Rauno E21 323i
Täna oli päris tegus päev, nimelt sai kogu tehnika vahelt välja kenasti. Jääb veel veidi kapotialuse lammutamist ja puhastamist ning siis on auto keretööde jaoks enamvähem valmis. Suured suured tänud Krissule abi eest!
Mõned pildid siis hetkel kapoti all valitsevast õudusest
Selle mootoriga jättis sinine nüüd hüvasti
Mõned pildid siis hetkel kapoti all valitsevast õudusest
Selle mootoriga jättis sinine nüüd hüvasti
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Nüüd siis kõik eest ära krutitud ja auto juba uues töökojas. Et pärast hea võrrelda oleks tegin "enne" pildid kah ära, loodetavasti nädala-paari pärast lisan siia ka "pärast" pildid
Sain kätte ka karteri- ning klapikambrikaanetihendi
Ning ostsin ka ühe räbalas seisukorras E21 recaro koos kahe recaro relsiga. Plaan siis iste ära taastada, külgtugesid sealjuures natukene järsemaks ja püstisemaks tehes, et oleks olemas iste rajapäevade jaoks. Kuuenda seeria comfort istmega pole rajal küll eriti miskit teha Istme eest tänud Arvole
PS! Rotid on kallal käinud
Sain kätte ka karteri- ning klapikambrikaanetihendi
Ning ostsin ka ühe räbalas seisukorras E21 recaro koos kahe recaro relsiga. Plaan siis iste ära taastada, külgtugesid sealjuures natukene järsemaks ja püstisemaks tehes, et oleks olemas iste rajapäevade jaoks. Kuuenda seeria comfort istmega pole rajal küll eriti miskit teha Istme eest tänud Arvole
PS! Rotid on kallal käinud
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Üldiselt küll, eelmine aasta otsustasin et pika ehitamise kõrval tahaks natukene sõita kah ning seetõttu sai eesmärgiks võetud sõitma saamise. Seetõttu jäigi kapotialune ilusaks tegemata ja osad asjad taastamata. Nüüd peangi kapotialusega tegelema ning kõik taastamata asjad kah üle käima nagu käigukast, sidur, mootoris tihendid ja veel mõned asjad. Kõik pisivead samuti tarvis eemaldada. Eks kevadeks PEAB hea saamakarlerik kirjutas:Hea vaadata, et ka kapotialune saab korda. Kas sul oligi nii plaanitud, et alguses vähe robustselt ja kui mootoriproov tehtud, siis uuesti ja korralikult?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Teine päev kõva tööd seljataga. Kõrvalistujapoolne lanseron ning poolraam on täiesti valmis, samuti tulemüür. Peale olemasolevate aukude tuli veel välja, et amordikannu kinnitus lanseroni on ühest kohast veidi lahti. Punktisin siis väga pika triibu tervenisti üle, et ühtlasi ka veidi tugevam oleks. Sama tegin ka poolraami kinnitusega lanseroni külge sest ka see oli paarist kohast veidi eemal.
Täna alustasin tööd juhipoolse lansega. Teadsin, et seal on tööd rohkem aga tuli lisaks olemasolevale ka üks suur ebameeldiv üllatus. Nimelt lanseka tagumises nurgas, kus vihmaveerenn jookseb on väga suur roostepesa. Praeguseks siis juhipoolne lanseron valmis kui välja arvata see sama roostepesa ning poolraamis üks suur auk. Homme õhtuks peavad need tehtud olema, lisaks esipaneel keevitatud, ümber tehtud ja veidi tugevdatud ning kõigele lisaks kogu esiosa ka krundi all. Tuleb tõdeda, et kapotialune ning esikoopad on eelmiste keretööde käigus põhimõtteliselt tegemata jäänud, õnneks saab nüüd kõik korda ja ka veidi tugevam, kui originaalis.
Täna alustasin tööd juhipoolse lansega. Teadsin, et seal on tööd rohkem aga tuli lisaks olemasolevale ka üks suur ebameeldiv üllatus. Nimelt lanseka tagumises nurgas, kus vihmaveerenn jookseb on väga suur roostepesa. Praeguseks siis juhipoolne lanseron valmis kui välja arvata see sama roostepesa ning poolraamis üks suur auk. Homme õhtuks peavad need tehtud olema, lisaks esipaneel keevitatud, ümber tehtud ja veidi tugevdatud ning kõigele lisaks kogu esiosa ka krundi all. Tuleb tõdeda, et kapotialune ning esikoopad on eelmiste keretööde käigus põhimõtteliselt tegemata jäänud, õnneks saab nüüd kõik korda ja ka veidi tugevam, kui originaalis.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Jälle üks pikk tööpäev autoga seljataga, aga päris 100% keevitatud ikka ei saanud. Juhipoolne lanseron sai valmis ning poolraamide vahele tugevdustala kah paika, teha jäi veel esipaneeliga seonduv.
Kõige hullem roostepesa peale roostest puretud metalli ära lõikamist:
Poolraamide ühendustala:
Kuna originaal radikatala oli lootusetult mõlkis ja kõver ning mingit tugevust autole ei andnud sai otsustatud, et ühendab poolraamid väga korralikult ära, nüüd esiosal jäikust küllaga, ainult et avariid ei tohi teha, ei usu et see tala väga palju järele annab
Kõige hullem roostepesa peale roostest puretud metalli ära lõikamist:
Poolraamide ühendustala:
Kuna originaal radikatala oli lootusetult mõlkis ja kõver ning mingit tugevust autole ei andnud sai otsustatud, et ühendab poolraamid väga korralikult ära, nüüd esiosal jäikust küllaga, ainult et avariid ei tohi teha, ei usu et see tala väga palju järele annab
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Quertrager vorne 41 11 1 865 653 '79, August — ... 1 1.060 kg €50.40 = umbes 800 krooni
ja veel
Motortrager links 41 11 1 914 393 Vorderbau Einzelteile 1 1.250 kg
€59.30
Motortrager rechts 41 11 1 914 394 1 1.270 kg
€59.30
Plekkid veel kättesaadav ja suht soodsalt - miks sa seda antud hetkel lappib?
ja veel
Motortrager links 41 11 1 914 393 Vorderbau Einzelteile 1 1.250 kg
€59.30
Motortrager rechts 41 11 1 914 394 1 1.270 kg
€59.30
Plekkid veel kättesaadav ja suht soodsalt - miks sa seda antud hetkel lappib?
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kuskohast antud hinnad on võetud? UM-st oleks esipaneel üle 6000.- ning W&N-s jäi koos transpordiga vist 3000 kanti. Muude asjade hinda UM ei näidanud ning H2-s jäid üle 1000 veits.Baur TC kirjutas:Quertrager vorne 41 11 1 865 653 '79, August — ... 1 1.060 kg €50.40 = umbes 800 krooni
ja veel
Motortrager links 41 11 1 914 393 Vorderbau Einzelteile 1 1.250 kg
€59.30
Motortrager rechts 41 11 1 914 394 1 1.270 kg
€59.30
Plekkid veel kättesaadav ja suht soodsalt - miks sa seda antud hetkel lappib?
Üldiselt pole poolraamidel väga vigagi ning mul on auto keretööd ajaliselt määratletud ning ei saa autot näiteks kuu aega seal hoida, värvijal on ajad väga täpselt paigas. Teiseks polnud plaanis nii palju üldse keevitada aga nagu ikka tuli töö käigus palju uut välja, mis samuti vajas tegemist. Esipaneel on olnud mõte osta uus küll aga hetkel sai see mõte tulevikku lükatud, sest tähtsamaid asju vaja autol teha ning niikuinii pean esipaneeli ümber lõikama, et raiaator korralikult ära mahutada. Uut esipaneeli lõigata ja ratsida hetkel väga ei raatsiks, mõtekam vana paneeli peal kogu aretustöö ära teha, et tulevikus uut paneeli võimalikult vähe lõikama peaks. Eks kindlasti saab uute juppidega ilusama tulemuse aga hetkel siis nii, kunagi kauges tulevikus teen uute keretööde käigus võibolla ümber.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Auto ootab siis hetkel veel viimast krundi lihvi ning peale seda läheb värv peale. Nagu tavaliseks saanud, siis ka vahepealsed protsessid ei sujunud planeeritult ning seetõttu läheb ka kauem värvimisega.
Nimelt peale keevitamist-kruntimist sai peale kantud kerehermeetik. Miski aga talle ei meeldinud, ning hermeetik mullitas üles pooltest kohtadest. Ei jäänud midagi muud üle, kui kõik uuesti maha lihvida ning teist hermeetikut peale proovida. Teine hermeetik jäi väga hästi peale ning paistab rohkem ka tehasehermeetiku moodi välja.
Loodetavasti siis lähipäevade jooksul ka pildid värvitud kapotialusest
Nimelt peale keevitamist-kruntimist sai peale kantud kerehermeetik. Miski aga talle ei meeldinud, ning hermeetik mullitas üles pooltest kohtadest. Ei jäänud midagi muud üle, kui kõik uuesti maha lihvida ning teist hermeetikut peale proovida. Teine hermeetik jäi väga hästi peale ning paistab rohkem ka tehasehermeetiku moodi välja.
Loodetavasti siis lähipäevade jooksul ka pildid värvitud kapotialusest
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kapotialune värvitud, täna panin koobastesse veel mastiksi ära ning homme läheb esisild alla tagasi. Kui õnnestub, toon homme auto ka enda garaazi.
Piltidel auto tolmune aga mingi esmamulje vast saab. Mina olen tulemusega väga rahul
Piltidel auto tolmune aga mingi esmamulje vast saab. Mina olen tulemusega väga rahul
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Vahepeal olen autot kapoti alt kokku ladunud niipalju, kui seda ilma mootorita teha saab. Niipea veel mootorit vist vahele ei saa, sest doonorautoga sõidan veel igapäevaselt ringi
Täna alustasin keskluku paigaldusega, doonorautolt võtan veel signalisatsiooni tulevikus. Antud autole on kesklukk hädavajalik, sest ustelukud on ära kaotatud.
Lammutasin ka selle nukras seisus E21 recaro ära. Alumise osa raami külgtoed on mõlemad keevitusest lahti ning isegi ülemisel osal on üks äär veidi lõhki Lisaks sellele on kogu metallosa korralikult roostes. Polstritest vajaks kindlasti vahetust külgtugede osad ning katteriie on otseloomulikult katki korralikult.
Siinkohal olekski küsimus, et kas ja kuidas saaks polsterdust uut teha/taastada?
Täna alustasin keskluku paigaldusega, doonorautolt võtan veel signalisatsiooni tulevikus. Antud autole on kesklukk hädavajalik, sest ustelukud on ära kaotatud.
Lammutasin ka selle nukras seisus E21 recaro ära. Alumise osa raami külgtoed on mõlemad keevitusest lahti ning isegi ülemisel osal on üks äär veidi lõhki Lisaks sellele on kogu metallosa korralikult roostes. Polstritest vajaks kindlasti vahetust külgtugede osad ning katteriie on otseloomulikult katki korralikult.
Siinkohal olekski küsimus, et kas ja kuidas saaks polsterdust uut teha/taastada?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ustes on nüüd kesklukk olemas ja täitsa toimib, vaatan kas saan veel pagasiluugile kah keskluku lisada, kui ei saa pole kah hullu vast.
Õnnestus kasutajalt retroracer saada ühe väga korraliku recaro veel. Tegu aga kõrvalistujapoolse istmega ning pärit on ta Audist. E21 relsid sobivad õnneks 1:1 ning ainuke erinevus on selles, et puudub tal ees eraldi jalatoe osa. Mõtlengi, kas teha(lasta teha) juhipoolsele uue polsterduse või võtta teiselt vajaminevad osad ja teha kahest üks korralik kokku. Eks näis.
Mõned pildid siis ka uuest istmest ja vana istme nukratest kohtadest.
Õnnestus kasutajalt retroracer saada ühe väga korraliku recaro veel. Tegu aga kõrvalistujapoolse istmega ning pärit on ta Audist. E21 relsid sobivad õnneks 1:1 ning ainuke erinevus on selles, et puudub tal ees eraldi jalatoe osa. Mõtlengi, kas teha(lasta teha) juhipoolsele uue polsterduse või võtta teiselt vajaminevad osad ja teha kahest üks korralik kokku. Eks näis.
Mõned pildid siis ka uuest istmest ja vana istme nukratest kohtadest.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Tuhandes post tuleb natuke teoreetilisem
Ühe koolitöö raames oli vaja teha arvutusmoodul, mis võttis arvesse mootori jõukõverat, käiguülekandeid, peaülekannet ning õhutakistusjõudu. Tulemuseks sai erinevad graafikud, mis iseloomustasid käigupikkusi ning arvutuslikku maksimaalkiirust.
Tulemused on suhteliselt täpsed, sest originaalseades E21 arvutuslik tippkiirus tuli 5km/h väiksem, kui tehaseandmed seda pakuvad. Teise programmi (bosch LapSim) andmed sisestades sai kiirenduseks sajani 8,9 sekundit ning veerandmiili aeg 16,4 sekundit.
Graafik originaalseadest:
Kes graafikut lähemalt uurivad näevad, et võimsust on piisavalt, et sõita 220km/h aga 5. käigu ülekanne saab lihtsalt enne otsa. Peale käiguülekannete muutmist on ka 220 käes:
Lisaks suurenenud tippkiirusele sai ülekannete muutmisega kiirendust sajani parandada 0,6 sekundit ning veerandmiili ajast 0,4 sekundit alla.
Otseloomulikult pidin proovima ka enda sinise andmeid ehk siis vahetasin M20B23 mootori näitajad M50B25 omade vastu.
Originaal ülekannetega on tippkiiruse graafik selline:
Kiirendus 0-100 peaks olema 6,5 sekundit ning veerandmiil 14,5 sek. Mootori võimsus lubaks 250km/h, aga ülekanded saavad jällegi otsa. Seekord läksin reaalsema plaani juurde ja muutsin peaülekannet.
Tulemus:
Selleks, et 250 vähemasti teoorias saavutada on vaja diffrit ülekandega 2,65 mis on BMW valikus ka täitsa olemas, 1:1 muidugi külge ta ei lähe aga natuke ümber ehitades oleks täitsa võimalik.
Millalgi võtan kätte ja vaatan, mis tulemuse saab mõnda teist M50 kasti külge sobitades. Loodan et liiga igav post ei saanud
Ühe koolitöö raames oli vaja teha arvutusmoodul, mis võttis arvesse mootori jõukõverat, käiguülekandeid, peaülekannet ning õhutakistusjõudu. Tulemuseks sai erinevad graafikud, mis iseloomustasid käigupikkusi ning arvutuslikku maksimaalkiirust.
Tulemused on suhteliselt täpsed, sest originaalseades E21 arvutuslik tippkiirus tuli 5km/h väiksem, kui tehaseandmed seda pakuvad. Teise programmi (bosch LapSim) andmed sisestades sai kiirenduseks sajani 8,9 sekundit ning veerandmiili aeg 16,4 sekundit.
Graafik originaalseadest:
Kes graafikut lähemalt uurivad näevad, et võimsust on piisavalt, et sõita 220km/h aga 5. käigu ülekanne saab lihtsalt enne otsa. Peale käiguülekannete muutmist on ka 220 käes:
Lisaks suurenenud tippkiirusele sai ülekannete muutmisega kiirendust sajani parandada 0,6 sekundit ning veerandmiili ajast 0,4 sekundit alla.
Otseloomulikult pidin proovima ka enda sinise andmeid ehk siis vahetasin M20B23 mootori näitajad M50B25 omade vastu.
Originaal ülekannetega on tippkiiruse graafik selline:
Kiirendus 0-100 peaks olema 6,5 sekundit ning veerandmiil 14,5 sek. Mootori võimsus lubaks 250km/h, aga ülekanded saavad jällegi otsa. Seekord läksin reaalsema plaani juurde ja muutsin peaülekannet.
Tulemus:
Selleks, et 250 vähemasti teoorias saavutada on vaja diffrit ülekandega 2,65 mis on BMW valikus ka täitsa olemas, 1:1 muidugi külge ta ei lähe aga natuke ümber ehitades oleks täitsa võimalik.
Millalgi võtan kätte ja vaatan, mis tulemuse saab mõnda teist M50 kasti külge sobitades. Loodan et liiga igav post ei saanud
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Päris adekvaatset tagumikudüno ei oska öelda, sest eelmine hooaeg sidur kõrgetel pööretel libises ning teise käigu sünkro läbi. Muidu liikus päris hästi küll Eks see kevad saab täpselt järgi proovitud ja ehk mingi seadmega ka 0-100 ära mõõdetud.Iff kirjutas:Päris huvitav teema! Mis tagumikudyno ütleb, kas tegelikkuses läheb 6,5 sek sajani?
Pean LapSim programmis veel natuke andmeid täpsustama, saan võibolla natuke täpsema tulemuse, sest sinna programmi saab kole palju algandmeid sisestada, mis kõik auto sooritusvõimet mõjutavad. Eks vaatan, kas lihtsate vahenditega natuke ajast maha kärpida kah saab
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Jupp aega möödas, aga tõsist arengut paraku toimunud pole. Kõik muud autod on siiani tähtsamad olnud. Kevad on aga ukse taga ja Kristina auto mootoriremont sai just valmis ning nüüd saab sinisele keskenduda jälle.
Doonorautolt on mootor varsti maas, kapotialune on muidugi väga õline, tolmune ja niisama rokane aga imekombel on mootor seal vahel üldises plaanis väga korralik. Endale suureks imestuseks on kõik poldid, kinnitused jne kõik omal kohal ning miskit puudu pole. Vanadel mootoritel reeglina väiksemaid asju parasjagu puudu.
Täna sain kätte ka esimesed tellitud jupid milleks on siduri survelaager, õlifilter ja tagumised pidurivoolikud. Viimastega on kahtlus, et nad lekivad...ei tea kas puhtalt seismisega võivad nad läbi minna? Soetatud sai nad juba 5 aastat tagasi
Doonorautolt on mootor varsti maas, kapotialune on muidugi väga õline, tolmune ja niisama rokane aga imekombel on mootor seal vahel üldises plaanis väga korralik. Endale suureks imestuseks on kõik poldid, kinnitused jne kõik omal kohal ning miskit puudu pole. Vanadel mootoritel reeglina väiksemaid asju parasjagu puudu.
Täna sain kätte ka esimesed tellitud jupid milleks on siduri survelaager, õlifilter ja tagumised pidurivoolikud. Viimastega on kahtlus, et nad lekivad...ei tea kas puhtalt seismisega võivad nad läbi minna? Soetatud sai nad juba 5 aastat tagasi
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008