BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Hea projekt 8) . Sinu pärast jätsin enda e28 müümata ning hetkel käib väike modimine, ehk 1 juuli rajal näeb :wink: .
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Täna sain kätte kauaoodatud jupid, stabika varras ja esimesed kompensatsioonivedrud. Üks pidurivoolik jäi ka pildile. Homsest hakkan stabikavarrast alla aretama ja vesilõikusest tuleb tellida uued vardakõrvad ja taas alumiiniumimagnaate tülitama minna.

Pilt
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mis siis selle mootoriga täpsemalt juhtus?
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Vahepeal sain liivapritsist kätte esipüstakud ja need rändasid treiali juurde tegemisse, tuleval nädalal saan ehk nad juba valmiskujul kätte.
Valmis sai ka esimene stabikavarras, auto seisab nüüd kurvis kui ka pidurdusel stabiilne. Külge läks uus komplekt süütejuhtmeid NGK.

Pilt

Pilt

Mis siis rajal juhtus ?
Täpselt ei tea, aga tundub et sündmuste käik oli järgmine.
Stabika varras sai paigaldatud nii, et jäi tuletosust poole sm kaugusele ja tallad keevitasin vanade kinnituste kronsu külge, kuid vist esimeste kilomeetritega painutas kronsad pisut ära ja tuletoru hakkas vastu stabikat kolisema. Rajapeal läksid alla ringraja slikid ja testsõiduga sai selgeks, et asi töötab väga hästi, kurvis auto ei paindu läbi, läbilibisev LSD ei anna eriti tunda, pidurdusmaad on olematud ja kurvid on kiired. Kogu see aeg aga stabikas kolises ja kolin muutus suuremaks. Mootor tõmbas ennast vahepeal taas kinni. Õlitase oli üle ülemise normi, et karterit kuivaks ei jääks. Mõni minut puhkust ja mootor käivitus taas, ok oli vaja mootorit ikka sisse sõita ja õppida teistmoodi käituva autoga sõitma.

Teises testivoorus käivitus mootor suurema kolinaga kui ennem ja iga ringiga muutus lärm suuremaks, rajal oli raske aru saada, kas stabikas ja tuletoru lärmavad või kolin tuleb mujalt, õlituli hakkas aegajalt vibelema, kuid muud näidud olid normis, ja siis tõmbas taas peale seda pikemat pidurdust aeglasessse kurvi minnes mootori kinni, kapotiall miskit sisises ja lasin vabalt veereda rajaäärde, starter lootust ei andnud, kapotialt tuli tossu. Tegin kapoti lahti ja kadunud oli termostaadi kojapealt tuulutusnippel, veeauru tuli nagu purskkaevust. Ju jäi nippel korralikult kinni keeramata kui hommikul kiiruga uue vee sisse kallasin ja õhutasin. Väsimus vist tegi oma tööd, kuna viimased 2 õhtut olen garaazist koju saanud tugevalt peale südaööd.
Mida siis pakuti targemate poolt võib vastata tõele.
Jäik stabikas, mis lõpupoole kaotas oma omadused, sest vardad paindusid siiski kõveraks ja hästi nakkav rehv jätsid kurvides õlipumba kuivale ja saaled said otsa, sest siis kui lõpuks auto taas käima sai oli saalekolks sees. Kiiresti sõitmiseks on vaja ikka paljud asjad ümber teha ja tundub, et see ongi lõputu protsess.
Hetkel loobun võistlustest kuni sügiseni. Vajaminevad muudatused nõuavad aega ja puhkuse tahaks ka täies mahus juuli lõpus välja võtta, lähen metsa ära :).
Teha vaja siis : uue kujuga karterivann, uued saaled ja vänt, stabikale uued hästi tugevad reaktiivvardad, LSD kettad uueks ja esipüstakud vastavaks auto omadustele.
Kuna jätan auto pisukeseks ajaks seisma, siis tahaks paljud asjad tsinkimisse ka viia ja prooviks mõned kohad tugevamaks keevitada.
Üritan siis teemasid ka vahepeal uuendada ja fotosüüdistusi tekitada.

Paar võrdluspilti ka siis mis toimub kurvis

Pilt

Pilt
Viimati muutis Cardo, 07 Juul 2007 18:11, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Väga omapärase asjaga oled kinnitanud stabika kere külge... :)
-----
Aga kahju et sedasi läks selle mootoriga. Samas mina ei taha hästi uskuda et viga oli õli kättesaamises. Juba see et ta sul sedasi mootorit aeg-ajalt kinni tõmbas näitab et viga oli milleski muus. Aga eks seda sa näed juba lahkamise käigus...
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mootor tõmbas kinni siis kui käisin ühel esmaspäeval Raplas testimas, vee temp läks üles, mootor oli sõitnud 200 km.
BMW cup 1 möödus ilma häireteta nagu mäletad, vee temp oli vaid törtsu üle keskmise, kõik oli hea, kurvis pidamine puudus ja ning-jõud olid lahjad.
BMW cup 2 jooksis kinni juba 3 ringil, vee temp oli üle keskmise, kuid mitte rohkem kui eelmine kord, jahtus maha hakkas tööle. Teisel proovil jooksis kinni u 5 ringil ja kolks süvenes iga ringiga, mootor sai kuuma, kuna vesi tuli välja, pool vett jäi sisse. Plokk kumenes liiga ja kolb nn kleepus silindri külge.
Häda ongi selles, et kolb on vist ikka liiga täpne ja tahab saada sissetöötamist, ja kuna slikk töötab teisiti, siis koormus on tunduvalt suurem ja mootor saab jahutust vähem, seda aega kui mootor töötab tühikäigul ehk pidurdusaeg oli vaid kogu ringikohta 3 sekundit, 1 sek peale stardijärgset S-i ja 2 sekki siis kui pidurdad nõelasilma, mujal piisas vaid hetkelisest löögist pedaalile, tänava rehviga tuli pidurdada oi kui pikalt ja kurve tuli võtta max 2000 pöördega.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Jõudsin siis niikaugele, et mootor on peaaegu laiali. Enamiku juppe lammutuse käigus eemaldasin teadmisega, et mis on plekist läheb kalvaanikasse, saavad puhtaks ja ilusaks. Homme viin Voltasse suure kuhjaga ja võtan teist ja kolmandat ka kaasa.

Täna tõstsin mootori maha ja avasin karterivanni, nagu treilaaste oli põhi täis, mõtlesin selge, enam saalesid ei ole :)
Hakkasin raamsaalesid siis ükshaaval eemaldama ja imestasin endamisi, terve, teine ka terve jne... .
Pilt
Kepsusaaled siis terved kõik va 3 silindri saale. Seda enam ei olnudgi, poolraam oli süsimust ja vigane.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Seega tuleb vist kogu mootor algosadeks teha ja läbi pesta.
Aga miks just 3 silindri kepsusaale kadunud on ? Arvatav õlipuudus karteris on enamvähem välistatud, viga on millesgi muus, kuid milles ?
Kas siis oli õlikanali ummistus, kanalid olid puhtad, või tõesti jääb ikka kolb liiga tihkeks ploki sees ja annab saalele meeletu lisakoormuse.
Veel oli vända otsa mutter lahti, kuid keskmise raamsaale küljed terved, seega vänt ei tohtinuks eriti ettetaga loksuda.
Viimati muutis Cardo, 25 Aug 2007 23:21, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mootor on nüüd täiesti lahti, plaan on plokk kolbidega viia ühe teise tegija juurde, las annab hinnangu, mõõdab kolvi ja ploki mõõdud ära, ja kui vaja miskit teha teeb ära.
Kunagi lubasin panna pildi kuidas saab vända otsamutreid ja hooratast lahti, siis kui mootor maas on, siin on siis tehnoloogia. Automaatkastiga mudeli hammasvöö on poldiga kinnitatud starteri keermesse.

Pilt

Vahepeal läksid treiali juurde mõned alumiiniumseibid ja stabika kondid, viimased oli vaja 1,5 sm jagu lühemaks teha.

Pilt

Pisike kalkulatsioon teeb nukraks
Plokikaane tihend 1000.-
Saaled ja muud tihendid üle 3000.-
Mootori hoonimine ja muud asjad ???
ja veel muud kulud ????

Oleks need summad planeeritud oleks kõik ok, aga lihtsalt jälle 5-10 kilo kuhugi magama panna on kurb.
Viimati muutis Cardo, 07 Juul 2007 22:19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Pisut kehvasti läks selle motoga. Ma just vaatasin Raplas et ikka päris kiiresti liikusid rajal, lootsin vaikselt et hakkad b klassi esimesele otsale kannale astuma :cry: . Aga hoian ennast sinu auto arenguga kursis, tundub et on oodata kõva rinka pilli 8) . Millal muidu kerekallale asud, suht kehvake pilt avanes lähemalt uurides?
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kere ei ole eriti kehvake, tahab vaid uut värvkatet, ise olen ka igalpoolt ära kriipinud, kuna mullitav värv ei meelita eriti ettevaatlik olema. Must/hall värvikiht saab selga arvatavasti tuleval suvel, siis kui muud muudatused on tehtud ja mootor kestab. Minu eesmärk oleks ikkagi esisild saada uniballidele + veel paar popimat muudatust , kuid kas selleks aastaks saab ei usu, lasen talvel vahele tulla ja kevadeks kogun hoogu.


kas pole mitte ilus plekkpurk :D küsimus " jätta nii või värvida mustaks ??"


Pilt
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Jäta nii - väga pull on. Ja see peegeldab kuuma kah paremini kui must värv... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

ka mina jätaks nii :)
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

midagi erilist :)
Pole paha!
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Päris huvitava välimuse annab see pinnakate.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

3.0 ?? oioioi siit tuleb smiskit veel kiiremat?
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

võlusõna kõlab - väntvõlli sisene õlikanal paska täis.

täiesti tavaline keiss - üritatakse väntvõll väljast kliendile mulje avaldamiseks puhtaks nillida, kuid sisemus jääb lihvimise sodi ja muud ködi täis. Pesuga ärritatakse see sealt lahti ja õli peseb selle kepsusaaledesse. Sama juhtub, kui ploki pesuga potjomkinit teha.
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Aare, kust sa nüüd sellepeale tulid, et keegi vänta lihvis või seda millegipähe pakkus :D
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Tänaseks on palju vett merre voolanud ja ega ma teemat unustanud ei ole.
Vahepeal sai kuuaega puhatud ja nüüd on käed jalad taas tahtmist täis.
Mootor on samakaua Tõukuris vedelenud ja eila alles hakati liigutama, vägev !!
Täna siis vesteldes tegijaga selgus, et 3 viimast silindrit on tuugad küsiti, et kas mootor on kuuma saanud, muidugi kui kinni jooksis ja siis imestati, et kas käid rallit sõitmas, ohh millest ma siis kohe rääkisin ei tea :(
Tehtigi ilma lõtkuta tänavamootor, pole ka ime. Nüüd siis lugu selline, lubati üle hoonida ja 3,0-i vänt lihviti esimesse remonti.
Karteri vann ehk saab ka nädalalõpuks põsed külge.
Aga, vahepeal hakkas igav. Lammutasin kapotialt kõik eralduva laiali ja mis oli rauast saatsin tsinkimisse, sama teed läks ka kõik muu garaazisolev prügikühvliga lõpetades. Üks ports oli tädide sõnul oma 75 kg :lol: , pidavat olema raske tõsta. Vähemalt kõik vanad poldid mutrid seibid said uueks.

Pilt

Pilt

Sama teed läks ka hooratas kojamehed ja muu mis võiks olla puhtama väljanägemisega. Loomulikult tuleb ka kusagile uus värv selga saata.

Pilt

Pilt

Õline ja kole roolivõimu pump sai ka parema väljanägemise.

Pilt

Kuna e28 üks ebameeldivamaid asju mootori eemaldamisel on kinnikeevitatud nokk, siis otsustasin selle konstruktsiooni muuta ja tegin keskmise osa eemaldatavaks. Pisut ka kandsin peale värvi , et nägusam jääks. Tulede raam mustal taustal jäi üsna muhe.

Pilt

terve posu jäi ka miskit üle, kel on soovi

Pilt

Esimesed püstakud on ka valmis ja läksid veel treiali kätesse, et teha ülemised vedrutaldrikud ja sobitada nad tööle koos uut tüüpi amordilaagriga. Üks püstak jäi koju sest mõlemat ei ole näidiseks vaja .. Esimesele püstakule tuleb ka miskit pidavamat külge kruttida

Pilt,Pilt

Esimene stabikavarras sai endale tugevamast RV metallist vardad ja lähipäevil üritan neile vajalikud painded ka teha

Pilt

Ja taas jäi jõuluvana hiljaks, või tuli liiga vara ??

Pilt

Kapotile on plaan teha õhuavad, et ei tekiks seda efekti mis Silweri piltidel selgelt näha on. Kuid millised nad olema saavad, veel ei tea. Teen sümeetrilised avad ja alt katan alum. võrguga mille värvin vast mustaks, et ei jääks häirima. Viimane pilt siis veel tervest kapotist.

Pilt
Viimati muutis Cardo, 04 Sept 2007 22:09, muudetud 1 kord kokku.
e28
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

kas rattalaager ka peale läheb peale tsinkimist?kui viid tsinkimisse siis pane isoleeriga tööpinnad kinni ja seo mettall traadi´ga kinni :!: siis ei hakka sinna peale kuhu ei taha :)
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Kus lasid galvaniseerida? Viimane ports mis ma Võrus teha lasin, läks aiataha. Kõik mis külge krutitud, see aastaga ka ussitab. Nüüd kui nädalavahetusel uue portsu saatsin, läksid ka kõik eelmine kord käinud vidinad (olid isegi garaažis kastisees seistes kirjuks tõmmanud). Kas eemaldasid osadelt juppidelt eelnevalt värvi või võõtis happevann selle maha. Olen tähele pannud et paksem värv ei taha vannis eemalduda.
Kui neid tsingitud tükke värvima hakkad, siis karesta eelnevalt pind üle, muidu koorub varsti värv maha.
Carclassic OÜ
Vasta