastu kui ma ei eksi.
Plokki ei taha vahetama hakata, ikkagi auto Vin-ga sama numbriga.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kui asja suurelt juba ette võtad, lase enne saalede ostmist väntvõlli kaelad ikka üle ka mõõta. Mul M10B20 mootori väntvõll oli küll mikromeetriga kontrollides standardmõõdu lubatud piirides aga kui spetsialist võlli prismade peale pani ja indikaatorkellaga mõõtis, tuli see ikkagi esimesse rem mõõtu lihvida (võll oli kergelt "kõver") .
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Viimase rem mõõdu kolvid ehk siis juba soetada, või üldse pisut suurema mootori peale mõelda. Kas 3,5 oleks juba üle kriitilise ?
e28
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Väntvõlli lasen tõesti igaks petteks üle mõōta, mine sa tea tõesti. Kus ja kellel lasid teha? Mul b35 väntvõll käis kuskil Tartus, kahjuks ise ei viinud.
Cardo: Mootorivahetus pole kindlasti valik, rihin ikkagi musta nr poole ja proovin seda number matching liini jätkata.
Ps! Üks 3.5 juba on ja piisab, prooviks siis täis originaali ja vedelat klassikut seekord ehitada
Cardo: Mootorivahetus pole kindlasti valik, rihin ikkagi musta nr poole ja proovin seda number matching liini jätkata.
Ps! Üks 3.5 juba on ja piisab, prooviks siis täis originaali ja vedelat klassikut seekord ehitada
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Tartus jah on üks mees, nimi Vello Täär, kes Astromoto väntvõlli tegemise pingid kokku ostis ja oma eramajas tegutseb, mina tegin tema juures, Jutu järgi pädev mees seletas ära mis ja kus, töö tehti ka kokku lepitud ajaks ära. Mul lihviti ainult raamsaalede kaelad, läks vist 80.- Katsun numbri leida.
Üks spetsialist kuskil Sepa tänaval on veel kes mootoreid teeb aga selles osas ei oska soovitusi anda.
Üks spetsialist kuskil Sepa tänaval on veel kes mootoreid teeb aga selles osas ei oska soovitusi anda.
E10 2002