BMW E28 525i 1986, Raas
Postitatud: 12 Mai 2019 20:23
Tere,
Sain omale ometi enam-vähem soovitud hainina. Vaatan ise seda ilmaime ja näitan teistelegi ning loodan tarkade nõuannetele, et see auto kenasti tööle hakkaks.
Paar suve tagasi soovisin endale huvitavat hobiautot ning hakkasin ühte Zaz 968Mi elustama. Suvi otsa sai ikka põristatud sellega aga see oli veidi liiga ekstreemne suveauto ning otsustasin, et peagi ostan omale ikka lääneauto. Kuna haininaga olen ma üles kasvanud siis pikalt valima ei pidanudki.
Sügisest saati turul kergelt silma peal hoidnud, et mis ja kus müüakse ning ruttu jõudsin tõdemuseni, et hea aeg on ammu möödas. Autod, millel vähegi mootor peal, nende hinnad ammu kosmoses. Kriteerium oli: R6 mootor, manuaalkast, bensiin. 520i oli üksjagu müügil ning täitsa aksepteeritav variant. Hiljuti sai üks eesti punane 525e ka üle vaadatud, aga kuna mootor polnud... kõrgepöördeline ning kere ka polnud päris see, mida tahtsin, siis jätsin ostmata, kuigi lisavarustust oli tollel autol ikka väga palju peal.
Üks pühapäev tegin oma tavapärast autoportaalide ringkäiku: ss.lv, autoplius, otomoto, mobile, autoscout. Esimese lingina jäi kohe silma Läti 525i. Kuulutus oli peaaegu nädal aega üleval olnud. Tõmbasin kõne lõuna paiku peale ning õhtuks sõitsin juba lätti autot vaatama (Salacgriva). Olin nõus kohe auto ära ostma, aga kuna paberitega oli veidi keeruline lugu, siis pidime tehingud teostama kohalikus autoregistrikeskuses järgneval nädalal. Omanik lubas, et ei müü autot vahepeal maha ja nii läkski.
Pühapäeval kui autot vaatamas käisin.
Kere on minu meelest heas seisukorras, tuled ja viled töötasid, auto oli komplektne, mootor ei tööta korralikult, pidurid olid peal/maas/kinni jäänud. Väike proovisõit ja otsus tehtud.
BMW E28 525i M30B25
Märts 1986
ACHATGRUEN METALLIC (tumeroheline)
manuaalkast
Lisad: Manuaalne katuseluuk, tagumised peatoed, udutuled, ABS, kesklukk, elektrilised peeglid, rohelised klaasid (S350A THERM.INSULAT.GLASS GREEN). Silma jäid veel tagumine käetugi ning reguleeritav roolisammas, mis hetkel mingil põhjusel ei tööta, Check control samuti peal. Minu suureks imestuseks on mootoril isegi põhjakate küljes.
Kuna auto dekaadijagu seisnud, siis tegemist jagub: Pidurid vaja kõik üle käia, mootor ei tööta normaalselt, kerel siin/seal rooste (auk), spidomeetri plokil mingi teema (ei näita kiirust, temp andur ei tööta kogu aeg). Muus osas tundub päris püss.
Varasemalt oli auto ühe vanahärra kasutuses, kes ise vanaks jäi ja enam ei sõitnud ning auto jäi 2010a kanti seisma. Saksast kasutatuna toodud, lätis ainus omanik. Tundub, et autot hoolega hoitud.
Tagumise koopa serv.
Lammutamine juba käib. Hea pilt esimesest poolraami seisukorrast. Tipp topp.
Üldjoones plaan selline, et sooviks sellega suve või kaks sõita ning siis kere paljaks kiskuda ja korda teha enne kui päris käest läheb.
Kui juhuslikult peaks komistama mõne M30B28 otsa, siis võib-olla teha mootori swap.. aga pole kindel, sest 10s sajani on hobiautole piisavalt hea ning hääl on juba selle mootorigagi hea. Soovin suures osas auto siiski originaali ja ajastukohasena hoida.
Täna oli veidi aega mootoriprobleemiga tegeleda. Värske kütus sai sisse pandud, jagaja kaas üle vaadatud ning puhastatud, küünlad üle kontrollitud, õhulugejat break cleaneriga veidi susistatud, vaakumvoolikud tundusid OK, õhulõdvik terve, kuid tulemus ikka kehvapoolne. Tühikäik lonkab, pöördesse ei taha minna, kuigi korra sain siiski päris päris R6 hääle kätte kõrgemal pöördel.
Mõtlen, et kütuselatist peaks vana kütus ikka nüüdseks kadunud olema pärast 1km sõitu ja 15min kohapeal töristamist. Ja kuna värske kütusega käib ikka kehvalt, siis viga kuskil mujal.
Küünlad pärast pooleminutist käimist. Julmalt tahmased.
Täna rohkem ei jõudnud tegeleda, uuel NV-l uuesti.
Oma aruga leidsin, et vist tuleks vaadata pihustite poole. Google ütleb, et neid võiks ultrahelivannis puhastada, aga kui ühe pihusti välja võtsin, siis hakkasin kahtlema, kas see midagi annaks. Mida targemad arvavad, kus võiks viga olla? Õhulugeja ehk otsas?
Edit: to-do list:
Kiiremas korras enne ülevaatust: rehvid ja veljed
siduri peasilinder vahetada
AFM puhastada ja timmida.. ühesõnaga töötama panna
amordid vahetada
pisikesed vaakumvoolikud vahetada
Aegamisi:
spidomeetri plokil kellad tööle: kiirus, tujurikkuja, kütusetase,
kütusepaagi sisene pump vahetada
silladetailid ja puksid
Käigukangi kott
jalamatid
raadio lisada
kere (karbid, mõni ukseäär, tagumise akna ääres auk)
pidurikettad ja klotsid
hiirte näritud juhtmed värskemate vastu vahetada
Sain omale ometi enam-vähem soovitud hainina. Vaatan ise seda ilmaime ja näitan teistelegi ning loodan tarkade nõuannetele, et see auto kenasti tööle hakkaks.
Paar suve tagasi soovisin endale huvitavat hobiautot ning hakkasin ühte Zaz 968Mi elustama. Suvi otsa sai ikka põristatud sellega aga see oli veidi liiga ekstreemne suveauto ning otsustasin, et peagi ostan omale ikka lääneauto. Kuna haininaga olen ma üles kasvanud siis pikalt valima ei pidanudki.
Sügisest saati turul kergelt silma peal hoidnud, et mis ja kus müüakse ning ruttu jõudsin tõdemuseni, et hea aeg on ammu möödas. Autod, millel vähegi mootor peal, nende hinnad ammu kosmoses. Kriteerium oli: R6 mootor, manuaalkast, bensiin. 520i oli üksjagu müügil ning täitsa aksepteeritav variant. Hiljuti sai üks eesti punane 525e ka üle vaadatud, aga kuna mootor polnud... kõrgepöördeline ning kere ka polnud päris see, mida tahtsin, siis jätsin ostmata, kuigi lisavarustust oli tollel autol ikka väga palju peal.
Üks pühapäev tegin oma tavapärast autoportaalide ringkäiku: ss.lv, autoplius, otomoto, mobile, autoscout. Esimese lingina jäi kohe silma Läti 525i. Kuulutus oli peaaegu nädal aega üleval olnud. Tõmbasin kõne lõuna paiku peale ning õhtuks sõitsin juba lätti autot vaatama (Salacgriva). Olin nõus kohe auto ära ostma, aga kuna paberitega oli veidi keeruline lugu, siis pidime tehingud teostama kohalikus autoregistrikeskuses järgneval nädalal. Omanik lubas, et ei müü autot vahepeal maha ja nii läkski.
Pühapäeval kui autot vaatamas käisin.
Kere on minu meelest heas seisukorras, tuled ja viled töötasid, auto oli komplektne, mootor ei tööta korralikult, pidurid olid peal/maas/kinni jäänud. Väike proovisõit ja otsus tehtud.
BMW E28 525i M30B25
Märts 1986
ACHATGRUEN METALLIC (tumeroheline)
manuaalkast
Lisad: Manuaalne katuseluuk, tagumised peatoed, udutuled, ABS, kesklukk, elektrilised peeglid, rohelised klaasid (S350A THERM.INSULAT.GLASS GREEN). Silma jäid veel tagumine käetugi ning reguleeritav roolisammas, mis hetkel mingil põhjusel ei tööta, Check control samuti peal. Minu suureks imestuseks on mootoril isegi põhjakate küljes.
Kuna auto dekaadijagu seisnud, siis tegemist jagub: Pidurid vaja kõik üle käia, mootor ei tööta normaalselt, kerel siin/seal rooste (auk), spidomeetri plokil mingi teema (ei näita kiirust, temp andur ei tööta kogu aeg). Muus osas tundub päris püss.
Varasemalt oli auto ühe vanahärra kasutuses, kes ise vanaks jäi ja enam ei sõitnud ning auto jäi 2010a kanti seisma. Saksast kasutatuna toodud, lätis ainus omanik. Tundub, et autot hoolega hoitud.
Tagumise koopa serv.
Lammutamine juba käib. Hea pilt esimesest poolraami seisukorrast. Tipp topp.
Üldjoones plaan selline, et sooviks sellega suve või kaks sõita ning siis kere paljaks kiskuda ja korda teha enne kui päris käest läheb.
Kui juhuslikult peaks komistama mõne M30B28 otsa, siis võib-olla teha mootori swap.. aga pole kindel, sest 10s sajani on hobiautole piisavalt hea ning hääl on juba selle mootorigagi hea. Soovin suures osas auto siiski originaali ja ajastukohasena hoida.
Täna oli veidi aega mootoriprobleemiga tegeleda. Värske kütus sai sisse pandud, jagaja kaas üle vaadatud ning puhastatud, küünlad üle kontrollitud, õhulugejat break cleaneriga veidi susistatud, vaakumvoolikud tundusid OK, õhulõdvik terve, kuid tulemus ikka kehvapoolne. Tühikäik lonkab, pöördesse ei taha minna, kuigi korra sain siiski päris päris R6 hääle kätte kõrgemal pöördel.
Mõtlen, et kütuselatist peaks vana kütus ikka nüüdseks kadunud olema pärast 1km sõitu ja 15min kohapeal töristamist. Ja kuna värske kütusega käib ikka kehvalt, siis viga kuskil mujal.
Küünlad pärast pooleminutist käimist. Julmalt tahmased.
Täna rohkem ei jõudnud tegeleda, uuel NV-l uuesti.
Oma aruga leidsin, et vist tuleks vaadata pihustite poole. Google ütleb, et neid võiks ultrahelivannis puhastada, aga kui ühe pihusti välja võtsin, siis hakkasin kahtlema, kas see midagi annaks. Mida targemad arvavad, kus võiks viga olla? Õhulugeja ehk otsas?
Edit: to-do list:
Kiiremas korras enne ülevaatust: rehvid ja veljed
siduri peasilinder vahetada
AFM puhastada ja timmida.. ühesõnaga töötama panna
amordid vahetada
pisikesed vaakumvoolikud vahetada
Aegamisi:
spidomeetri plokil kellad tööle: kiirus, tujurikkuja, kütusetase,
kütusepaagi sisene pump vahetada
silladetailid ja puksid
Käigukangi kott
jalamatid
raadio lisada
kere (karbid, mõni ukseäär, tagumise akna ääres auk)
pidurikettad ja klotsid
hiirte näritud juhtmed värskemate vastu vahetada