21. leht 22-st

Postitatud: 31 Mär 2013 20:11
Postitas raunz
Täna võtsin mootori algosadeks. Tuli välja nii head, kui halba. Eks täpsem pilt selge, kui strateegilised mõõdud üle kontrollitud.

Peale plokikaane eemaldamist selgus, et põlemiskamber on üleni õli põlemise jääkidega kaetud. Klapisääretihendid olid täiesti läbi omadega. Kolb õnneks ei loksunud, silindriseinad on head. Sellegipoolest tuleb silindriseinad üle hoonida ja uued kolvirõngad paigaldada. Kepsusaaledel on kulumise jäljed sees, väntvõllil õnneks kriime pole.

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 11 Mai 2013 10:18
Postitas raunz
Karterikaitse käis haavelpritsis ning peale seda värviti tööstusliku mastiksvärviga üle. Nüüd kannatas juba pilti teha ja siin teistele näitamiseks üles panna :P

Pilt

Postitatud: 25 Juun 2013 22:43
Postitas raunz
Siin teemas on liialt kaua vaikus olnud.

Täna sain Tõukurist kätte mootori ploki ja plokikaane. Seal siis lihviti kaanetihendi tööpinnad ning hooniti silindrid. Klappide sooveldamine on Krissu teha :P

Tänu korralikult kinni põlenud õlijääkidele oli klappide puhastamine paras projekt, aga tehtud ta sai. Hetkel käib siis õhtuti kibekiire töö, et kõik puhastatud ja uute kuluosadega kokku saaks. Kokkutulek on väga lähedal juba :roll:

Krissu esitas mu auto ühele konkurssile. Pilt jõudis top 3 hulka ja võidu korral tehakse minu autost korralik videoklipp 8)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Postitatud: 26 Juun 2013 11:57
Postitas airhead
Kokkutulekuni tõesti aega napilt, loodame et jõuad õigeaegselt ja ilma nöögita masina kokku.

Minu teemas püsikiiruse hoidja kohta kirjutasid:
Selle lisa peale olen minagi kõvasti mõelnud. Peaks ennast kätte võtma ja ära tegema
Niipalju kui mina su masinat tean, võib sul originaal e36/34jne. püsika jaoks kiiruse impulsi saamisega probleeme tekkida.
Kõikidele nendele lisadele (mis vajavad) tuleb kiiruse info spidoploki poolt töödelduna mitte otse andurilt.
e36 puhul näiteks spidoploki sinise pistiku must-valgega juhe, spidoplokki sisse tuleb signaal andurist hoopis mustast pistikust.

Postitatud: 26 Juun 2013 21:47
Postitas raunz
Õige jah. Selle taha mul kunagi asi jäigi. Toimima saamiseks peaksin samuti paigaldama E36 spido ja kiirusanduri.

Üks väike abipalve kah. Tarvis oleks E34 520 või 525 mootoripatja. Vana on katki ja uue leidmisega on hetkel kehvasti.

Postitatud: 30 Juun 2013 20:54
Postitas raunz
Krissu on tubli tööd teinud ja klapid on kõik korralikult sooveldatud. Samuti kolvid ja kõik muu puhastatud ning ette valmistatud.

Paraku aga tuli see kardetud "nöök" mis seab suure kahtluse alla kokkutulekuks valmis saamise.

Esimene üllatus tuli reedel, kui selgus et kunagi talvel ostetud kaanetihend on tavaline kuid minul on tarvis 0,3mm paksemat tihendit, sest tööpinnad said üle lihvitud. Uus tihend peaks esmaspäeval kohal olema.

Teine ja tõsisem nöök selgus täna, kui väntvõlli paigaldasin. Nimelt on ploki ja raampakkude saaled teistsugused kuid pakist vaatasid mulle vastu ainult ühte tüüpi saaled. Järelikult on vaja uued saaled tellida :? Kui selgub, et esmaspäeval neid ei saa ja tellimisega läheb pikemalt on põhimõtteliselt ka kindel see, et kokkutulekuks pole võimalik valmis jõuda autot.

Lõppu mõned ilusamad pildid, kui eelnev tekst.

Pilt

Pilt

Postitatud: 26 Juul 2013 22:30
Postitas raunz
Lühidalt öeldes: It's alive! :D

Väga palju takistusi oli kokku panekul ning väga mitmed varuosad tuli uuesti tellida. Sellegipoolest lõpuks kokku ta sai ning eile öösel ka käima. Täna sai alustatud mootori sissesõiduga.

Üritan lähiajal ka pildigaleriid täiendada.

Postitatud: 28 Juul 2013 22:18
Postitas raunz
Galeriis http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1001 leiab värskeid pilte. Mõned ka otse siia teemasse.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 08 Mär 2014 22:00
Postitas raunz
Selles teemas on väga pikalt vaikus olnud. Sellel on ka oma põhjus. Eelmisel hooajal remonditud mootorile põhimõtteliselt ainult sissesõidu tegingi. Kohe algusest peale oli õlikulu veidi liiga suur ning suureks ta jäigi. Ühesõnaga hea see mootor peale remonti polnud. Kõige tõenäolisemalt on plokk üle lubatu ovaalseks kulunud. Oma viga oli see, et plokki tegema viies ma spetsiaalselt ei maininud, et ovaalsus üle mõõdetaks, sest pidasin seda loomulikuks. Peab millalgi uuesti mootori seibideks võtma ja kõik laskma üle kontrollida. Suure tõenäosusega vaja plokk üle puurida või teine mootoriplokk leida. Kogu see jama pani paraja paugu motivatsioonile.

Teine põhjus, miks kohe asja käsile ei võtnud oli uue projekti alustamine, milleks siis E21 driftiauto ehitus. Sellest täpsemalt kunagi hiljem ja teises teemas.

Väga võimalik, et see hooaeg "Sinine" seisab ja suvised sõidud teeb Kristina E34-ga. Autosid on palju ja kõigi jaoks jaksu korraga ei jätku paraku.

Lõppu meenutusi eelmise hooaja viimasest sõidust milleks oli EKBK rajapäev.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 12 Mär 2014 09:26
Postitas Kristina5
Küll me selle ka korda teeme :)

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 24 Juul 2014 22:09
Postitas raunz
Selle auto hooaeg algas päev enne suvist kokkutulekut. Enne seda pidi väga palju vaeva nägema, et nii juhtuda saaks. Tööga alustasin umbes 2 nädalat enne üritust ja päevi väga üle ei jäänud :P

Õnnestus saada korralik mootori alumine ots. Tõstsin vana mootori välja, võtsin lahti ning selguski, et plokk on üle lubatud mõõdu kulunud, lisaks veel üle normi ovaalne. Plokikaanel polnud midagi viga, puhastasin klapid õlipõlemisjääkidest ära ning nii läks ta uue ploki otsa. Natuke nukker oli üle 100€ eest uusi tihendeid ja detaile osta, mida just aasta tagasi olin külge pannud aga mida uuesti kasutada ei saanud. Kuna mootor oli kenasti pukis, ei saanud kiusatusele vastu ja puhastasin ploki korralikult ära ning värvisin üle. Esimene käivitus tekitas korra ärevust kuna mootor ei tahtnud eriti käia, aga sellele sai väga lihtsa lahenduse kütust paaki lisades...unustasin enne esmakäivitust tankida.

Ootamatu paha üllatus päev enne kokkutulekut oli see, et juhipoolne kütusepaak on immitsema hakanud. Õnneks oli garaazis teine korralik varuks olemas. "uue" paagiga pole siiani kuskilt midagi lekkinud ka täis tankides.

Mõned tunnid enne kokkutulekule sõitmist sai ülevaatus tehtud, kiire välispesu ja salongipuhastus. Üritusel autoga probleeme polnud ning siiani sõidab väga hästi. E46 jäi nüüd põhimõtteliselt vedelema, Sinisega on palju ägedam suvel ringi sõita 8)

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 27 Juul 2014 21:58
Postitas raunz
Mõned pildid kokkutulekult:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Piltide autor Kristina.

Mõned päevad tagasi tegin ka ühe visuaalse tuuningu. Nimelt eemaldasin mitte-ajastukohase tagumise numbrimärgi aluse ja kinnitasin numbrimärgi kruvidega. Palju parem kohe.

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 27 Juul 2014 23:14
Postitas Toivoku
MIks kruvidega mitte kahepoolse teibiga?

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 28 Juul 2014 17:37
Postitas Aaro
Vast kruvidega sellepärast, et oleks ajastukohane. Vaevalt need autod omalajal poest väljaveeresid millel numbrid teibiga kinni.

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 28 Juul 2014 18:20
Postitas VeikoS
raunz kirjutas:Mõned päevad tagasi tegin ka ühe visuaalse tuuningu. Nimelt eemaldasin mitte-ajastukohase tagumise numbrimärgi aluse ja kinnitasin numbrimärgi kruvidega. Palju parem kohe.
Õige tegu, tubli.

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 28 Juul 2014 21:47
Postitas raunz
Kruvidega sellepärast, et taga pole sellist siledat pinda kuhu teibiga panna saaks, originaalis ka 2 kruviga. Ette samamoodi teibiga panna ei saaks.

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 28 Juul 2014 22:17
Postitas eix22
Lisaks saab õgele kruvile vastava värviga ajastukohase mütsi peale panna, ei jää kruvi silma riivamagi :wink:

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 28 Juul 2014 23:43
Postitas Toivoku
eix22 kirjutas:Lisaks saab õgele kruvile vastava värviga ajastukohase mütsi peale panna, ei jää kruvi silma riivamagi :wink:
MInd näiteks ilgelt häirib see,et soomes enamusel on need kruvid ja mütsid ja värgid küljes, isegi tuttuutel autodel :S .
Aga kui tõesti pole siledat pinda siis seeon parem lahendus kui kole numbrialus millel mingid väljamõeldud firmade nimed peal. Igatahes Raunz su auto on sitaks äge :)

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 30 Juul 2014 15:20
Postitas Kristina5
Nüüd töötab ka väga hästi ;)

Re: Rauno E21 323i

Postitatud: 30 Juul 2014 21:34
Postitas eix22
Soomes on teine teema, see härib mind ka, seal puuritakse millegipärast uued augud kitsamalt, kuigi nende numbri laius ei ületa originaal kinnituskohti.