1. leht 3-st

BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 09 Jaan 2020 22:48
Postitas magnustamm
Tervist.

Olen siin pikka aega kogunud ennast, et kas teha teema või ei. Täna silmasin aga fb-s ühte musta e28 m535i-d ja seal all kirjutati omanikule, et teeks ta teeks siia ka teema ja see andis vist mulle ka viimase tõuke.

Ehk siis sai 2018 aasta sügisel tuli selline tuhin, et hirmsasti oleks vaja omale ühte projekti. Otsisin omale mingid kandidaadid välja aga need lipsasid käest. Peale seda tuli müüki üks poolik projekt 535i lugesin esialgu pealkirja ka valesti auto24-s, ongi kõik tipp topp 160kw jne... aga peale 10 korda kui kuulutust vaatasin jäi silma et ei olegi on hoopis m50b20 e36 pealt. Tõmbas veits tuhinat alla aga sai omanikuga räägitud ja mõtlesin, et mis seal ikka ju ma toon selle ära. Tõukas ikkagi ju see, et too on 535i. Ja ühel novembri kuu hommikul saigi Hiiumaalt starditud Vastseliina poole. Ega ta midagi ilusat polnud aga samas minule polnud kole ka :D

Pilt kuulutusest ja toomisest:
Manus Kuulutus.PNG ei ole enam saadaval
Manus toomine.PNG ei ole enam saadaval
Peale seda pikka päeva sai auto koju toodud ja läks garaaži peitu, kuna ilmad läksid vastikuks ja jube pime oli ka siis sai ainult silitamas terve talv käidud :D

Aga Kui lumi hakkas ära sulama sai masin tagumisest garaažist välja ajatud ja ette poole ära toodud. Aga mõni päev enne seda sai ka uus mootor toodud. M30B35 peaaegu õige. :D

Pildid kui mootor sai koju garaaži.
Manus Mootor.png ei ole enam saadaval
Peale seda sai vist paar nädalat ainult oodata ja hakkas juba ilm lubama ja järjest soojemaks läks ja lumi kadus. Kohe hakkasid lammutustööd

Auto laiali, mootor maha jne..
Eest.PNG
Eest.PNG (1.79 MiB) Vaadatud 19936 korda
Kuulutus.PNG
Kuulutus.PNG (802.88 KiB) Vaadatud 19936 korda
Mootor.png
Mootor.png (1.83 MiB) Vaadatud 19936 korda
toomine.PNG
toomine.PNG (868.15 KiB) Vaadatud 19936 korda
Siis mingi päev käis Sõber külas, lõi kruvika läbi tulemüüri ja rattakoopa ühenduskoha, peale seda hakkasin igalt poolt kust roostet nägin kruvikeerajaga torkima ja liivaga pritsima. Ja nii tuligi üks nv mott ja proovisin elus esimest korda plekki voltida ja keevitada.
lammutamine.PNG
lammutamine.PNG (1.22 MiB) Vaadatud 19936 korda
maha.PNG
maha.PNG (1.08 MiB) Vaadatud 19936 korda
üldine.PNG
üldine.PNG (1.25 MiB) Vaadatud 19936 korda
Nii sai keevitatud see tulemüüri ja koopa osa jne. aga tegin töödest lolli peaga storysi ja nii need pildid on kaduma läinud. Põhimõtteliselt on autole nüüdseks ring peale tehtud. sai ostetud uus põll ette. Kohe peale põlle ostmist lappisin nina kokku sain motti juurde. hea oli vaadata kohe korraks. Siis sai tagumine ots on ostetud. Korralikud uksed (peale kunde oma siis). Igast tööriistu ja asju. keevitatud. Hetkel tegelen tagumiste koopaservadega. Tuleb välja et see klokkerholm päris ikka ei istu. saan korralikult maadelda sellega. Hakkasin keevitama ja siis tuli meelde et uksevahed oleks ka mõistlik üle vaadata. Pidin pikali kukkuma kui nägin seda vahet :lol:

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 09 Jaan 2020 22:54
Postitas magnustamm
Millegipärast osad pildid viskavad errorit hetkel.
uued plekid.PNG
uued plekid.PNG (753.91 KiB) Vaadatud 19934 korda
lõigatud.PNG
lõigatud.PNG (1.13 MiB) Vaadatud 19934 korda

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 09 Jaan 2020 23:00
Postitas magnustamm
Panen siis siia lingi google drive kus on kõik need pildid koos nendega mida ma siia otse ei saanud panna. :) Siin siis veel näha kuidas ma tagumist otsa tegin. peale paneeli ära lõikamist tegin serva uuesti, siis seal bensupaagi luugi kõrvale voolisin uue detaili. Tegin uue varurattakoopa põhja ja panin uue paneeli külge.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 11 Jaan 2020 06:51
Postitas tiit
Päris usinalt oled projektiga algust teinud. Jõudu.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 11 Jaan 2020 11:39
Postitas R-ALPINA
Au ja kiitus 8) ikka postida töökäigust pildimaterjale:)

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 11 Jaan 2020 19:00
Postitas Rain01
Miks sa seda esipõlle paned, kui M535-l originaalis ei olegi seda?

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 11 Jaan 2020 19:33
Postitas magnustamm
Ma olengi nii kahevahel. Et kas panen siis M-ringi või teen tavalise. Esipõll ja mingi lisa. Selline mõttekoht hetkel. :D Aga tulin just garaažist. Kaklesin klokkerholmi tiibadega. Tee mis sa teed aga krt ei saa vahesi korda. Tõin teise pealt originaalid testimiseks. Pmst kohe teine asi. Ei teagi hetkel mida edasi teha.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 13 Jaan 2020 19:57
Postitas rean
Taasta original !
B osa detailist lõika uued tükid ja keevita.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 14 Jaan 2020 22:51
Postitas Paaver
Minuarvates näeb M ring välja nagu läti tuuning ja ei sobi mitte kuidagi e28 joontega tegelikult kokku. olgem ausad isegi tehase M5l oli tegelt kõigest kerge lip ees mitte kogu jama ümberringi.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 15 Jaan 2020 10:21
Postitas magnustamm
Kohati pean nõustuma. Küll mulle näiteks meeldib see, et on ainult esimene m-stange aga terve ring mulle ei istu. Kardan ka seda, et m karbikatted ja tagumine stange hakkavad ulmeliselt pori korjama. Tahest tahtmata vahest satuks sellise ilmaga sõitma kus pori on vältimatu. Muidugi on sellele ka vasturohi, auto puhastamine aga esiteks pole sellist kohtagi kus koguaeg põhjaalt pesta ja teiseks peale igat vihmast ilma tõenäoliselt poleks viitsimist. Eesti ilmade puhul tundub, et neid vihmaseid päevi ikka jagub meil. Pigem peseks alt siis kui auto saab talveks ära pandud või kui tõesti oleks kuskilt mülkast läbi sõitnud, aga palju ikka sellise autoga mülkasse satub.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 15 Jaan 2020 11:52
Postitas JanekEnde
Palju edu projektiga :)

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 16 Jaan 2020 00:48
Postitas Arvo
magnustamm kirjutas: 11 Jaan 2020 19:33 Ma olengi nii kahevahel. Et kas panen siis M-ringi või teen tavalise.
Kumb ta siis VIN koodi järgi on? Tee ikka nii, nagu originaalis tehasest välja tuli. Neid E28 masinaid on tänaseks piisavalt palju ringi ehitatud igasugusteks diisel ja M50 projektikateks, tehasest M30 mootoriga isendid on juba haruldaseks saamas.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 16 Jaan 2020 09:49
Postitas magnustamm
Eks ikka m535i.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 22 Jaan 2020 10:10
Postitas rean
Mis sellest vanast tehnikast sai, mis seal vahel oli, see oli 2,0 L ?

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 22 Jaan 2020 11:36
Postitas magnustamm
M50b20 110kw. Hetkel lihtsalt seisab euroaluse peal kuuris.

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 26 Jaan 2020 17:19
Postitas magnustamm
See nädalavahetus võtsin ennast jalle kokku ja lõpetasin tagumise tiivakaare vahetuse juhi poolel ära. Korralikult kukus aega nende paika saamisega. Nokk kinni saba lahti. Lõpuks sain enam-vähem asja paika. Nii et jäin ise rahule. Paar pilti kah 🙂

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 09 Mär 2020 10:00
Postitas magnustamm
Hei. Vahepeal kiire update. 1 külg on nüüd enamvähem valmis. Viimaseks asjaks jäi karbi vahetus. Sai veits tuunitud ja karbile toru sisse keevitatud, et katuseluugi vesi otse välja jookseks. Siis sai ka esisilla jupid tellitud ja nüüd on jälle 4 ratta peal. Karbi vahetusest/tuunimisest unustasin muidugi pilti teha.

Õhtul käis sõber külas ja ei saanud võimalust kasutama jätta, et mitte pilti teha.
51D99374-9303-41CE-A9A6-25A0C20613C6.jpeg
51D99374-9303-41CE-A9A6-25A0C20613C6.jpeg (4.62 MiB) Vaadatud 18569 korda
28991268-5EF7-4329-BAB2-5F0A5A997630.jpeg
28991268-5EF7-4329-BAB2-5F0A5A997630.jpeg (3.44 MiB) Vaadatud 18569 korda

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 10 Mär 2020 21:41
Postitas omega
Miks need esituled ja võred peavad küljes olema värvimist ootaval kerel, käid vahepeal pimedas sõitmas?

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 11 Mär 2020 09:38
Postitas magnustamm
Ei. Ei käi. Mingi hetk keevitsin neid alumisi nurkasi ( pildidl) . Peale seda proovisin nina kokku, et asjad ikka klapiks. Et mingi nurk ei jääks kaugemale kui vaja jne.. ja kui asi klappis, siis ma ei hakkanud neid enam küljest ära nokkima, sest kaua ma neid ikka ära võtan sealt eest. Ümber auto oli veel tegutsemist küll ja küll siis need ei ole mulle lihtsalt ette jäänud. Ja vahepeal on hea motivatsiooni boost ka kui vaadata auto nina. Tuletab meelde , et mingi hetk saab juba päriselt võtit keerata ja sõita. :)
Capture.PNG
Capture.PNG (1.33 MiB) Vaadatud 18440 korda

Re: BMW e28 M535i 1985

Postitatud: 29 Juun 2021 13:54
Postitas magnustamm
Oi jah. Vaatasin, et viimane postitius on üle aasta aja tagasi. Mõtlesin, et annan ka märku mis vahepeal olen ja pole teinud.

Eelmine suvi sai koguaeg nipetnäpet tehtud pisemad keevitused jms. Tegin nii laiali oma asju. Vahepeal võtsin mootori laiali tegin uue tihendiringi jne... Sai lausa peale ja käima pandud. Ostsin mõned mootorid tagavaraks (b35). Siis talvel kadus mott suhteliselt ära. Kuna tol hetkel soojendust garages polnud ja see talv oli suhteliselt krõbe siis ei näitanud vist pea 3 kuud nägu sinna. Kuskil Märtsi lõpus aprilli alguses ütlesin endale, et kaua võib. Kuskilt lajatati motiga pähe. Hakkasin rabama. Rappisin juhtmestiku täiesti ribadeks, tõstsin lisasi juurde vaatasin üle jne.. . Siis tegin mingisugused asjad, et saaks auto küljele keerata. sellele lisaks tegin listi asjadest mis tahavad keevitamist ja ülevaatamist saada (hea maha kriipsutada) Siis vaatasin oma tehtud tööd. oli näha kus mott oli langema hakkanud. tegin kõik uuesti üle. Tellisin Leedust kõik põhjapaneelid ja vahetasin ära. Oli küll varem ka korda tehtud aga kriipis jubedalt silma. Vahetasin uuesti 1 karbi ära. eelmine jäi oskamatuse taha ja oli liiga madalal. Põhja lasin relakaga puhtaks, et kui veel midagi on siis leian ülesse ühest relakast sain jagu. lõi tagant tossu välja. kui sellised tööd otsa said siis lasin põhjaalla torustiku kinnituseks need keermega needid. sai põhi lõpuks valmis mõgistatud.Panin päris mitu kihti asju ehk peab siis ka. (happekrunt, krunt, hermets, rekkavärv ja kivikaitse.) pritsisin ja värvisin sillaosad ära - sai ka rekkavärviga ära värvitud. kuna taastamine on täies mastaabis siis said kõik kuluosad vaadatud kvaliteedi järgi kas siis orig osa või peaaegu orig. ei hakkanud koonerdama selle koha pealt. kui korralikult siis korralikult.

Hetkel ootan teist kompressorit. Järksu pakuti et kas tahad täitsa niisama endale jäin nõusse. On vene oma 300l paak ja ca 600l/min peaks tootma - niipalju kui ma vene kirjandusest olen suutnud välja googeldada. ehk enam liivaprits nälga ei jää. Siis ongi plaan, et pritsisn sisemise osa ära (kapotialune, seest ja pagass) saaks sinna krundi ja värvi selga. siis vaataks edasi mis ja kuidas. Panen nagu kord ja kohus siis mõned pildid ka. Oma lollusega olen teinud storysi ja ära pole salvestanud.