BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitus Postitas xjan »

Kindlasti siinsele seltskonnale huvitav projekt mida jälgida.

Mitmes keskkonnas seda progressi põhjalikult kajastada liialt ajamahukas, kuid viskan siia lingi peamisele "lõimele" E9COUPE keskkonnas - https://e9coupe.com/forum/threads/my-19 ... ect.24012/ ja aegajalt suurematest edusammudest siis panen siia ka märkeid. Lõppeesmärk on taastada kere "parem kui uus" seisukorda, tehnika vahetada S38B35 vastu ja natuke ilmselt moderniseerida ka vedrustust. Sisu E9 CSL-laadne ja värvikombo originaal - inka oranzh + must. Alpina 16" veljed ka juba ootel.

Algus, poolik kere ja kaks suurt kastitäit juppe:
14.PNG
14.PNG (741.89 KiB) Vaadatud 5858 korda
11.PNG
11.PNG (973.36 KiB) Vaadatud 5858 korda
002.jpg
002.jpg (533.25 KiB) Vaadatud 5858 korda
003.jpg
003.jpg (381.49 KiB) Vaadatud 5858 korda

Projekti põhjalikkusest annab ehk esmase pildi kätte see, et käiku läksid nii 3D skänneerimine, laserlõikus kui 3D printer - et saaks keretöödeks võimalikult hea raam tehtud ja palju toetuspunkte paika. Kui keegi tahab tulevikus veel põhjalikult E9-t taastada (1 on järjekorras tegelt juba), siis Tõnise juurde jääb mu auto jaoks valminud üüber-high-tech raam. Kui vaja, saame kaubale.
3dscan2.jpg
3dscan2.jpg (138.45 KiB) Vaadatud 5858 korda
rig1.jpg
rig1.jpg (229.49 KiB) Vaadatud 5858 korda
x01.jpg
x01.jpg (90.31 KiB) Vaadatud 5858 korda
x05.jpg
x05.jpg (87.99 KiB) Vaadatud 5858 korda

Hetkeseisuga kere ja juurdekuuluvad detailid enamuses taastatud. Järgmisena sobitame tehnikat - S38B35 ja dogleg kast ja teeme vajalikke auke/kinnitusi jne veel enne kui kere maalri hoole alla läheb. Natuke üle aasta on Tõnise juures keretööd kestnud ja ilmselt mõni aasta läheb veel enne kui valmis.
IMG_20220720_095540.jpg
IMG_20220720_095540.jpg (2.5 MiB) Vaadatud 5858 korda
IMG_20220720_095554.jpg
IMG_20220720_095554.jpg (2.66 MiB) Vaadatud 5858 korda
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
TUUR
Postitusi: 150
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitus Postitas TUUR »

Lugesin E9 foorumist teema läbi.
Raske on hoomata... Põhimõtteliselt on 4 amordikannu punkti õhku (kere-raamina) ära määratud ja siis sinna auto kere ümber ehitatud.
Ja seda kõike umbes tuhande tunniga. :)

Samal ajal on ilmselt kõik muu vajaminev valmis varutud ja ära tehtud.

Saab äge pill olema ja valmib, enne, kui arugi jõuab saada. :)
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitus Postitas tiit »

No see on üks korralik ette võtmine.
Teise pildi pealt tundub justkui e9 luukpära.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitus Postitas Arvo »

Vägev värk.
Kunagi oli võimalus ka ühele E9 rondile küüned taha saada aga kuna palju pisiasju oli puudu, lõin käega. Vaadates selle masina tänaseid hindu siis võibolla oleks pidanud ikka kätt proovima sellise hardcore projektiga :roll:

See S38 nii stiilipuhta ja suhteliselt haruldase masina peale panna on minuarust vale lähenemine. Praegu ei viitsi üle kontrollida aga S38 on minu mälu järgi originaalmootorist ligi paarkümmend kg raskem. Kaalujaotus on sellel autol juba tehasest metsapoole, ehk siis saad väga tail-happy masina.
Kui jõudu juurde vaja, pane lihtsalt 3.5l M30 ja jääb välimus originaal. Kui ikka veel jõudu vähe - tõsta surveastet, kangem nukkvõll, portimistööd ja 3 Weberi karpat ning me näeme juba ka 270-280Hj tulemust ning on ka kapotialune puristide jaoks igati ilus.
Aga see selleks, eks sul otsus tehtud ja teravaid elamusi saad selle masinaga kindlasti! 8)
Edu!
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitus Postitas xjan »

See mõnikümmend kilo nüüd küll ei heiduta, aku liigub kapoti alt ära ja mõned asjad veel ninast sabapoole. Ringrajale ei lähe ka :).
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Vasta