BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Kuna E28 läheb nüüd pärast avariid järgmisele omanikule, kes ta loodetavasti uuele elule paneb, siis sai asemele soetatud hoopis seitsmekas, mis sai kohe ka seisusekohast tööd tegema pandud:
Pilt
Pilt

Tegemist tema kallal on kõvasti, kuid üldiselt tundub suht normaalselt säilinud olema. Esimesena vajab vahetust veepump, mis lahinal vett läbi laseb, uus on juba olemas, vaja leida hetk külgekruvimiseks.

Teiseks on vaja leida pagasiluugivedrud, raudkang luugivahel võib ajutiselt küll otstarvet täita, kuid ei ole viiskas, ega mugav.

Samuti on vaja rooli. Algselt oli pisikene sportrooli meenutav asjandus. Hetkel panin E28 rooli, kuid originaali sooviks ikkagi.

Tundub, et ka elektrisüsteem vajab ülekäimist. Temperatuuriseier hakkas tööle, kui kapotiall kaitsmekarbist tulevat juhtmekimpu mudida. Natukene mägisematel teedel tempokalt sõites kadus üldse elekter ära. Tuli välja, et akuklemmipoldid olid täiesti lahti.

Kui kellelgi juppe on, siis olen pakkumistele avatud. Teist autot varuosadeks siiski ei soovi, pole ruumi et kuhugi panna.

Pilt
Viimati muutis trevi, 27 Nov 2012 09:23, muudetud 4 korda kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

See on küll hea uudis, et whitesharki e23 jäi ikka oma seltskonda :D
Väga ilus on see valge värv, ma olen selle masina täielik fänn 8)

Edu uue kallimaga!
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
whiteshark
Postitusi: 56
Liitunud: 29 Aug 2005 12:18

Postitus Postitas whiteshark »

nuga kirjutas:See on küll hea uudis, et whitesharki e23 jäi ikka oma seltskonda :D
Väga ilus on see valge värv, ma olen selle masina täielik fänn 8)

Edu uue kallimaga!
Ega ma mujal teda ei pakkunudki.

Aga see veepump oli nüüd küll paha uudis . :S
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Veepump vahetatud, lõpuks ometi ei võta auto sama palju vett kui benssu, vaid hoiab jahutusvedeliku ilusti oma sees. Avastasin, et 3,5 mootorilt võetud veepumba rihmaratas on väiksema diameetriga kui 2,8 oma. Silmnähtav vahe sees kohe, kui 2 tk kõrvuti panna. Ei tea, kas see peabki nii olema.

Sai ka vaakumvoolikud uued pandud. Miskipärast on tekkinud pöörete hüppamine külma mootori puhul, nii sekundilise intervalliga ülesalla paarsada pööret. Teagi kust viga otsida, voolikud ju korralikud. Peab uurima, äkki lisaõhuklapp ei tööta korralikult ja põhjustab sellist jama, sest niikui soojaks läeb natuke, siis hakkab mootor nurruma. Katsetada on ka maru raske, sest soojaks läheb mootor kiirelt, aga jahtub maru aeglaselt.

Kuigi jah, klapikambrikaane alt avanes päris must vaatepilt. Otseses mõttes must, sadestunud õli nagu oleks õlivahetustega koonerdatud. Teagi kuidas seda puhtaks saada, ei tahaks mootorit esialgu lahti kiskuda, pesuvahenditega on kartus, et peseb jama lahti ja ummistab midagi selle asemel ära.

Positiivsest küljest: Välja otsitud pagassiluugi vedrud + tagatulede sisemised katted. Esimeste leidmine kujunes palju vaevarikkamaks kui arvasin, ei tahtnud neid keegi pakkuda, sisemised katted sain samalt autolt, millelt vedrud.

Kui kellelgi huvi, siis tean, kust saaks vana tüübi spidoblokki ning armatuurlauda.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Ihv
Postitusi: 338
Liitunud: 13 Okt 2005 11:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ihv »

töötava kellade ploki vastu huvi suur :)
Kasutaja avatar
ökosohver
Postitusi: 95
Liitunud: 08 Aug 2007 15:22

ai kurja

Postitus Postitas ökosohver »

vääga kobe:D olen sellist näind elus vaid korra ...oma silmaga:)
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Roolivõim tegi päris hirmsat häält. Kuna üks roolivõimu pump oli E28 pealt vedelema jäänud, siis mõtsin, et prooviks vahetan pumba ära. Tuli välja,e t see ei olegi nii lihtne, kuna pump osutus teistsuguseks. Õnneks olid kronsad ka olemas ning kinnitamine ei olnud probleem, siis selgus järgmine asi, voolikud ei sobi. Arvasin, et kui sama kone kapoti all, siis peaks E28 voolikud minema. Aga ikka ei sobi küll. Ei jäänudki muud üle, kui vana pump tagasi panna. Üllatuseks ei teinudki enam eriti häält. vana väljalastud roolivõimu õli uurides selgus, et too oli lausa klimpi tõmmanud.

Pagasniku vedrude eemaldamise põhjus selgus, kui sai hakatud uusi vedrusid külge panema. Nimelt ei saanud neid vedrusid kuidagi panna, sest kõlarid olid ees ja segasid.

Niipalju olen ka targemaks saanud, et 9 1/2" laiused veljed ette ei mahu, ehk avastatud sai see, et tagumised ja esimesed veljed on eri laiusega, siis kui kummid juba peal. Tuju rikub päris ära kui juba kolmandat korda paned autole rattaid alla ja nad ei sobi miskipärast.

Kuna vahepeal hakkas jälle spidomeeter jamama, sai see lahti kistud. Üldiselt asi paranes pärast seda, kui sai käidud üle alumist ja ülemist trükiplaati ühendav lintkaabel, mille metallribadest oli isolatsioon mõlemalt poolt lõplikult irdunud. läksin lihtsa vastupanu teed, võtsin metallribad otsapidi pistikust välja, lükkasin termokahaneva isolatsiooni igale ribale peale ja pistik otsa tagasi. Nüüd on pm lintkaabli asemel juhtmed ning näidikud töötavad nii kuis ettenähtud.
Temp seieri halb kontakt sai ka üles leitud. See oli nimelt kaitsmekarbi juhipoolsesse otsa kinnituvas pistikus.

Minu jaoks probleemne on näidikuteploki kehv valgustus. Keegi on kunagi kasutanud ka ettenähtust võimsamaid pirne, tulemus on see, et "valgusraam", mis pirnide kohal, on sulanud/mullitanud. Mõnevõrra kindlasti pärsib ka see valguse edasikandumist. Kui kellelgi on korralik spidomeetri "klaas" üle, kus ka valgusraam on säilinud, tunneks selle vastu huvi.

Üha rohkem on tunduma hakanud, et auto tagumik on ühelt poolt nati madalam. Kuna suvehooaeg hakkab läbi saama, siis läeb auto pühap talvekorterisse. Talv läbi aega siis mootorit ehitada.

Veidike inspiratsiooni: http://www.bmw7resource.co.uk/forum/ind ... pic=6274.0
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
whiteshark
Postitusi: 56
Liitunud: 29 Aug 2005 12:18

Postitus Postitas whiteshark »

See on ju silmagagi naha, et tagumised veljed on laiema randiga.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Jõuluvana tõi autole ebayst uued silmad.
Pilt

Aastavahetus tõi seltsiks uue sõbra:
Pilt

Veebruari alguseks on plaanis kokku panna ka normaalse suurusega (3,5 ikka) mootor:
Pilt

Hetkel on jäänud alumiiniumist jubinad taastada ja terasest jubinad tsinkida, siis võib lego kokku laduda.
Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:21, muudetud 2 korda kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ah et sina ostsidki siis Jaani masina ära :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Mis sa Jaani masinaga plaanid? Mul on detaili-huvi
Arvatavasti läheb punane juppideks, kuid mitte varem kui suvel.

Sisu ja lisavarustus on plaanis valgele tõsta ning samuti päris palju detaile. Arvatavasti kevadeni jääb punane "talviseks pühapäevaautoks" sest valge on teises Eesti otsas talvekorteris ja Rõugesse on kauge autot ehitamas käia Tallinnast.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
ronni
Postitusi: 82
Liitunud: 09 Mai 2006 18:07
Asukoht: Tallinn/IDA-Viru

Postitus Postitas ronni »

Väga ilus auto sul!Kui sul on rooli endiselt vaja, siis mul e23 originaal nahast olemas, kui huvi siis PS!
M:e28 Varuosad
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Väga ilus auto sul!Kui sul on rooli endiselt vaja, siis mul e23 originaal nahast olemas, kui huvi siis PS!

Tänan pakkumast. Praegu on kõik huvipakkuvad osad olemas, vaja lihtsalt lego kokku panna. Hetkel vist ainsad asjad, mis huvitaks oleks korralik laematerjal (kuskilt kõrvataha jäänud, et osadele E23-le pandi seemisnahkset laepolstrit vb on see ka valeinfo) ning M106 täiskomplektne mootor :) aga see jääb pigem tulevikumuusikaks.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Pool aastat mööda läinud
Pilt

Selle ajaga on auto saanud endale uue sisu. Samamoodi must nahk nagu ennemgi, kuid palju korralikum ning esiistmed elektriga. Samuti on ukspolstrid nüüd nahast, mitte enam riidest. Vahepeal sai hangitud ka hele sisu, mõttega panna see sisse, kuid väike proovimine näitas, et valgele autole sobib ikkagi must sisu kõige paremini. Kui sisu oli välja loobitud sai ära kuivatatud ka tagumine põhja helisummutusmatt, mis õnnestus mul pagassi pesuga (loomulikult survepesuriga :d) läbimärjaks saada. Sai auto ca 10 kilo kergemaks kohe. Veel on auto saanud kolme kodaraga originaal nahkrooli, mis on nüüdseks taastatud ning on nagu uus. Õhtuti jalgpalli kõrvale on praegu hea olnud salongi puitliiste natuke taastada - tulemus näeb välja selline:
Pilt
võrreldes esialgsega on tulemus superhea. Ka esimesed suunatuleklaasid said uued. Suunatuled ise said vähekasutatud :) Ennem oli suunatulede reflektor valgeks värvitud, arvatavasti see tõttu, et tüüpiline on juba paariaasta vanusel suunatulel hõbedase reflektorpinna mahakoorumine. Samuti ei sobinud ülevaatuse onudele, et suunatuledes oli 2 niidilised pirnid, millest 5w niit põles koos gabariitidega ja 21w niit vilkus suunana.

Mitme auto peale sai kokku komplekteeritud korralikud tagatuled. Küll oli ühel autol värvitud tule sisemist osa, koos autoga, teisel vist valed pirnid gabariitides olnud ja sulatanud nii reflektorit kui tule klaasi ja kolmas plastikreflektor lihtsalt praguline. Tuleklaasid said uued, sai väga hea. Kusjuures nöörtihend tuleklaasi ja reflektori vahele maksis vist 25.- eek tk ainult.

Uus paisupaak ning kork annavad kapotialusele kohe palju värskema ilme:
Pilt
Paigaldamist ootab hunnik detaile, suht uud aknapesuvee- ning intensiivpesupaak ning uued ilusad säravvalged aknapesuvee voolikud.

Katuseluugi poldid olid nii kõvasti kinni roostetanud, et pidi välja puurima. Hetkel on klaaskatuseluuk lahtiselt peal ning ootab pikemat vaba õhtupoolikut, et korralikult ära kinnitada ja ära regullida.

Vahetamist ootab veel siduri survelaager (teeb seahäält) ning käigukast. Teise käigu sünkro on omadega täiest läbi. Salongis asuvad juba ka check panel ning OBC 1, kuid juhtmed ja aju seal taga vajavad veel ühendamist. Siis esitulede kojamehed+pesurid peaks külge panema. Halli värvi tagaaknalaud rulooga, mis sobiks executive stiilis tagaistmetega on vaja hankida, hetkel on olemas sinine, kui keegi teab sobivat (riide)värvi, millega värvida seda halliks, oleks väga huvitatud infost. Ja esikummid peaks kitsamad panema 245 laiusega on Eesti teedel väga ebamugav sõita.

3,5 mootorit ei ole praegu lõpuni teinud. Hetkel mõlgub meeles hoopis idee vanatüübi mootori kasutamisest. Põhjus lihtne, vana tüübi sisselase on palju ilusam kui uuem, eriti väikeste lisadega nagu sel pildil:
Pilt

Eks Hiiumaale tulekuks peaks juba ühtteist tehtud saama.
Viimati muutis trevi, 14 Mär 2009 00:51, muudetud 2 korda kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Hea on näha, et asi edeneb :)
635csi
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

trevi kirjutas:Hetkel mõlgub meeles hoopis idee vanatüübi mootori kasutamisest. Põhjus lihtne, vana tüübi sisselase on palju ilusam kui uuem.
Pisut OT.
See tuletab meelde, et mõisaküla kandis oli üks vanatüübi m30 mootor saadaval. Ei mäleta küll kubatuuri, kuid sisselase oli kindlasti vana tüübi oma. Kui kedagi peaks huvitama, siis sysi käest saab vast kontakti.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

nuga kirjutas:
trevi kirjutas:Hetkel mõlgub meeles hoopis idee vanatüübi mootori kasutamisest. Põhjus lihtne, vana tüübi sisselase on palju ilusam kui uuem.
Pisut OT.
See tuletab meelde, et mõisaküla kandis oli üks vanatüübi m30 mootor saadaval. Ei mäleta küll kubatuuri, kuid sisselase oli kindlasti vana tüübi oma. Kui kedagi peaks huvitama, siis sysi käest saab vast kontakti.
So yesterday uudis :P (Trevi juba teab)
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Jah, selle vanatüübi mootori toon ma varsti ära, omanikuga on juba suheldud.
Kuuldavasti on seal plokis 1 kolb puudu vms, eks täpsemalt paistab ise näppides. 3,2 peaks olema kubatuur. Sisselase on loodetavasti tervena säilinud. Eks paistab, mis sellest teha saab.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

trevi kirjutas:Jah, selle vanatüübi mootori toon ma varsti ära, omanikuga on juba suheldud.
Kuuldavasti on seal plokis 1 kolb puudu vms, eks täpsemalt paistab ise näppides. 3,2 peaks olema kubatuur. Sisselase on loodetavasti tervena säilinud. Eks paistab, mis sellest teha saab.

Ei ole täpselt mõõtnud, kuid tundub, et vana 3,5 on 2,5/2,8 plokikaanega.
Sisselaske aukude läbimõõt ei kannata küll uus 3,5 ja vana sisselaske sobitust.
e28
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Postitus Postitas arx323 »

Valga lammaris peaks ka olema vana kollektoriga mootor sees(ei ole kindel) :) .Seal töötav vana ütles,et on teistsuguse kollektoriga mootor(ei ole turbomootor). http://www.welg.ee/
Suletud