Rauno E21 323i
Täna võtsin mootori algosadeks. Tuli välja nii head, kui halba. Eks täpsem pilt selge, kui strateegilised mõõdud üle kontrollitud.
Peale plokikaane eemaldamist selgus, et põlemiskamber on üleni õli põlemise jääkidega kaetud. Klapisääretihendid olid täiesti läbi omadega. Kolb õnneks ei loksunud, silindriseinad on head. Sellegipoolest tuleb silindriseinad üle hoonida ja uued kolvirõngad paigaldada. Kepsusaaledel on kulumise jäljed sees, väntvõllil õnneks kriime pole.
Peale plokikaane eemaldamist selgus, et põlemiskamber on üleni õli põlemise jääkidega kaetud. Klapisääretihendid olid täiesti läbi omadega. Kolb õnneks ei loksunud, silindriseinad on head. Sellegipoolest tuleb silindriseinad üle hoonida ja uued kolvirõngad paigaldada. Kepsusaaledel on kulumise jäljed sees, väntvõllil õnneks kriime pole.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Siin teemas on liialt kaua vaikus olnud.
Täna sain Tõukurist kätte mootori ploki ja plokikaane. Seal siis lihviti kaanetihendi tööpinnad ning hooniti silindrid. Klappide sooveldamine on Krissu teha
Tänu korralikult kinni põlenud õlijääkidele oli klappide puhastamine paras projekt, aga tehtud ta sai. Hetkel käib siis õhtuti kibekiire töö, et kõik puhastatud ja uute kuluosadega kokku saaks. Kokkutulek on väga lähedal juba
Krissu esitas mu auto ühele konkurssile. Pilt jõudis top 3 hulka ja võidu korral tehakse minu autost korralik videoklipp
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Täna sain Tõukurist kätte mootori ploki ja plokikaane. Seal siis lihviti kaanetihendi tööpinnad ning hooniti silindrid. Klappide sooveldamine on Krissu teha
Tänu korralikult kinni põlenud õlijääkidele oli klappide puhastamine paras projekt, aga tehtud ta sai. Hetkel käib siis õhtuti kibekiire töö, et kõik puhastatud ja uute kuluosadega kokku saaks. Kokkutulek on väga lähedal juba
Krissu esitas mu auto ühele konkurssile. Pilt jõudis top 3 hulka ja võidu korral tehakse minu autost korralik videoklipp
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kokkutulekuni tõesti aega napilt, loodame et jõuad õigeaegselt ja ilma nöögita masina kokku.
Minu teemas püsikiiruse hoidja kohta kirjutasid:
Kõikidele nendele lisadele (mis vajavad) tuleb kiiruse info spidoploki poolt töödelduna mitte otse andurilt.
e36 puhul näiteks spidoploki sinise pistiku must-valgega juhe, spidoplokki sisse tuleb signaal andurist hoopis mustast pistikust.
Minu teemas püsikiiruse hoidja kohta kirjutasid:
Niipalju kui mina su masinat tean, võib sul originaal e36/34jne. püsika jaoks kiiruse impulsi saamisega probleeme tekkida.Selle lisa peale olen minagi kõvasti mõelnud. Peaks ennast kätte võtma ja ära tegema
Kõikidele nendele lisadele (mis vajavad) tuleb kiiruse info spidoploki poolt töödelduna mitte otse andurilt.
e36 puhul näiteks spidoploki sinise pistiku must-valgega juhe, spidoplokki sisse tuleb signaal andurist hoopis mustast pistikust.
e6 2000 Touring `73
Õige jah. Selle taha mul kunagi asi jäigi. Toimima saamiseks peaksin samuti paigaldama E36 spido ja kiirusanduri.
Üks väike abipalve kah. Tarvis oleks E34 520 või 525 mootoripatja. Vana on katki ja uue leidmisega on hetkel kehvasti.
Üks väike abipalve kah. Tarvis oleks E34 520 või 525 mootoripatja. Vana on katki ja uue leidmisega on hetkel kehvasti.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Krissu on tubli tööd teinud ja klapid on kõik korralikult sooveldatud. Samuti kolvid ja kõik muu puhastatud ning ette valmistatud.
Paraku aga tuli see kardetud "nöök" mis seab suure kahtluse alla kokkutulekuks valmis saamise.
Esimene üllatus tuli reedel, kui selgus et kunagi talvel ostetud kaanetihend on tavaline kuid minul on tarvis 0,3mm paksemat tihendit, sest tööpinnad said üle lihvitud. Uus tihend peaks esmaspäeval kohal olema.
Teine ja tõsisem nöök selgus täna, kui väntvõlli paigaldasin. Nimelt on ploki ja raampakkude saaled teistsugused kuid pakist vaatasid mulle vastu ainult ühte tüüpi saaled. Järelikult on vaja uued saaled tellida Kui selgub, et esmaspäeval neid ei saa ja tellimisega läheb pikemalt on põhimõtteliselt ka kindel see, et kokkutulekuks pole võimalik valmis jõuda autot.
Lõppu mõned ilusamad pildid, kui eelnev tekst.
Paraku aga tuli see kardetud "nöök" mis seab suure kahtluse alla kokkutulekuks valmis saamise.
Esimene üllatus tuli reedel, kui selgus et kunagi talvel ostetud kaanetihend on tavaline kuid minul on tarvis 0,3mm paksemat tihendit, sest tööpinnad said üle lihvitud. Uus tihend peaks esmaspäeval kohal olema.
Teine ja tõsisem nöök selgus täna, kui väntvõlli paigaldasin. Nimelt on ploki ja raampakkude saaled teistsugused kuid pakist vaatasid mulle vastu ainult ühte tüüpi saaled. Järelikult on vaja uued saaled tellida Kui selgub, et esmaspäeval neid ei saa ja tellimisega läheb pikemalt on põhimõtteliselt ka kindel see, et kokkutulekuks pole võimalik valmis jõuda autot.
Lõppu mõned ilusamad pildid, kui eelnev tekst.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Lühidalt öeldes: It's alive!
Väga palju takistusi oli kokku panekul ning väga mitmed varuosad tuli uuesti tellida. Sellegipoolest lõpuks kokku ta sai ning eile öösel ka käima. Täna sai alustatud mootori sissesõiduga.
Üritan lähiajal ka pildigaleriid täiendada.
Väga palju takistusi oli kokku panekul ning väga mitmed varuosad tuli uuesti tellida. Sellegipoolest lõpuks kokku ta sai ning eile öösel ka käima. Täna sai alustatud mootori sissesõiduga.
Üritan lähiajal ka pildigaleriid täiendada.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Galeriis http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1001 leiab värskeid pilte. Mõned ka otse siia teemasse.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 323i
Selles teemas on väga pikalt vaikus olnud. Sellel on ka oma põhjus. Eelmisel hooajal remonditud mootorile põhimõtteliselt ainult sissesõidu tegingi. Kohe algusest peale oli õlikulu veidi liiga suur ning suureks ta jäigi. Ühesõnaga hea see mootor peale remonti polnud. Kõige tõenäolisemalt on plokk üle lubatu ovaalseks kulunud. Oma viga oli see, et plokki tegema viies ma spetsiaalselt ei maininud, et ovaalsus üle mõõdetaks, sest pidasin seda loomulikuks. Peab millalgi uuesti mootori seibideks võtma ja kõik laskma üle kontrollida. Suure tõenäosusega vaja plokk üle puurida või teine mootoriplokk leida. Kogu see jama pani paraja paugu motivatsioonile.
Teine põhjus, miks kohe asja käsile ei võtnud oli uue projekti alustamine, milleks siis E21 driftiauto ehitus. Sellest täpsemalt kunagi hiljem ja teises teemas.
Väga võimalik, et see hooaeg "Sinine" seisab ja suvised sõidud teeb Kristina E34-ga. Autosid on palju ja kõigi jaoks jaksu korraga ei jätku paraku.
Lõppu meenutusi eelmise hooaja viimasest sõidust milleks oli EKBK rajapäev.
Teine põhjus, miks kohe asja käsile ei võtnud oli uue projekti alustamine, milleks siis E21 driftiauto ehitus. Sellest täpsemalt kunagi hiljem ja teises teemas.
Väga võimalik, et see hooaeg "Sinine" seisab ja suvised sõidud teeb Kristina E34-ga. Autosid on palju ja kõigi jaoks jaksu korraga ei jätku paraku.
Lõppu meenutusi eelmise hooaja viimasest sõidust milleks oli EKBK rajapäev.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 323i
Küll me selle ka korda teeme
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
Re: Rauno E21 323i
Selle auto hooaeg algas päev enne suvist kokkutulekut. Enne seda pidi väga palju vaeva nägema, et nii juhtuda saaks. Tööga alustasin umbes 2 nädalat enne üritust ja päevi väga üle ei jäänud
Õnnestus saada korralik mootori alumine ots. Tõstsin vana mootori välja, võtsin lahti ning selguski, et plokk on üle lubatud mõõdu kulunud, lisaks veel üle normi ovaalne. Plokikaanel polnud midagi viga, puhastasin klapid õlipõlemisjääkidest ära ning nii läks ta uue ploki otsa. Natuke nukker oli üle 100€ eest uusi tihendeid ja detaile osta, mida just aasta tagasi olin külge pannud aga mida uuesti kasutada ei saanud. Kuna mootor oli kenasti pukis, ei saanud kiusatusele vastu ja puhastasin ploki korralikult ära ning värvisin üle. Esimene käivitus tekitas korra ärevust kuna mootor ei tahtnud eriti käia, aga sellele sai väga lihtsa lahenduse kütust paaki lisades...unustasin enne esmakäivitust tankida.
Ootamatu paha üllatus päev enne kokkutulekut oli see, et juhipoolne kütusepaak on immitsema hakanud. Õnneks oli garaazis teine korralik varuks olemas. "uue" paagiga pole siiani kuskilt midagi lekkinud ka täis tankides.
Mõned tunnid enne kokkutulekule sõitmist sai ülevaatus tehtud, kiire välispesu ja salongipuhastus. Üritusel autoga probleeme polnud ning siiani sõidab väga hästi. E46 jäi nüüd põhimõtteliselt vedelema, Sinisega on palju ägedam suvel ringi sõita
Õnnestus saada korralik mootori alumine ots. Tõstsin vana mootori välja, võtsin lahti ning selguski, et plokk on üle lubatud mõõdu kulunud, lisaks veel üle normi ovaalne. Plokikaanel polnud midagi viga, puhastasin klapid õlipõlemisjääkidest ära ning nii läks ta uue ploki otsa. Natuke nukker oli üle 100€ eest uusi tihendeid ja detaile osta, mida just aasta tagasi olin külge pannud aga mida uuesti kasutada ei saanud. Kuna mootor oli kenasti pukis, ei saanud kiusatusele vastu ja puhastasin ploki korralikult ära ning värvisin üle. Esimene käivitus tekitas korra ärevust kuna mootor ei tahtnud eriti käia, aga sellele sai väga lihtsa lahenduse kütust paaki lisades...unustasin enne esmakäivitust tankida.
Ootamatu paha üllatus päev enne kokkutulekut oli see, et juhipoolne kütusepaak on immitsema hakanud. Õnneks oli garaazis teine korralik varuks olemas. "uue" paagiga pole siiani kuskilt midagi lekkinud ka täis tankides.
Mõned tunnid enne kokkutulekule sõitmist sai ülevaatus tehtud, kiire välispesu ja salongipuhastus. Üritusel autoga probleeme polnud ning siiani sõidab väga hästi. E46 jäi nüüd põhimõtteliselt vedelema, Sinisega on palju ägedam suvel ringi sõita
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 323i
Mõned pildid kokkutulekult:
Piltide autor Kristina.
Mõned päevad tagasi tegin ka ühe visuaalse tuuningu. Nimelt eemaldasin mitte-ajastukohase tagumise numbrimärgi aluse ja kinnitasin numbrimärgi kruvidega. Palju parem kohe.
Piltide autor Kristina.
Mõned päevad tagasi tegin ka ühe visuaalse tuuningu. Nimelt eemaldasin mitte-ajastukohase tagumise numbrimärgi aluse ja kinnitasin numbrimärgi kruvidega. Palju parem kohe.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 323i
MIks kruvidega mitte kahepoolse teibiga?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Rauno E21 323i
Vast kruvidega sellepärast, et oleks ajastukohane. Vaevalt need autod omalajal poest väljaveeresid millel numbrid teibiga kinni.
Re: Rauno E21 323i
Õige tegu, tubli.raunz kirjutas:Mõned päevad tagasi tegin ka ühe visuaalse tuuningu. Nimelt eemaldasin mitte-ajastukohase tagumise numbrimärgi aluse ja kinnitasin numbrimärgi kruvidega. Palju parem kohe.
Re: Rauno E21 323i
Kruvidega sellepärast, et taga pole sellist siledat pinda kuhu teibiga panna saaks, originaalis ka 2 kruviga. Ette samamoodi teibiga panna ei saaks.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Re: Rauno E21 323i
Lisaks saab õgele kruvile vastava värviga ajastukohase mütsi peale panna, ei jää kruvi silma riivamagi
tel 55570186 - e30 varuosad
Re: Rauno E21 323i
MInd näiteks ilgelt häirib see,et soomes enamusel on need kruvid ja mütsid ja värgid küljes, isegi tuttuutel autodel .eix22 kirjutas:Lisaks saab õgele kruvile vastava värviga ajastukohase mütsi peale panna, ei jää kruvi silma riivamagi
Aga kui tõesti pole siledat pinda siis seeon parem lahendus kui kole numbrialus millel mingid väljamõeldud firmade nimed peal. Igatahes Raunz su auto on sitaks äge
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: Rauno E21 323i
Nüüd töötab ka väga hästi
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
Re: Rauno E21 323i
Soomes on teine teema, see härib mind ka, seal puuritakse millegipärast uued augud kitsamalt, kuigi nende numbri laius ei ületa originaal kinnituskohti.
tel 55570186 - e30 varuosad