BMW E12 525 '81a Marko
BMW E12 525 '81a Marko
Kõik sai alguse sellest kui sõber kirjutas 2017a veebruaris, et tema sõbral on vana BMW ja endal pole aega tegeleda. Mul tekkis huvi ja nädal hiljem sõitsin südaöösel vaatama. Auto oli sellel hetkel nädal aega presendi all olnud ja lume müts peal, peale väikest kaevamist tundus esmapilgul vägagi tugev tûkk ja huvi süvenes. Kuna lapselaps oli alustanud keretöödega, siis palju juppe ja mootor oli garaazis, kuid nende küllaltki värske olek veenis mind kile all oleva auto korrasolekus. Tol hetkel omanik müüa otseselt müüa ei soovinud ja läksime sõpradena lahku tingimusel, et esimene ostuvõimalus on minul. Peaaegu aasta läks mööda ja 2018 aprillis võttis omanik ühendust, et kahju oleks lasta autol lihtsalt seista ja kuna majaehitus plaanis, siis e12 sinna plaani enam ei mahtunud.( Vahepealse aja oli auto jälle garaazis). 2018a mai kuus leidis e12 tee mulle garaazi, 2019 1märts peale pikka paberimajandamist(pärandid, ärakirjad jms) sai masin minu nimele. Osa pildimaterjali on BMW foorumis, aga Klassikaliste foorumisse sobib paremini.
Tehasest veeres vâlja 04/1981 mootoriks m30 2.5
Eestisse saabus 1994 ja viimane ülevaatus oli 1998 aasta. Varustusest niipalju 5 käiguline kast, mehaaniline katuseluuk, kesklukk, sportrool, el.antenn, BBS veljed(lukustatavate vargapoltidega), BBS esilisa.
Kere tahab veidi tegemist, tiivakaared, karbid(vale tungrauaga tōstmisega viga tehtud), ja nipet näpet kapotil, pagassil, ustel.
Auto välised pildid tehtud enne ära toomist
Tehasest veeres vâlja 04/1981 mootoriks m30 2.5
Eestisse saabus 1994 ja viimane ülevaatus oli 1998 aasta. Varustusest niipalju 5 käiguline kast, mehaaniline katuseluuk, kesklukk, sportrool, el.antenn, BBS veljed(lukustatavate vargapoltidega), BBS esilisa.
Kere tahab veidi tegemist, tiivakaared, karbid(vale tungrauaga tōstmisega viga tehtud), ja nipet näpet kapotil, pagassil, ustel.
Auto välised pildid tehtud enne ära toomist
Viimati muutis BMW Rh+, 23 Mär 2019 21:48, muudetud 1 kord kokku.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Paar nädalat olen autot lammutanud ja naeratus näol, asjad kõik tehasemärgistusega. BMW märgid kûljes, detailidel kollane täpp ja mutritel kontrollmärgis.
Lisaks avastasin et esimene ja tagumine stabikas 24mm ja 18mm ehk kōige jämedamad mis peale pandi, esimesel stabikal ja vedrudel punased märgistused. Mis punane e12 puhul tähendab?
Lisaks avastasin et esimene ja tagumine stabikas 24mm ja 18mm ehk kōige jämedamad mis peale pandi, esimesel stabikal ja vedrudel punased märgistused. Mis punane e12 puhul tähendab?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kuna ARK tahtis autot näha ühes tûkis pidin selle nipukate ja poltidega kokku laduma.
Mootor vanuse kohta veel kena
Tagumised amordid tehase BOGE-d
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vana rooli kohta veel täiesti kena.
Kas see ümar veeklapp igavene asi või tasub vahetada kui juba lahti on? Mida soovitate ahjuklappide uuesti katmiseks?
Tõmbasin ka ahju laiali, radikas korras, tahab lihtsalt pesu. Kas see ümar veeklapp igavene asi või tasub vahetada kui juba lahti on? Mida soovitate ahjuklappide uuesti katmiseks?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Armatuur enne(pilt algses asukohas )ja pärast.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Haruldaselt hästi säilinud masin, tasub kindlasti originaaliks taastada, soovin edu. Tundub, et see auto on suurema osa elust kuskil heas kliimas sõitnud, need autoalused jupid ja ka mootor on eesti tingimustes ikka 90% juhtudest üleni paksu roostekihi all.
See salongiradika kraan on üks needus, kui praegu veel korras siis varsti hakkab kindlasti tilkuma (sõidu ajal jala peale kuuma jahutusvedelikku) ja vahetus on üsna ebameeldiv. Ma enda omat üritasin mitu ringi ka remontida ja vist umbes neljandal korral saingi pidama Sul masin laiali see vaheta kindlasti uue vastu ära (suhteliselt kallis jupp küll).
Need ahju siibrid katsin autoaudio poest ostetud kleebitava lehega (materjal umbes nagu see vahutaoline vaip mis parketi alla käib) tundub et kestab.
See salongiradika kraan on üks needus, kui praegu veel korras siis varsti hakkab kindlasti tilkuma (sõidu ajal jala peale kuuma jahutusvedelikku) ja vahetus on üsna ebameeldiv. Ma enda omat üritasin mitu ringi ka remontida ja vist umbes neljandal korral saingi pidama Sul masin laiali see vaheta kindlasti uue vastu ära (suhteliselt kallis jupp küll).
Need ahju siibrid katsin autoaudio poest ostetud kleebitava lehega (materjal umbes nagu see vahutaoline vaip mis parketi alla käib) tundub et kestab.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Eks garaazis seismine teda päästis, selle 5 aastaga liikus ka minimaalselt.
Mis sellel kraanil lekkima hakkab, mis see tüüpviga sellega on?
Mis sellel kraanil lekkima hakkab, mis see tüüpviga sellega on?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ilus auto! Loodame, et saab originaalkorda, siis must number ootab ARK-is
745, R-23, R-12
Re: BMW E12 525 '81a Marko
No varasem ajalugu pidi ka hea olema, ma mäletan et 90ndatel olid nad sageli juba rooste poolt üsna läbi puretud.
Aga sellel klapil on sisemised tihendid ajaga kuivanud kõvaks. Ja olen lugenud, et see plastik pidi ka sageli järgi andma, kui suurem surve süsteemis, lööb korpuse lõhki.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Eks plaan seda rihtida ongi. Kahjuks pole seda algusest peale lahti võtnud, siis osaliselt peavalu tekitab küsimus, mis puudu, olemas või milline polt/kruvi kuhugi läheb.
See hall värv koobaste ümber on platsi "parandus", eks natuke prooviti ikkagi müügiks siluda. No see klapp läheb vajaminema kauba nimekirja.Arvo kirjutas: ↑25 Mär 2019 22:43No varasem ajalugu pidi ka hea olema, ma mäletan et 90ndatel olid nad sageli juba rooste poolt üsna läbi puretud.
Aga sellel klapil on sisemised tihendid ajaga kuivanud kõvaks. Ja olen lugenud, et see plastik pidi ka sageli järgi andma, kui suurem surve süsteemis, lööb korpuse lõhki.
Auto turvavarustusse kuuluvad ka lukustatavad "vargapoldid" Paak on seest puhas ja lekkevaba, isegi 3 toru on alles. Kast lekkevaba(uued simmerid on juba kohal). Varuosa kogumine käib täie hooga, midagi on juba riiulis, osad asjad kohe kohe tulemas. Tsingitud poltide ja mutrite varu mis e28 ehitamisest ûle jäid on sorteeritud ja valmis sobivusel detaile kinnitama.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Autot on seal küllalt. Seda peaks olema lust taastada ja tulemuseks on mõnus haruldane klassik.
Kas see on “Dog leg” käigu kast?
Kas see on “Dog leg” käigu kast?
Re: BMW E12 525 '81a Marko
vaatan et tagatuli katki, mul jäävad enda omast üle klaasid, minumäletamits mööda olid ilma mõradeta.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Pildi põhjal julgen väita, et see on 5 käiguline OD ehk Getrag 265/6
'70 E3
/ Once you go Sharknose you never go back /
/ Once you go Sharknose you never go back /
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kui reklaamimiseks läks siis mul ka igasugu E12 värki oma projektist üle - terve ketastega tagasild, mootori tükke, elektri vidinaid, tulesid jne.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Leidsin e28 kõrvalt aega, et e12 kallal nokitseda.
Eemaldasin pigimatti ja auto põrandal kaks erinevat varianti. Juhipool "kärg" vâga lihtsalt eemaldatav ja kundepoolne ilgelt kleepuv must mass. Üldpilt on rahuldav. Natuke sai bensiiniga pesta, ees on väike läbiv auk, pedaali kinnitus ainult pindmine. Saksamaalt jõudis ka kaks pakki NOS jubinaid, Rooliotsad ja tagumised kettad koos kingitusega. See juba teine kord kui saksast pakk shokolaadiga tuleb.
Eemaldasin pigimatti ja auto põrandal kaks erinevat varianti. Juhipool "kärg" vâga lihtsalt eemaldatav ja kundepoolne ilgelt kleepuv must mass. Üldpilt on rahuldav. Natuke sai bensiiniga pesta, ees on väike läbiv auk, pedaali kinnitus ainult pindmine. Saksamaalt jõudis ka kaks pakki NOS jubinaid, Rooliotsad ja tagumised kettad koos kingitusega. See juba teine kord kui saksast pakk shokolaadiga tuleb.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vaikselt puhastan ja sorteerin.