BMW E28 525i 1986, Raas

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Raas
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas » 12 Mai 2019 20:23

Tere,

Sain omale ometi enam-vähem soovitud hainina. Vaatan ise seda ilmaime ja näitan teistelegi ning loodan tarkade nõuannetele, et see auto kenasti tööle hakkaks.

Paar suve tagasi soovisin endale huvitavat hobiautot ning hakkasin ühte Zaz 968Mi elustama. Suvi otsa sai ikka põristatud sellega aga see oli veidi liiga ekstreemne suveauto ning otsustasin, et peagi ostan omale ikka lääneauto. Kuna haininaga olen ma üles kasvanud siis pikalt valima ei pidanudki.
Sügisest saati turul kergelt silma peal hoidnud, et mis ja kus müüakse ning ruttu jõudsin tõdemuseni, et hea aeg on ammu möödas. Autod, millel vähegi mootor peal, nende hinnad ammu kosmoses. Kriteerium oli: R6 mootor, manuaalkast, bensiin. 520i oli üksjagu müügil ning täitsa aksepteeritav variant. Hiljuti sai üks eesti punane 525e ka üle vaadatud, aga kuna mootor polnud... kõrgepöördeline ning kere ka polnud päris see, mida tahtsin, siis jätsin ostmata, kuigi lisavarustust oli tollel autol ikka väga palju peal.
Üks pühapäev tegin oma tavapärast autoportaalide ringkäiku: ss.lv, autoplius, otomoto, mobile, autoscout. Esimese lingina jäi kohe silma Läti 525i. Kuulutus oli peaaegu nädal aega üleval olnud. Tõmbasin kõne lõuna paiku peale ning õhtuks sõitsin juba lätti autot vaatama (Salacgriva). Olin nõus kohe auto ära ostma, aga kuna paberitega oli veidi keeruline lugu, siis pidime tehingud teostama kohalikus autoregistrikeskuses järgneval nädalal. Omanik lubas, et ei müü autot vahepeal maha ja nii läkski.

Pühapäeval kui autot vaatamas käisin.
Pilt

Kere on minu meelest heas seisukorras, tuled ja viled töötasid, auto oli komplektne, mootor ei tööta korralikult, pidurid olid peal/maas/kinni jäänud. Väike proovisõit ja otsus tehtud.

BMW E28 525i M30B25
Märts 1986
ACHATGRUEN METALLIC (tumeroheline)
manuaalkast

Lisad: Manuaalne katuseluuk, tagumised peatoed, udutuled, ABS, kesklukk, elektrilised peeglid, rohelised klaasid (S350A THERM.INSULAT.GLASS GREEN). Silma jäid veel tagumine käetugi ning reguleeritav roolisammas, mis hetkel mingil põhjusel ei tööta, Check control samuti peal. Minu suureks imestuseks on mootoril isegi põhjakate küljes.

Kuna auto dekaadijagu seisnud, siis tegemist jagub: Pidurid vaja kõik üle käia, mootor ei tööta normaalselt, kerel siin/seal rooste (auk), spidomeetri plokil mingi teema (ei näita kiirust, temp andur ei tööta kogu aeg). Muus osas tundub päris püss.
Varasemalt oli auto ühe vanahärra kasutuses, kes ise vanaks jäi ja enam ei sõitnud ning auto jäi 2010a kanti seisma. Saksast kasutatuna toodud, lätis ainus omanik. Tundub, et autot hoolega hoitud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tagumise koopa serv.
Pilt

Lammutamine juba käib. Hea pilt esimesest poolraami seisukorrast. Tipp topp.
Pilt

Üldjoones plaan selline, et sooviks sellega suve või kaks sõita ning siis kere paljaks kiskuda ja korda teha enne kui päris käest läheb.
Kui juhuslikult peaks komistama mõne M30B28 otsa, siis võib-olla teha mootori swap.. aga pole kindel, sest 10s sajani on hobiautole piisavalt hea ning hääl on juba selle mootorigagi hea. Soovin suures osas auto siiski originaali ja ajastukohasena hoida.

Täna oli veidi aega mootoriprobleemiga tegeleda. Värske kütus sai sisse pandud, jagaja kaas üle vaadatud ning puhastatud, küünlad üle kontrollitud, õhulugejat break cleaneriga veidi susistatud, vaakumvoolikud tundusid OK, õhulõdvik terve, kuid tulemus ikka kehvapoolne. Tühikäik lonkab, pöördesse ei taha minna, kuigi korra sain siiski päris päris R6 hääle kätte kõrgemal pöördel.
Mõtlen, et kütuselatist peaks vana kütus ikka nüüdseks kadunud olema pärast 1km sõitu ja 15min kohapeal töristamist. Ja kuna värske kütusega käib ikka kehvalt, siis viga kuskil mujal.

Küünlad pärast pooleminutist käimist. Julmalt tahmased.
Pilt

Täna rohkem ei jõudnud tegeleda, uuel NV-l uuesti.
Oma aruga leidsin, et vist tuleks vaadata pihustite poole. Google ütleb, et neid võiks ultrahelivannis puhastada, aga kui ühe pihusti välja võtsin, siis hakkasin kahtlema, kas see midagi annaks. Mida targemad arvavad, kus võiks viga olla? Õhulugeja ehk otsas?


Edit: to-do list:
Kiiremas korras enne ülevaatust: rehvid ja veljed
siduri peasilinder vahetada
AFM puhastada ja timmida.. ühesõnaga töötama panna
amordid vahetada
pisikesed vaakumvoolikud vahetada

Aegamisi:
spidomeetri plokil kellad tööle: kiirus, tujurikkuja, kütusetase,
kütusepaagi sisene pump vahetada
silladetailid ja puksid
Käigukangi kott
jalamatid
raadio lisada
kere (karbid, mõni ukseäär, tagumise akna ääres auk)
pidurikettad ja klotsid
hiirte näritud juhtmed värskemate vastu vahetada
Viimati muutis Raas, 20 Juun 2019 09:16, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2449
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut » 13 Mai 2019 08:59

Kummalisel kombel ei näe mina pilte foorumis vaadates aga läbi RSS-feedi pildid tulid.
Lisaks õhulugejale, mille pistik tundub juba väga kahtlase välimusega, võib temperatuuri andur samuti vea põhjuseks olla. Aju näeb, et mootor jääkülm ja segu keeratakse väga rikkaks. Omal korduvalt M30 temp anduri pistik sellist jama põhjustanud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas tiit » 16 Mai 2019 14:27

Väga soliidne masin! Isegi originaal mm rattad all.
Hakka ikka otsast rahulikult peale selle mootori diagnoosimisega. Uuri kas kõik andurid töötavad, juhtmestik korras, kütuse rõhk ok ja mootori kompresioon normis jne.
Õhu mõõtjat (AFM) on suht lihtne testida. Esialgu võta AFM eest kummi põlv ära ja siis saad näpuga seda laba manuaalselt reguleerida. Kui hakkab mingis asendis mootor paremini käima, siis tasub AFM lähemalt uurida. Aga kui ei saa laba liigutades mootori tööd parandada, siis võib vähemalt esialgu selle AFM rahule jätta.

Raas
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas » 16 Juun 2019 21:29

Tänud heade sõnade ja nõuannete eest!
Õhulugeja tundub siin soovitatud näpumeetodiga katsetades OK. Süütepool sai ka visuaalselt üle vaadatud ja rootor puhastatud, aga muutust ei olnud mootori töös. Vahetasin seejärel temp andurid ära ja voilaa, auto töötab nüüd auto moodi, aga siiski:
segu nüüd ulmeliselt lahja, küünlad puhtaks põlenud. Jaheda mootoriga töötab paremini, kui mootor mingil määral soojenenud, siis kohe üldse ei tööta enam. Julmalt jätab vahele vms, 2. käiguga saab näiteks 3000rpm ja siis on auk ja jõnksutab, 3. käiguga saab näiteks 2500rpm ja sama lugu ning 4. 2000 vms. Selline tunne, nagu kütusehulk piiratud vms. Lätis kütusepump just vahetatud mingisuguse vastu. Igatahes see undab julmalt.
Sõber teadis soovitada, et kui vaakum kütuserõhu regulaatorilt ära võtta, siis peaks latis kogu aeg maksimaalne surve olema. Mõeldud-tehtud, voolik tagant ja pimedaks ning sõitu. Jaheda mootoriga liikus see auto nagu peab.. vist, aga pole kindel ka, autol ju kõigest 215nm. Igapäevasõiduk suveks on M57 traktor. Kuna ma olen traktori väändega ära hellitatud, siis tundub ka E36 328i lahja, rääkimata siis 525i-st.
Igatahes, sain paarsada meetrit proovida, mootor läks soojemaks ja oligi kõik, jälle sama jama ka pimeda regulaatoriga.
Homme ehk jõuan kütusesurve ära mõõta ja siis targem. Googles üks vahekaart veel CSVga ka lahti..
Küünal nüüd selline.
Pilt

Vaakum peaks nüüd OK olema. Leidsin ühe lekke (plastmass kolmik, pildil keskmine), aga selle lappisin esialgu mäkaiveriga kinni, et vaakumiprobleemid välistada.
Pilt

Spidomeetri plokki lammutasin ka. Tahhomeetri sain tööle (enne oli R4 oma), sest õnneks oli kodus üks R6 plokk olemas. Spidomeeter, läbisõidunäidik ja tujurikkuja veel vaja tööle panna. Aga eks kunagi jõuan selleni. Internetis õnneks neid DIYsid leidub.

Pidurid värskendatud (kolb, tihendid, pidurivoolik), aga pidureid ikka pole.. Pedaal väga raske, aga kui pedaalil elada, siis lõpuks pidurdab rattad plokki ka. Siis saab ka pidurid plokki, kui tugevalt survet peal hoida, siis vaikselt vajub pedaal alla ning pidurid lähevad peale. Googeldasin ja tundub, et probleeme tekitab pidurivõim. Täna leidsin kodust ühe põie/pommi, vahetasin selle kogu kupatusega ära, aga eks homme vaatan,kas hakkas tööle või mitte. Esialgsel hinnangul vist too ka katkine.
Sellega seonduval teemal: roolivõim igatahes töötab.
Pilt
Pilt
Pilt
Kettad ja klotsid jätsin esialgu vanad, kuna neil veel ressurssi on.


Leidsin täna juhtumisi selle ja vahetasin kohe ära ka. Eks näha ole.
Pilt

Siduri peasilinder lekib. Eks tuleb seegi uus tellida. Õnneks ei maksa midagi.
Pilt

Aega on vähe, aga tegemist on palju. Kui pidurid tööle saan ja mootori ka, siis võiks arvele võtta. Arvele proovin nende samade praguliste millimeeter mõõdus rehvidega võtta (originaalmõõt). TÜVi ajaks (sinna veel pikk tee minna) sooviks siiski ühe partii mingised 15 tollised rehvid panna. Ette 195 laiust, aga taha võiks gramm laiemad olla, kas 205 või 215, puhtalt visuaalsuse pärast. Arvele ma selliste mõõtudega ei julge võtta: niikuinii saadetakse pikalt.
Kuuris õnneks üks jooks replica Alpina 15 tollised ja isegi 14 tollised. Mulle need 15 tollised meeldivad, tõllarattad ei paku huvi.

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2449
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut » 16 Juun 2019 23:40

Raas kirjutas:
16 Juun 2019 21:29
Pedaal väga raske, aga kui pedaalil elada, siis lõpuks pidurdab rattad plokki ka. Siis saab ka pidurid plokki, kui tugevalt survet peal hoida, siis vaikselt vajub pedaal alla ning pidurid lähevad peale.
99,99% pommi probleem.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1099
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Jaks » 17 Juun 2019 14:22

Ruuduga sama meelt.
E30 318 cabrio, Alpina b10 3.3, Bmw F11
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.

Raas
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas » 17 Juun 2019 16:02

Eilne piduripommi vahetus oli edukas ning tänaseks on pidurid olemas. Läks õnneks.

Kütuseteema on veidi problemaatilisem. Nii palju oskan öelda: külmalt tühikäigul ja sõites kütuserõhk 3Bar (nii nagu olema peab). Sõites püsib ka, aga kui esimese käiguga peeneks lasta, siis peaaegu 6000rpmi pealt kukkus rõhk ära (umbes 1 peale?) ning ilmselgelt hakkas auto jõnksutama. Käiguvahetus ja auto toimis edasi.

Külmalt tühikäigul:
Pilt

Kui mootor soojaks läks, siis hakkas möll pihta: tühikäigul 2.6, vanaema moodi 3. käiguga sõites 2bar ja gaasi vajutades vähemgi. Proovisin kütuserõhu regulaatori pimedaks ka teha, aga see ei muutnud midagi, või kui siis ainult tegi hullemaks.
Soojalt tühikäigul:
Pilt

Netist lugesin, et mõnel on filter umbes ja mõnel kütusepump otsas. Mul need lätis vahetatud ja tõepoolest, autol on värsked jupid küljes. Netis kirjutati ka, et tuleb kontrollida kütusevoolu hulka, mitte ainult rõhku. Mõeldud-tehtud. 30 sekundilise kerimise tulemused:
Soojalt pärast sõitu 600-700ml
Pilt

Lasin mootoril enamvähem maha jahtuda ning 1.5L
Pilt

Seistes rõhk enam-vähem püsib: tunniga langenud umbes 0.3bari.

No ma ei tea, mis häda on. Külmalt on justkui OK ja siis soojalt keegi nagu vajutaks lülitit ja auto ei sõida enam üldse. Netist lugenud ja silma jäänud, et mootoriajud ka suht hädised haidel, aga see ei tohiks nagu kütusesurvet mõjutada..
Kütusepaagisisene pump? Kütust on paagis 20L. Ühest kohast lugesin arvamust, et kui kütusepaak täis, siis vist saab selle pumba veale jälile. Umbes nagu E39 530d, et kui 1 pump, äkki põhjaalune madalsurve pump, surnud on, siis saab veel sõita kui paagis kütusetase alla poole ei lange.

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2449
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut » 17 Juun 2019 16:58

Raas kirjutas:
16 Juun 2019 21:29
Lätis kütusepump just vahetatud mingisuguse vastu. Igatahes see undab julmalt.
Kui sinna on mingi suvaline hiina junn pandud, siis teeks panused sellele pumbale.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1099
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Jaks » 17 Juun 2019 18:03

Paagi pumbal peaks ka sõel ees olema.
Kas seistes kukub rõhk alla?
E30 318 cabrio, Alpina b10 3.3, Bmw F11
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.

Raas
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas » 17 Juun 2019 20:16

Tundub, et seistes kukub kütuserõhk paari tunnga ära jah.

Ei saanud õhtul veel rahu ning guugeldasin paagisisest pumpa. Keegi mainis, et jah, paagisisesese pumba surm on tavaline ning avaldub eelkõige tühjemapoolse paagiga ning kõrged pöörded võivadk jääda kättesaamatuks. Ei andnud rahu ning tormasin tanklasse ja tõin 30L bensiini. Õnneks pole bensiiniga seda muret, et "kui probleem ei lahene, siis jupp jääb riiulile seisma..." bensiin kulub igal juhul ära.
Tankisin ära (paagis ca 50L), sõitma ja asi selge: paagisisene pump on otsas. Sõitsin mingi 2-3km ja kütuserõhk ei langenud alla 3bari.
Mingi mure siiski on veel, sest auto ei liigu nagu peaks. Tühikäigul taob juba 5900 pealt piirajasse, samas rõhk kütusesüsteemis püsis kenasti 3bari peal.
Polnud aega enam, et küünlaid veel kontrollida. Eks järgmine kord.

Kasutaja avatar
JanekEnde
Postitusi: 1060
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas JanekEnde » 17 Juun 2019 21:13

Hüdraulilist tungrauda ei soovi osta auto ülestõstmiseks? :) Vähe mugavam ja ohutum kasutada kui originaali.
Viisakas hai, edu temaga.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra

Raas
Postitusi: 6
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas » 20 Juun 2019 09:21

Hüdrauliline on ka kuskil, aga E28-l pole ju tõstmispukke vms, ainult valtsid ja sinna läheb E28 tung kõige paremini.
Nüüd kui auto pidurdab ja enam-vähem kiirendab, arvan ka, et viisakas auto. Aitäh.

Googeldamisega olen jõudnud järelduseni, et AFM ei tööta õigesti, sellest ka jõuetus, enneaegne pööretepiiraja ning lahja segu. Nii et järgmine samm on mul teada.

Vasta