Trevi E28 525i '86

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Trevi E28 525i '86

Postitus Postitas trevi »

Sai suveks endale otsitud vanemat ja huvitavamat liikurit ning siinse foorumi kaudu sai leitud 525i hainina.

Ostuemotsiooni tingis korralik, täiesti roostevaba kere ning kolinavabad sillad, kenasti tuksuv mootor. Salong on suht kole - kollakas-beezi värvi, kuid ise on paigaldatud elektriaknad ning seetõttu on jäänud lingiauguga uksepolstrid. Samuti olid ees sees Recaro istmed (pruun velvet), mis ei sobinud üldse kokku minu tagumikuga, seega sai need välja tõstetud ning toodud Cardo pakutud käetugedega istmed. Ei ole needki kõige sobivamad värvi poolest auto sisuga , kuid minu jaoks mugavamad kui Recarod, mille olen nõus meeleldi muude polstritükkide vastu vahetama.
Samuti sai eemaldatud autost kilomeetrite kaupa audiokaablit ja tagaaknalaual suured kõlariaugud (tegin uue aknalaua), kahjuks on kõlariaukude tegemiseks ka julmalt relakaga plekki lõigatud.

Vahetatud sai ka temperatuuriseieri andur, nüüd vähemalt seier töötab. Kas on normaalne, et seier ei ole sooja mootoriga päris täpselt keskel, vaid natukene keskkohast vasakul, külma pool?

Imestuseks töötab väga hästi (võimalik asfaldil väikse hoopealt rattad plokki tõmmata) ka käsipidur. Samuti üllatusin avastades tagant ketaspidurid.

Vead hetkel - mootor jõuetu, nagu oleks 1,6 mitte 2,5 mootor vahel. Alguses arvasin, et niikuinii nukk kulunud (sai uuritud netist ja leitud, et se peaks tüüpviga olema), klapid ju klõbisevad, et sinna see jõud kaob. Sai klapikambrikaas maha võetud, nukk-nookurid täitsa korralikud. Hetkel täitsa nõutu ses suhtes, vaakumvoolikud kõik korras olevat, tühikõik on korras, külmkäivitus korras, ei suitse. Madala pöördega (5 käik 60km/h) sõites aeg-ajalt nõksutab, nagu jätaks vahele aegajalt. Süüde sai õigeks pandud, natuke tuli minekut juurdem, kuid mitte oluliselt. Ei teagi kust otsast uurida.

Õrnalt häälitseb survelaager, salongi ei puhu sooja (jalgadele vist siiski puhus, ei saanudki aru, näkku ja akendele puhus samas külma).

Paar pilti ka:

Pilt
Pilt

Salongist ei teinud pilte, kuna see on hetkel korrastamata.

Allan
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Re: Trevi E28 525i '86

Postitus Postitas mask »

trevi kirjutas: Õrnalt häälitseb survelaager, salongi ei puhu sooja (jalgadele vist siiski puhus, ei saanudki aru, näkku ja akendele puhus samas külma).
e28 puhubki keskmistest avadest näkku ainult külma, soojavõimalus on ainult üles klaasile ja alla jalgade juurde ja vist ka esiistmete alla.

-= mask =-
pisike528
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Veebr 2006 22:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pisike528 »

äkki sul on lahjem termostaat :?: :roll:
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna kuumaga Tartumaanteel remondis ummikus istudes läks temp seier lausa 2/3 kuuma peale, seeg tundub töötavat. Huvitav ainult, miks ei hoia konstantset temperatuuri. Ventika sidur on tutikas ja väidetavalt ka termostaat uus, samuti on radikas täiesti uus.

Külge sai krutitud uued küünlad ning ostetud ka täis ring piduriklotse. Kojuteel tuli alles pähe, et oleks võinud ketaste hindu ka küsida, kui väga kirves pole, siis vahetaks koos ära.

Leitud ka jõuetuse 1 võimalikke põhjuseid. Mitte mingit vahet pole, kas gaasipedaali asendi andur on taha ühendatud või on pistik ära võetud. Mul seisab 1 korras Lancia Beta mootor, millel samuti L-Jetronic pritsung, prooviks saab anduri maha keerata. Kui sellest midagi ei muutu, läheb veaotsing keerulisemaks.

Kui muidu juppide hinnad senimaani on olnud pigem odavapoolsed, siis 2800.- küünlajuhtmete komplekti eest UM-s pani küll imestama.
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

trevi kirjutas:Täna kuumaga Tartumaanteel remondis ummikus istudes läks temp seier lausa 2/3 kuuma peale, seeg tundub töötavat. Huvitav ainult, miks ei hoia konstantset temperatuuri. Ventika sidur on tutikas ja väidetavalt ka termostaat uus, samuti on radikas täiesti uus.
Sul seal ju midagi aretatud, viskosidur on vale (liiga paks) ja radikas ei tohiks ka originaalis seal katte all peidus olla, vaid peaks olema rohkem mootori pool ning nähtaval :idea:

Radikas peaks niimoodi olema: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album436/aab.jpg
E34 & E32
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sul seal ju midagi aretatud, viskosidur on vale (liiga paks) ja radikas ei tohiks ka originaalis seal katte all peidus olla, vaid peaks olema rohkem mootori pool ning nähtaval
Võimalik, et tõesti on nii. Ise ei tulnud sellise asja peale kuna võrdlusmoment puudub. Samas on auto saanud väikese kõksu nina pihta millalgi, see arvatavasti seletab radika vahetuse. Kuna vahetus tundub olevat teostatud viisakalt (juhul kui on aretatud) ja töötab, siis hetkel torkima ei hakka.
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

trevi kirjutas: Leitud ka jõuetuse 1 võimalikke põhjuseid. Mitte mingit vahet pole, kas gaasipedaali asendi andur on taha ühendatud või on pistik ära võetud. Mul seisab 1 korras Lancia Beta mootor, millel samuti L-Jetronic pritsung, prooviks saab anduri maha keerata. Kui sellest midagi ei muutu, läheb veaotsing keerulisemaks.
Gaasi asendi andur ei ole midagi muud kui 2 lüliti komplekt, millest üks sulgub, kui gaasisiiber täiesti sulgub - tühikäik, ja teine kui gaasi põhja suruda - täisgaas. Vahepealsetes asendites see mingit rolli ei mängi. Annab infi L-jeti ajule töörezhiimide sättimiseks - tühikäigul vist pisut rikkam ja täisgaasil konstantselt "tugev" kütuse pihustamine.

Kui täisgaasi lüliti ka ei sulgu mingil põhjusel, siis mootor 2.5->1.6 stiilis jõuetuks küll ei jää.


-= mask =-
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Gaasi asendi andur ei ole midagi muud kui 2 lüliti komplekt, millest üks sulgub, kui gaasisiiber täiesti sulgub - tühikäik, ja teine kui gaasi põhja suruda - täisgaas. Vahepealsetes asendites see mingit rolli ei mängi. Annab infi L-jeti ajule töörezhiimide sättimiseks - tühikäigul vist pisut rikkam ja täisgaasil konstantselt "tugev" kütuse pihustamine.

Kui täisgaasi lüliti ka ei sulgu mingil põhjusel, siis mootor 2.5->1.6 stiilis jõuetuks küll ei jää.
Sai eile õhtul veel mässatud sellega ja uuritud. Täpselt nii see on. Andur annab teada, kas on-ei ole tegu tühikäiguga ja kas on tegu täisgaasiga. Täisgaasil pidavat pihusti lahtioleku aeg natuke pikem olema. Igatahes pistik lahti ühendades on auto ainult väga natukene uimasem ja sedagi saab aru ainult sõites, kohapeal tuuritades ei ole mootori töös silmaga/kõrvaga mitte mingit vahet.

Kui sai rõõmsalt oma teise auto L-Jetronicu aju hakatud asemele panema, selgus, et tegu ikkagi vist Motronicuga :oops:
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

trevi kirjutas: Kui sai rõõmsalt oma teise auto L-Jetronicu aju hakatud asemele panema, selgus, et tegu ikkagi vist Motronicuga :oops:
Kui tegu Motronicuga, siis peaks olema olemas ka lambda andur ja selle signaaliotstelt on hea mõõta kas mootor töötab liialt lahjalt või liiga rikkalt ja selle info põhjal siis on võimalik juba edasi uurida.

-= mask =-
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

mask kirjutas:Kui tegu Motronicuga, siis peaks olema olemas ka lambda andur
Ei pea olemas olema. Vähemalt 83a e24 M30 tehasepoolt lambdat ei paigutatud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Keera töösoojalt mootorilt küünal maha ja vaata, mis värvi ta on. Kas ta on valge (hall), pruunikas või siis tahmane (must)?
E34 & E32
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

pruunikad, kõik kuus, panin eile uued küünlad ka.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sai Service Indicatori patareid ka ära vahetatud. Väga kehva oli neid plaadilt kätte saada klemme lõhkumata. Nüüd igatahes pärast nullimist enam inspection tuli ei põle.

Kas süüdet sissepannes peavadki süttima ainult rohelised dioodid, või ka kollane ja punane? Või süttivad viimased alles siis kui rohelised on kõik järgemööda ära kustunud?

Mida peaks näitama kellakujutisega servicetuluke? Alguses põles, aga ei oskagi hetkel seostada millega ta ära kustus.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Pilt

http://ingmarp.planet.ee/kortsusbumer/

pildid räägivad enda eest. kaherealisel ühesuunalisel teel otsustas audi teha vasakpöörde esimesest reast, peeglisse ei vaadanud. Kuhugi ei olnud minna.

Esmasp saab teada arvatavasti, mis kindlustus auto eest pakub. Kui siiani kahtlesin, kas on orig värv, siis enam ei kahtle. On küll.

Tegelikult ei ole hullu midagi, poolraam sirge, mootor töötab, auto sõidab. Tasub taastada.

Kui keegi soovib autot hetkeolukorras osta, võin ka selle peale mõelda.
Kasutaja avatar
ökosohver
Postitusi: 95
Liitunud: 08 Aug 2007 15:22

jama

Postitus Postitas ökosohver »

tule taevas appi,,, kusjuures kurb kyll aga neid haikalasi just e28si ikka m6lgitakse laias laastus väga tihti, oma syy töttu v6i kellegi teise. rääkimata politseiametnikest kes kohe silma peale viskavad kui miski tundub juba kahtlane:(
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Auto on kluulavasti uue omaniku leidnud juba!
Carclassic OÜ
Suletud