BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

käigukang loksub vähem ka nüüd ?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Käigukang ei loksu kusagile.
Kes veel ei tea, siis hetkel on mootor taas lahti võetud ja panen uuesti kokku, viga oli hull, saaled olid otsad andnud ja just kepsusaaled, need sai muretsetud uued, mingid saksa omad, Clycosid ei olnud Eestis ega Soomes, UM- ka tühi ja raamsaaled jäid vanad, kuna lihtsalt pole :shock:
Väike djuuning ka, mootor nüüdsest 2,8 :), külge saab ka uus mootori padi ja muid pisividinaid judinaid. Väntvõll tagumine on hetkel Kavoris, kuna selgus, et nad kipuvad koonusesse kuluma, mina viisin ta sinna lihtsa sooviga, et nad siledaks laseks, aga targemad leidsid kohe vigasid külge :), esimene hooratas tuleb poole kergem ja üleliigne rihmasoon sai ka maha võetud. Plaanikohaselt tahaks ikka BMW-Klubi sünnipäevale kohale veereda õiget marki autuga. Kui kõik koos, ehk leian aega ka fotosüüdistusteks.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mingi kuri saatus kiusab mind, ma olen nii masendunud, et homme hakkan jooma :cry:
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Tänase seisuga on toimunud pisikesed muudatused siis.
Mootor on 3,0L sest miks kolvid ikka nurgas vedelema peavad. Plokk puuriti Tõukuris suuremaks, kolvid uute kolvirõngastega on sees, silindri diameeter 89 mm, kolvikäik 80mm ja kolvirõngaste lukuvahed said 0,35 raamat lubas 0,2-0,5.
Vänta lihvida ei tulnud ja saaled said uued, täna alustasin mootori pisukest sissesõitu, tagasild tirib üsna reipalt.
Hankisin ka popi suure membraaniga bensiinirõhu regulaatori.

Pilt

Kardaanil on uus leevendusmuhv ja uus tugilaager.
Rooli lasin pisut madalamale ja pingutasin üle roolivarda koonusmutri, enam ei logise pidurdades.
Tagumised amordid on treiali laual ja loodan sellel nädalal popid reguleeritava kõrgusega vedrud ka alla saada.
Viimati muutis Cardo, 15 Juun 2007 22:20, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Pisut ka pilte siis toimunust.

Uued kolvirõngad tuli sobima panna

Pilt

http://www.sm-secure.com/index.php?opti ... &Itemid=27
1,5x2,0x3,5

ja hetkel all sellised 750-i veljed poppide rehvidega
kes peseks veljed puhtaks....


Pilt


Täna sain siis treiali käest kätte tagumised püstakud, kahjuks unustas treial amordisplindid töökotta ja neid oleks hädasti vaja, et saaks nädalavahetusel asjad alla keerata :(


Pilt


ja väike võrdlusmoment tulevasest esivedrust tagumisega võrrelduna :D


Pilt
Viimati muutis Cardo, 09 Juul 2007 21:47, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Vägagi asjalik projekt juba... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kadunud splindid leiti üles ja seoses sellega sain tagumised püstakud alla.
Tööd oli lõunast kuni hilisõhtuni, testisõit sai ka tehtud, miskit ära ei lagunenud, kuid lõualuid raputab juba küll, esimesed püstakud karjuvad juba vajadusest, sest juhitavus tundub naljakas, tagant raputab jäigalt, esiots ujub pehmelt , mõned pildid siis kah sekka :

ennem :

Pilt


pärast :

Pilt


ja üldseis :


Pilt
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Ratas liiga lääpa ei jäänud nii suure madaldusega?
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ennem olid rattad tagantvaadates V kujuliselt isegi, nüüd on õrnalt A kujuliselt, külgkallet tuleb hakata hiljem timmima, kui esiots ka paigas ja pisut ringrajal jälgida kuidas käitub, häda ka selles, et hetkel taga stabikas puudub, kuid on füüsiliselt teise autoall olemas, tuleval nädalavahetusel ehk keeran selle katusele ja võtan vajaminevad jupid alt ära, Silwer kas tuled appi jõutõstet tegema :D

Muideks hetkel on splint pandud selle puhastatud ala lõppu ja kollase joonele olevasse süvisesse, ehk kõige madalamasse ja alumine stopper jäi 3 sm kaugusele splindist.
Kasutaja avatar
valge välk
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Jaan 2005 22:23

Postitus Postitas valge välk »

Ma natukene ootks selle tagumise stabikaga. Nimelt kui tagaosa kaldejäikust suurendada, siis soosib see ülejuhitavust, kuid tagaveoline auto on juba oma loomult natukene ülejuhitav (eriti veel võimas tagaveoline :wink: ). Lisaks aitab pehmem tagaosa kurvist väljudes rattaid maapinnaga paremini kontaktis hoida
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Ilma tagastabikata bmw omab libisemise piiril väga ebamäärast juhitavust kuna ilma tagastabikata on ratastel liiga palju vabadust

ega m-tech pakett ilma asjata tagastabikaga ei tule, stabikad käivad lihtsalt kindlaksmääratud paaridena.

mul on kaks e28-t, üks stabikaga taga ja teine ilma, mulle meeldib stabikaga rohkem, libisemine on mingi konkreetne asi, aga ilma stabikata hakkab tagaots justkui visklema, kui libisemise piir käes on
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Eile sai siis auto Rapla kardirajal sisse õnnistatud, tagumine ots uue vedrustusega käitus väga hästi, esimene seevastu oli pidurdustel liiga pehme ja kurvides kaldus liiga ära, küll ka jõuab aeg sinnamaale, et see valmis saab.
Nüüdsest ka autol all kenad M-i 17" veljed, tänud Kaidole :).
Rehvid panen ka peagi müüki, kuna plaanin sinna ringraja slikid peale muretseda.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Lisan siis ka mõned pildid autost.
Kaido käest äritud M5 17" veljed

Pilt

ja paar panoraamvõtet

Pilt



Pilt



Pilt
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Ilus. Kelle toode tagumine spoiler on?
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

popp mood vist keskelt halliks värvida.
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Nende velgede omanikel on miskipärast komme sõida ilma kilpideta. Sinna käivad nimelt ventilaatorit meenutavad kilbid peale, mis tsentrifugaalventilaatori põhimõttel tekitavad võimsa pidureid jahutava õhuvoolu. Samas täiskomplektsed veljed ei näe eriti seksikad välja ja seepärast nendega ilma sõidetaksegi (kuigi ilma pole neil õiget efekti) :)
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Need veljed olid vist juba Kaidol ilma kilpideta.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

Aare kirjutas:Nende velgede omanikel on miskipärast komme sõida ilma kilpideta. Sinna käivad nimelt ventilaatorit meenutavad kilbid peale, mis tsentrifugaalventilaatori põhimõttel tekitavad võimsa pidureid jahutava õhuvoolu. Samas täiskomplektsed veljed ei näe eriti seksikad välja ja seepärast nendega ilma sõidetaksegi (kuigi ilma pole neil õiget efekti) :)
tean väga hästi mis sinna peale käib ja endalgi on täiesti olemas need katted, võtsin maha kuna 7mekale ei sobi need :P 5sele panen kindlasti tagasi :)
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Toivoku kirjutas:popp mood vist keskelt halliks värvida.
nupuring mis ?

Täna sai lõpetatud Toivoku käest ärandatud esipüstakute montaaziga. Uued vedrud + Koni reguleeritavad amordid. Tulemus jäi selline ähmane, nina püsti ja jäikust vähe, ei teagi kas lõigata vedrusid 10 sm lühemaks või jätta nad talvisteks sõitudeks.

Pilt

Homme läheb alla parandatud kütusepaak, enam ei tohiks lekkida ja valmis ostsin ka uued kütusevoolikud, kui tuju on panen külge ka uue kütusepumba ja filtri.

Pilt

Pilt

Ette said siis pisut kobedamad ventileeritavad kettad ja Ferodo klotsid.
Uued pidurivoolikud tuleb ka panna, kuna ühel oli kate katki.

Pilt

Tellitud sai ka esimese stabika toru, pidi saabuma Linnaringiks kohale. Siis saab ka esiotsa stabiilsuse paremaks ehk ei nooguta nii palju.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Täna sain UM-ist kätte makipesa raami, enamikel neist on külgmised kõrvad katki. Hind oli täiesti talutav törts üle 200 kohaliku ühiku. Ostsin ära ka uued BMW märgid, kuigi tagumised läksid tellimusse, natukenegi sära silmis kohe.

Asjast kah siis. Mõne päevaeest viisin ühed esipüstakud liivapritsi, millejärel lähevad sinna peale popid lühikesed vedrud ja Bilsteini amordid.
Raplas sõidetud ringid näitasid mulle uued suunad kätte.
LSD libiseb läbi, nurkadest välja ei saa ennem kui auto täitsa sirge, uued kettad tuleks sisse panna ja kohe suurem kogus vist.
Külge kruditud esivedrustus isegi siis kui Koni amordid põhja on keeratud on üli pehme. 100km/h kiiruselt täis mahapidurdamisel langeb nokk alla ja tõstab pepu kergeks ja tagumised pidurid plokeeruvad. Lahendus ehk saabub siis uue stabika ja esipüstakte vahetusega.
17" velgedelt rehvid said uue omaniku ja mina ootan peagi velgedele ringraja slikke :)
Vasta