20. leht 23-st

Postitatud: 26 Veebr 2012 16:26
Postitas tõnis
Arvo kirjutas:
Cardo kirjutas:Täna sai valmis ammune idee : roolivõimendile radika paigaldamine.
See kõlab küll coolilt aga milleks see tegelikult vajalik on? Kas on ette tulnud olukordasid, kus roolivõim lõpetab jahutuse tõttu töö?
IMHO teeb roolivõim kõige rohkem tööd siis kui seisval autol rooli keeratakse (=kuumeneb kõige rohkem), nagu ma aru olen saanud siis selle autoga liigutakse põhiliselt eelhelikiirusel, siis võiks jahutus kapoti all niigi hea olla :)
Roolivõimendile radika lisamine on suht hädavajalik meie pisikestel radadel. Olen nii Raplas kui Tabasalus saanud roolivõimu õli keema ja seda nii e28 kui ka e36. Muidugi kindlasti enne suurem rihmaratas ka.

Postitatud: 26 Veebr 2012 18:55
Postitas Arvo
tõnis kirjutas:Roolivõimendile radika lisamine on suht hädavajalik meie pisikestel radadel. Olen nii Raplas kui Tabasalus saanud roolivõimu õli keema ja seda nii e28 kui ka e36. Muidugi kindlasti enne suurem rihmaratas ka.
OK, tulevikus jälgin oma saanil ka huvi pärast mis roolivõimu õli ringrajal teeb, E36-l oli küll mingi immaginaarne roolivõimu radikas juba tehasest, aga järelikult see eriti ei jahuta.

Postitatud: 26 Veebr 2012 20:32
Postitas Tambet
Vahet ju pole kui palju rooli keerata, pump töötab ju ikkagi ja ajab õli ringi. Lihtsalt klapist voolab tagasi ja ikkagi kuumeneb, seda enam kõrgetel pööretel rinkapeal. Drifti autodel enamusel radikad vahel, seal mootor enamuse ajast piirajas tiksub.

Postitatud: 26 Veebr 2012 21:58
Postitas Cardo
Vastates küsimusele, siis töölepingut selline ülekuumenemine vast koheselt ei tekita, kuid õli keetmine ei ole ka päris mõistlik kui on võimalik seda vältida.

Teisalt puht juhuse mõttes küsiks, ega keegi lähinädalatel Karksi-Nuia kanti ei satu ja sealt Tallinna suunas tagasi ? Üks rauast vidin autotarvis oleks vaja sealt ära toimetada. Peaks mahtuma igasse auto pagasiruumi ehk ära ja lapiti olles ruumi ei võta.

Postitatud: 26 Veebr 2012 22:09
Postitas raunz
Roolivõimu õli üle kuumenedes hakkab ta suure tõenäosusega igalt poolt välja ajama+roolivõim pole päris see, mis ta olema peaks. Kusjuures palju oleneb ka pumbast, M50 roolivõimupumbad on väga hästi vastu pidanud võrreldes M60 pumpadega, sõbral läks driftis eelmine aasta 3 või 4 M60 pumpa läbi ning vaatamata kõigile uutele vaskseibidele ja tihenditele ajas keema minnes õli süsteemist välja.

Kas roolivõimu radiaator uus aftermarket jupp või midagi BMW tootevalikust?

Postitatud: 27 Veebr 2012 09:26
Postitas E28
Su sõbral on nimelt karbiga rooli roolivõimu pump roolilatiga masinal. Karbiga roolil toodab pump 110bar-i ja latiga oi kuskil 80 bar-i, sellepärast need pumbad läbi lähevadki.

Postitatud: 25 Juul 2012 23:26
Postitas Cardo
Cardo kirjutas:Kuna 150x150 nelikanttoru 1mm seinaga ei müüda, siis kas keegi oskab soovitada, kust leida 1-1,2mm paksust külmvaltsplekki küljekarpide valmistamiseks. Painutamispingid olemas, võimalusel võib ka valmis kujul pakkuda.
Oh kus on aega möödunud, ehk guru oskab siia teemasse mõned arengud lisada :)

Väga aegamööda võtab üks teine detail ikka uut kuju :

Pilt

Postitatud: 26 Juul 2012 08:53
Postitas tõnis
Pildimaterjal tuleb natuke hiljem, aga vihje võib poetada. Kuna Cardo auto muutus liiga kergeks ja kiireks, sai ette võetud otsus et kärbime pisut tiibu ning lisame ballasti :lol:

Postitatud: 16 Aug 2012 14:49
Postitas tõnis
Tulem:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd siis peaks karp kannatama igast asendist tõsta kasvõi tervet autot ning auto muutus originaalist u 12cm laiemaks ja raskuskese kolis madalamale. Loodan et peremees jääb rahule kaasaegse kunstiga.

Postitatud: 16 Aug 2012 21:21
Postitas Arvo
Näeb hea välja küll.
Aga mis sellise tõsiselt raske (kui raskuskese allapoole juba kolib) kolaka täpsem eesmärk on? Tungraua jaoks on ju kohad tehasest olemas, ning kui tänapäevast garaazitungi vaja kasutada siis selleks leiab ka sobilikud kohad põhja alt.

Postitatud: 17 Aug 2012 06:45
Postitas tõnis
Arvo kirjutas:Näeb hea välja küll.
Aga mis sellise tõsiselt raske (kui raskuskese allapoole juba kolib) kolaka täpsem eesmärk on? Tungraua jaoks on ju kohad tehasest olemas, ning kui tänapäevast garaazitungi vaja kasutada siis selleks leiab ka sobilikud kohad põhja alt.
Kas ta nüüd tõsiselt raske lisa on aga mõned kilod ikka. See karp mis paistab pildilt on kerge ilukate, selle sees on tugevam karp mis seob tähtsamaid punkte kerel. Muudab auto jäigemaks, sinna külge saab hiljem puuri siduda ning boonusena saab nüüd garaazitungi kiirelt alla lükata kust mugavam on ja julgelt terve külje üles lükata.

Postitatud: 18 Aug 2012 00:29
Postitas Cardo
Hea üle pika aja ka pilte näha, tegelikkuses õnnestub oma silmaga kaeda rohkkem kui nädala pärast. Projekti kulg ei ole sellega veel ammendunud ja eks tulevikus saab veel ühtkomateist arendada. Kui ühest kohast kaalu lisaks tuleb, siis teisest võtaks kolinal maha. Väljalase kolitakse ka uude kohta koos kaalujaotuse parendamistega jne.. eks ühelt pildilt paistab ka uus salongikujundus. Küljekarp on üsna oluline detail sellel autol ja loomupäraselt on see kere ju keskelt vaid katusetoel jäik, seega kui tegemiseks läks, siis andsime pisut ka turvalisust juurde.
Tõnis kas said uue kütusetrassi ka kokku ?

Postitatud: 18 Aug 2012 19:15
Postitas Arvo
Kui jutt juba turvapuurile läks siis mingi turvakaare-laadse asja ma isiklikult paneks selle auto sisse küll. Kiirust sel püssil ju jagub ning kui veel mootori osas mingi upgrade tuleks siis võib asi juba ohtlikuks muutuda...
Päris õige, CrMo legeeritud terasest turvapuur on muidugi juba suht kallis lõbu ja teeb veelgi autot raskemaks, see vast pisut overkill?

Postitatud: 18 Aug 2012 20:20
Postitas tõnis
Cardo kirjutas: Tõnis kas said uue kütusetrassi ka kokku ?
Jah, uus kütusetrass on paigas ja toimib :)

Postitatud: 07 Sept 2012 23:11
Postitas Cardo
Ennem rajapäeva siis sai auto ja garaaz ära djuunitud

Pilt

Postitatud: 24 Sept 2012 22:45
Postitas Cardo
Vaikselt sai mööda saadetud Rapla rajapäev, mis möödus üsnagi vihmaselt. Auto pidas ilusti vastu, kuid harjumist vajab uus jäigem ja järsem sidur. Enam käiku alla vahetada vihmaga nii hästi ei saa, peab õppima pidur/gaas käigu allavahetamise selgeks. Kipub üsna järsult tagarattad plokki võtma kui kiirustada siduri vabastamisega. Aga küll jõuab, inimene õpib ju vist kuniks koolid avatud on :*)

29 sept toimub taasvalminud Audru raja esimene OT ja selleks puhuks toimetan usinalt taas autokallal.
Esimese asjana sai valmis uus versioon hääletorust , ehk siis kurdistaja 2 , mis oma loomult veel kurdistada ei ole jõudnud, aga eks tuleb rajal ära testida.

Pilt

Pilt

Pilt

Seega läheb enampakkumisele kurdistaja nr1 tagumine roostevaba pütt koos kinnitusklambri ja popi otsaga.
Kaalujälgijate programmi kuuluks veel saledam karterikaitse, kuid sellele otsin hetkel painutajat, äkki isegi õnnestub leida.

Postitatud: 01 Okt 2012 12:27
Postitas Cardo
Laupäeval sai osaletud Audru ringraja ( www.audruring.ee ) OT36 üritusel.
Emotsioonid uue rajakohta on ülimad. Kuigi rada ei ole veel täiesti valmis, puudu on umbes pooled äärekivid ja nipetnäpet veel , on kogetut raske kirjeldada, seda peab ise kogema.
Päev algas kuiva ilmaga. Sain sõita esimese sessiooni kuival rajal kiilasrehviga ja ei suutnud vajaminevat töötemperatuuri saavutada, ühesõnaga ei saanud slikki slikkima. Rada oli uus ja harjumatu. Veel harjumatum oli auto, millega ei ole põhimõtteliselt aastaid suurel rajal sõitnud. Tasapisi hakkas kehamälu taastuma ja sai rehvirõhud üles tõstetud, ootasin järjekorras rajale naasmist, kui sessioon peatati ja algas tordilaua paus. Kes kohal olid teadsid täpselt millega see toridivoor lõppes " algas tihe vihmasadu". Mõned minutid tegid olukorra selgeks, tiim sai kiire rehvivahetuse häire :) , 8,2 sekundit või oli see ikka minutit, sellest ajalugu vaikib. Vihmaga sai külge poogitud ka nn nascari tagatiib ehk hirmuleevendaja ja taas sai end rivvi võetud.
Vihmaga oli täiesti huvitav sõita. Võimsamad autod olid oma liigse rammuga päris hädas. Kuna minu autol suurt jõudu napib, sain põhimõtteliselt igas olukorras punni põhjas hoida, kohati keha tõrkus selliseid otsuseid vastu võtmast, kuid hilisem analüüs näitas, et nii täiesti võib.

Kuivailma tabelis ma teab mis head aega ei näidanud, egas see ka kõige tähtsam polnudki : http://www.opentrack.ee/ajad/2012_09_29 ... ptimes.pdf

Vihma sessioonide tabel minule meeldis tunduvalt rohkem : http://www.opentrack.ee/ajad/2012_09_29 ... -7_wet.pdf

Siit saab pisukese ülevaate rajal osalenud seltskonnast : http://petrolheads.ee/2012/10/aeg-tundu ... m-oodates/

Ja siin on ülesvõte minu viimase sessiooni kolmest ringist http://www.youtube.com/watch?v=n-5rLXvOtjo millest neljandal kutsus auto mind rajalt maha, kuna ma ei oleks sealt vabatahtlikult mitte lahkunud. Vana tagasirge käiguvahetus oli vist liig mis liig, sest käigukang jäi millegipärast pihku. Aga ikkagi: Lõpp hea, kõik hea !!

Pätsame ühe kena Serka tehtud pildi ka siia lõppu :
Pilt

Postitatud: 08 Okt 2012 23:42
Postitas Cardo
Kas keegi oskab täpsemalt Megasquirt -ide hinnapoliitikast rääkida. Tundub, et MS1 jääks vist ära, pigem MS2 ja vist MS3 ei oleks põhjendatud.

Postitatud: 09 Okt 2012 00:26
Postitas lennukiga

Postitatud: 09 Okt 2012 22:04
Postitas Iff
lennukiga kirjutas:http://www.joujaam.ee/Megasquirt%20hinnakiri.pdf Need onud ilmselt oskavad.
Vabandan teema koormamise pärast aga mainitud kohal on huvitav klienditeenindus: küsisin ühe teise foorumi kaudu (kus nad ennast reklaamivad) ühe tootja kauba kohta mida nad enda sõnul pakuvad, siiani pole nad viitsinud mulle midagi vastata. Ma ei viitsi küsida ka rohkem, ju nad siis pole müügist huvitatud.