BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Ma ei saa aru, miks selliste asjade, nagu vanad poldid, uuesti tsinkimisega vaeva nähakse. Parem oleks osta poest uued kuumtsingitud poldid, kuumtsink kaitseb korrosiooni vastu märksa paremini, kui galvaaniseerimine, mis tahab hästi puhast pinda saada, sisenurgad kipuvad jääma pinnakatteta ja selline tsingi kate on väga õhuke (u. 0,01 mm). Uued poldid läigivad mul summuti küljes juba 2 aastat hoolimata tihedast keeramisest.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

karu - Laager läheb peale ilusti, kui liivapaberiga aidata tsingil eemalduda.
Hetkel on uus laager ühel püstakul ja piduriketas omal kohal juba .

tõnis - Galvaanika toimub Voltas. Osadel asjadel oli liivaprits kallal käinud osadel mitte, millel värv küljes ja happevanni jääb tulemus ilusam, aga jah, leotama peab kauem. Siiamaani on enamik asju läinud ka värvialla mis on pikema ajatagant tehtud, probleeme ei ole olnud veel.


ErR - Vanad poldid tsinkisin sellepärast, et neid on üksjagu ja vahest on neid hädakorral vaja kui poodi ei jõua. Kui võtta mõni tugevam ja tsipa pikem polt, siis selle hind võib olla poes 50.- esiteks ja teiseks ei paku tunnustatud poldipoed alati just seda mida vaja, keere on vale pikkusega jne ja UM-ist tellides on ka hinna ja ajakulu ebanormaalne. Kaeme-näeme!


Nii aga nüüd tänasest.
Käisin tuntud firmas Tõukur ja tõin mootori ära, krimpsutati nina ja üteldi, et on vist plokk kõver, aga tuleb kokku panna ja vaadata kuidas vänt keerlema jääb, kui kehvasti, siis lasen uue ploki teha, aga mitte enam selles firmas !!!
Võtsin vända ette, tundus ilusti tehtud olevat, toppisin raamsaaled plokki ja plaanisin vända sisse pista, aga näe imet vänt sisse ei lähe !! Kas mina olen loll, või keegi teine , ei ma tea, aga keskmise saale põsed ei mahtunud vända sisse, tundub nagu oleks põsed ka rem mõõdus, kas tegijad siis seda ei tea, või on see uudistoode, see selgub homme, kui lähen vänt õlal aru pärima.

Hetkel on üks mees üsna pettunud.
e28
Allan L
Postitusi: 98
Liitunud: 17 Veebr 2005 03:07
Asukoht: Tallinn,Merivälja

Postitus Postitas Allan L »

tundub nagu oleks põsed ka rem mõõdus,
Üldjuhul vänta pikilõtku põskede juurest ei lihvita,saaled aga on sul ju rem. mõõdus,pead ise pikilõtku saaled parajaks lihvima.
e30 cabrio e34 540i
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

ErR kirjutas:Ma ei saa aru, miks selliste asjade, nagu vanad poldid, uuesti tsinkimisega vaeva nähakse. Parem oleks osta poest uued kuumtsingitud poldid, kuumtsink kaitseb korrosiooni vastu märksa paremini, kui galvaaniseerimine, mis tahab hästi puhast pinda saada, sisenurgad kipuvad jääma pinnakatteta ja selline tsingi kate on väga õhuke (u. 0,01 mm). Uued poldid läigivad mul summuti küljes juba 2 aastat hoolimata tihedast keeramisest.
Need poldipoe "kuumtsingitud" poldid on esimese talvega paksult roostes. BMW poldid ja mutrid on originaalis tsinkkromaaditud e. tehnilise kroomiga kaetud. Selles ongi vahe, need püsivad 10 aastat ilma, et kandid maha roostetaks. Kuumtsingitud polte kasutavad aga mõned jaapani "kvaliteetautode" tootjad, 3a vanal autol võib mõnesid põhjaaluseid polte ainult rellakaga "keerata".
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Tempo on maha võetud, kuna karterivann ei valmi plaanitult ja Crossinguks vist ei jõua autot seega kokku.
Tõesti ei pidavat Eestis lihvitama põskesid, ei saa aru küll miks, sest sama lihvkäiaga saaks ju ka küljed maha lasta. Töökaaslane oli ammusel aal Ukrainas sama tööpeal olnud ja neil lasti ilusti põsed mõõtu ja imestas samamoodi, ei ole ju raske paar liigutust rohkem teha. Seega lükkasin liivapaberiga asjad parajaks, üsna jabur , aga mis teha. Alumine ots on koos ja ootab ainult põhja külgekeeramist.

Pilt
Pilt

Uus on nüüd ka õlipumba kett, vända sisemine 201SKF laager ja ketitalla tugipolt.

Pilt

Mootor ja vänt käisid pesumasinast ka läbi, igatahes vänt käib ringi ja ei poo, seega annab lootust, et plokk kannatab veel sõitmist. Täna on plaan osta bensukast veel paar purki värvi ja pisut auto kapotialust ilusamaks siluda.

Pilt

Nüüdseks see ka tehtud, vähemalt parem esimene pool.
Kulus ära siis 1 Motipi suurem purk krunti, 1 purk matti veljevärvi ja 1 purk lakki, aerosoolpurk maksis 75 raha, kokku võite ise arvutada, lisame veel pisut mootoripesuainet ja nitrolahustit puhastamiseks ja tükike karukeelt. Ei pruugi ju kõike ka automaalrite juures teha, eriti seda mis jääb varjatuks nagunii.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Nii värvitud on ka juhipoolne osa, laiali võtsin igaks juhuks ka plokikaane, viisin Kavorisse, seal survestati ja lihviti õrnalt kaas üle, häda ei olnud miskit, vähemalt üks hea uudis üle pika aja.

Pilt

Jõudsin hankida ka talveks taha kompensatsioonivedrud, pisut kasutatud kuid ei häda miskit. Ennemalt tahtis tagavedru pisut jõnksulisemal teel koliseda, ehk saab sellest üle. Võrdluseks on vasemal pool esimese amordi vedru.

Pilt

Vahepeal kui igav oli katsetasin esimeste vedrude koostööd panen teilegi siis välja kuidas vedrud teineteist toetavad.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Valmis sai ka karterivann, nüüd mahutab pisut rohkem õli kui ennem.
Suured tänud Eikile !!

Pilt

Pilt

keevis on ilus ja ka testvedelik püsis sees

Pilt

Pilt

Hetkel ootan kunas press saabub remondist tagasi, et saaks stabikale vastavad painded sisse teha, ennem sõitma ei saa ja kiiret ei ole kah seoses sellega. Tänaseks kõik.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Täna oli selline ilus päev garaazis veetmiseks, pisut sadas vihma ja õhk oli kargelt värske, ning õhutpoole tuli ka päikest nähtavale. Üritasin tasapisi mootorit kokku panna ja pesin ja puhastasin ja poleerisin, ühesõnaga jorutasin terve ilusa päeva ja miskit sai ka tehtud.

Pilt

kes hästi näeb leiab ka popi õlifiltri anuma, millel küljes radika otsad ja üks liigne turboõlituse ava, sinna asemele peaks minema õlitembikella andur.

Pilt

Pilt

Tekkis mõte, et võiks surveastme üle mõõta, selleks tuleks plokikaan viia Speedsterisse ja lasta Marvinil õli ja süstlaga möllata, ise ma ei suudaks küll aru saada mitu grammi sinna sisse läheb ja kuidas mõõta plokki minevat õlikogust ? Silmajärgi nagu plokiosasse õli ei mahugi, kuna kolvikühm on ju selline väike ja .... kurat seda teab.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Pikka aega mõtlesin, et millist õli siis sisse kallata ja käisin sõbral poes külas, ning otsustasin nn eelõlina kasutada täissünt solki :D , välja näeb selline, määravaks sai mõtetu hind.

Pilt
Viimati muutis Cardo, 23 Sept 2007 20:29, muudetud 1 kord kokku.
e28
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Surveastet saaks arvutada nii, et TDC-s mõõta kolvi väljaulatuva osa kõrgus plokipinnast, siis keerata kolb alla nii palju, et kõrgendus oleks täpselt tasa plokiga, pleksitükk vms. peale ja mõõta mitu ml õli läheb ümber kõrgenduse. Siis saab kõrgenduse ruumala arvutada ja maha lahutada kaane kambri mahust.

Kas esivedru on originaal kõvasti lühemaks lõigatuna?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kuna see väljaulatuv osa on mitmetahuline ja keerukas, siis ongi see asi üsna keeruline ja möödapanemisvõimalus on peaaegu 100%, seega jätan targematele teha. Või peaks siis hankima klaasist vana hea süstla ja paksu pleksiklaasi, kust seda küll saaks ? Palju ei ole ju vaja.
Teiseks tegin siis ühe pildi vedrudest, ei ole siin miskit lõigatud, sellised need vedrud ongi.

Originaal esimene .................... uus esimene .................... originaal tagumine


Pilt

Täna siis tekkis tahtmine külge panna äsjasoetatud asi, nimelt tagumiste pidurite õlisurveregulaator.

Pilt

Kuna see ei ole ühe päeva töö mõtlesin asjad üle vaadata ja hetkel jäin jänni. Nimelt on pidurid jaotatud tavapärasest teisiti, tegin ka väikese joonise.

Pilt

Esimene kolb A varustab siis paremat poolt esimene 2 ja 3 tagumine
Teine kolb B varustab vasak esimene 1 ja 4 tagumine

Taha lähevad siis risti esimestega.

Taha läheb seega erinevalt näiteks e30-st kaks piduritoru ja puudub ka regulaator. Pidurdusjõud on reguleeritud seega ketta pidurduspindalaga.

Nüüd kui ma paneks regulaatori salongi, et saaks sõiduaeg jõudu ise timmida, kuidas peaks torustiku ümber tegema, plaan oli A jagada esimeste pidurite vahel läbi kolmiku 2,4 ja tagumistele vedada otse B väljundist toru salongi ja peale regulaatorit nn tagumiste istmete alt jagada kolmikuga kaheks.
Viimati muutis Cardo, 30 Apr 2019 23:46, muudetud 3 korda kokku.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Asi edeneb vaikselt, surveaste mõõdeti ära, tulemus olii 8.84 . Plokki on 2x lihvitud ja kaant 1x lihvitud ja 1x 0,1 maha võetud, kataloog näitab et peaks üle 9 olema.
Mootor on kokku pandud, ja ootab mil kapotialune valmis saab. Piduritorustiku ostsin kõik uue, läks maksma u 700 raha + siis voolikud ka vaja uued panna. Näidikutepaneelid saatsin tegemisse, üritan ka mõned lülitid keskpaneeli viia. Kapoti tegin pisut kergemaks ja lasin üle värvida. Hetkel üritan üles leida juhipoolset kapoti kiirkinnitust, ei saa palju korraga ette võtta, asjad kipuvad ära kaduma.

Pilt
Viimati muutis Cardo, 05 Okt 2007 06:49, muudetud 1 kord kokku.
e28
pisike528
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Veebr 2006 22:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pisike528 »

Mis sa selle plekik'rakaga j'ndad,klaaskiud kapotti ei taha :?: :lol:
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Klaaskiud või süsinik valmib siis, kui auto juba ennast tõestama hakkab.
Hetkel on sportlik huvi, kas need avad ka tööle hakkavad.
Õhtul vedelesin garaazis ja tegin veel fotosid. Nädalavahetusel käisid mõned detailid ka värvimises ja sellest tõestus.

Pilt

esinokk sai ka uue kuue

Pilt

Treial valmistas natuke ilusama versiooni käiguvahetusest

Pilt

Ja mõned ilusamad kaadrid, neid oli palju, aga kõike ma ka ei riputa siia

Pilt

Pilt
Viimati muutis Cardo, 05 Okt 2007 06:49, muudetud 1 kord kokku.
e28
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ilusad läikivad asjad... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

kapoti avade kohta

niipalju kui mina autode aerodünaamikast koolis õpetatust mäletan, siis kapotil mõjub tõstejõud. Auto kapott ning ka samuti katus töötab kui lennukitiib - õhk voolab seal kiiremini, ning tekib tõstejõud.

Kapotile tehtud avad töötavad siis, kui neid kasutada läbi iluvõre tuleva kuuma õhu välja juhtimiseks mootoriruumist, ehk siis avad peaksid olema analoogsed pildil olevatele, kuid salongipoole avanevad.

Kunagi oli mul Ford Fiesta, mille kapoti kinnitused ei töödanud. Sõites kiirusega 100+ hakkas kapoti tagumine äär vaikselt üles kerkima, kuni ca 6-7 cm kõrgusele. Kui õhku oleks piltlikult öeldaes surutud vastu kapotti, siis oleks too pidanud igal kiirusel kinni jääma.

Teine asi. kiirusel 80 km/h lendas mul E28 katuseluuk ära (oli pandud augutäiteks ja oli kinnitamata). Ka seal "tõmbas" õhuvool selle pealt ära.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Cardo paneb vast ühe parema pildi. Siis näed et asi ikka nii nagu peab olema.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Minu arusaam aerodünaamikast on selline nagu ta on, aga üks asi mis mind häirib on vanade BMW-de puhul see nn kilekotisuu, sõidad ju nagu lahtine kilekott kätevahel mille suu on lahti tehtud, kui vähegi saaks seda õhku mitte juhtida põhjaalla , vaid ennem seda mujalt välja peaks see ju midagit aitama. Eks selle Fordi kapoti kerkimine oli ju samast asjast, ahmiti eest õhku sisse ja tal ei olnud kergema vastupanu vastu miskit.
Loomulikult parima tulemuse annaks M-i mootor ja kergem auto, aga mingi isetegemise rõõm peab ju kah jääma, selles asja mõte nagu ongi. Muidu võiks ju kohe miskise ............ ära osta.
e28
Kasutaja avatar
valge välk
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Jaan 2005 22:23

Postitus Postitas valge välk »

Mul on küsimus nende vedrude kohta. Kas sa tellisid mingi kit´i või arvestasid ise välja. Üldiselt olen ma aru saanud, et progresseeruvad vedrud ja nende seadistamine on ikka väga vaid ringraja teema. Mina oleks mõõtnud auto nurkade kaalud, arvestanud umbes välja vedrustamata massi igas nurgas, leidnud sealt omavõnkesageduse ja siis vastavalt sellele soetanud ka ühtlase jäikusega vedrud. Millele tasub rohkem tähelepanu pöörata hobi ringraja autol on amordid. Need võivad imet teha juhitavusega, kusjuures sõidumugavuses ei kaota. Kas su amordid saavad hakkama selle jäigema vedru kontrollimisega ja kuskohas täpsemalt peaks see jäigem vedru mängu tulema? Hetkel vedrude jäikust vaadates tundub see must vedru töötavat rohkem bump-stopina.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Vedrud on ostetud eraldi ja nende jäikuse suhtes filosofeeris leiutaja Jaan Tatikas. Kuidas nad töötavad selgub alles siis, kui sõitma saab. Isiklikult tundub, et kui tahaks sõita ka tänaval, peaks ühe keskmise tugevusega vedru veel lisama. Auto läheb mingi aeg tõesti ka kaalule ja siis saab teha mõned korrektuurid. Amortideks on Bilsu e28 sport amordid, millised täpsemalt ajalugu vaikib, kui tuleb aeg, võibolla ka need vahetuvad, hetkel on kapis ühed sisud veel olemas.
Tänase päeva seisuga on miskit ka muutunud. Nimelt eemaldus kuvalda löökide saatel esimene sillatala. Sillatala oli ikka pisut pihta saanud ja endaga kaasa muljunud ka lansipõhja, meelitasin teda õigesse asendisse ja heitsin vana sillatala üle õla. Pikkade ponnistustepeale sai leitud uus sillatala, mis oli korralik, kuid üsna roostes. Asi jalutas liivapritsi, tsinki ja seejärel tõmbas selga tugeva raamivärvi veokate sarjast. Sama teed läksid ka amordialuse õõtsade kinnitus ja miskit veel. Esisilla liikuvad osad sai üle kontrollitud ja korda tehtud pisukese lõtkuga olnud paraleelvarras ja alumised õõtsad. Välja vahetasin ka rooli gardaani ja tulemüüris oleva roolivarda luti.
Juhi jalgealune sai ka korda tehtud, roostes koopanurk ja gaasipedaali kinnitus leidsid prügikastis uue koha ja uus plekk läks sinna asemele. Põhjaalune sai nendest kohtadest 3M-i kivikaitse. Jalgealla voolisin rihveldatud alumiiniumist põrandakatte.
Hetkel ootan vesilõikusest esimeste amordikannude uusi taldrikuid, et saaks püstaku reguleeritavaks teha. Ennem kui rattad taas maad puudutavad ei tahaks mootorit vahele pista.
e28
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Täna, ehk siis kellajärgi eile oli see päev kui Räikkönen tuli maailmameistriks ja minu autokesele sai mootor tagasi tõstetud.

Alla panin hetkel ajutiselt tavaliste amordilaagritega püstakud, sest olen kahevahel kuidas asju jätkata. Tegelikult tellisin juba reguleeritavad amordilaagrid ära ja vist neid alumiiniumist taldrikuid ei pane.
Hetkel on Coil Overid all ja vaatasin, et ilma mootorita on nagu tavaline kõrgus, automaatselt mõtlesin, et kui mootor peal siis vajub allapoole nagu tavavedrudegagi, aga võta näpust, ei vajunud :D
Kusjuures vajutades auto nurka täitsa õõtsub, seega ei tohiks tapvalt jäik olla, isegi õõtsub rohkem, kui endise vedru ja Koni põhjakeeratud amordiga.

Tegin ka siis mõned jäädvustused nagu alati:

Pilt

Pilt

Nagu näha ostsin ilusaid tilulilusid ja korralikud kütusevoolikud.
Uued said ka roolivõimu anuma voolikud, põhjuseks surnud klambriühendused.

Pilt

Pilt

õlitemperatuuri hakkab mõõtma otse õlifiltrist

Pilt http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e28/Cardo/aandur.JPG


Salongis on ka nüüd paigas tagapidurite regulaator

Pilt

tagant on veel ühendused tegemata, kuid jaotus tuleb selline

Pilt

Salongi sai lastud teha ka popp lülitipaneel, mõned lülitid on veel puudu, kuid funktsioonid on juba välja mõeldud

Pilt

Jalgealune sai ka lõplikult valmis, loomulikult vajab kogu salong puhastamist müramattidest ja uut värvi, kuid sellega veel aega on.
Kes hästi otsib leiab ka ühe õlikella, selle asukoht on veel välja mõtlemata.

Pilt

Talveks muretsesin ka 16" veljed koos naastrehvidega.

Pilt

Ostsin laupäeval ka AC Schnizeri torukolle, kuid see ei taha ära mahtuda kahjuks, seega selline asi jääb üle.
Kui keegi ära ei osta, saab ka läbi hädade selle külge, kuid vajab keskendumist ja mida iganes veel.

Pilt

Üks kiirtee pilt kah

Pilt

Sel nädalal üritan hääled sisse saada, tahaks juba pisut sõita üle pika aja.
Viimati muutis Cardo, 16 Apr 2019 22:13, muudetud 1 kord kokku.
e28
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Need torud lähevadki väga napilt alla, originaalis olid minu torudel kaasas mingid paksemad tihendid. Kui üritasin ilma tihendita passida, siis läks vastu plokki (seal on üks väga kitsas koht). Isegi tikkpoltide otsa panekuks oli vaja mootor üles natuke tõsta.
tean natuke bmw mootoritest
Vasta