BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Foorumiliikmete autod.
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Teen ka otsa lahti, ehkki tagasihoidlikus on voorus. Ja kuni selle BMW-haigusega kaasnenud võlad on veel üleval, ei taha üldse avalikkuse ees toimetada.
Ent võibolla päästab avalikustamine öistest ärkvelolekutest ja internetist kolamisest. Ning saan rahus hommikuni magada ja puhanuna ennast jalgadele taas ajada.

Ja nii see algas et juba varasest noorusajast on mind saatnud saatus ,et pean erinevate käigukombinatsioonidega sõidukeid kasutama oskama lennult. Aga BMW haigus ise hakati süvendama kusagil täiskasvanu ikka jõudes, mil paps tõi meie perre vana sõitva BMW 340 ja ise tudengi ajal ostsin uue diivani summa eest mittesõitva volga ratastel BMW 321 - mis ootab oma aega. Aga karmim BMW-hulluse tõbi algas mul ca 5-7 aastat tagasi ja seda tiskli näol. Tekkis mingi haige soov saada konkreetse aasta ja värvikombinatsiooniga R100/7. Läbi tsirkuse ja leiva sain selle haiguse seljatatud. Ent siirded olid sees ja nii hakkasid nad ennast ilmutama taas - seekord juba -02 seeria auto näol. Pean tunnistama et ma olen suht amatööt-harrastaja tasemel tehnikaspets siiski. Piidlesin aastaid neid 02 seeria masinaid. Õudusega märkasin kuidas hinnad kerkisid aina. Samuti sai selgeks, et tagatuled peavad olema ümarad (roundie, ehk siis .... - 1973) ning at least 2002 versioon. Samuti võttes arvesse, et olen kahe väga pisipoisi paps, siis aeg oma asjadele on väga piiritletud - seega pean leidma sõitva mudeli. Ning kõige lõpuks siis veel igasugused tervisele ja tervislikule korrasolekule viimastel aastatel kaasnenud suured väljaminekud tekitasid mu unistustele suure pidurdusprotsessi. Ent internet ei maga ja mina ka mitte. Internetis kammimine mulle üldiselt istub ja hoidsin silmad lahti.

Kuni ühel päeval nägin ühte Facebooki 2002 fännigrupis jagamist. Ent antud link polnud mitte müüja enda sait. Tuvastasin et tegu on Horvaatia lehega. Sealt edasi hakkasin juba Horvaatia automüügiportaale kammima, kuni leidsin müüdava masina. Jah, isegi kui hind võib mõne jaoks tunduda talutav, ei olnud see minu jaoks teps mitte, aga mis teha. Tegin müüjaga juttu ja palusin lisapilte. Paraleelselt püüdsin ühe eestis elava horvaadiga juttu teha et ehk leiab ta kohapeal kellegi kes läheb masinat kaema. Samamoodi püüdsin leida Horvaatiast eestlase, kes läheks vaatama. Kahjuks ei saanud kumbki osapool mind aidata. Jäi üle suhelda edasi müüjaga ning vaadata mis saab.

Ja mis sai? Sai see et võtsin järgmiseks nädalaks (see kõik toimus kuu aega tagasi mai lõpus) ühepäeva lennutripi horvaatiasse (maa peal oleku aeg 4h) ja nii see lend teoks saigi. Ehkki ka kogu see lend oli omamoodi paras seiklus ja ei lastud mahtuda ühe päeva sisse.

Selle eelnädala jooksul tuvastasin ma auto toomise hinna eestisse ning kraapisin raha kokku sõna otseses mõttes.

Päev enne Horvaatiasse lendu (mil naasesin just Londonist) selgus ,et minu sealoleku ajal on sealsamas Horvaatias olemas ka üks eesti rekka, mis oli ühtlasi ka parim transpordi hinna pakkuja. (Olin otsustanud, et ma ise ei hakka kindlasti tagasi sõitma.)

Lendasin siis kohale ning lennujaamast taksoga müügikohta. Kohapeal siis auto vaadatud, proovisõit kiiruga tehtud ja noh, ega mul tagasi teed polnud. Visuaalselt tundus ok ja sõitis kenasti. No kindlasti oli seal ka puudusi, aga üldmulje oli hea. Ja kui lähevad trummid, siis mingu ka pulgad :)

Sellisena ta seal oli:
BMW 2002 Horvaatias
BMW 2002 Horvaatias
83F09843-2E89-482B-BC20-8E8C6AD9D6B1.jpeg (183.36 KiB) Vaadatud 16992 korda
BMW 2002 rool
BMW 2002 rool
05WhatsApp Image 2019-05-15 at 15.12.13.jpeg (135.18 KiB) Vaadatud 17005 korda
BMW 2002 interjoor
BMW 2002 interjoor
06WhatsApp Image 2019-05-15 at 15.12.13.jpeg (169.88 KiB) Vaadatud 17005 korda


Suur kaupleja ma ei ole. Nii et kaubelda sain vaid lennupiletite jagu alla. Otsustasin ostutehingu ära teha. See oli muidugi taas omakorda seiklus, aga mis me siin ikka juttu raiskame. Igatahes, sel ajal kui ma raha juurde käisin võtmas (see oligi nii planeeritud) ning kohalikust ark'ist dokumendid toodud (see oligi see seikluse koht) siis sel ajal läks masin juba rekka peale. Tagasi müügikohta jõudes nägin BMW'd juba rekka peal ning rekka pani eesti poole ja mina taksotasin tagasi lennujaama ja sealt läbi seikluste eesti poole.

Sellisena siis rekka peal:
BMW 2002 rekka peal
BMW 2002 rekka peal
IMG_8003.jpg (670.5 KiB) Vaadatud 17005 korda
Auto jõudis eestisse nädalaga. Esimese ropsuga sõitsin mahalaadimiskohalt äiapapa hoovile ja panin ta nädalaks seisma ning hakkasin esimese peavaluga tegelema. Selleks oli see kõrvalistuja klaas, millel puudus vänt ja ei käinud alla.

Siin siis eestisse jõudnuna:
BMW 2002 Eestis
BMW 2002 Eestis
IMG_8063.jpg (1.31 MiB) Vaadatud 17005 korda
Auto ajaloost kah. Omanikuga ma kokku ei saanudki. Omanikuks oli minuvanune neiu, kes oli ühe tõstukite müügifirma tegevjuht vms. Tema isa selle auto väidetavalt lasi restaureerida ca 10a. tagasi. Mootor on peale renoveerimist sõitnud väidetavalt ca 1000km. Aasta tagasi poleeriti värv läikima. Paberite järgi oli viimane ülevaatus 2015. Google maps street view näitas seda masinat kenasti varju all seismas selasamas juba 2011 aastal. Seega noh, miskit ikka võib uskuda. Aga kuna see endise omaniku tütar nendest autodest suurt lugu ei pea, siis seetõttu pani ta selle müüki. Müüki korraldaski selle tõstukifirma müügijuht - see firma müüb ka lisaks tõstukitele kasutatud autosid.

Niisis - Eestimaa. Kõrvalistuja polster lahti ja oh seda geniaalsust - ukse sisse, klaasi alla oli paigutatud puupulk, mis seda klaasi üleval hoidis. Ei mingit üleskeeramismehhanismi. Ja siis ma hakkasingi ohhetama et kust seda saada ja interentistkammima. Peale mmitmeid unetuid öid kargas mulle aga pähe et ehk Eestis ikka leidub mõni, kes on selle seeria masinatega kokku puutunud. Ja oh imet - leidsingi selle foorumi siin ning ühe päevaga kaardistasin põhitegijad. Nädalapäevadega olin ma suhelnud juba paljude siinsete tegijatega ning välja peilinud võimalused kust midagi piiluda. Ma olen tänulik teile kõigile, kes olid nõus aitama - ma kardan et ma tülitan teid veel ja veel. Seega nädalavahetusega sain enda valdusesse ühe ukse ning lõuna-eestist naastes oli mu siht vaid see enda klaastõstemehhanism korda saada. Ma millalgi tüütan teid veel, kuna mul on tekkinud küsimused seoses klaasi kõrgusega.

Ja järgmine etapp - arvele võtmine. Kui klaasitõstemehhanism korda said aetud enamvähem, siis arvele ja ülevaatusele kulus mul samuti kena tööpäev. Aga kõik laabus kenasti, välja arvatud üks mõru asi. Auto ilma konksuta on minu jaoks välistatud. Seega kunagi panen talle kindlasti konksu. Kahjuks on mul nii vähe vaba aega, et isegi iga auto sõit peab olema mõtestatud. See auto ongi mõeldud suvisteks töölkäikudeks või asjaajamisteks. Aga te ju teate neid endise nimega ARK'i vendasid. Kuna vana tehniline pass oli horvaadi keeles ja seda oli üldse neil algul raske lugeda, siis ... nojah, mitte kusagilt ei leitud andmeid haagise massi kohta ja nii ilmuski mu tehnilisse passi haagise masside kohta 0 kg. Atuo arvel ja kõik jutud, aga süda ei andud rahu. 4 päevaga suutsind Maanteameti soovitusel saada BMW amtelikult esinduselt (Inscape) kinnistuskirja et haagiste lubatud massid on see ja too (piduritega ja piduriteta). Ent tegelikult ei käinud ka see nii lihtsalt, kuna Inscape'il sellised andmed puuduvad. Selleks pöördusin ma nende soovitusel hoopis Saksamaa BMW Classic klubi poole, kes sebisid mulle tehase pitsatiga originaaldokumendi kõigi masside kohta. Nii saigi Maanteameti süsteemi õiged numbrid sisse.
BMW 2002 Stokkeri ees
BMW 2002 Stokkeri ees
IMG_8139.jpg (704.88 KiB) Vaadatud 17005 korda
Vigadest, puuduolevatest detailidest:

1. Mõlema ukse käepidemeid on tarvis uusi või tervemaid. Värvus hetkel tumesinised. Hakkan neid kidnlasti teilt nuruma.
3. Näidikuploki valgustus ei tööta, ehkki vahetasin pirnid ära ja tagumised numbrituled, mis idee kohaselt on sama kaitsme all, töötavad kenasti.
4. Üks tagumise numbritule plastikkate on sulanud kõveraks. Kindlasti tahan uut, ainult plastikosa.
BMW 2002 numbrituli
BMW 2002 numbrituli
imageproxy.jpg (54.48 KiB) Vaadatud 17005 korda

EDIT:- hetkel ühe parema sain, aga see siiski osaliselt kriimuline
5. Kindlasti tahan kärukonksu, soovitavalt originaali.
6. Uste alla käivad kroomliistud - neid vist on kõige mõistlikum W&N'ist vaadata.
8. Muud tihendid - pagasiruumi tihend oli suht habras ning ka use oma kohati lahti ja mõned nurgad auklikuks kulunud.
10. Kuna mul on pisipoisid, siis vaja ka neid vedada ja selleks on tarvis taha turvavööd tekidada et turvatoolid kinnitada. See asi on juppide näol lahenemas ja eelkokkulepe sõlmitud.
11. Midagi tuleb teha ka esikapoti värvi kaitseks, kuna mõned nurgad ja liistud on hakanud kerele sälke sisse tegema ning veidi on värvi ka maha löönud kapoti alt. Võibolla aitab veidi ka kapoti timmimime.
12. Küljepeegel (seda ainult üks ongi, juhipoolne) väriseb paigast ja on suht tuhmunud peegliga.
13. Kõrvalistuja päikesesirm lendab paigast - küll ma sinna kah midagi leiutan.
14. Ukselukud ei tööta korralikult. ideaalis sooviks siiski ka kesklukku, kui saab säilitada originaalosad. Peab konsulteerima herr Airheadiga :)
EDIT: Ukselukud sain tööse, keskluku soov jääb
15. Tagadiffer oli õline, aga ei leki. Samas ei unda, nii et veel ei tea, mis seis on - peab õlitaset millalgi vaatama.

LAHENDATUD:
2. Kõrvalistuja uks tahab kindlasti asjatundjate abiga reguleerimist, kuna võrreldes Airheadi ustega käib minu oma nagu vana zhiguli uks - ikka kõvemini kinni lüües.
LAHENDUS: - liimisin kulunud tihendid kenasti kinni - eks tuleviku tarbeks tuleb kunagi uued tihendid tellida.
7.Esitulekopsikute seest on puudu tihendikummid - võite soovitada kas mõnest eesti tihendipoest või W&N'ist
BMW 2002 esitulekopsiku tihendid
BMW 2002 esitulekopsiku tihendid
63121351414.jpg (5.32 KiB) Vaadatud 17005 korda
LAHENDUS: - hetkel paigaldasin suvalised tahapakipaksud kummid ja kopsikud püsivad paigas -
9. Kõige enam tunnen puudust Recaro istmetest. Mu selg lihtsalt ei kannata nende tavaistmete peal istumist - mul ongi pidevad seljaprobleemid.
Recaro istmed vol 1
Recaro istmed vol 1
IMG_8196.JPG (256.75 KiB) Vaadatud 17005 korda
Recaro istmed vol 2
Recaro istmed vol 2
IMG_8104.JPG (553 KiB) Vaadatud 17005 korda
LAHENDUS: - leidsin ühed escort cabrio ja omega omad ning tarvis veel juppe omavahel ühtlustada, aga juba saan sees istuda-


Ah, aitab kah tänaseks. Tööd jagub. Katsun jõudumööda nautida kah ikkagi. Ma olen kõigest inimene.
Aitäh, tähelepanu eest ja oodatud on head soovitused eelkõige, kuna olen lihtne töömees kontoris, mitte rahaboss.

PS! Eesmärk on kasutada autot suvesõidukina mitte viia teda 100% originaali. Samuti veidi mugavdada ja endale silmarõõmsamaks teha, aga nii et originaali saab vajadusel tagasi viia. Suvesõidud planis teha Eestis, Tallinnas ja Võrumaal.
Viimati muutis jesse, 30 Juul 2019 22:55, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Jaks »

Väga kena ja asjalik tundub piltidel. Loodetavasti näidatakse ka kuskil klubilistele.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Esmamulje on tõesti viisakas.
Mis kapoti all huvitavat toimub, kas mootor on 2 solexi karpaga?
Istmed ma jätaks küll originaalid, ma ise ka selja-haige ja ei too need recarod ka selles osas sulle mingit õnnistust. Kurve kiiresti läbida on muidugi parem aga nagu ma aru saan ei ole see siin projekti juures eesmärk.
Kui juppe vaja, siis võid kirjutada ps. mul enda projektist jääb kindlasti mingeid vidinaid üle.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Ruut »

Huvitav tendents, et selliseid masinaid hakkab siia tulema endistest ida-euroopa maadest. Eelmine 02 tuli Ungarist ja oli ka eelnevalt põhjalikult renoveeritud. Kas seal pole siis veel hinnad nii lakke lennanud, kui saksas?

Ilus näeb välja küll. Pane kapoti alt ka pilt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Ahjaa, tehasest veeres ta välja chamonix (elevandiluusarnast) aga eelmine omanik otsustas ta miskipärast punaseks värvida (nagu ka tema Fiat 1500).
BMW 2002 ja Fiat 1500
BMW 2002 ja Fiat 1500
b7e3481e-66f7-4a8c-9347-d62474f33a9b.jpg (531.81 KiB) Vaadatud 16970 korda
BMW 2002 Pagasiruum
BMW 2002 Pagasiruum
bmw-2002-1970-god-povjesno-vozilo-kompletno-renoviran-10990-eur-slika-110631521.jpg (175.86 KiB) Vaadatud 16970 korda
Armatuur on kah pragunend, aga mis seal ikka.
BMW 2002 Armatuur
BMW 2002 Armatuur
bmw-2002-1970-god-povjesno-vozilo-kompletno-renoviran-10990-eur-slika-110631518.jpg (96.55 KiB) Vaadatud 16970 korda
Kapoti all on mootor nagu ikka. Mina midagi iseäralikku ei tuvasta. Puhtaks lakutud pole kah. Nii et jah.
BMW 2002 Kapoti alt
BMW 2002 Kapoti alt
bmw-2002-1970-god-povjesno-vozilo-kompletno-renoviran-10990-eur-slika-110631519.jpg (140.82 KiB) Vaadatud 16970 korda
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Klassikaline mootor, ei mingit hunti lambanahas. Aga käima läheb kenasti, tooreklappi tõmmata ja jalaga gaasipedaali ja käima on pöördest läinud. Muidugi - vingugaasi viskab ikka mõnusalt üles.

Aga istmed - ei, pean need saama, päriselt. Linnasõiduga juba on ebamugav. Mis me siis pikemast otsast räägime. Olen harjunud toetavamate istmetega nagu oli mul vanal audil A6 C4 (sain alles tagantjärgi aru, et need olid kah Recarod, mitte tavalised) ning praegusel pereautolgi on toekad istmed (mitte küll nii head, kui audi omad). Nii et - kui need istmed saan, siis sõidan pikemaid sõite kah. Peaks vist sobima kõige paremini E21. Siis Opel Kadett GSI, ja Ascona/Monsa kaheukselised versioonid, ja siis VW MK2 ning Fordi Escort Mk2 cabrio või rx vms istmed. Kuna ees on üks meeskoori reis Krakowisse, siis seal märkasin ka Lancia Delta Recaroid. Huvitav, kas need sobiks?

Eks ma vajaminevate jupidetailidega esmapostituses juba algust tegin.
Aga ma pean päriselt tunnistama, et olen soetanud selle BMW üsna üle võimete piiri ning rahaline ( ja ka õnneks tervislik) seis sunnib hommikul putru ja lõuna ajal suppi sööma.

Arvo kirjutas: 18 Juun 2019 08:31 Esmamulje on tõesti viisakas.
Mis kapoti all huvitavat toimub, kas mootor on 2 solexi karpaga?
Istmed ma jätaks küll originaalid, ma ise ka selja-haige ja ei too need recarod ka selles osas sulle mingit õnnistust. Kurve kiiresti läbida on muidugi parem aga nagu ma aru saan ei ole see siin projekti juures eesmärk.
Kui juppe vaja, siis võid kirjutada ps. mul enda projektist jääb kindlasti mingeid vidinaid üle.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Vaata E30 klubi foorumis on ühed Escort MK5 recarod müügis suht mõistliku hinnaga. Need on küll vist kohati juba vähe moekama disainiga aga üldmulje on sama mis 70ndate recaro istmel. Kui sinna sobilik kangas peale otsida siis jääb tulemus kindlasti hea.
Ma ise kasutasin mingeid VWAG kontserni sportistmeid (golf gti või audi 80 äkki), seda põhjusel, et need on suhteliselt sarnased 2002 turbo istmetega. Boonusena on need üpris hästi minu tagumiku ja kehaga sobivad (tunduvalt paremad kui mul E24 sees olevad recarod).
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Ruut »

Kui ajastukohaseid istmeid vaadata, siis võid valikusse võtta ka ASS ja Scheel'i omad. Omal on üks ASS typ 203, mis pole veel autosse jõudnud aga päris mugav on. Praegu on 02-s e21 tavaistmed, mis on ka oluliselt parema külgtoega, kui 02 originaalid.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas ka-la »

Äge :) Tundub, et ma polegi ainus piisavalt põrunud, et kahtlasest kohast mingi pooleldi-emotsiooni ajel mingi selline aparaat hoovi vedada.

Kui kellelgi, kes teemat loeb, sellist tüüpi kellaplokk või kell vms üle peaks jääma siis oleks huvi küll ja võib mulle PS-i kirjutada. Sobiks ka kella mehhanism ainult. Minu oma kaotab iga päev viis minutit kuhugi ja ükski kellasepp seda tööd ette võtta ei tahtnud et üle vaadata.

Peaks mõnikord kokku saama võrdlema mis on mis ja mis pole enam "see" autode küljes :)

Ja muidugi kui kuskilt juppe hakkad tellima Jaymicist või W&N-st või BMW-st või kuskilt anna märku ehk saame kuidagi postiraha pooleks teha kui mul ka midagi vaja.
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Ma olen pähe võtnud et peab olema see see täiskaarega, mis minu arvates yhtib ka keha ergonoomikaga paremini. Ehk sirge, katkematu kylgtugi ja kaela osas neid yhendav rant. Päris vastik, kui miski pähe juba võetud. See lihtsalt tunub nii õige.

Et siis selline punasega tähistatud “lõige” peab olema. Ja nagu varem mainitud - kere kallalae ei taha minna - peaks olema voimalik bolt-on või pigem istme modimine vaid:
Recaro punane joon
Recaro punane joon
0B7B2BD9-4211-4921-BDD6-4C11FFF52107.jpeg (180.08 KiB) Vaadatud 16935 korda
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Mul on kah tegelikult näidikuplokis mõrad sees ja paar kildu väljas ja arusaamatuks jääb ka see et kas 2002 1970a mudelil pidigi olema max kiirusenäidik 180 voi on see näidikute plokk võetud 1502 mudelilt, sest puudu on brake fluid voi on see low fuel/parking brake on lambikoht.
BMW 2002 punane lambike
BMW 2002 punane lambike
6A4DEB01-FC22-4267-AE53-C88114A86B86.jpeg (284.22 KiB) Vaadatud 16931 korda
W&M’i yhistellimuse soovi panin yhte selle klubi lehele juba kirja. Vaata siin foorumis ringi.
ka-la kirjutas: 18 Juun 2019 13:15 Äge :) Tundub, et ma polegi ainus piisavalt põrunud, et kahtlasest kohast mingi pooleldi-emotsiooni ajel mingi selline aparaat hoovi vedada.

Kui kellelgi, kes teemat loeb, sellist tüüpi kellaplokk või kell vms üle peaks jääma siis oleks huvi küll ja võib mulle PS-i kirjutada. Sobiks ka kella mehhanism ainult. Minu oma kaotab iga päev viis minutit kuhugi ja ükski kellasepp seda tööd ette võtta ei tahtnud et üle vaadata.

Peaks mõnikord kokku saama võrdlema mis on mis ja mis pole enam "see" autode küljes :)

Ja muidugi kui kuskilt juppe hakkad tellima Jaymicist või W&N-st või BMW-st või kuskilt anna märku ehk saame kuidagi postiraha pooleks teha kui mul ka midagi vaja.
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas ka-la »

Näidiukuteplokist - minu teada meie aastakäigu omadel seda brake fluidi/parking brake tuld ei peagi olema ja spidomeetril peaks ka keskel see kroomitud/hõbe osa olema mis Su spidomeetril puudu on. Ehk siis ilmselt spidomeeter mingist muust võetud jah.

Mingitel spidokatel mootorite erinevuse vahel olevat veel nii ka, et ülekanded erinevad aga see oli äkki Tii rida. Et spidokas ei pruugi sugugi õiget numbrit näidata kui pole õige.

Huvitav on see, et 2002 pole tahhomeetrit
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas JanekEnde »

Väga hea leid igatahes. W&N ühistellimusi tehakse siin foorumis küll.
Enda eelmisel autol olid tavaistmed ning praegusel Recarod, pikemad sõidud on kohe palju mugavamad. :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
RND
Klubiliige
Postitusi: 143
Liitunud: 30 Juun 2012 23:04
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas RND »

Seljahädad pole nalja koht tõesti. Kui sama helebeeži riidega üle käia recarod jääb igati viisakas ma usun. Kas roolil kleebitud logo maha kakkuma ei kisu? Originaalis seda pole ja minu silmis nii soliidsem ka. Muus osas väga viisakas masin ja muretuid kilomeetreid. Loodetavasti saab ka klubi üritustel kohata ;)
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Kristina5 »

Väga ilus auto, meeldib. Aga kõige rohkem meeldibki mulle see, kui autol on juba mingi "lugu" ja seiklus ka seljataga.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Eksivad need, kes arvavad, et mehed mõtlevad vaid ühest asjast.
Aga periooditi on see tõesti nii, et mõtled ainult sellest, kuidas oma autot jälle remoda saaks ja kust juppe leiaks.
Ja siis muudkui kammid seda interneti ja loodad et küsija suu pihta ei lööda.

Asjast!
Paistab et esiistmete mure on lahendatud. Internetis tuhlamine on vilja kandnud ning laulupeo proovide ajal tegin pool-eestima tripi ja vedasin kraami kohale. Saagiks oli siis escort cabrio recarod (Oh issand kuidas ma moosisin et esimene tüüp neid müüks, aga see ajas jonni et tahab koos autoga müüa. Ja nii see auto koos istmetega teisele läkski. Aga ma ei jätnud jonni ja hakkasin uut auto-omanikku moosima. See oli juba mõistlik mees ja kätte ma nad sain, isegi soodsamalt kui esialgu) ja siis teine paar naljahinnaga toorikuks (Teise paari kohta sain infot kahest allikast. Kahjuks juba esimese vihje peale tõdesin, et need pole küll klapitavad - on teised mingid Opel Omega omad ehk ja elektrilise ajamiga - ainult kõrguse ajam. Ent teise vihje ajal oli nende hind veelgi langend.) Aga ette rutates juba et hea diil, sest varuosadeks sealt juba põhjavõrgu võtsin. Kuna ma olen vaene setu, siis enne talve ei tule polstritööd kõne allagi. Täna küürisin neid see eest nii mis jaksasin ja veidi parema ilme nad võtsid. AutoGymn Leather Cleaner ja Care Balm abiks. Igatahes - mulle porno meeldib ja esialgu ma tegin veidi pornot ja raudlatist meisterdasin adapterid et istmed tuppa saada. Escorti istmed siis. Kuigi need on veidi kõrgemad ning ka kinnituskohtadelt kitsamad. Samas kui ma kasutaks Omega istme põhjasid, siis juhtub see, et rool ei ole mitte istme keskel, vaid pigem ühes servas, ja seda on ta vist ka originaalistmetega. Seepärast see istumine ja roolimine kah võis mulle varem ebamugavusi tekitada. Nüüd on uued istmed rooliga enam-vähem tsentris.
Kokku 4isted, pildil kahed erinevad
Kokku 4isted, pildil kahed erinevad
KahedRecarod.jpg (1.27 MiB) Vaadatud 16284 korda
Istmed autosse installitud
Istmed autosse installitud
IstmedSees.jpg (773.61 KiB) Vaadatud 16284 korda
Täna vihmaga sõites avastasin et kapoti avamise kangi otsast tilgub vett jalgadele. Senini ei saa aru täpselt kust, aga vaatlusel tundus et kas esitiiva kinnituse kohalt või klaasitihendi vahelt (nurgast) kuidagi, ma vist robustselt pean panema sinna silikooni.

Järgmine samm on tagaistmed - selleks on mul juba olemas E24 tagaistmed, mida olen kah jõudumööda küürind. Kui sobitamine õnnestub, jäävad ka need talvel polsterdust ootama. Aga veeltähtsam on saada tagaistmetele turvavööd. Pean seda kah nuputama hakkama E24 tagumised turvavööd on mul olemas samuti, ent nüüd tuleks need 02'le modifitseerida.
E24Tagaistmed
E24Tagaistmed
E24Tagaistmed.JPG (292.86 KiB) Vaadatud 16284 korda
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Kiire vahelepõige. Tallinn - Võru otsa kannatas kenasti sõita ja suvekuudel Võrumaal igapäevaseid asju aetud.

Tagaistmed kah sisse sobitatud. Pilti pole joudnud teha.
Esiuste stopperid vahetasin veidi vähem kulunud Mersu omade vastu, sest uksed ei püsind absull niisama avatuna.

Miskipärast ei sütti spidoploki valgustus. Pirnid korras. Kell kah ei tööta ja kilomeetreid ei keri kah juurde. Püüdsin asja molekulideks võtta aga spidoploki plast korpus lihtsalt hakkas pudenema - superliim ja teip abiks ja panin asjad kiiresti omale kohale tagasi. Enne uuesti lahti ei võta kui olen korralikuma spidoploki saand.

Siit üleskutse - kas kellelgi leidub korralikku spidoplokki, millel pole ohutulede lambikest vasakul poolel (ploki tagapoolel on kida nr5 samuti tyhi) ja spido max nr on 200km/h? Hädasti tahaks.
0217194B-917C-48A2-B795-D9F2915E38C4.jpeg
0217194B-917C-48A2-B795-D9F2915E38C4.jpeg (806.56 KiB) Vaadatud 15732 korda
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Sooviks mingit pilti sellest, kuidas tagaistmed sinna kinnitasid ja sobitasid. Mul see tee ees, siis ei pea hakkama ise jalgratast leiutama.
E24 635CSi | E10 2002
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Nii, eks ma veidi sõida ja palju nokitse - öötundide arvelt kitsastes oludes.

Tehtud:
1. W&N listi panin kokku ja tellisin ära.
2. Täna saind Inscapelt signaaliklemmi (mida mujalt ei saand) ja installin öösel ära.
3. Kesklukk ja signa (tulevikus mõtlen ka pagasi sulgemise või avamise peale)
4. Mürasummutus ustele ja varurattaauku.
IMG_8953.jpg
IMG_8953.jpg (97.36 KiB) Vaadatud 15168 korda
IMG_9047.jpg
IMG_9047.jpg (131.22 KiB) Vaadatud 15168 korda
5. Nipetnäpet mõni spidomeeter ellu äratatud. Aga kogu bloki valmimine võtab aega ja ootab puuduolevaid asju. Hetkel seega kasutan asendusspidoplokki.

Mida vaja teha:
1. Et spidoplokki dimmer töötaks, on vaja uut lülitit. Ehk leidub maarjamaal korras dimmervedruga eelistatult lühikese kaelaga versioon (pidavat isegi vahe olema, aga mine sa tea)
image3166.jpg
image3166.jpg (69.93 KiB) Vaadatud 15168 korda
2. Mul on toon tumedamad, aga ideaalis otsiks helebeezi käetugede komplekti. Sellist vaja:
IMG_9081.JPG
IMG_9081.JPG (49.66 KiB) Vaadatud 15168 korda
3. Ja ikka tahaks selle mündi keskosaga tahhokat - spido juba olemas.
IMG_8808.jpg
IMG_8808.jpg (15.78 KiB) Vaadatud 15168 korda
4. Ning märg unistus on saada spidotrossiga 245 käigukast. Ehk siis 5-käiguline, et Võru-Tallinn otsad oleks mõnusamad. Väga väga tahaks mõistliku hinnaga.
IMG_1607.thumb.JPG.809c3c5f007d0913909cba372576fa6d.JPG
IMG_1607.thumb.JPG.809c3c5f007d0913909cba372576fa6d.JPG (703.53 KiB) Vaadatud 15168 korda
Kasutaja avatar
ArVe
Klubiliige
Postitusi: 141
Liitunud: 08 Jaan 2016 23:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas ArVe »

OffTopic - Sina võtsid Horvaatiast, mina andsin Horvaatiasse. Elus peab valitsema tasakaal 8)

punane635.jpg
punane635.jpg (659.18 KiB) Vaadatud 14726 korda
'70 E3

/ Once you go Sharknose you never go back /
Vasta