5. leht 17-st

Snorkel?

Postitatud: 14 Juul 2008 21:54
Postitas Baur TC
Snorkel?

Hei Priit, kas se kollane jurakas sealt mootoriruumis on snorkel?

Või mingi kaasaegne hingamisraskus?

N.B. mootorid tahavad külm õhk - ja se on tavalisest auto ninast ees pool kättesaadav - aga mitte just kapotti all.

Postitatud: 14 Juul 2008 22:11
Postitas raunz
Too on tuuning õhufilter :D Snorkel veits teine asi. Muidu jah veidi effektsem oleks, kui ta võtaks õhu kuskilt esitule lähedalt.

Peale uut radikat jahutussüteem siis täiesti uus autol? Veepumba ja muud asjad ju vahetasid ära.

Postitatud: 14 Juul 2008 23:33
Postitas Priit
Filtri teemal ma ei viitsi üldse sõna võtta, aga võtan end kokku.
Asi on lihtsuses. Konsulteerisin eelnevalt asjatundjamate inimestega, sellel autol ei ole filtrit kusagile mujale viia. Antud kohas saab ta kõige enam õhku. Tulele ligi ei pääse, aku on ees. Akut mujale ei vii. Aku all on tuulekott, samuti oli kohas kus oli eelmine filter ehk aku taga. Ja see ei olegi niivõrd tuuning kui pigem originaali asendus. Superflow'd ei hakanud sinna tõesti panema. Originaali ei taha, siis ei ole teil ju midagi kommenteerida. Muide kas te teate millisest "pilust" võtab e21 1.8i mootor stockis õhku?(loe- punkt)

Jahutuses on jäänud vana termostaat, mis on korras ja "vanad" lõdvikud mis on veel üsna värsked.

Postitatud: 15 Juul 2008 08:09
Postitas Bronco
Priit kirjutas:Muide kas te teate millisest "pilust" võtab e21 1.8i mootor stockis õhku?(loe- punkt)
Tean, sõidan sellise "piluga" autoga ringi juba üle 5 aasta ja ei ole selles kordagi veel probleemi näinud. Lisaks võtab stock filtriga õhku ikkagi aku kõrvalt ning välisõhu pealevool on täiesti olemas sinna.

Momendil see filter saab vist küll suht kiiresti poriseks/märjaks/tolmuseks kui vähegi märjema ilmaga või kruusateid sõita.

Aga iga inimene ise teab mis oma autoga teeb :P

Postitatud: 15 Juul 2008 22:52
Postitas Priit
Pilt

Postitatud: 18 Juul 2008 00:08
Postitas Priit
Sõidab! Ja on nüüdsest kaherattaveoline.
Järgmiseks need rattalaagrid- juba olemas, ootavad.

Postitatud: 18 Juul 2008 07:06
Postitas Ruut
Priit kirjutas:Sõidab! Ja on nüüdsest kaherattaveoline.
Kas selle üherattaveolisusega oli eelnevalt probleeme, et ei suutnud kogu mootori võimsust teele rakendada :wink: OK, niisama norin. Oled reduktoriga rahul? Eeldatavalt ei unda.

Postitatud: 18 Juul 2008 11:47
Postitas Priit
Üherattaveolisus undas- kergelt aga häirivalt.
Peale eilset prooviringi on siiani peas täpselt selline nägu- :D
Oma osa oli ilmselt ka märjal asfaldil.
Undamise kohta ei tea kuna testitud teedel kiirust üle 90km/h ei arendanud. Teistmoodi oli aga küll.
Pilt

Postitatud: 20 Juul 2008 13:08
Postitas Priit
Reduktor ei unda ühelgi kiirusel. Samuti ei undanud juhipoolne esiratta laager, mis oli küll viga saanud nagu väljavõtmisel selgus.
Pilt

Seega läheb täna vahetusse ka teine esimene.

Postitatud: 21 Juul 2008 00:24
Postitas Priit
Ka teine esimene laager vahetatud ning häiriv kõrvalnähe kadunud. Enam ei taha raadiot mängima pannagi :)

Teisel esirattal oli ~1mm üles-alla lõtk :? Imelik et see nii vähe tunda andis.

Teen siia ka väikese How-to kõigile kel sama töö tuleb ette võtta. Ise tegin esimest korda ning vasakpoolse vahetamiseks kulus üle 7h. Parempoolne aga vaid pisut üle kahe.

Esmalt tuleb eemaldada niisiis pidurisupport (ettevaatust piduritoruga!). Seejärel piduriketas (mis võib osutuda üsna keeruliseks kui kaua all olnud). Siis on rattarumm sisuliselt käes. Vana laagri saab välja pika peenema metallpulga ja haamri abiga.
Seejärel tuleks kõik see vana ebameeldiv määre eemaldada (mina kasutasin bensiinis leotamist). Kuna roostes ja koledat detaili ju auto külge tagasi ei pane, puhastasin rummu ära (trelli otsa käiva nailonharjaga)
Pilt

Rattarumm ilma laagriteta
Pilt

Uus välimine laager
Pilt

Sisse surumiseks sobis ideaalselt nr. 30 padrun ning suured kruustangid, peab ainult ettevaatlik olema et ühtlaselt liikuma hakkaks
Pilt

Paigas
Pilt

Sisemine läks 32 padrunit kasutades (suuremat ei leidnud, seega pidi olema ettevaatlik et mitte pinda kahjustada)
Pilt

Ka see paigas
Pilt

Paika välimine ja sisemine kuullaager (kergelt määrdega kaetud), ning sisemine simmer samuti (selle saab sisse ka näpuga, lõpuni paika näiteks vana laagriga kruustangide vahel surudes)
Pilt

Pilt

Seejärel seest määrdega täita, ning osa jätta korgi sisse (kogu kaasasolnud määrdepakike kulub ilusti ära)
Pilt

Puhastatud võll
Pilt

Rumm peal
Pilt

Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka) ning splint
Pilt

Pilt

Tolmukate
Pilt

Piduriketas ning -support
Pilt

Ning siis ratas alla ja testima.

Postitatud: 21 Juul 2008 09:56
Postitas mask
Priit kirjutas: Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka)
mutri peaks algul pingutama tugevamalt ja siis u. veerand tiiru tagasi pöörama. Kui pingutamise etapp vahele jätta, siis varsti ratas loksub mehiselt.

-= mask =-

Postitatud: 21 Juul 2008 10:03
Postitas Priit
mask kirjutas:
Priit kirjutas: Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka)
mutri peaks algul pingutama tugevamalt ja siis u. veerand tiiru tagasi pöörama. Kui pingutamise etapp vahele jätta, siis varsti ratas loksub mehiselt.

-= mask =-
Õigust räägid.

Postitatud: 21 Juul 2008 19:25
Postitas raunz
Väga õpetlik, ise E21-l rattalaagreid vahetades padruneid ei kasutanud, sain väikese kruvikeeraja ja haamriga välja toksitud laagrid. Ettevaatlikult teha, ei juhtu midagi ja aega väga kaua just kah ei lähe. Mul läks mõlema laagri peale ca 3h aega. Esimene kord kõige raskem :)

Puhastada tasub väga korralikult ja kokku panna kah puhtas keskkonnas, igasugu mustus ja näiteks liivaterad laagripindadel head pole.

Postitatud: 25 Juul 2008 12:36
Postitas Priit
Photoshoot Kakumäel

Pilt

Postitatud: 28 Juul 2008 22:02
Postitas Priit
Toredad Eesti teed :evil:

Pilt

Pilt

Postitatud: 28 Juul 2008 22:54
Postitas Ravic
Eks nad ole sitavõitu jah, seega kokkutulekul paluks mulle madalduse teemadega mitte läheneda.

Postitatud: 29 Juul 2008 17:23
Postitas ullivilli
Karterikaitse.ee küll ei paista E21-le kaitset pakkuvat, aga kas E30 oma ei istuks sinna alla?

Postitatud: 29 Juul 2008 23:36
Postitas Jaan
Ega seda autot juhuslikult madalamaks lastud pole...?

Postitatud: 29 Juul 2008 23:50
Postitas ullivilli
Jaan kirjutas:Ega seda autot juhuslikult madalamaks lastud pole...?
Minu mäletamist mööda on all originaalist madalamad vedrud.
Ja kolmanda lehe algusest kargas näkku:
OZ Alpina replica velg + Kilen'i madaldus

Postitatud: 30 Juul 2008 07:24
Postitas Priit
Jaan kirjutas:Ega seda autot juhuslikult madalamaks lastud pole...?
Eks ma jah ise elan ohtlikult ja otsin seiklusi.
-40mm on kirjade järgi vedrud ning rehvi on velje peal kõigest 45mm.