1. leht 1-st

BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 13 Nov 2022 15:06
Postitas xjan
Kindlasti siinsele seltskonnale huvitav projekt mida jälgida.

Mitmes keskkonnas seda progressi põhjalikult kajastada liialt ajamahukas, kuid viskan siia lingi peamisele "lõimele" E9COUPE keskkonnas - https://e9coupe.com/forum/threads/my-19 ... ect.24012/ ja aegajalt suurematest edusammudest siis panen siia ka märkeid. Lõppeesmärk on taastada kere "parem kui uus" seisukorda, tehnika vahetada S38B35 vastu ja natuke ilmselt moderniseerida ka vedrustust. Sisu E9 CSL-laadne ja värvikombo originaal - inka oranzh + must. Alpina 16" veljed ka juba ootel.

Algus, poolik kere ja kaks suurt kastitäit juppe:
14.PNG
14.PNG (741.89 KiB) Vaadatud 8583 korda
11.PNG
11.PNG (973.36 KiB) Vaadatud 8583 korda
002.jpg
002.jpg (533.25 KiB) Vaadatud 8583 korda
003.jpg
003.jpg (381.49 KiB) Vaadatud 8583 korda

Projekti põhjalikkusest annab ehk esmase pildi kätte see, et käiku läksid nii 3D skänneerimine, laserlõikus kui 3D printer - et saaks keretöödeks võimalikult hea raam tehtud ja palju toetuspunkte paika. Kui keegi tahab tulevikus veel põhjalikult E9-t taastada (1 on järjekorras tegelt juba), siis Tõnise juurde jääb mu auto jaoks valminud üüber-high-tech raam. Kui vaja, saame kaubale.
3dscan2.jpg
3dscan2.jpg (138.45 KiB) Vaadatud 8583 korda
rig1.jpg
rig1.jpg (229.49 KiB) Vaadatud 8583 korda
x01.jpg
x01.jpg (90.31 KiB) Vaadatud 8583 korda
x05.jpg
x05.jpg (87.99 KiB) Vaadatud 8583 korda

Hetkeseisuga kere ja juurdekuuluvad detailid enamuses taastatud. Järgmisena sobitame tehnikat - S38B35 ja dogleg kast ja teeme vajalikke auke/kinnitusi jne veel enne kui kere maalri hoole alla läheb. Natuke üle aasta on Tõnise juures keretööd kestnud ja ilmselt mõni aasta läheb veel enne kui valmis.
IMG_20220720_095540.jpg
IMG_20220720_095540.jpg (2.5 MiB) Vaadatud 8583 korda
IMG_20220720_095554.jpg
IMG_20220720_095554.jpg (2.66 MiB) Vaadatud 8583 korda

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 13 Nov 2022 22:50
Postitas TUUR
Lugesin E9 foorumist teema läbi.
Raske on hoomata... Põhimõtteliselt on 4 amordikannu punkti õhku (kere-raamina) ära määratud ja siis sinna auto kere ümber ehitatud.
Ja seda kõike umbes tuhande tunniga. :)

Samal ajal on ilmselt kõik muu vajaminev valmis varutud ja ära tehtud.

Saab äge pill olema ja valmib, enne, kui arugi jõuab saada. :)

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 16 Nov 2022 03:34
Postitas tiit
No see on üks korralik ette võtmine.
Teise pildi pealt tundub justkui e9 luukpära.

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 18 Nov 2022 13:50
Postitas Arvo
Vägev värk.
Kunagi oli võimalus ka ühele E9 rondile küüned taha saada aga kuna palju pisiasju oli puudu, lõin käega. Vaadates selle masina tänaseid hindu siis võibolla oleks pidanud ikka kätt proovima sellise hardcore projektiga :roll:

See S38 nii stiilipuhta ja suhteliselt haruldase masina peale panna on minuarust vale lähenemine. Praegu ei viitsi üle kontrollida aga S38 on minu mälu järgi originaalmootorist ligi paarkümmend kg raskem. Kaalujaotus on sellel autol juba tehasest metsapoole, ehk siis saad väga tail-happy masina.
Kui jõudu juurde vaja, pane lihtsalt 3.5l M30 ja jääb välimus originaal. Kui ikka veel jõudu vähe - tõsta surveastet, kangem nukkvõll, portimistööd ja 3 Weberi karpat ning me näeme juba ka 270-280Hj tulemust ning on ka kapotialune puristide jaoks igati ilus.
Aga see selleks, eks sul otsus tehtud ja teravaid elamusi saad selle masinaga kindlasti! 8)
Edu!

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 04 Dets 2022 20:36
Postitas xjan
See mõnikümmend kilo nüüd küll ei heiduta, aku liigub kapoti alt ära ja mõned asjad veel ninast sabapoole. Ringrajale ei lähe ka :).

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 09 Mai 2024 12:36
Postitas Arvo
Vaatasin E9 foorumist et korralik töö selle projekti juures vahepeal toimunud, rõõm näha 8)

Ei viitsi sinna kasutajat teha, kirjutan parem siia - mul on 2 samasugust tagasillatala (üks praeguse 635 all) ja mõlemal oli diffrikinnituse juures pragusid, mis vajasid keevitust. Häda selles, et see lahendus on projekteeritud 60ndate lõpus, kui nende autode tippmudelid arendasid nii 180 Hj kanti maksimaalselt. Eks vähehaaval võimsused kasvasid ja on näha, et minu 635 jaoks (218Hj) on see sillatala juba nõrgavõitu.

Nüüd kui sul tuleb sinna 300+ hobujõuline monster aisade vahele, on oht et ühel hetkel kui täisgaasiga kiirendad, annab sealt midagi järgi.
Kui masin veel koos ei ole, soovitaks diffrikandurile lisatugevdused külge keevitada, see on kogu selle projekti juures praegu väga odav upgrade.

Edu!

Re: BMW 3.5CSi(M), E9 1974, xjan

Postitatud: 09 Mai 2024 16:47
Postitas BMW Rh+
Nõustun Arvoga. Enda e28 535i sai tagasilda sellised lisaplaadid. Pilt netist aga tulemus sama.
IMG_1419.jpeg
IMG_1419.jpeg (726.06 KiB) Vaadatud 102 korda