Eelnev jutt oli siis lihtsamate killast. Mutrikeeraja, joptvujumatt ning relakas ja võis vähe robustsema jõuga asjadele läheneda.
Tänane palju delikaatsem demontaaz. Valge kinnas ja väga rahulikult ning hellal moel tuli asjadele läheneda. Nimelt plaanis oli siis laepolster maha võtta. Esiteks tahaks uut riiet (ei pea originaal olema) või siis hoopis teeks midagi muud. Kuna mul sõbrajne tegeleb sadulsepa tööga, siis temaga ma panen plaanid paika ning vaatame, mis riide sinna lakke liimime.
Aga alustame algusest.
Esimese hooga sai uksed eest ära tõstetud ning mõningad juhtmed ära märgistatud. No lihtsalt just in case. Mine tea, vana pea ja kõiki asju ei suuda meeles pidada.
Tundub, et keegi on selle elektrilise katuseluugi siia retrofittinud. Ühendused on muidugi "bueno". Selle plaanin ikkagi teha ümber nii nagu peab. Õige pistik, õiged juhtmed jne. Mulle ei meeldi kuidagi sellised soss-sepad.
Järgmisena hakkasin siis genereerima, kuidas käib maha esimene laepaneel, kus check panel ja sirmid. Sirmide maha kruvimine on lihtne. Mõned kruvid ja käes nad olidki. Aga edasi tuli hakata lähenema loogilisel suunal. Ülevalt katuse poolt tuulesuunaja vardad lahti ning see tõusis siis nii palju ülesse, et neid minikruvisid keerata ja selle paneeli kaks kinnituskruvi ka olid seal all peidus. Muidugi keegi oli juba selle kunagi maha võtnud, sest paneel oli näpus aga kinnitused kukkusid vahelt välja. Peab tagasi liimima mõne hea liimiga.
[/img]
Järgmiseks siis läksid loosi salongivalgustid ning käepidemed.
Halb muidugi see, et aeg oli oma töö teinud ning salongivalgusti pesad olid nii pudedad, et ühel läksid nagad katki maha võttes ning teine otustas pooleks minna.
Kuna originaalosad.ee väitis, et neid veel saab uuena, siis lisasin need ostukorvi ja vajutasin telli nuppu.
Vahepalaks veel, et sai endale korralik salongitööde jaoks valgusti soetatud. Tootja Philips ning mudel CBH52. Selle raha eest on ikka väga hea abimees sellistes töödes.
Jätkame.
Eks selle rullika lae maha võtmine on paras peavalu inimesele, kes pole iial seda tööd teinud. Avastamist ja mõtlemist omajagu, et midagi p*rsse ei keeraks ning ära ei lõhuks. Eelnevalt natukene infot ammutades sain nii palju teada, et laepolster on keeratud klaasiservade taha ja liimitud. Olles eelnevalt mitmeid E39'id lammutanud, siis see tundus minu jaoks uus asi. Aga eks tehnoloogia oli ka ju mõned aastakümned varasem. C piilarite küljest tuli ilusti lahti, b piilarite kätte saamiseks tuli turvavööd lahti korraks lasta ja neid piilari katteid tuli käsitleda nagu moonaliisa maali. Väga õrnad ja rabedad katted. Õnneks sain need kätte tervelt. Ma küll peas mõtlesin ette, et mitu kilo kergemaks mu tengelpung muutub, kui peaks ära lõhkuma need.
Edit: Uudishimu sai võitu. Ca 100.- tk oleks olnud.
Taga otsas ja keskel on siis sellised vibu moodi vardad, mis hoiavad riiet ilusti. Need sain läbi suure nikerdamise tervel kätte. Küll ma pusisin, et pihta saada, kuidas see kõik käib. Lõpuks sai siis laeriide rippu lasta. Ilmselgelt suurem osa proffesionaalidest vaatab mind, kui oskamatut töömeest. Nagunii tööjärg vale, töövõtted annavad ka soovida.
Näha, et riie on päevi ja niiskust näinud.
See oli nüüd see lihtne osa. Ajudek*pp alles saab alles alguse. Mis moodi eemaldada katuseluugi alumine polster, mis moodi katuseluugi plaat jne ?
Küll ma tuhlasin mööda internetti, guuglit, juut tuubi ja bimmerforumeid. Lõpuks tundus, et vist sain lahenduse kätte. Katuseluugi plaadi kätte saamiseks oli vaja siis alumine kate kätte saada. Luuk tuli manuaalselt poole peale keerata ja ees otsas on siis metallist tüüblid, mille saab kätte õrnalt kruvikeeraja või mõne muu polstritööristaga mudides. Järgmiseks tuli siis luugi tagumine ots ülesse keerata ning luugipoltrit alla surudes saab selle lahti sealt küljest. Kui nüüd mälu ei peta, siis sai selle libistada katuse sisse, et katuseplaadi kinnituskruvidele ligi pääseda.
Selliseid polte on seal siis 6 tükki. Oli vist äkki TX25. Juhi poole 3 tulid lahti ilma suurema jamata. Kunde poolt kaks. Kuid see üks ostustas, et tema hakkab vastu. Tagumine mutter, mis on siis luugisüsteemi mingise plastikust varda sisse vulgitud, hakkas ringi käima. Sellega oli siis aamen. Mõtlesin erinevaid variante, kuidas seda kätte saada ?
Lõpuks siis (mul polnud muid variante) puurisin väljas läbi lastiku mutri kohale augu, süvistasin mutri sisse soone, et kruvikaga kinni hoida.
Tulemus siis siin.
Vana mundel otsustas katki minna. Palju õnne mulle!
Siit siis küsimus. Kas keegi on selle vahetamisega tegelenud kunagi ja kui hull töö see on ? Tean ja avastasin, et selle katuseluugi süsteemi kätte saamine on peavalu kuubis. Kogu see mehaanika on sinna katuse külge keevitatud koos raamiga. Seda ei tahaks lahti lõikama hakata. Aga kui vaja, siis pean vist tegelema hakkama sellega ?
Ning kas seda juppi võiks kellelgi leiduda kasutatuna ? Uut täitsa pakub veel ja väidab ka, et on võimalik tellida. Hind muidugi sellised mõnusad 140.- eurikut.
Peasüüdlane.
Hea uudis on see, et mul ei põle selle asjaga. Muid töid veel palju enne, kui sinna katuseni ükskord jõuab. Aga soov oleks siiski korda see osa teha ning toimima saada nii nagu peab. Ma vihastasin küll nii piisavalt, et mõtlesin juba katuseluugi kinnikeevitamisele.
Aga kui viha üle läks, muutsin meelt.
Foorumis jäi mingi hetk tagasi silma üks kuulutus, kus pakuti mulle vajalikku juppi. Tagumine stabilisaatori varras. Huvitav, et mul seda tehasest küljes ei olnud. Nüüd õnneks on kogu kompott olemas. Vaja ainult pulbris üle last värvida ning siis saab alla panna tulevikus.