Rauno E21 323i

Foorumiliikmete autod.
Vasta
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Hommikul garaazi minnes olid kerged kahtlused auto homseks valmis jõudmises.
Esimese tööna võtsin kasti alt ära, tuunisin kõvasti siduri survelaagrit ning kahvlit. Õnneks sidur hakkas toimima väga kenasti. Seejärel jändasin pidurisilindriga ning peale seda sai stange külge. Esimese proovisõiduna läksin kähku tööjuurde sillaregulli. Lõpuks jäid veel mõned pisiasjad lõpetada ja võiski päeva lõppenuks lugeda.
Seega homme rajal 8)
Pilt
Pilt
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Kirjutan siis natuke ka rajapäevast.
Juba hommikul oli selge, et akuga olen jälle alt läinud ning va raip autot käima ei vea...mis seal siis ikka läks lükates. Rajal oli väga vinge, kohe alguses sai selgeks et pidamist on vähe ning ratas tahab kohe kangesti tühja käia igalpool. Järelikult plokkdiffer ei tööta korralikult...saab seda kah mingi hetk parandada ja siis juba ka modifitseerida. Viimaste voorude käigus oli kütust 20 liitri kanti ning osades kurvides läks see vasakusse paaki ja järgmise kurvi ajal ei saanud pump korralikult enam kütust ja mootor puterdas veidi korraks.
Eks teha jagub auto juures veel kõvasti aga õnneks nüüd juba auto sõidab8)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
mihkel3xx
Postitusi: 53
Liitunud: 27 Mai 2011 18:51

Postitus Postitas mihkel3xx »

Kenake ikka küll teine :D Selliseid pilte vaadates tahaks ise ka aga võta näpust enne pean vaevanägema :D

Tekkis küsimus auto esiosa pidamise kohta,et kas kurves välja ei vedanud? Sellel motol ju oma jagu kaalu :?
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Sellist probleemi ning üleüldse alajuhitavust polnud absoluutselt, pigem ikka tagaratastest käis jõud üle. Mootori kaal on tegelikult m20-st ehk originaalmootorist ainult 17kg suurem(kui õigesti mäletan) niiet väga palju raskem see esiots pole. Aku kah taha viidud.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Viimasel ajal olen autoga pea igapäevaselt ringi sõitnud ning vaikselt nokitsenud. Eks tegemist jagub ikka aga sõita on super ning selle aasta mootor on tuntavalt parem kui eelmise aasta oma. Hetkel probleem spidotrossi leidmisega, nimelt kuskilt enam ei saa uut millegipärast, kes teab kuskohast saada või on endal korralik kasutatud üle andku teada!

Käisime ükspäev Krissuga pildistamas :P

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Spidotross

Postitus Postitas sillufromIV »

Mina ostsin eelmisel nädalal uue trossi. Maksis vist umbes 12€. Vaata autonext.ee Tellin sealt vahetevahel kaupa, mis neil odavam, või mida mujal pole. Järgi peab ainult Õikale minema või saadavad SmartPosti või kulleriga.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Postitus Postitas arx323 »

Tere.Soovitakas koonuse radikast vähe eemale viia.Muidu ainult kuum õhk seal :( :(
e21 3xx
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

arx323 kirjutas:Tere.Soovitakas koonuse radikast vähe eemale viia.Muidu ainult kuum õhk seal :( :(
Seda kindlasti, hetkel kiire ajutine lahendus. Eelmine aasta oli koonus veits paremini sest õhulugejal olid kinnitused olemas ja sain ta lanse külge kinnitada. Praegu 325 lugeja ja sellel kinnitused puudu :?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Natuke siis ka vahepealsetest tegemistest.

Probleem oli õlifiltrijalaga...kuskilt lekkis õli. Lammutasin siis pool mootorit laiali, tihendasin uuesti ära ning kokku tagasi. Tuli välja et hoopis filtrijalg ise vigane ja laseb ühe koha pealt läbi. Õnneks teine jupp oli garaazis olemas. Too vajas põhjalikku puhastust ning peale seda ja jälle poole kapotialuse laiali kiskumist küljes ta oligi. Siiani tundub et korras sellega.
Õnnestus lõpuks tööle saada ka temperatuurinäidik. Kelladeplokil jääb vist massi väheks sest pöördeid andes temperatuuri seier kõigub.
Vahetasin ära ka radika ning tegin korralikud radikakinnitused. Eile kui auto koos oli ja käima panin polnud aga kaugeltki mitte kõik korras. Mootor tahtis keema minna aga radikas kuumaks ei läinud. Ainukesena oli korralikult kuum ülemine radika lõdvik ning paisupaagi kõrvalt radikas. Nüüd ongi küsimus et milles probleem on...kas termostaat, radikas või isegi veepump.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Kas enne radika vahetust jahutus töötas? Kui jah, siis äkki lihtsalt kuskil süsteemis õhk sees :roll:
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

viska prooviks termostaat vahelt ära, kui seis sama, siis veepump õhtal
e28
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Pumba tööd kontrolli nii, et gaasi andes peaks ülemisse lõdvikusse surve sisse lööma - hoia käega lõdvikust kinni, tunned kohe kui korras on. M50 on muidugi tuntud selle poolest, et originaalis pandi neile plastlabadega veepumbad ja need labad tahtsid pahatihti irduda võlli küljest.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Tänud nõuannete eest. Eks homme proovin kohe. Vana radikaga süsteem muidu töötas kenasti, eks esimese asjana üritan viimase õhu kah süsteemist välja saada ja siis juba vaatab edasi.

Õnneks on garaazis olemas teine veepump, termostaat ning ka vale mõõduga korralik radikas niiet laupäevaks sõiduvalmis peab see auto olema :twisted:
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Jahutussüsteemis oli õnneks ikkagi ainult õhk sees ja muud häda sellega polnud. El ventikas on plaan uus osta, sest praegune teeb ikka liiga kõva häält ning natuke paremini võiks ventikas jahutada kah. Kokkutulekul suuremate pöörete ja kuuma ilmaga sõites seisis temperatuur paar millimeetrit üle keskmise.

Enne kokkutulekut jõudsin veel uue rattarummu koos laagriga panna niiet nüüd parem esiratas kõigi 4 poldiga korralikult kinni. Taha said ka "uued" rehvid. Lisaks jõudsin veel palju väiksemaid asju teha ning autot igaltpoolt puhastada-korrastada. Viimasel hetkel sain ka uue spidotrossi kuid paraku spidoploki külge see ei istunud niiet spidot tööle ei saanudki :(

Kokkutulekul tegi vanatehnika veel sellist nalja, et vahest harva kadus tahhomeetrilt vool tagant ära ning siis polnud üldse millegi järgi kiirust hinnata. Samuti otsustasid kojamehed keset kõige hullemat padukat et nemad enam ei viitsi :? Kõige lõpuks oli enne ära tulekut tagatule pirn katki läinud. Õnneks midagi tõsist autoga ei juhtunud ning esmaabi polnud vajalik. Vaatamata väikestele viperustele oli sõidurõõm piiritu. 8)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Selle tormi ajal tuli päris suuri rahetükke kah, Rauno silmist võis lugeda dollarimärke uute keretööde jaoks kuid õnneks pääsesime kõige hullemast ja rahe ei teinud autole grammigi liiga. Minumeelest pidas auto ülihästi vastu ja sõita oli super.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Paljud on ise näinud ning siit teemastki on läbi käinud see, et õhufilter on niisama kapoti all ja ahmib kuuma õhku radika juurest. Tegin siis korraliku kasti õhufiltrile ümber, niiet nüüd võtab filter õhu esitule kõrvalt otse võre tagant. Nägin päris kõva vaeva et see kast ühest tükist teha ning alumine osa lanse kumerustega tasa saada.

Paar pilti kah:
Pilt
Pilt
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Ja millal me selle ilusa auto dünosse viime, et teada saada siis, kui võimas ta tegelikult on? 8)
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
mihkel3xx
Postitusi: 53
Liitunud: 27 Mai 2011 18:51

Postitus Postitas mihkel3xx »

Igati korralik lahendus.Meenutades e30 aegu siis sai sama moodi tehtud vahe sein aga mäletan,et see radika/mootori poolne alumiinum läheb päris soojaks.Selleks tegin vahepuksidega topelt seina ja siis püsis asi jahe.
BMW 318 is -80;Saab 9-5 2.2TID -04;Chraysler G Voyager 3.3 -02;Opel Frontera 2.3D-93
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

mihkel3xx kirjutas:Igati korralik lahendus.Meenutades e30 aegu siis sai sama moodi tehtud vahe sein aga mäletan,et see radika/mootori poolne alumiinum läheb päris soojaks.Selleks tegin vahepuksidega topelt seina ja siis püsis asi jahe.
Lihtsam variant soojusisolaatoriks on kleebitav nn umbpoorne mürasummutusmatt (selline poroloonilaadne), soovituslikult veel fooliumkattega mis võiks olla suunatud mootori poole. Toimib väga hästi.
E24 635CSi | E10 2002
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Arvo kirjutas:
mihkel3xx kirjutas:Igati korralik lahendus.Meenutades e30 aegu siis sai sama moodi tehtud vahe sein aga mäletan,et see radika/mootori poolne alumiinum läheb päris soojaks.Selleks tegin vahepuksidega topelt seina ja siis püsis asi jahe.
Lihtsam variant soojusisolaatoriks on kleebitav nn umbpoorne mürasummutusmatt (selline poroloonilaadne), soovituslikult veel fooliumkattega mis võiks olla suunatud mootori poole. Toimib väga hästi.
Oskad äkki öelda, kus seda fooliumiga kuumakaitset osta saaks ja mis umbkaudne hind on? Oleks seda vaja küll iseenesest siia-sinna.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Vasta