1. leht 2-st

BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 01 Aug 2019 15:36
Postitas xjan
Tere jälle!

No ma ei tea.. E38 kere vist nibin-nabin on juba klassikaline BMW olles 25a tagasi esimeste õnnelike ostjate õuele veerenud, kuid päris kindel ei saa ka olla. Igatahes teen siin otsa lahti ja jagan veidi pilte. Rohkem endale "ajaloo märkimiseks" ja laiema publiku ees eputamiseks... kunagi on ta ikka klassik ja siia foorumisse ka sobitub :)

Mingil hetkel jäi mulle silma E38 kerel "M7", mida rohkem vist USAs tehtud e. 740 kerele paigaldatud E39 M5 tehnika. Tundus lahe. E38 kere on ka väga ilusa joonega, üks viimaseid vanakoolikaid minu silmis. Ja noh, The Transporter, 007 Tomorrow never dies (https://www.youtube.com/watch?v=tS8rD7ukEt4) jne mõjutused on ilmselt ka kuskil alateadvuses. Lubasin endale, et kunagi võiks ka osta ühe E38 ja sinna vahele ehk isegi siis M5 tehnika paigutada... 750-de kuulutusi isegi sirvisin. Ajaviiteks esmalt rohkem.

Kuni aga ühel hetkel lugematutest autoteemalistest FB-gruppidest ja lehtedest, mida jälgin jäi silma oksjonikuulutus UK-st. ALPINA B12 5.7L e. pika kerega B12. Saksa auto, 1998a ja väga mõistliku läbisõiduga. Enamuse oma elust veetnud jaapanis ja nüüd otsapidi tagasi UKs. Jätsin meelde oksjoni lõpuaja. Natuke googeldasin ka.. näe Alpina b12 6.0 on veel vahvam, aga sellel suuremal hulgal mootoriprobleeme.

Oksjoni lõpupäeval sai käidud korra mõned tunnid enne veel vaatamas... ka hind veel mõistlik Mobiles pakututega võrreldes. Tööpäeva lõpus toimus peas arutelu, et kuna antud oksjonisait ei ole liiga populaarne, tegemist UK mõistes ehk värdmasinaga (rool valel pool) ja pole päris BMW vaid miski ALPINA, mida ju nii vähe ka tehtud... (202st B12 5.7 mudelist vaid 59 üldse pika kerega : https://www.alpina-archive.com/?page_id=205&nmt=B12-5.7) et äkki prooviks ja ostaks siis ära. Kirjeldus oli asjalik, dokumentatsioon seda toetamas ja müüja sama oksjonikeskkonna omanik ise. Tehtud mõeldud e. võidetud ja ostetud ja eks edasi vaatab, mis ma temaga siis tegelikult teen. Vähemalt on kohe sihipäraselt nädalavahetusel ilusa ilmaga sõidetav, mitte nagu mõni mu teine klassikalise BMW ost, mis siiani jupihunnikuna veel või alles hoogu kogumas (E9 ja E10..) :).

Kuigi korra käis läbi isegi mõte lennata kohale ja teha roadtrip sobivalt suvel mööda Euroopat koju tagasi selle autoga, siis kindlustamise keerukus ja nii pikk sõit lühikese ajaga, mis mul kulutada oli ei tundunud siiski hea mõte. Auto sai kiirelt organiseeritud ro-ro laevale ja nädalaga oligi ta Paldiskis.

Esmane tiir ümber auto tehtud sai nimekiri korrastamist vajavast üsna lühike. Nt. tellitud ja juba ka paigaldatud uus tagastange liistuke, uus tulepesuridüüs, müüja leidis üles oma garaazhist ka kõrvalistuja põrandamati (orig. Alpina e. kulda väärt), pagasiruumi matt läks pestes puhtaks jne. Konditsioneer sai täidetud, sillas vahetatud mõned silikoonpuksid ja tellitud uus jooks värskeid rehve - kuigi mustrit oli, siis olid need kõik väikeste pragudega. Vahetusse läks ka jahutusradikas, mis kahtlaselt punnitas ühest kohast - nii kindlasti tulevikus muretum. Lahendamist vajab veel navi-raadio-ekraan komplekt - nimelt on Jaapanis pandud sinna selle turu spetsiifiline süsteem ja need moodulid vaja kõik välja vahetada ja kodeerida tagasi EU versiooniks. Kuna see 4:3 ekraan on minu silmale kole, siis asendan ta 16:9 mudeliga ja DVD-ga Naviga.

ARK-s sai käidud autot näitamas ja kuna tegemist on Eestis esimese omalaadsega (minu teada ja ARK statistika andmeil), siis sattusin bürokraatia-kadalippu nimega üksiktüübikinnitus. Ootasin 2 nädalat ja sain kirja, et "esitage katseprotokollid pidurite, CO2, müra jne piirnormide osas". Oeh :). Ja nii ma temaga ka YT Campile ei jõudnud. Igatahes nüüd suhtlen Alpina Classicuga ja küll ta ükskord lähinädalatel ikka registrisse ka saab. Number on ka juba tellitud, 757 ALP. Keegi on ajaloos pannud talle ka Alpina märgid ninale ja tagumikule, mis pole päris Alpina-puristidele ilmselt meeltmööda, aga mulle täitsa meeldivad ja seega ka külge jäävad, vähemalt esialgu.

Vaatamata ARK-i onude kiusule, olen temaga natuke ikka sõitnud ka, salamisi. M7 ta nüüd kindlasti ei ole - minu igapäevaliikur ja mõned teised pühapäevamasinad teevad oluliselt rohkem häält ja liiguvad ka kiiremini. Samas on see masin oma ajaloos ikkagi arvestatav "püss" ja tänagi midagi hoopis erilist oma vaikuses ja sujuvas kulgemises, sobiks mõnda VIP-i sõidutada küll.

Mis veel huvitavat... Lisadest ei ole just midagi erilist mainida, üsna tavaline auto - tagaistmed vaid elektrilised, käike saab vahetada roolilt, spidokal on 330km/h, 20" velgedel vahvalt õhuniplid keskkatete taga... ja nipetnäpet veel ...
Originaalvarustus siin kirjas: https://www.mdecoder.com/decode/dh40963

Pilte müügikuulutuse juurest saab siit vaadata, kliki fotol:
Pilt

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 01 Aug 2019 16:54
Postitas Jaks
Väga hea leid. Endal ka mõtted E38 peal ja kirss tordil oleks Alpina, kuid hinnaga ei taha rahakott kuidagi nõustuda.
Jälgin teemat

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 02 Aug 2019 08:16
Postitas Arvo
Hästi säilinud ja ilus isend. Kuidas sellega muidu sõita on, kas on ebamugavalt jäik ja sportlik või ikka vaikne ja mugav limusiin?
xjan kirjutas: 01 Aug 2019 15:36 Kuna see 4:3 ekraan on minu silmale kole, siis asendan ta 16:9 mudeliga ja DVD-ga Naviga.
Oled sellele mõelnud, et kas seda dvd-d või üleeilse päeva koleda pildiga navit reaalselt kasutama ka hakkad :) Ma eelmisel autol hirmsasti nägin vaeva et samasugune 16:9 ekraaniga komplekt saada aga pärast vaatasin sealt ekraanilt ikka ainult kompuutri näitusid :D
Analoog tv ajastul telekat sai ikka aegajalt vaadatud jah aga see rõõm oli üürike.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 02 Aug 2019 08:45
Postitas xjan
No hetkel on mul valida pm. kahe raadiokanali vahel vaid ja lisaks on seal võimalus kassetti kuulata. Ok, pagasiruumis on ka CD-boks, aga ikkagi. BM24 moodulile saab bluetooth-i külge pookida ja siis juba hästi. Mingit aftermarket 2din "NAVI" ka ei tahaks sinna toppida, niipalju originaalne võiks ikka olla :)

Sõidukilomeetreid on veel vähe, kuid tegemist ikka igati limusiiniga nagu ülal kirjas.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 02 Aug 2019 14:19
Postitas Arvo
Ok, kui raadio ka ei tööta, siis arusaadav. Kui seda originaalmakki kasutatult ostad, siis soovitan kontrollida, kas pagassi käiv beckeri raadio moodul on juba remonditud (googelda näiteks bm54 repair).

Mingid hiinaka kõikide kellade ja viledega android makid on välimuselt muidu praktiliselt üksühele koopiad bmw orig 16:9 makist, kvaliteedilt pidid ka täitsa rahuldavad olema. Iseküsimus on, kas sellist saasta klassiku sisse on paslik paigaldada, pigem vist mitte :D

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 03 Aug 2019 14:29
Postitas Paaver
kui Mid kõrvale jätta, siis e38 on uuematest bemaritest vist kõige suurema klassiku potensiaaliga üldse. Lihtsalt see disain. see lai ja sihvakas kuri olme. ja fakt, et järgnev 7mene oli paras peletis. lisaks muidugi kõik need filmid mis selle auto kuulsaks tegid. isegi teistelt tootjatelt ei ole sellisele ajatule disainile midagi vastu panna. d2 a8 ja w140 mersud ei anna nagu sellist tunnet.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 03 Aug 2019 15:47
Postitas sysi
Väga põnev auto, samuti omamoodi huvitav saamise lugu. Nii nagu iga Alpina on omamoodi klassik, on seda ka E38 üldisemalt. Selle põlvkonna bensiinimootoriga autod (E38, D2, W140) on tänaseks kõik valdavalt hobiautod ja lisaks omavad oma kohta nii filmi- kui tehnikaajaloos.
Loodan, et selle auto kõik 12 silindrit ühtlaselt ja pikka aega veel koos töötavad ning omanikule rõõmu valmistavad!

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 13 Aug 2019 21:52
Postitas Muhv
Nii, seda asja sooviks kohe vaatama tulla!

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 22 Aug 2019 15:14
Postitas xjan
Täna teatas MNT pidulikult, et üksiktüübikinnitusega korras ja saab minna autot arvele võtma, jee :). Infoks, et katseprotokolle esitama ei pidanud, piisas Alpina Classic poolt saadetud (tasuline teenus) "Data Specification" dokumendist.

Vahepealsel ajal sai ära vahetatud mootori ja ka käigukasti õlid. Lisaks paigaldas Patrick ära 16:9 ekraani ja euroopa versiooni BM24 raadiomooduli ning MK4 navi, mis tähendas jaapanis ringirapitud juhtmestike taastamist, videomooduli ringikodeerimist jne.

Avastasin ka, et üks tagumine elektriline peatugi ei tööta - selle vea tüüppõhjuseks katki läinud plastikjubin, mida tehasest ei saa, kuid õnneks Lätist saab asendusjupi ja ei pea kogu 250EUR maksvat mootorit ära vahetama. https://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-E5 ... 3853308315

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 03 Okt 2019 17:04
Postitas xjan
Viimaste muredena sai lahendatud ära mittetoimiv vihmasensor ja auto on nüüd läbinud minu käes ka esimesed pikemad sõidud, Pärnusse ja tagasi :). Selleks hooajaks pm. ongi aga ilmselt nüüd sõidud sõidetud ja auto liigub lähipäevil siis ära talvekorterisse.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 12 Okt 2019 12:06
Postitas AARE540
Ei saa salata, et E39 kerel olen minagi kõige ilusamateks pidanud Alpinasid ja ega seegi erand pole 8)
Ning pean ka mainima seda, et teie perekonnas on see huvitavate autode kiiks üldse kuidagi kaugele arenenud :P
Sinu venna nimi algab minu teada S-tähega ja sel juhul on ka minu projekti kere kunagi komplektsena su venna omanduses olnud :mrgreen:

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44

Postitatud: 01 Nov 2019 18:12
Postitas xjan
Enne talveunne suikumist sai lastud teha veel ära korralik "detailing", tänud Fantom Car Detailing-le. Julgen soovitada - hinge ja pühendumusega tehtud, 20a vana auto sai korralikult värskendatud ja edasiseks kaitstud. Arvestades hobiautona vähest läbisõitu, siis ma usun, et minu eluea lõpuni rohkem selle pärast ei pea muretsema :).

Teostatud tööd:
/ Ettevalmistused poleerimiseks
/ Lakipinna mitmeastmeline poleerimine(95%parem pind)
/ Piilarite, metallliistude, ukse liistude,tulede, sumpside poleerimine
/ Tagumise klaasi poleerimine
/ Keraamiline kaitsetöötlus T1 TITANIUM 2 kihti (kaitsefaktor korrapäraste hoolduste korral kuni 7a)
/ Kogu kere katmine käsitööna valmistatud carnauba vahaga, 2 kihti
/ Klaaside keraamiline kaitsetöötlus
/ Tulede keraamiline kaitsetöötlus
/ Välimised iluliistud metall, plastik keraamilised kaitsetöötlused
/ Velgede keraamiline kaitsetöötlus seest-väljast koos kapslitega
/ Mootoriruumi plastikute keraamilised kaitsetöötlused
/ Salongi jalamattide keraamiline kaitsetöötlus
/ Salongi põhjalik detailne puhastus koos naha süvapuhastuse ja pikaajalise kaitsega
/ ja kindlasti midagi veel
/ Tööaeg ~10 päeva.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 08 Nov 2019 11:58
Postitas xjan
Alpina ajaloost, läbi huvitava esitluse :)

Pilt

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 09 Nov 2019 03:00
Postitas tiit
Mis keemiaga sa velgi puhastad?

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 10 Nov 2019 10:35
Postitas xjan
Tenzi valikust miskit ma pakun, ma ise ei teinud vaid lasin teha.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 17 Nov 2019 23:23
Postitas xjan
Chillib heas seltskonnas :)

Pilt

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 20 Nov 2019 21:29
Postitas Muhv
Ilus paat! 8)

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 20 Nov 2019 23:23
Postitas R-ALPINA
B12 Alpinate isa :D
Teema mida huviga jälgin:)

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 21 Nov 2019 08:41
Postitas xjan
Muhv kirjutas: 20 Nov 2019 21:29Ilus paat! 8)
Jaa.. See on selle seltskonna väärikaim vanur, 1955a Ahvenamaa paadimeistri käsitöö - tammekaartega ja muus osas üleni mahagonist.

Re: BMW ALPINA B12 5.7L, E38 1998, no44, xjan

Postitatud: 01 Apr 2020 20:41
Postitas Masuurikas
Olen siin foorumis varasemalt tutvunud erinevate autoteemadega kuid nõrkus on just vanemate m mudelite ja alpinate vastu kuid antud b12 on eriti eriline.
Xjan autode park nii suur et võiksid huvilistele näituse korraldada 8)
Edu ning jätkuks edaspidiseks motivatsiooni, vahendeid ja raudseid närve :D